Vai atgriešanās pie slēdžiem un pogām ir sākusies ?

imzz Reģ.: 27.02.2015

Par laimi, ir viena joma ( satiksmes drošībā ), kurā mēs gūstam vismaz nelielu progresu: arvien vairāk autoražotāju atkāpjas no milzīgajiem, sarežģītajiem skārienekrāniem, kas pēdējo 15 gadu laikā ir apsēduši informācijas paneļa dizainu. Pogas un slēdži atgriežas.

Skārienekrāna atcelšana ir patērētāju pretreakcija, nevis nokavētu noteikumu pieņemšanas vai korporatīvās atbildības pamošanās rezultāts. Daudzi autovadītāji vēlas pogas, nevis ekrānus, un viņi tam ir pievērsuši automašīnu ražotāju uzmanību.

Automašīnu vadītāji jau sen pierunājuši pilnas ausis ražotājiem par sarežģīto displeju ietekmi uz drošību. Vienā AAA fonda pētījumā tika secināts, ka informācijas un izklaides skārienekrāni var novērst vadītāja uzmanību līdz pat 40 sekundēm, kas ir pietiekami ilgi, lai nobrauktu pusjūdzi ar ātrumu 50 jūdzes stundā.

"Ironija ir tāda, ka visi būtībā pieņem, ka ir bīstami lietot tālruni braukšanas laikā," sacīja Fara. "Tomēr neviens nesūdzas par to, ko mēs darām tā vietā, proti, pamatā ir kaut kas līdzīgs iPad lietošanai braukšanas laikā. Ja par automašīnu maksājat no 40 000 līdz 300 000 USD, jūs saņemat iPad, kas iebūvēts informācijas panelī. Citāti no:

slate.com/business/2023/04/cars-buttons-touch-screens-vw-porsche-nissan-hyundai.html

 
MMX Reģ.: 03.03.2022
4 0 Atbildēt

Vienkārši veselais saprāts ir uzvarējis mārketinga trikus un publika sāk saprast, ka kaut kādām funkcijām tomēr jāvadās ar pogām un citiem knibuļiem. 

Es vēl atceros, kā samērā nesen mani gandrīz par dinozauru sauca, ka nefanoju par skārienjūtīgu ekrānu katrai funkcijai un ka braucot nekas neesot jāregulē, bet redz, ka ne es vienīgais tāds "dinozaurs".

Skārienjūtīgais panelis kā radio un navigācijas ekrāns ir forši, bet klimatkontrolei un vēl kaudzei mazo funkciju tas jau ir tīri vipendrons lai jauna auto pircējam parādītu, ka starp jauno un veco modeli ir atšķirības. Tipa: "redz kā smuki viss spīd un cik gludas virsmas". Pofig, ka viena koncerna ietvaros budžeta klases braucējs dabū kaudzi ar ekrāniem, kamēr premium gals dabū pogas 90% funkciju, jo nevar tak likt cilvēkam kas maksā 300k+ par auto likt glāstīt plastmasas ekrānus.

Iautofans Reģ.: 28.05.2022
0 13 Atbildēt

Šis ir kaut kāds senilu bomāru naftlīna pielūgsmes topiks?

WALA Reģ.: 19.06.2002
7 0 Atbildēt

Atvilkās viens no senilākajiem bomāriem šeit un pamēģināja iestāstīt ka nav senils un nav bomārs ...😜

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
1 1 Atbildēt

Nākotnē ar savu balsi varēsi visu saregulēt

imzz Reģ.: 27.02.2015
4 0 Atbildēt

tādas idejas pastāv. Tomēr man balss komandas nešķiet sevišķi efektīvas. Piemēram, nospiest slēdzi ir ātrāk, nekā pateikt balsī komandu. Bez tam var būt fona trokšņi un ne jau visiem ir labas balsis ar skaidru izrunu. Piemēram:

"Ieslēgt vējstikla slotiņas pirmais režīms" uz ekrāna parādās: "ielēgt vējikla lotiņa pirmai eži;  Komanda nav saprasta" ;)

Iautofans Reģ.: 28.05.2022
0 8 Atbildēt

Slēdži, malkas apkure, sausā ateja. :love:

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Nu, tev arī stūri nomainīt ar ekrānu, kas var būt vienkāršāk: bulta pa kreisi, bulta pa labi un abi īkšķi uz bultām, gluži kā tagad jauniešiem uz "smartfona ekrāna. Un ko ar bremzi iesāksim ? Bremzes pedālis, vecmodīgākā lieta pasaulē.

darklight Reģ.: 29.10.2013
3 0 Atbildēt

Bremzes ieslēdzas, vadītājam paceļot roku :-/

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Praktiski jau teslai stūre ir līdzīgs joystick un praktiski tik pilsētā tur kas jāgroza. Pārejais notiek pats. Pat Āzijas autobūves izstrādājumiem vari bremzi ar pedāli aizmirst. Bet kas nezin tas tik drukā 🙈

core Reģ.: 03.01.2017
1 0 Atbildēt

Var, lūdzu, vēlreiz un latviski?

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Nu, protams, pie mums jau visi brauc ar elektroauto vai vismaz hibrīdiem

Un, pārējais tiešām notiek pats un pat vairāk, kā vajag:

OSTINA — divi Ziemeļkarolīnas Tesla īpašnieki 9. janvārī iesniedza tiesas prāvu pret Teksasas elektrisko automobiļu ražotāju, apgalvojot, ka viņu 3. un Y. modeļa transportlīdzekļus ietekmēja "phantom bremzēšana ( avārijas bremzēšana bez iemesla ) .

