Inventors, saules paneļu inventors - atsauksmes un ieteikumi

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Par un ap inventoriem. Kādus iesaki, kas jāņem vērā?

 
1 2
msh Reģ.: 16.04.2007
0 2 Atbildēt

Aizvakar gadījās atrasties darbā darbnīcā, kur vienmēr klusi skan radio, noskaņots uz kaut kādu leišu staciju, kad tur skanēja ziņas un bija kaut kāda ziņa kur es tikai sapratu ka ir runa par "elektrostacijām". Kolēģis kas lietuviešu valodu saprot labāk par mani pateica ka tur runa bija par to ka tīkls nespēj ņemt pretī saules paneļu saražoto - izklausās kaut kā pazīstami...

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

msh

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 6 Atbildēt

Pateikt var jebko.

Viss Lietuvas elektrotīkls nevar paņemt to enerģiju?

iauto.lv/pie-stures/energija/42176-latvij-par-114-miljoniem-eiro-uzstds-trs-sinhronos-kompensatorus-sinhronizcijai-ar-eiropas-prvades-tklu

Baltijas elektrotīklu sinhronizācijas projekta ietvaros šādi kompensatori tiks uzstādīti arī Lietuvā un Igaunijā - trīs katrā valstī.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā, jo īpaši Lietuvas, kas pati spēj saražot tikai ~18% sava bāzes patēriņa, nemaz jau nerunājot par balansēšanas spējām.

Atkal un atkal... "Paņemt pretī" saules bateriju saražoto nozīmē nodrošināt ne mazāk, kā tādas pat jaudas TEC griešanu tukšgaitā, kamēr spīd saule. Vai arī milzīgus bateriju konmpleksus.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt
ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Jaunās tehnoloģijas progresē pietiekoši strauji

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

wons rakstīja: Cik izmaksā, lai saules paneļi grieztos, sekotu saulei?

Cik izmaksā, lai saules paneļi grieztos, sekotu saulei? - tā ir liela ķēpa. Es, reiz, notērēju 300-400 stundas, lai uztaisītu paneli uz kempera jumta, kas paceļas augšā un seko saulei (tad, kad aizdedze ir izslēgta). Tātad, ja servisā viena stunda maksā 50 eur, bet es iztērēju 400 stundas, sanāk, ka darbs 50 x 400=20000 eur

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

wons rakstīja: Cik izmaksā, lai saules paneļi grieztos, sekotu saulei?

Cik izmaksā, lai saules paneļi grieztos, sekotu saulei? - tā ir liela ķēpa. Es, reiz, notērēju 300-400 stundas, lai uztaisītu paneli uz kempera jumta, kas paceļas augšā un seko saulei (tad, kad aizdedze ir izslēgta). Tātad, ja servisā viena stunda maksā 50 eur, bet es iztērēju 400 stundas, sanāk, ka darbs 50 x 400=20000 eur

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Timeline - 2020. gadā rēķinot, iznāca, ka saules elektrības paneļi atmaksātos 17 gados. Saules kolektoru sistēma siltajam ūdenim - piecos. Uzstādīju tādu.

2021. gadā jau saņēmos saules elektrības paneļiem. Saņēmu piedāvājumu man vajadzīgajam 4kw paneļu skaitam - summa bija 4600 eiro. Bet nobremzēju, cerot, ka valsts dos kādu nebūt līdzmaksājumu.

2022. gadā tas pats komersants par tādu pašu sistēmu prasīja 5400 eiro. Parakstīju līgumu aprīlī, uzstādīja septembra sākumā, dokumentus no viņiem saņēmu oktobra sākumā - vidū, nodošana Sadales tīkliem ievilkās līdz oktobra beigām, iesniegums par atbalsta piešķiršanu tika aizpildīts vakar, saņēmu atbildi, ka izskatīšanas laiks ir 5 nedēļas.

Rezumējot - visas iesaistītās puses ir ļoti noslogotas.

Septembrī un oktobrī saules paneļi saražoja ap pusi man nepieciešamās elektrības.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

topinamburs rakstīja: Timeline - 2020. gadā rēķinot, iznāca, ka saules elektrības paneļi atmaksātos 17 gados. Saules kolektoru sistēma siltajam ūdenim - piecos. Uzstādīju tādu.

