Rīgā vairākās vietās ceļa zīmes norāda to, ka autostāvvietas zona sākas uz gājēju pārejas. Vai zīmes ir izvietotas pareizi un kā pareizi novietot automobili stāvēšanai?
Kāds Twitter lietotājs šonedēļ pamanījis kādu interesantu satiksmes infrastruktūras "meistardarbu" Rīgas ielās - gājēju pāreja Lielvārdes ielā apvienota ar autostāvvietu, kā rezultātā autovadītāji novieto savas automašīnas tiešā tuvumā gājēju pārejai, bet neapzinīgākie autovadītāji automašīnas novieto tieši uz gājēju pārejas.
Ekrānšāviņš Foto: Pilsēta cilvēkiem
Jāatzīst, ka šī ne tuvu nav vienīgā vieta Rīgā, kur Rīgas domes Satiksmes departaments ņirgājas par gājējiem un autovadītājiem, ceļa zīmes izvietojot šādā veidā, maldinot autovadītājus.
Līdzīgi autostāvvietas ceļa zīme uzstādīta arī Tallinas ielā, kur šo kļūdu RDSD centušies labot ar dzeltenu horizontālo marķējumu, kurš ziemas apstākļos diemžēl nav redzams un autovadītāji automašīnas novieto tieši pie gājēju pārejas.
Ekrānšāviņš Foto: Pilsēta cilvēkiem
Satiksmes departamenta atbilde par šo problēmu gan ir ierasti ignoranta: "Visas satiksmes infrastruktūras nepilnības nav iespējams labot vienā dienā. Diemžēl."
Šīs "satiksmes infrastruktūras nepilnības" Rīgā ir jau kopš 2004. gada, kad tika mainīti ceļu satiksmes noteikumi, kuri noteica, ka automašīnas aizliegts novietot uz gājēju pārejām un pirms/aiz tām. Skumji, ka RDSD ir vienalga, cik saprotama ir viņu veidotā satiksmes infrastruktūra un vienīgā atbilde, ko viņi spēj sniegt, ir: "autovadītājiem ir jāievēro CSN". Līdzīgi jau kopš pērnā gada 1. janvāra valstī spēkā ir jauni CSN, kas nosaka, ka automašīnas ir aizliegts novietot tuvāk par 5 metriem no krustojuma noapaļojuma. RDSD pagājušogad nav pārvietojis nevienu maksas autostāvvietu Rīgas centrā, lai noteikumu prasības būtu vienādas visā Rīgā, tādējādi pieradinot autovadītājus novietot automašīnas tuvāk par 5 metriem no krustojuma, kas ir pretrunā ar CSN.
Bet universālā atbilde no departamenta, kā jau vienmēr - "Visas satiksmes infrastruktūras nepilnības nav iespējams labot vienā dienā. Diemžēl."
Ekrānšāviņš Foto: Pilsēta cilvēkiem
Raksts papildināts ar portāla iAuto eksperta Ērika Griģa komentāru:
"No CSN:
276.32. 537. zīme "Stāvvieta". Zīmes darbība ir spēkā no tās uzstādīšanas vietas līdz tuvākajam krustojumam aiz zīmes, bet, ja krustojuma nav, – līdz 538., 520., 556., 326., 327., 328. vai 329. zīmei. Zīmes apakšdaļā var tikt norādīts virziens, kādā jābrauc uz stāvvietu, kas atrodas ceļa tiešā tuvumā. Ēkas jumta simbols apzīmē pazemes vai virszemes daudzstāvu stāvvietu. Stāvvietā nav spēkā šo noteikumu 121.6. un 122.1. apakšpunktā minētie aizliegumi;
Skaidrojums par minētajiem aizliegumiem, kas nav spēkā.
121. Aizliegts apstāties un stāvēt:
....
121.6. krustojumā un tuvāk par 5 m no tā, izņemot apstāšanos un stāvēšanu pretim sānceļam trīsvirzienu krustojumā, kur ir nepārtraukta 920. vai 921. ceļa apzīmējuma līnija vai sadalošā josla. Šajā apakšpunktā minētās prasības neattiecas uz vietām, kur uz brauktuves izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u. tml.);
122. Aizliegts stāvēt:
122.1.ārpus apdzīvotām vietām tuvāk par 100 m no dzelzceļa pārbrauktuves, bet apdzīvotās vietās – tuvāk par 50 m no tās;
Secinu, ka
1) aizliegums apstāties un stāvēt uzstādītās zīmes darbības zonā uz gājēju pārejas ir spēkā.
2) 537. ceļa zīme ir uzstādīta pareizi."
Iepriekš aplūkojām arī citu strīdīgu situāciju Krišjāņa Barona ielā: Kā pareizi novietot savu automobili stāvēšanai rekonstruētajā Kr. Barona ielā? (+foto) Vai zini vēl kādu vietu, kur vēl ir mulsinoša satiksmes organizācija? Padalies komentāros!
Dažreiz tādus idiotus redzot paliek kauns, ka arī es esmu latvietis. Lai gan, pēc uzvārda - autors ne latvietis.
Viņš nesajēdz, ka ja stāvēs zem ķieģeļa vecmāmiņa ar uzrakstu "apstājies te, nopērc pīrādziņu" - tas nenozīmēs, ka tā ir atļauja iebraukt zem zīmes.
Ko Rīgas domes krievi sajēdz no CSN? Krievijā milič.... policistiem fakus rāda un brauc pirms ātrās palīdzības ar bākugunīm un tas ir normāli. Tāpēc tikai idiots šo krievu rīkojumus pildīs.