Turklāt Nacionālā autoceļu satiksmes drošības administrācija (NHTSA) ir saņēmusi neskaitāmas sūdzības par iespējamu fantoma bremzēšanu un citām ar bremzēšanu saistītām problēmām dažādos Tesla modeļos un veic izmeklēšanu par tām .

thebrakereport.com/tesla-again-sued-for-phantom-braking/

0pis Reģ.: 16.02.2023
0 0 Atbildēt

Pērku jaunu vai ļoti mazlietotu auto ar vadību no e-krāna, par lūžņu cenu, kā satiksmei nederīgu.

Uggga Reģ.: 04.01.2006
0 0 Atbildēt

imzz rakstīja: tādas idejas pastāv. Tomēr man balss komandas nešķiet sevišķi efektīvas. Piemēram, nospiest slēdzi ir ātrāk, nekā pateikt balsī komandu. Bez tam var būt fona trokšņi un ne jau visiem ir labas balsis ar skaidru izrunu. Piemēram:

"Ieslēgt vējstikla slotiņas pirmais režīms" uz ekrāna parādās: "ielēgt vējikla lotiņa pirmai eži;  Komanda nav saprasta" ;)

Kad man bija Honda C-RV, kam multimēdiju un citas funkcijas varēja vadīt ar balsi, diez ko labi man tas nevedās. Var jau būt, ka mana dikcija nav tā labākā, bet, piemēram, iestāstīt telefona atmiņā numuru, kurā ir cipars 2, es viņam nevarēju, vienīgā alternatīva bija dot komandas caur google translate balss tulkojumu. Turklāt praktiski nevienai telefona vadības funkcijai nebija alternatīvas fiziskas vadības, tikai klausules pacelšanas un nolikšanas pogas uz stūres. Mašīna gan bija 2007. gada.

0pis Reģ.: 16.02.2023
0 0 Atbildēt

Mūsdienās kad visa loģika ir kompī, kas noveco pusgada laikā un faktiski jau nonāk pie pircēja novecojusi, laikam gan nav prātīgi atsaukties uz tik senu piemēru.

Protams, būtiski vai ražotājs regulāri uzlabo auto softu un izplata to pārdotajiem auto, vai mēģina trūkumus labot ar jaunu auto modeli, kas pircējam ir jāpērk no jauna.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Vēl 10-it gadi vēlākai Honda tās pašas problēmas, pat pie tā ka iepriekš ieraksti pie numura balsī nosauktu "palamu", atpazīst kā nu sagadas ... Bet tā kā neciešu pat saņemt zvanus kad braucu - man PH ...

Iautofans Reģ.: 28.05.2022
0 11 Atbildēt

imzz rakstīja: Nu, tev arī stūri nomainīt ar ekrānu, kas var būt vienkāršāk: bulta pa kreisi, bulta pa labi un abi īkšķi uz bultām, gluži kā tagad jauniešiem uz "smartfona ekrāna. Un ko ar bremzi iesāksim ? Bremzes pedālis, vecmodīgākā lieta pasaulē.

Jā. Es regulāri lietoju tesla autopilotu, kā arī bremzēju izmantojot rekuperāciju. Bremžu pedāli sanāk  nospiest labi ja 1x nedēļā.

Bremzes mūsdienu auto ir arhaisks izgudrojums, jo gudri ir šo kinētisko enerģiju kaut kā uzkrāt, bet tadiem seniliem un neizglītotiem pāķiem kā tev to nesaprast.

Turpini izmantot sauso ateju un atslaucīties ar avīzi, tas ir labākais cilvēces  izgudrojums!

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Avīze tas jau mūsdienās "pačotna", liels retums 😜

darklight Reģ.: 29.10.2013
2 0 Atbildēt

Avīzes tagad tik grūti pieejamas, ka visas aiziet iekuram, ko atslaucīties nepaliek. Nākas izlīdzēties ar pērnajām lapām.

imzz Reģ.: 27.02.2015
7 0 Atbildēt

"Bremzes mūsdienu auto ir arhaisks izgudrojums, jo gudri ir šo kinētisko enerģiju kaut kā uzkrāt";

Uzkrāt var tikai tad, ja šāda uzkrāšanas iespēja pastāv. Visi mūsdienu auto nav elektro vai hibrīdi:

Attiecībā uz pārējo: Tavs izteikšanās veids par cilvēkiem , par kuriem tu neko nezini, liecina par stulbumu un ārkārtīgu aprobežotību. Attiecībā uz tevi pat nevar izmantot jēdzienu "snobs", jo līdz snoba līmenim tev tālu, snobs jau iever zināmu eleganci. Kurpretī apzīmējums "pāķisks", ko tev tā patīk izmantot, vislabāk raksturo tevi pašu.

MMX Reģ.: 03.03.2022
2 0 Atbildēt

Man prieks par to, ka Jums ir Tesla un sekojiet tehnoloģiju attīstībai, bet acīm redzot kaut kāda mistiska iemesla dēļ arī teslai ir 4 bremžu diski un pilnvērtīga bremžu sistēma. Kāpēc? Var teikt, ka tā prasa likums un likums ir arhajisks, bet var teikt, ka gadījumā ja tās teslas elektronikā kaut kas saies sviestā, tad tā mehāniskā bremžu sistēma ir vienīgais līdzeklis pateicoties kam viegls izbīlis nepārvērtīsies bēru procesijā. Bremžu sistēma principā ir vienīgā sistēma, kurai ir jāpaliek mehāniskai un muļku drošai lai ir risinājumi ārkārtas situācijām. 