2021. gadā jau saņēmos saules elektrības paneļiem. Saņēmu piedāvājumu man vajadzīgajam 4kw paneļu skaitam - summa bija 4600 eiro. Bet nobremzēju, cerot, ka valsts dos kādu nebūt līdzmaksājumu.

2022. gadā tas pats komersants par tādu pašu sistēmu prasīja 5400 eiro. Parakstīju līgumu aprīlī, uzstādīja septembra sākumā, dokumentus no viņiem saņēmu oktobra sākumā - vidū, nodošana Sadales tīkliem ievilkās līdz oktobra beigām, iesniegums par atbalsta piešķiršanu tika aizpildīts vakar, saņēmu atbildi, ka izskatīšanas laiks ir 5 nedēļas.

Rezumējot - visas iesaistītās puses ir ļoti noslogotas.

Septembrī un oktobrī saules paneļi saražoja ap pusi man nepieciešamās elektrības.

Nu redz nav gadījies redzēt tik vecu (17 gadus) dzīvu saules paneli vai invertoru. Tavs aprēķins ietver sistēmas nomaiņu pirms tā ir atmaksājusies? Pašlaik saules parku "attīstītāji" (bez pēdiņām būtu jāsaka Eiropas naudas apguvēji) aprēķinos strikti uzskata, ka atmaksāšanas nekādi nedrīkst pārsniegt 5 gadus, bet droši ir tikai 2-3, kas ir max ražotāja garantija vairumtirdzniecībā.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Man kopš 2007 vai 2008. gada ir saules paneļu 12V sistēma - vasarnīcā.

Strādā.

Gāzes katlam toties - 2001. gadā uzstādītam ap 2013. gadu noklājās elektroniskais vadības bloks. jauna - nav. neražo vairs. lai mainot katlu, liekot jaunu.

Tā ka nevajag te ļaļaļakaķ par kauto kādu mistisku, tikai saules paneļiem piemītošu neizturību. Defekti var gadīties jebkur.

Saules paneļus gan jau ražo vairāk, kā septiņpadsmit gadus, kaut kāda statistika laika gaitā ir uzkrājusies, vai ne, cik ilgi tie kalpo.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 2 Atbildēt

Jā, statistika ir - un tā saka, ka nopietnu fermu paneļi kalpo max 10 gadus, saglabājot jaudu, bet pēdējos gados kvalitāte ir kritusies, pieaugot pieprasījumam un apjomam. Neviens vairs nopietnos projektos vairāk kā 5 gadu izturībai netic. Tavs 12V hobijprojekts nav rādītājs. Un gāzes katla vadības bloks, ko piesauci, tīri statistiski ir izturīgāks un daudz lētāks par invertoru.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

tad jau lieliski, piecos gados sistēma sevi atmaksās, otros piecos - uzkrāšu jaunai.

Gāzes katla vadības bloks iespējams ir lētāks, nav ziņu par 'izturīgāks', bet jāpērk tad bija jauns katls - kas nebūt nebija lētāks par pašreizējo invertoru.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Dubultdoma?

"2020. gadā rēķinot, iznāca, ka saules elektrības paneļi atmaksātos 17 gados."

"tad jau lieliski, piecos gados sistēma sevi atmaksās"

Kā tad īsti ir? 17 vai 5? Vai vienkārši muldi?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Pēc šī gada cenām piecos

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Un tev tiešām šķiet, ka tās šī gada cenas turēsies mūžīgi? Tev ir kaut kāda nosjausma par to, ka tā ir tikai loģistikas, nevis resursu problēma?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Tas mani nekrata. Ne jau atmaksāšanas laiks mani interesē.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Kas tad? Taisies pasauli glābt? Tu jau biji tas, kas par atmaksāšanos sāka runāt.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Mani nekrata vai tie ir pieci vai cik gadi.

Ko kasies?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Drīkst tikai paklausīgi māt ar galvu un piekrist visam, ko saki?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Tev ir tiesības paklusēt

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tev arī.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

zini ko, kašķu kule? Topikā par invertoriem un saules paneļiem es aprakstīju savu pieredzi - ja kādam interesē, ja plāno, lai redz kāds laiks šobrīd jārēķina.

