Vienkārši veselais saprāts ir uzvarējis mārketinga trikus un publika sāk saprast, ka kaut kādām funkcijām tomēr jāvadās ar pogām un citiem knibuļiem.
Es vēl atceros, kā samērā nesen mani gandrīz par dinozauru sauca, ka nefanoju par skārienjūtīgu ekrānu katrai funkcijai un ka braucot nekas neesot jāregulē, bet redz, ka ne es vienīgais tāds "dinozaurs".
Skārienjūtīgais panelis kā radio un navigācijas ekrāns ir forši, bet klimatkontrolei un vēl kaudzei mazo funkciju tas jau ir tīri vipendrons lai jauna auto pircējam parādītu, ka starp jauno un veco modeli ir atšķirības. Tipa: "redz kā smuki viss spīd un cik gludas virsmas". Pofig, ka viena koncerna ietvaros budžeta klases braucējs dabū kaudzi ar ekrāniem, kamēr premium gals dabū pogas 90% funkciju, jo nevar tak likt cilvēkam kas maksā 300k+ par auto likt glāstīt plastmasas ekrānus.
Vai atgriešanās pie slēdžiem un pogām ir sākusies ?
Par laimi, ir viena joma ( satiksmes drošībā ), kurā mēs gūstam vismaz nelielu progresu: arvien vairāk autoražotāju atkāpjas no milzīgajiem, sarežģītajiem skārienekrāniem, kas pēdējo 15 gadu laikā ir apsēduši informācijas paneļa dizainu. Pogas un slēdži atgriežas.
Skārienekrāna atcelšana ir patērētāju pretreakcija, nevis nokavētu noteikumu pieņemšanas vai korporatīvās atbildības pamošanās rezultāts. Daudzi autovadītāji vēlas pogas, nevis ekrānus, un viņi tam ir pievērsuši automašīnu ražotāju uzmanību.
Automašīnu vadītāji jau sen pierunājuši pilnas ausis ražotājiem par sarežģīto displeju ietekmi uz drošību. Vienā AAA fonda pētījumā tika secināts, ka informācijas un izklaides skārienekrāni var novērst vadītāja uzmanību līdz pat 40 sekundēm, kas ir pietiekami ilgi, lai nobrauktu pusjūdzi ar ātrumu 50 jūdzes stundā.
"Ironija ir tāda, ka visi būtībā pieņem, ka ir bīstami lietot tālruni braukšanas laikā," sacīja Fara. "Tomēr neviens nesūdzas par to, ko mēs darām tā vietā, proti, pamatā ir kaut kas līdzīgs iPad lietošanai braukšanas laikā. Ja par automašīnu maksājat no 40 000 līdz 300 000 USD, jūs saņemat iPad, kas iebūvēts informācijas panelī. Citāti no:
slate.com/business/2023/04/cars-buttons-touch-screens-vw-porsche-nissan-hyundai.html