Man prieks, ka Jūs protat braukt neizmantojot bremžu pedāli un netērējot lieki resursus, bet tas bremžu pedālis tur ir ielikts ne jau lai lieki aizņemtu vietu, bet gan Jūsu un apkārtējo drošībai.

0pis Reģ.: 16.02.2023
1 1 Atbildēt

Bēru procesija ar pelnu urnu būs pēc tam kad Tešļaks nobloķēs durvis un aizdegsies. Tā ka par bremzēm runāt ir pilnīgi lieki šī auto kontekstā.

Iautofans Reģ.: 28.05.2022
0 1 Atbildēt

Tu tak esi normāls cirvis, teslai ir arī mehanisks durvju atvēršanas kloķis uz trosi.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 1 Atbildēt

MMX

Vēlreiz atkārtošu, bremžu sistēma tur pēdējā kas palīdz izvairīties no bēru procesijas. Tie vairāku parasto pedāļu spiedēji biežāk tur visu ko jauc un nezin kad ko jādara atrodoties ceļu satiksmē😡

Tas auto bieži neļauj principā nonākt līdz avārijas pat situācijai...Kas Tev ir dārgāks bleķu/vadu/plastmasas kaudze vai sava cita dzīvība??? Neraksti muļķības ja deķi nezini.

 1. Tikai joslas noturēšanas funkcija vien jau izglābs kādu iesnaudušos vadītāju un ne tikai...

 2. Aktīvā kamera un radars uc līdzīgas iekārtas paglābs kādu kļūdu pieļāvušu ceļu satiksmes dalībnieku un nobremzēs bez tava pedāļa

 3. tas viss attiecās ne tikai uz tesla ir arī ne sliktāki citu ražotāju braucamrīki.

MMX Reģ.: 03.03.2022
4 0 Atbildēt

Tieši tā, bremžu sistēma ir pēdējais, kas palīdz izvairīties no bēru procesijas un visām nosauktajām sistēmām ir jānostrādā pirms tam. Es kā cilvēks ar izglītību elektrotehniskajā sfērā protams atbalstu visādu sensoru ieviešanu, bet neesmu tik iedomīgs lai uzskatītu ka kaut kur pa ceļam nav nepieciešams mehānisks slēdzis iekārtas apturēšanai. 

Zemāk pievienoju video tam kā strādā "brake-by-wire" atsevišķos jaunajos auto. Īsumā - kamēr viss labi, tikmēr darbojas uz sensoriem, ja iestājas sū*i tad sistēma apiet elektronisko daļu un ļauj bremzēt mehāniski. Acīm redzot arī ražotāji nav tik iedomīgi lai atstātu klientus bez stabila plāna B, kaut gan nekas netraucē vispār iztikt bez mehāniskās daļas.

Es pa lielam atbalstu autobūves attīstību, bet tādēļ neskrienu pakaļ katram jaunajam trendam, ko man cenšās pārdot dīleris. Un kā elektriķis es saprotu, ka sēžot transporta līdzeklī, kas kustās ar 90km/h man ir jābūt pilnai ticībai, ka tas lūznis apstāsies pie jebkādiem apstākļiem, pat pie zilā ekrāna borta datorā. Ticība visādiem sensoriem jau nāk pēc tam.

Kas attiecas uz joslas noturēšanu un iemigušu braucēju glābšanu - ja cilvēks ir tādā stāvoklī, ka viņam ir nepieciešama elektronika lai nobrauktu taisni, tad varbūt labāk nebraukt? Cilvēks, kas pārāk sāk paļauties uz elektroniku ar garantiju vienreiz sap*sīsies un tad ir cerība tikai uz to, ka viņš to izdarīs vienatnē.

0pis Reģ.: 16.02.2023
3 0 Atbildēt

Ir liels jautājums, vai ārpus saulainās Kakalifornijas bremžu troses darbosies pēc tam, kad elektroniskā bremžu aktivācija pārstās darboties pēc gadiem 5 Latvijas klimatā?

Acīmredzot, daudz kas būs atkarīgs no godprātīgas apkopes tajos labajos gados, kad par auto nav nekādu sūdzību. Kā arī no tā, vai ražotājs ir paredzējis periodisku bremžu mehāniskās aktivācijas veidu (labprātīgu vai piespiedu kārtā), lai periodiski darbinātu mechanismus un neļautu iestāvēties/ierūsēt/iesūnot.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Redz dīlers Tev gribēs pārdot jebko...Cits jautājums uz kurieni mums liek virzīties partija. Un neskatoties šo filmiņu raudi bremzes žāvē pat slapjā laikā no lietus sensora signāla un kluči/diski dilst...Bet ja viņš/sensors/ sāks jokoties, tad tu vari palikt mierā ar to raudi jebklurā nekurienē...

Nekad, nekur neesmu apgalvojis ka nevajag to pedāli. Es tikai saku ka tie lēnie braucēji nekur nav nokavējuši. Kļūdīties var ik katrs no mums. Dzīvo tikai vienreiz. Baudi to dzīvi tagad.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

"Tas auto bieži neļauj principā nonākt līdz avārijas pat situācijai..."

Kā velosipēdistam man ir vairāk bail no teslām nekā no fūrēm, lasīt - no fūrēm es nebaidos, bet labi zinu ka teslas gan var būt neprognozējamas - vai nu mazums, pie stūres sēdošais indivīds, autopilotu ieslēdzis, rauj kulakā, bet gļukainais autopilots izdomā ka es esmu tukša vieta un mani notriec nah...

Attiecībā par tevis piesauktajiem sūdiem, tos vajadzētu aizliegt ar likumu, nevis slavēt. Visi tie mēsli pilda vienu funkciju - iemidzina vadītāja modrību. Vai esi pamanījis ka visa tā virzība uz ahūni drošām tačkām pēdējo 30 gadu laikā nav praktiski devusi nekādu uzlabojumu? Kaut kāds purnagrāmatas lietotājs bija izrēķinājis cik dzīvības tikušas izglābtas, skaitlis bija mazs, neatceros tik cik, man liekas ka ar četriem vai pieciem cipariem. Nu lūk, tāpēc tas arī notiek - nepieciešamība pēc prasmēm kas nepieciešamas lai vadītu mašīnu visu laiku krītas, un visādas megadrošības sistēmas iemidzina uzmanību.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

0pis rakstīja: Bēru procesija ar pelnu urnu būs pēc tam kad Tešļaks nobloķēs durvis un aizdegsies. Tā ka par bremzēm runāt ir pilnīgi lieki šī auto kontekstā.

ja nobloķē durvis, tad vienalga, kas deg, tesla vai mērcēta desa

Apdrošinātāji tomēr, vadoties pēc saviem datiem, uzskata, ka elektroauto deg retāk. 

insideevs.com/news/561549/study-evs-smallest-fire-risk/

0pis Reģ.: 16.02.2023
5 0 Atbildēt

Procentēs jārēķina, ne jau absolūtos skaitļos. Ja saskaitītu, cik avārijas Latvijā ir dēļ aļņiem un ziloņiem, atklātos pārsteidzoša statistika - Latvijas ziloņi ne reizi nav izskrējuši uz ceļa tieši priekšā auto, atšķirībā no neprognozējamiem aļņiem. Varētu uzbūvēt teoriju, ka vietējie ziloņi ir evolucionējuši un pielāgojušies satiksmes apstākļiem. Nopublicētu Delfos un tak cilvēki ticētu.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

0pis rakstīja: Procentēs jārēķina, ne jau absolūtos skaitļos. Ja saskaitītu, cik avārijas Latvijā ir dēļ aļņiem un ziloņiem, atklātos pārsteidzoša statistika - Latvijas ziloņi ne reizi nav izskrējuši uz ceļa tieši priekšā auto, atšķirībā no neprognozējamiem aļņiem. Varētu uzbūvēt teoriju, ka vietējie ziloņi ir evolucionējuši un pielāgojušies satiksmes apstākļiem. Nopublicētu Delfos un tak cilvēki ticētu.

Tur ir arī procentos.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: "Tas auto bieži neļauj principā nonākt līdz avārijas pat situācijai..."

Kā velosipēdistam man ir vairāk bail no teslām nekā no fūrēm, lasīt - no fūrēm es nebaidos, bet labi zinu ka teslas gan var būt neprognozējamas - vai nu mazums, pie stūres sēdošais indivīds, autopilotu ieslēdzis, rauj kulakā, bet gļukainais autopilots izdomā ka es esmu tukša vieta un mani notriec nah...

Attiecībā par tevis piesauktajiem sūdiem, tos vajadzētu aizliegt ar likumu, nevis slavēt. Visi tie mēsli pilda vienu funkciju - iemidzina vadītāja modrību. Vai esi pamanījis ka visa tā virzība uz ahūni drošām tačkām pēdējo 30 gadu laikā nav praktiski devusi nekādu uzlabojumu? Kaut kāds purnagrāmatas lietotājs bija izrēķinājis cik dzīvības tikušas izglābtas, skaitlis bija mazs, neatceros tik cik, man liekas ka ar četriem vai pieciem cipariem. Nu lūk, tāpēc tas arī notiek - nepieciešamība pēc prasmēm kas nepieciešamas lai vadītu mašīnu visu laiku krītas, un visādas megadrošības sistēmas iemidzina uzmanību.

Negribu te būt lielais eksperts, bet Tu pats pamēģini dzīvē šīs sistēmas darbības. Varbūt Tev domas mainīsies. Daudzi profiņi viņas nelieto, atslēdz. To es nekomentēšu. Bet skatoties kā viņa darbojās dzīvē, tas algoritms ir ar rezervi ielikts. Ja priekšā gājējs, velobraucējs auto tiek laicīgi bremzēts. Un garām pabraukt, bez iejaukšanās, praktiski tikai pa pretējo joslu. Tā būtu pareizi darīt arī manuālā vadīšanas manierē. Tā kā labāk nedzen sviestu 30 gadus vecu. Tieši fūres un visādi sportisti slinko piebremzēt un spiež, spraucās garām uz cm mazāk aizsargātiem cs dalībniekiem. Neievēro distanci...Tikko Vācijā piemērs smagai avārijai uz bāņa. Būtu tur distroniks vai lidars bijis, nekastāds nenotiktu ar to nezko darījušo fūres profiņu. AAE šitie dvieļu galvas brauc 60kmh un visur paspēj.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Msh nekad nav braucis apstākļos, kas paši par sevi iemidzina uzmanību. Jā, tās sistēmas besī īsos, sarežģītos braucienos un ļoti gribētos lai būtu viena liela ērta (un mehāniska!) ON/OFF poga ar ko pārslēgt visus asistentus uzreiz - un to varētu pat uztaisīt programmējamu - tipa, ka var sakonfigurēt, kas tieši tiek pārslēgts. Bet tad, kad navigācija rāda četrciparu skaitli taisni, asistenti noteikti padara braukšanu drošāku, palīdzot ievērot joslu, pamanīt kādu negaidītu bremzētāju u.tml.

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 0 Atbildēt

Jo vairāk visādu asistentu un drošības sistēmu, jo nevērīgāki paši autovadītāji ... tas ir vienīgais mans iebildums pret šīm sistēmām ...

BTW vakar uz Akmens tilta uzbrauktuves pie LNB izskatas ka sarkans Tesla bija ieskrejis vienam pakaļā ... tā kā drusku smieklīgi ne ?!?!

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Var ļoti labi redzēt tos kuri tikko tikuši pie tāda 3-7sek 100kmh auto stūrēšanas. Viņi tak mētājās pa joslām visiem garām un driftē kur tik var 😜 Tad vēl tāda lieta, ātrums adrenalīns aizrauj bet fizika ir nežēlīga. Apstāties ceļu vajag tik cik vajag un ja tas nelaimīgais tur redz OFF vai kā saka pārņēma vadību pār asistentu tad notiek šādi. Jo auto brauc droši ar pietiekamu distanci, tik pipari traucē mierīgi braukt.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kāpēc man jābrauc ar kaut kādu garlaicīgu lamatu lai pārliecinātos ka ierīces kas laupa nepieciešamību vadīt mašīnu un rada drošības un pārliecības sajūtas, padara vadītāju neuzmanīgāku? Tas jau ir redzams statistikā un uz ceļiem, nekas man tur nav jāmēģina. Jā, iespējams ka tas viss skaisti izskatās - līdz brīdim kad tu sāc uz tiem mēsliem paļauties, un tālāk jau var mierīgi padročīt telefonu, vai paspaidīt ekrānu, un piepeši ir shit happens un tas mēsls neizručī - vai arī vienkārši fizikas likumi rodas esam pārāk dzelžaini. Un par automātisko bremzēšanu ir pietiekami daudz sliktas pieredzes lasīts lai es būtu priecīgs par to ka manā mašīnā bremzes spēj iedarboties tikai tad, ja es pats ar savu kāju nospiežu pedāli

Par fūristiem, kā jau teicu, man sūdzību nav - retāk par vienu no simta sagādā bik asākas sajūtas pabraucot garām cieši, jo pretī brauc kāda mašīna - daudz biežāk ir situācijas kad tādā variantā viņi man NEIET garām, lai arī varētu...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tu vispār fūristus esi redzējis? Vai par tādiem uzskati tos pāris nomaldījušos, kas tavā stūrī ir iegriezušies? Esi kādreiz stundām braucis garām nepārtrauktai fūru kolonnai, no kuras ik pa laikam kāda izlec, spoguļos neskatoties, lai ar +1km/h apsteigtu otru - kas ir spraigākais notikums tā fūrista stundām garā monotonā sēdēšanā?

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Jo vairāk visādu asistentu un drošības sistēmu, jo nevērīgāki paši autovadītāji ... tas ir vienīgais mans iebildums pret šīm sistēmām ...

BTW vakar uz Akmens tilta uzbrauktuves pie LNB izskatas ka sarkans Tesla bija ieskrejis vienam pakaļā ... tā kā drusku smieklīgi ne ?!?!

Cilvēks nav tā konsturēts, lai 6h nepārtraukti pieskatītu detaļas, bet nekādi nereaģētu uz tām. Automāti tam ir krietni labāki.

Visus tos asistentus var overraidot uzspiežot gāzi. Gan jau tā arī Teslu var nomušīt. Es gan nepamēģināju

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Patiesībā svarīgāk ir tas ka ir pieredze, un ir intuitīva reakcija uz kaut ko aizdomīgu, vai to spēj elektronika (???)... - strādājot serveru elektronikas un programatūras lauciņā  - tā nav nopelnījusi manu uzticību ...

Jo 6h no vietas braukšana nav cilvēku ikdiena ... un cilvēku kļūdu procents palielinās apstākļos kad būtiski samazinas redzamība ( migla, škēršļi utml.) iedod šo info cilvēkam - un "kļūdīsies" tie kas prasti "aizmigs" pie stūres ...

Tiesa pēc sevis varu pateikt, ka brīdī kad tava galva ir aizņemta ar 35 citām lietām - cilvēks arī pieņem aplamus lēmumus, un statistika škiet saka, ka riskantākās ir pirmās pāris minūtes sākot braukt ...

Bet jebkurā gadījumā, pieļaujot cilvēku tizlošanos, elektronika mūs neglābs ... IMHO !

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Nu nē. Smadzenei visu laiku jāapstrādā laukums, lai atrastu ko aizdomīgu. 99.9% gadījumos neko neatrod. Nu un tad ap otro stundu sāk meklēt visādas izklaides, kas novērš uzmanību. Ar Teslas autopilotu tā nekad nenotiek

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Pieņemot ka piem. Tesla kameru sniegto info nevar interpretēt 2 veidos ar perfekti vienādu varbūtību ...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Paga, kas tieši ar to autopilotu nenotiek? Nemeklē izklaides? Tas jā. Bet ar visu to, kā jau zini, ir bijuši gadījumi kur teslas autopilotā ieliekas uz autostrādes noplīsušā un stāvošā mašīnā bez bremzēšanas.

Ja tu brauc ar garlaicīgu mašīnu, tā jāmaina uz interesantāku, nevis jāmeklē palīgsistēmas kas tevi izručīs kad tu sāksi skaitīt vārnas vai dročīt telefonu. Es nezinu, man kaut kā tavas problēmas nav saistošas - sēžu pie stūres un izbaudu braucienu, nevis garlaikojos

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

Jā, tev noteikti nav garlaicīgi, jo visu laiku  jāmin  pedāļi

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kāds nez ir garākais brauciens, ko esi izbaudījis? Jebkura mašīna kļūst garlaicīga, kad otrā bāka iet uz galu.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Interesanti, kā drošības sistēmas apstrādā situāciju, kad kāds trešās joslas veidotājs iecerējis jūs taranēt, šādas situācijas nemaz nav retums uz mūsu divjoslu šosejām.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Nekādi. Tas līmenis ir ļoti tālu no citām lietām bez frontāla crash. Nepamanīs visdrīzāk

Iautofans Reģ.: 28.05.2022
0 1 Atbildēt

eidis rakstīja: Nekādi. Tas līmenis ir ļoti tālu no citām lietām bez frontāla crash. Nepamanīs visdrīzāk

Varam notestēt. Būsi pārsteigts

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Šis gan nav tieši saistīts ar "slēdžiem un pogām", bet gan par vēl vienu "bulšitu" autobūvē ko paģēr mūsu "zaļā eko-ikdiena":

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Diez kā tur īsti ir - ir uzlabojums uzrāvienā sešu robu kārbai pret piecinieci, ja abām galējie robi ir vienādi? Audī savulaik izveica šitādu gājienu deviņdesmito gadu S-mašīnām - viduvēju piecinieci nomainīja pret īsu [priekš sešinieces] sešinieci. Varbūt man jāpadomā golfam par īsākas sešinieces kārbas sastellēšanu - kaut gan es baidos ka pirmajos divos robos varētu būt problēmas ar saķeri...

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Gan jau ka stipri atkarīgs uz ko tēmēts pats motors, tad protams arī kam tas modelis domāts, vai "mācītājam" vai pacanam  ar kepku ... tiesa praksē vismaz uz dīzeļiem ir bijis ka tas uz "kepku" orientetais auto "mācītāja" rokās spēj būt daudz ekonomiskāks kā tas "mācitājam" tēmētais ...

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Pieņemot ka piem. Tesla kameru sniegto info nevar interpretēt 2 veidos ar perfekti vienādu varbūtību ...

Vot to nezinu kā viņi tiek galā, kad dati satiekas uz 50/50. Bet nedēļas laikā viedoklis pat Teslas AI bija ļoti nopietni uzlabojies. Tur tiešām viss ir grandiozi padarīts. 

Iespējams, ka tā Tesla nepareizi nolasīs kādu vienu objektu, bet tajā distancē, kurā izšaus šo kļūdu, humānis būs nobraucis 2 vecmāmiņas un nokantējis 6 motociklus.

Bet tā AI arī citiem ir nopietni uzlabojumi. Piem Nissan joslu lasītājs jaunajā risinājumā jau ir galvas tiesu pārāks kā 3 gadus vecēkiem auto

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tas ka progress IR - ir nenoliedzami, bet vai es tādu gribu un vai man vajag - drīzāk ka ne - es ciest nevaru kad auto var izdomāt darīt kaut ko citu kā es esmu iecerējis, jo ir bijis gadījums kad piem.  uz tā paša Akmens tilta esmu speciāli vilcis uz tramvaja sliedēm nevis bremzējis, un tikai pēc tam bremzējis ... gribetu redzēt kādu lēmumu pieņemtu Tesla , tas pats ar sarkano gaismu, kad redzu ka astē drusku par optimistisku kāds nàk (un ticams ka vilks pār sarkano) un tad spiežu grīdā ... bieži tas nav bet kādu 1x pa gadu varētu būt ka sanak tādas situācijas ...

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Ar Teslu un tās darbību nav pieredze. Bet Korejas un Vācu tā darbība ir tīri ok. Ja blīvējās kustība, tur pats viss notiek un nav jāčikājās līdz. Bet, kā saki , vari pārņemt vadību jebkurā brīdī kad tas nepieciešams. Bremzē pedālis, paātrināties pedālis. Viss.

Iautofans Reģ.: 28.05.2022
0 2 Atbildēt

Pastāsti kā tas izpaužās "spiest grīdā" ar 1.6 litrīgu dīzeļsūdu? ar tādu dzinēju var tikai iespiest biksēs silto.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Gribi atbraukt paprovēt ? 

Bet pirms brauc pie manis izbrauc šo vai līdzvērtīgu satiksmes mezglu ar 100 + km/h  visus līkumus ( tur ir gan 70 gan 50 ierobežojošās zīmes un lielai daļai vadītāju tās tur ir pat ļoti vietā ... )  ~ 2 km garumā ar savu Teslu un pastāsti vari, vai tomēr mīžās ??? 

Pļaviņu apvedceļš:

www.google.com/maps/@56.6258252,25.7070335,3a,75y,67.85h,78.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8bDsdRCUT1ChM1FGTPvlVA!2e0!7i16384!8i8192

P.S. Labāk protams ko līdzīgu darīt trasē, bet nu neizlikšos ka esmu baigais "burta kalps" ....

Iautofans Reģ.: 28.05.2022
0 1 Atbildēt

Paņem iedirs biksēs, pastaigā tā kādas 3 dienas un pastāsti vari vai nevari, un kā bija. Ja? 

Tu esi totāls pāķis ar pāķa vērtībām un pāķa domāšanu, tas ir skaidri un uzskatāmi redzams. lauzt mašīnu nesoties pa būvbedri var izdomāt tikai pilnīgs pāķis vai totāls idiots

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Es esmu pāķis, un ar to lepojos, un ja tavai elektriskajai lamatai no pāris nieka bedrēm riteņi birst nost, tad ko lidz tas tavs ieskrejiens ... maniem auto vel visi rati vietā braucot ar tiem 100 tur un vēl bedrainākas vietās, ar dažu jau 200Kkm pa LV. Moš nevajag pirkt mēslus kam detaļas kopā neturas ... un kurus LV var but problēma apkopt...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

P.S. bet ja par pāātrinājumu, tad tas 1,6 dtec zem 300 metriem spēj "nokļūt" CP uzmanības lokā un pēc 800 m kļūsi par kājāmgājēju uz ilgu laiku pat ja startēsi no vietas.

Iautofans Reģ.: 28.05.2022
0 1 Atbildēt

Ko tu tur lielies ar savu grabošo plastmasas parketa parodiju bez motora un pilmpiedziņas

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tev tak nevienc nespiež "mīlēt" manu "ķerru", un vecākai Teslai jau ar nebutu ne vainas, ja vien amīši jēgtu paneļus ražot taisnus un tad vel pareizi un precīzi salikt kopā. Dažu svaigu Teslu redzot man bija bail jaunajam lepnajam Tesla īpašniekam rādīt virsbuves kasjakus... cerams tagad jaunāmTesla vairs nav ta ka vienkārši noejot garām (neko speciàli nemeklējot) - brīvi izvēlētai pusei jau redzami vismaz 2 virsbūves panelu kasjaki ...

Iautofans Reģ.: 28.05.2022
0 0 Atbildēt

Mīlēt tu vari manispēc arī aitu vai kazu, bet nestasti neko par kvalitāti ja pats nebrauc ar porsu vai mersi

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kas, kas, bet jaunai Honda, Toyota utml. tu tikai ļoti piekasoties varētu ko atrast, Teslai tu ej prasti garām, un kasjaki "paši lec acīs". Un es toč ceru ka blīvējuma vietas utml.  beidzot ir bez kasjakiem, jo tādu mazlietotu Tesla es pat pa 10 K neņemtu, jo pēc 3 gadu lietošanas ir stipri paliela varbutība ka kaut ko aizlies, īpaši jau tiem "gullwing" tipa durvīm ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

BTW - nejauši vienā manā "kanālā" tikko iekritis Teslonis Nirnburgringā ( piedod, bet nu kas , kas bet Tesla nav un nebūs manu pirkumu "sarakstā") :

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Vispār smieklīgi - Tesla "reportāža" saka ka esot baigi drošais auto utml. bet Mišas kanālā saka ka tas pats verķis ir ļoti dranķīgs vadāmībā brīdī kad uzņem ātrumu:

driveteslacanada.ca/news/privately-owned-tesla-model-s-plaid-nurburgring-sebastian-vittel/

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Drošs viņš ir tāpēc, ka smaga grīda. Tā paša iemesla dēļ auto vadās smagnēji. Tieši tas pats ir ar visiem long range EV un pat hibrīds, kuru kādu laiku braucu, uzvedās tāpat. Resp. fizika parastā - svars un smaguma centrs.

Un vadāmība ir pa pirmo pat uz max un Dual motor.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Par to ka smagnējs nav jautājuma, problēma acimredzot ir tad kad dod "pedāli grīdā" līkuma izejā + vēl tā idiotiskā stūre

...

Bet nu arī ... 2 apļus pa 20 km trasē un auto jau pārkarsis ...

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Understeer noteikti ir dēļ svara. 

Nu jā - arī elektromotoriem ir idiotiski enerģijas zudumi. Gan tikai ilgstoši gāzējot

MMX Reģ.: 03.03.2022
6 0 Atbildēt

Vakar sanāca papi*ties ar mūsdienu auto elektroniku - kāds VW grupas ražojuma auto kļuva par nekustamo īpašumu vārda tiešākajā nozīmē jo sūda Start/Stop poga izdomāja nomirt ar galiem. Rezumē - izrādās, ka nekādas manuālās apejas kontroles tai pogai nav, stūra paliek saslēgta, lai dabūtu DSG kārbu ārā no Park ir jāplēš vaļā vidus konsole un jāmeklē tur kaut kāds dzeltens pipsis, savukārt elektronisko roķeni var atbloķēt tikai noņemot katru riteni, izraujot vadus un pieliekot 12V katram elektromotoram. Man te noteikti tūlīt bļaus, ka varēja izsaukt evakuatoru, diemžēl minētais auto par nekustamo īpašumu kļuva tādā vietā, ka līdz evakuācijai vispirms nepieciešams pavilkt atpakal kādus metrus 20, vai arī jāevakuē ar smago kuram ir lielais manipulators. Vārdu sakot elektronika ir kruti, kamēr brauc pa vietām, kur var piebraukt evakuātors.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Vai tad tā poga nav tikai poga? Īslaicīgi aizvietojama ar jebko? Vai tomēr tad nenosprāga tikai poga, bet kaut kāds bloks?

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Nu hvz, varbūt poga, varbūt kaut kas dziļāk. Ja ir problēmas ar mehānisko atslēgu, tad tur +- ir skaidrs, kur problēma, pogas gadījumā var būt miris jebkas no pogas līdz ECU. Stāsts tik par to, ka viss, kas padara mašīnu ērtu - elektroniskā roķene un DSG kārba, šāda veida problēmu gadījumā pārvērš to auto metāla klucī. 