Tu, kā gandrīz vienmēr, ielīdi ar savu smīkņāšanu un kasīšanos, piesiešanos pie vārdiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 3 Atbildēt

Ak tu nabadziņš. Kāds nepiekrīt tavam viedoklim... Pirms izmanto tādus vārdus kā "vienmēr", saskaiti topikus, kuros es nevienam nemēģinu iebilst.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

nespēj atšķirt 'vienmēr' no 'gandrīz vienmēr'? nav brīnums, nav.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 2 Atbildēt

Kurš te būtu runājis par piesiešanos vārdiem. Bet jā - tu nespēj. Būtu saskaitījis tēmas, saprastu, ka mana jaukšanās ir tālu no "gandrīz vienmēr". Bet gribas jau pavisam aizvēr muti tiem, kas tev nepiekrīt, vai ne?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Komentāru vairāk nebūs, ar tevi runāt ir pilnīga bezjēdzība.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 2 Atbildēt

Tā jau ir. Jēdzīgi ir tikai tie, kas nerunā pretī.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Negribu te kaut ko reklamēt vai pārliecināt, bet no naftas produktu izstrādājumu atkarības jūs būsiet pasargāti

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 3 Atbildēt

Solar panels, also known as photovoltaic or PV panels, are made to last more than 25 years. In fact, many solar panels installed as early as the 1980s are still working at expected capacity. Not only are solar panels remarkably reliable, solar panel longevity has increased dramatically over the last 20 years.

news.energysage.com/how-long-do-solar-panels-last/

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 4 Atbildēt

Kad bija modē fufeļmakši, tad arī tie bija pārbaudītas vērtības. Realitāte ir savādāka, nekā tavs reklāmraksts.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 3 Atbildēt

High-quality solar panels degrade at an average rate of around 0.4-0.5% every year. This means even over long periods, the solar panels loose very little of their total capacity. Only generating 12-15% less power at the end of their 25-30 year lifespan.Mar 1, 2022

www.deegesolar.co.uk/how_long_do_solar_panels_last/

freedomsolarpower.com/blog/how-long-do-solar-panels-last

Ben3d Reģ.: 03.11.2022
0 0 Atbildēt

Nezinot, ka viņi zaudē savu spēku.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Šobrīd pilnīgi nopietni brīvi var izvēlēties darbu pie saules paneļu tirgotājiem. Kosmisks pieprasījums, spēj tikai visus interesentus apkalpot. Manā rajonā burtiski pēdējā mēneša laikā ļoti daudzām ēkām uzlikti saules paneļi. Dažiem pat pa visu jumtu 24gb. Pārsvarā dienvidu pusē, bet ir kādam arī pat ziemeļu pusē (kur no kokiem ēna dienvidu pusē). Pilnīgi bums ar saules paneļiem. Es liktu, ka kāds tos paneļus man uzdāvinātu Pirkt jēgu neredzu, nekad neatpelnīt (mazāk par 300kw ikmēneša patēriņš)…

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Mazāks patēriņš = mazāku / lētāku sistēmu vajag - atmaksāšanās laiks jau no tā maz mainās.

Piemēram, man vid. patēriņš bija 180 kwh/mēn, jeb ap 2200 kwh gadā. Pēdējo piecu gadu laikā par elektrību samaksāts ap 4000 eiro. Sistēmas uzstādīšana ar valsts atbalstu - ap 4000 eiro.

Ieskaitu to sava budžeta tajā pašā ailītē, kur logu vai jumta maiņu, vai vispārējo siltināšanu - kam arī atmaksāšanos sarēķināt ķēpīgi - un neuztraucos.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Nu re... Uzstādīšana ar manu atbalstu bez manas piekrišanas. Un tu brīnies, kāpēc kasos.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

piekasies arī gāzes patērētājiem, lūdzu. Tiem arī maksā kaut kādu naudiņu. Arī latvenetgo tec - valsts garantijas. Tāpat vai visai pārējai industrijai.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

PN lūdzu. Kam gribu, tam piekasos - un laikam jau nesanāk pateikt ka nepamatoti. Pats izlemšu, kuru uz citu rēķina dzīvotāju uzskatīšu par nekaunīgako. Tava gadijumā - ne jau pašu uzlikšanu, bet lepošanos ar to, kā esi citus apčakarējos kopā ar politiķiem.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Pats PN. Un salīdzini skaitļus. Vienkārši sadedzina simtiem miljonu kā atbalstu enerģijas resursu sadārdzinajumam, un cik paredzēts saules paneļiem?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Cik? Miljardi. Tādi cipariņi, kas ir nu tā ar kārtu lielāki. Bet tevi jau nekrata, ka kādai daudzbērnu ģimenei elektrība ir dārgāka, jo tev ir kruti paneļi. Tevi jau nekrata, ka tie paneļi paši vēl ir arī daļa no tā sadardzinājuma. Tevi jau satrauc tikai tas, ka es atļaujos to pateikt.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 1 Atbildēt

Nedris. Energoefektivitātei - 30 miljoni.

enerģijas cenu pieauguma kompensēšanai (lasi - sadedzināšanai skurstenī, lai tavi mīļie gāzes tirgoņi nezaudē peļņu) - 400 miljoni.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nu nu... Kas tad tiem "maniem mīļajiem gāzes tirgotājiem" (atkal nākas ķerties pie meliem) nodrošina to peļņu? Vai ne tā realitāte, ka tieši saules baterijas liek skurstenī sadedzināt gāzi, griežot TECus tukšgaitā un esot gatavībā, kas tiem saules paneļiem aizies priekšā mākonis? Tieši saules paneļu dēļ gāze tiek dezdzināta pa tukšo un tās izmaksas ir jāsadala uz galviņām samazinātam patērētāju skaita - jo saulēniņi tak ir "zaļi" taupa. Vai savādāk sakot - par politbiznesa atbalstīšanu ir saņēmuši balvu uz pārējās sabiedrības rēķina.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

vai tukšgaitā griežot tavs mīļais amerikāņu dižpakaļas vedamais arī patērē tikpat degvielas, cik pilnā jaudā?

Ja saules baterija tieši šobrīd saražo x vatus, tad par x vatiem mazāk jāsadedzina gāze - un nav arī jāvaid par augst un zemsprieguma vados pazaudēto pārvades apjomu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Vai auto tukšgaitā degvielu dedzina? Būsi pārsteigts, dedzina gan... Un vēl pārsteigtāks - to pašu dara TEC. Tikai nevis vienkāŗši tukšgaitā ar minimālajiem apgriezieniem, bet gan ar "pedāli grīdā", gaidot startu. Jā, protams, mazāk, kā slodzē, bet proporcionāli daudz vairāk, kā auto tukšgaitā.

Ja gribi uzzināt, cik patiesībā izmaksā tava saules enerģija piepērc akumulatorus, slodzes vadību un pārej uz pilnu off-grid. Tad arī uzzināsi, cik lielu slogu esi uzkrāvis citiem, uzliekot savus paneļus un vienlaikus paļaujoties uz to, ka tev tīkls jebkurā brīdī nodrošinās stabilu strāvu.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

protams, es zinu, ka dedzina, bet BŪTISKI mazāk.

Pārējais, kā parasti, tavs ūdens liešanas murgojums.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Protams, ka tagad zini... Kādēļ pirms tam nezināji? Kurš par to (kaut BŪTISKI mazāko) maksā?!

Un viss, kas tev nepatīk, nešaubīgi ir mans ūdens liešananas murgojums. Tikai neskatoties uz to, realitāte ir savādāka. Pat "apgūstot finansējumu", tīkla jauda kompensēt saules bateriju radīto nestabilitāti, ir ierobežota tehniski. Fizika, atšķirībā no politķiem, nav uzpērkama.

www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/sadales-tikls-nespes-uznemt-sistema-visu-saules-panelu-sarazoto-elektribu.d?id=54522476

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt
topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Kas maksā? Vai ir labāk maksāt par to, ka turbīna griežas pilnā jaudā, vai par to, ka tā griežas tikai tik, lai spētu balansēt?

Tiešām, tu esi dumjš, vai izliecies?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Labāk? Normālā jaudā. Tā vienkāršā iemesla dēļ, ka saules paneļu sistēma ietaupa mazāk, nekā pati izmaksā. Un jo tuvāk saules un vēja parku jauda ir maksimālajai balansēšanas jaudai, jo tuvāk ir arī brīdis, kad iestāsies pilna sistēmas nodzišana pārslodzes dēļ.

Labāk bija maksāt to cenu, cik elektrība maksāja pirms tā tika "apzaļumota", vai ne tā?

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 0 Atbildēt

Bradypus, lai arī sava taisnība tavā stāstā par balansēšanas problēmām ir, pa lielam tu lej ūdeni. Tie paneļi taču neslēgājas visu laiku iekšā un ārā! Normālos apstākļos to darbība ir visai vienmērīga. Un tevis piesauktie mākoņi nekad neapklāj sekundes laikā visu Latviju vienlaicīgi. Virs vienas mājas tas ir, virs otras vēl nav. Virs otras ir, no pirmās jau aizgājis. Nu nav tās svārstības tik dramatiskas. Elektrības patēriņš taču tieši tāpat nav visu dienu vienmērīgs, bet nemitīgi lēkā, it īpaši kādās ražotnēs.

Un tu tiešām gribi pateikt, ka pie šodienas elektrības cenām ir vainīgi saules paneļi? Nopietni?!

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Tu vari man neticēt, bet iespringsti tad un izskaidro, ko citu tad pēc tavas izpratnes nozīmē tīkla nespēja panemt pretī saules paneļu saražoto.

Un jā - pie šodienas elektrības cenām ir vainīgs tieši zaļais kurss un elektromobīļi. Ievērojami palielināt enerģijas patēriņu, vienlaikus slēdzot visas lētās enerģijas ražotnes (ogles un atomu) un ražošanā iesaistot nestabilo sauli un vēju ir precīzs ceļš uz gāzes atkarību un milzīgām problēmām.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 4 Atbildēt

Pēc manas izpratnes nespēja tieši to arī nozīmē. Jebkuram tīklam katrā tā posmā ir noteikta maksimālā pieļaujamā jauda, ko tas spēj pavilkt. Loģiski, ka šis ierobežojums darbojas uz abām pusēm.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Nu tad papēti vairāk un uzzināsi, ka šī pieļaujama jauda ne tuvu nav vienāda abos virzienos.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Tajā tēmā kur transports un īsta ekoloģija, TU konkrēti teici ka visus elektro auto lādē ar oglu dedzināšanas rezultātā iegūto elektrību

Es tev varu konkrēti pateikt, ka zinu 5 el auto īpašniekus kas pamatā lādē no saviem saules paneļiem

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Arī, tāpat kā Raimonds, pat nenojaut, kas ir marginālās izmaksas? Un es arī zinu daudz cilvēkus, kas ziemā brauc ar sabiedrisko transportu, bet ar auto tikai skaistā laikā pāris reizes gadā.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Varbūt daļēji ir tā, ka privātmājas īpašnieks uzlicis tos paneļus kādas garākas el līnijas tālākajā galā kādā lauku ciematiņā. Ja skatamies, ka pārvadot strāvu attālāk vados arī ir zudumi. Iznāk ka viņš uzlabo tā galā ciematiņā voltāžu. Jo ļoti iespējams, ka tas izvairās no pārvades maksas un tos savus patērētājus cenšas darbināt tajās tieši saulainākajās stundās.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

iauto.lv/forums/topic/40617-transports-un-ista-ekologija?pnr=1

te jau bija diskusijas par to Saules enerģētiku

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Arī, tāpat kā Raimonds, pat nenojaut, kas ir marginālās izmaksas? Un es arī zinu daudz cilvēkus, kas ziemā brauc ar sabiedrisko transportu, bet ar auto tikai skaistā laikā pāris reizes gadā.

Bradypus

Nu tad lūdu apgaismo kas ir TĀS marginālās izmaksas. Pretstatot iekšdedzes un ar elektrību darbināmu auto.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Āksts tu esi. Pieprasi neiespējamo

Marginālās izmaksas nozīmē izmaksas, ko maksā vienas papildus vienības saražošana.

Elektroauto izpratnē - ja mums ir elektroenerģijas ražošanas grozs, kurā par sliktāko avotu uzskatām ogles, tad tikmēr, kamēr mums nav iespēju apgādāt visu patēriņu bez oglēm, jebkurš papildus patēriņš ir rēķināms pret tām. Tikai tad, kad ogļu elektrības ražošana būs pārtraukta pavisam un citos veidos būs pārpalikums, varēs runāt par elektroauto lādēšanu no cita veida elektrības.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Kā balansējošā gāzes sistēma, lai uzturētu frekvenci un spriegumu, var darboties ar pilnu gāzi, kur tad ir rezerve, ja pieprasījums palielinās?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Gāzes sistēma iepriekš bija ražojoša, un tikai augošais mikroražotāju pieplūdums vispirms sadirsa šīs gāzes sistēmas spēju balansēt (ar pārāk daudziem ģenerācijas pieslēgumiem, kuriem jārezervē balansēšanas jaudu) un tagad mēs būvēsim trīs kvazistacionāros pipelizātorus pa 114 miljoniem (vai cik nu tur bija) jo sistēmu kopumā mēs vēl turpinam čakarēt.

Par gāzes (ogļu, ūdens) ietaupījumu mēs varētu runāt tikai tad, ja šie mikroģenerētāji dzīvotu off-grid režīmā un tikai tērētu savu saražoto, vai ņemtu no kopējā tīkla ārā mazāk, tādējādi atslogojot tīklu. Bet šobrīd viņi ražo, kad nevienam naher lieku nevajag, un visi reizē, jo saule spīd un vējš pūš tomēr aptuveni līdzīgi, neesam mēs TIK liela valsts lai runātu par dižām atšķirībām, un to saražoto iegrūž kopējā, kā raimis teiktu - gāzes sistēmā. Analoģijās runājot, es kā kartupeļu mikroģenerators varu katru rudeni pie Rimi durvīm izgāzt divas tonnas kartupeļu un visu atlikušo gadu pa bišķītim ņemt ārā savas kWh,tas ir, kartupeļus, kamēr mana kartupeļi iekšā-ārā bilance tiek iztērēta. Un rimika sistēma no tā nemaz neciestu, vai ne? Un ja tā darītu tūkstoši kartupeļu mikroģenerētāju? Ar kWh tas pats, kad saule spīd, tā ļoti prasti runājot.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Redz kartupeļus vari pats izaudzēt un spiritu izgatavot Tāpatās arī gāzi sakrāt. Bet ir liela ņemšanās. Elektrību un transportu ir nosacīti vienkāršāk, manuprāt lietot. Iespējams nepaies ilgs laiks un inventori būs tādi ka varēs ražot ka off tā on režīmā. Kur vairākiem el auto ražotājiem jau ir strāvas atpakaļ paņemšanas iespēja Tā ka monopolistiem būs grūti

Un vēsturiski el auto bija pirmais pirms ar iekšdedzes dzinēju izgudroja. Tikai toreiz mazs pieveicamais attālums un lētā šķidrā degviela to nolika tālākajā kaktā.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

"Redz kartupeļus vari pats izaudzēt un spiritu izgatavot"

Nu bet tad audzē savus kartupeļus un dzen savu spirtu, nevis nogāz pie rimika durvīm pāris tonnas rudenī.

"Iespējams nepaies ilgs laiks" - tad kad tāds laiks pienāks, tad arī varēsim runāt ka elektroenerģijas mājražotāji nečakarē tīklu, kamēr tas laiks ir tāds, kā pašlaik, viss izskatās skaisti tikai uz papīra raimja sapņos.

"Un vēsturiski el auto bija pirmais" un nosprāga dabīgā ceļā jo tirgus visu nolika pie vietas. Ko tagad kropļo.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

LV vēl nav sadirsts, bet kkad tas brīdis pienāks. Kaligornija jau mocās ar balansēšanu. LV vajadzētu būt jautrāk. Ja Kalifornijā ir duck chart, tad LV dēļ biežām atmosfērasfrontēm (un secīgi mākoņiem) vajadzētu sanākt daudkupru kamielim, kas TEC un HES saimniecību novedīs pilnīgā izmisumā

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

tad saki, ka milzu nodoklis priekš saules zagļiem nav aiz kalniem?

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Tur laikam nodoklis nelīdzēs. Ja TEC jākurbulē visu laiku lai nobalansētu haotisku (un ģeogrāfiski sinhronizētu) enerģijas piegādi, TEC produkcija ir ne tikai fantastiski dārga, bet arī ārkārtīgi netīra.

Domāju,ka miera ātoms ir vienīgā zaļā izeja

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tas brīdis ir ļoti tuvu, jo necik daudz jau mums to TECu vispār nav. Bāzi ražojam ar HES, kas neder balansēšanai un balansēšanu joprojām saņemam dāvanā no Krievijas. Visi saulēniņi bikses piekrāmēs dienā, kad tā Krievijas dāvana aprausies. Un tas visticamāk notiks vēl šogad.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Nu tas laikam ir tehnikas un Kaļiņingradas jautājums. Baltija ir jau gatava pārslēgties uz Poliju, bet Kaļiņingradai nav kur slēgties. Tur samērā droši viss

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Izlaidi vienu "sīkumu". Tehnikas, Kaļiņingradas un CENAS jautājums. Tehniski var. Bet poļi par pakalpojumu naudiņu arī gribēs, ne tā kā laipnie krievi.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

to, cik krievi ir laipni, labi var izstāstīt ukraiņi

Ja pasaki A, saki arī B - kur ir dati, cik (ne)maksājam par balansēšanu Krievijai, un cik tad būs jāmaksā Polijai?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Īpaši tupiem varu paskaidrot, ka vādru savienojums "laipnie krievi" bija ironija un norādījums aizdomāties gan par šīs laipnības iemesliem, gan to, kādēļ OIK tēvs Kariņš ir rūpīgi ilgus gadus šo atkarību saglabājis.

Nemaksājam 0. Tas ir tāds interesants cipars, kur var nojaust pie vārda nemaksājam. Ej un lasi BRELL līgumu, tas ir publisks, sapratīsi, kādēļ 0.

Polijas cena nav zināma - tā būs dinamiska, atkarībā no tā cik ļoti būs glābjama Vācija un cik vajadzēs palīdzību Ukrainai. Sliktākais scenārijs - Krievija sagraus Ukrainas infrastruktūru tik tālu, ka tai būs nepieciešama visa Polijas jauda. Tad dabūsim maksimālo laimi - lūgt palīdzību skandināviem, kas to var izdarīt tikai uz avārijas rezervju rēķina - un tur var būt runa par līdz 3x no līdz šim pieredzētās augstākās cenas.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Atkal jau kaut ko putro. Kad tika ieviests OIK, tāds Kariņš, šķiet, pat Latvijā nebija. Tagad domāju: vai tas bija Kalvītis, vai vēl kāds draņķis pirms viņa?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Dumjš kā parasti, bet citus murgos vaino: No 2004. gada 2. decembra līdz 2006. gada 7. aprīlim K. Kariņš bija ekonomikas ministrs Aigara Kalvīša valdībā.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Ok, atzīstu savu kļūdu, biju šo faktu palaidis garām/ piemirsis. Kaut kāds galīgi kluss un nepamanāms ministrs viņš ir bijis.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Klusu un nemanāmi ieviesa OIK - neskatoties uz to, kādu publiski pamanītu afēru izbīdīja, ne tu esi vienīgais, kas to ir nepamanījis vai aizmirsis.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Balansējoša sistēma NEVAR darboties ar pilnu gāzi - ir jābūt nodrošinātai jaudas rezervei. Salīdzinot ar auto - brucot optimālā ātrumā ar kruīzu, ir jābūt jaudas rezervei, lai apdzītu. Be saules paneļu gadījumā - vienkārši jāstāv ar ieslēgtu dzinēju, dedzinot degvielu tukšgaitā.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 4 Atbildēt

Transports un īsta ekoloģija

1 2
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti