VWfans rakstīja: Tikko izgāju apkopi, kura jāveic pie 30 tūkstošu km nobraukuma. Līdz šim man bažas radīja viena vaina, kura manai Merivai atkārtojās šad tad un par kuru rakstīju ,,Lasītāju pieredzē,, šā gada marta mēnesī . Atļaušos citēt:
,, Vēl pirmā gada laikā (vidēji reizi mēnesī vai divos mēnešos, bet ziemā biežāk) bija novērojama nepatīkama lieta - iesilušam dzinējam tukšgaitā turējās paaugstināti apgriezieni un no motora telpas puses nāca deguma smaka. Ja normāli apgriezieni iesilušam dzinējam ir ap 750, tad tajās nelabajās reizēs tie cēlās līdz 950-1000. Mainījās arī dzinēja skaņa - ja parasti tā bija tāda tīra, tad tajās nelabajās reizēs parādījās papildus kaut kāda pieskaņa, džinkstēšana, tā, it kā kaut kāda ķēde kaut kur berztos gar kādiem zobratiem. Šīs lietas parādīšanās bija nejauša un es nevarēju saskatīt kaut kādu sakarību, ka tā nelabā lieta rastos kaut kādos konkrētos apstākļos - šie simptomi parādījās gan braucot pa pilsētu, gan pa šoseju. Apstāšanās gadījumā pēc dzinēja noslāpēšanas, nākamo reizi iedarbinot motoru, vaina vairs neatjaunojās. Turklāt bieži bremzējot pie maziem ātrumiem brīžos, kad ātrums samazinājās līdz 5-20 km/h, dzinējs tiecās noslāpt - apgriezieni kritās tuvu noslāpšanas robežai (ap 600), tomēr motors nekad nenoslāpa un tad apgriezieni atkal īslaicīgi kāpa pie 1000 un tad atpakaļ normālā līmenī. Vārdu sakot - bija novērojami svārstīgi apgriezieni bremzēšanas nobeiguma fāzē. Februāra sākumā ar šīm sūdzībām vērsos,, Adam Auto,, servisā. Uz remontu bija jāgaida ilgi (26 kalendārās dienas), bet izskatās, ka marta sākumā auto garantijas ietvaros tika salabots kvalitatīvi. Mašīnai pārprogrammēja motora vadības bloku un/vai EGR vārstu. Tagad viss ir labi - apgriezieni tukšgaitā turas stabili gan kustībā, gan bremzējot, gan stāvot uz vietas. ,,
_______________________________
Ierodoties uz apkopi, es par šo lietu atkal sūdzējos. Man meistars paskaidroja, ka šī parādība 1,3 litru CDTI dīzeļmotoriem esot dabiska - esot tā, ka ik pa laikam kvēpu filtrs pieaugot ar kaut kādiem sārņiem, un tad dzinēja elektronika paceļot apgriezienus un izsvilinot tos sārņus. No turienes rodoties arī smirdēšana. Pēc 20-30 minūtēm simptomi pāriet, un tas esot pareizi. Ja nekādas kontrollampiņas nedegot, tad neesot pamata uztraukumam. Mani šis paskaidrojums nomierināja, un tagad esmu dikti priecīgs par savas Merivas uzvedību. Esmu noskaņots ar Merivu braukt ilgi.
Nu, nu es Tavā vietā tomēr pieprasītu šo defektu novērst kamēr ir garantija.
VWfans rakstīja: Septembris manai Merivai noslēdzies ar rekordlielu nobraukumu - 2411 km. Dīzeļdegvielas izmaksas šajā mēnesī - Ls 76. Nobraukums sasniedzis 28,9 tūkst.km.
Ja būtu nopircis Merivu ar 1,4 litru benzīna motoru, tad benzīna izmaksas septembrī būtu 99 lati, bet, ja būtu nopircis ar 1,6 litru benzīna motoru, tad šīs izmaksas būtu 103 lati.
Sajutos kā izšķērdētājs... man augusts noslēdzās ar 4900 km nobraukumu, gandrīz 300 LVL par degvielu... pie tam benzīnu...