Un poga īsti nav aizvietojama, ja vien nav vēlmes plēst salona apšuvumu tālāk, bet uzņēmuma auto ar KASKO tādās pašdarbībās negribējās iesaistīties.

Stāsts kopumā par to, ka es līdz šim kaut kā biju domājis, ka tā visa elektronika tomēr ir drusku muļķudrošāka un rezervēta ar puslīdz pieejamiem slēdžiem. Šitādu čakaru un čerez vienu vietu risinājumus es gluži nebīju gaidījis. Kaut vai tā pati roķene - itkā būtu loģiski, ka barošana tiem motoriem būtu apejama kaut kur no motora puses, bet nē, tauta tajā pašā Youtube rāda, kā viegli atbloķēt to roķeni uz pacēlāja ar 12V pieslēgumu vai noņemot vispār brežu suportu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Man nav nekādas pieredzes ar šitiem sūdiem, bet es šaubos ka problēma bija ar pašu pogu Redzi, mašīnām kurām ir poga, nevis aizdedzes atslēga, ir attiecīgs immo kurš atļauj iedarbināšanu. Pa lielam tā arī būs galvenā atškirība starp piekto golfu ar aizdedzes atslēgu un septīto ar pogu - abiem diviem aizdedzi ieslēdz centrālās elektrības bloks ieslēdzot dažus relejus - jā, piektajam golfam aizdedzes slēdzene ir tikai mazjaudas slēdzis kas padod signālus stūres vadības blokam.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

ZZZZ rakstīja: Ar Teslu un tās darbību nav pieredze. Bet Korejas un Vācu tā darbība ir tīri ok. Ja blīvējās kustība, tur pats viss notiek un nav jāčikājās līdz. Bet, kā saki , vari pārņemt vadību jebkurā brīdī kad tas nepieciešams. Bremzē pedālis, paātrināties pedālis. Viss.

Pirms neilga laika tepat forumā viens sūdzējās, ka, spiežot gāzi grīdā, auto nolika pa mēmajiem. Šķiet, ka tieši par VW bija stāsts, bet varbūt jaucu.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Škodas gadījumā esmu pārbaudījis - spiežot gāzes pedāli tad, kad šis sāk bremzēt itkā avārijas situācijā, autiņš nebremzē.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Jā wāgenam ir tā, BET viss nav tik viennozīmīgi. Tur tiek ņemts vērā braukšanas ātrums, ātruma starpība līdz šķērslim uc. Piem pilsētā ja lēna satiksme un auto bremzējās, tad uzspiežot uz pedal vari paātrināties un apdzīt. Šeit iespējams stūres leņķa devējs pieslēdzās. Tās kombinācijas dažādas un dažādiem ražotājiem iespējams nedaudz atšķirīgi izpildās. Teorijā jau vajadzētu būt muļķu drošai lai neiebrauc veikala skatlogā, kad sajauc vietām pedāļus. Piem stāvot pie sienas, ieliekot D vai R kas nu tur pretim sanāk, auto nebrauks...sienā.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Man nav nekādas pieredzes ar šitiem sūdiem, bet es šaubos ka problēma bija ar pašu pogu Redzi, mašīnām kurām ir poga, nevis aizdedzes atslēga, ir attiecīgs immo kurš atļauj iedarbināšanu. Pa lielam tā arī būs galvenā atškirība starp piekto golfu ar aizdedzes atslēgu un septīto ar pogu - abiem diviem aizdedzi ieslēdz centrālās elektrības bloks ieslēdzot dažus relejus - jā, piektajam golfam aizdedzes slēdzene ir tikai mazjaudas slēdzis kas padod signālus stūres vadības blokam.

Papētot markas forumus (Škoda) izskatās, ka tā poga arī pati par sevi mēdz nomirt, bet tā kā radiniekam tas ir uzņēmuma auto tad principā dziļi vienalga kas tur par problēmu. Galvenais jau tas čakars lai to tehnikas brīnumu dabūtu kustināmu un uz servisu. 100 punkti ka čalis turpmāk kādu brīdi parkosies tā lai ērtāk būtu visam piekļūt un aizvilkt 😄

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Tas ka progress IR - ir nenoliedzami, bet vai es tādu gribu un vai man vajag - drīzāk ka ne - es ciest nevaru kad auto var izdomāt darīt kaut ko citu kā es esmu iecerējis, jo ir bijis gadījums kad piem.  uz tā paša Akmens tilta esmu speciāli vilcis uz tramvaja sliedēm nevis bremzējis, un tikai pēc tam bremzējis ... gribetu redzēt kādu lēmumu pieņemtu Tesla , tas pats ar sarkano gaismu, kad redzu ka astē drusku par optimistisku kāds nàk (un ticams ka vilks pār sarkano) un tad spiežu grīdā ... bieži tas nav bet kādu 1x pa gadu varētu būt ka sanak tādas situācijas ...

Pilnīgi visiem auto, kurus esmu braucis, AI stabili overraidojas ar gāzi vai bremzi. AI darbojas tajā laikā, kad esi neuzmanīgs un NEVEIC pareizas darbības. Ja tu VEIC darbības, tad tās ir reakcija un AI nepiedalās

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Mašīnai nav jāvērtē mans braukšanas stils. Ja ir jāvērtē tavējais, tad ir kaut kāda problēma ar tevi pašu.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Nenotiek vērtēšana. Parasts ieraksts: ātri tuvojies objektam un neveic nekādas darbība - ieslēdzas avārijas bremzēšana. Tuvojoties sāksi bremzēt, neieslēgsies... Sarkani uguņi panelī gan neizslēdzas no šī

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti