papildināts ar iAuto komentāru: Vai pieļaujama autostāvvieta uz gājēju pārejas? Rīgā dažas tādas ir 22

Pilsēta Cilvēkiem / iAuto.lv | 19.februāris 2017 21:02

Rīgā vairākās vietās ceļa zīmes norāda to, ka autostāvvietas zona sākas uz gājēju pārejas. Vai zīmes ir izvietotas pareizi un kā pareizi novietot automobili stāvēšanai?

Kāds Twitter lietotājs šonedēļ pamanījis kādu interesantu satiksmes infrastruktūras "meistardarbu" Rīgas ielās - gājēju pāreja Lielvārdes ielā apvienota ar autostāvvietu, kā rezultātā autovadītāji novieto savas automašīnas tiešā tuvumā gājēju pārejai, bet neapzinīgākie autovadītāji automašīnas novieto tieši uz gājēju pārejas.

Ekrānšāviņš Foto: Pilsēta cilvēkiem

Jāatzīst, ka šī ne tuvu nav vienīgā vieta Rīgā, kur Rīgas domes Satiksmes departaments ņirgājas par gājējiem un autovadītājiem, ceļa zīmes izvietojot šādā veidā, maldinot autovadītājus.

Līdzīgi autostāvvietas ceļa zīme uzstādīta arī Tallinas ielā, kur šo kļūdu RDSD centušies labot ar dzeltenu horizontālo marķējumu, kurš ziemas apstākļos diemžēl nav redzams un autovadītāji automašīnas novieto tieši pie gājēju pārejas.

Ekrānšāviņš Foto: Pilsēta cilvēkiem

Satiksmes departamenta atbilde par šo problēmu gan ir ierasti ignoranta: "Visas satiksmes infrastruktūras nepilnības nav iespējams labot vienā dienā. Diemžēl."

Šīs "satiksmes infrastruktūras nepilnības" Rīgā ir jau kopš 2004. gada, kad tika mainīti ceļu satiksmes noteikumi, kuri noteica, ka automašīnas aizliegts novietot uz gājēju pārejām un pirms/aiz tām. Skumji, ka RDSD ir vienalga, cik saprotama ir viņu veidotā satiksmes infrastruktūra un vienīgā atbilde, ko viņi spēj sniegt, ir: "autovadītājiem ir jāievēro CSN". Līdzīgi jau kopš pērnā gada 1. janvāra valstī spēkā ir jauni CSN, kas nosaka, ka automašīnas ir aizliegts novietot tuvāk par 5 metriem no krustojuma noapaļojuma. RDSD pagājušogad nav pārvietojis nevienu maksas autostāvvietu Rīgas centrā, lai noteikumu prasības būtu vienādas visā Rīgā, tādējādi pieradinot autovadītājus novietot automašīnas tuvāk par 5 metriem no krustojuma, kas ir pretrunā ar CSN.

Bet universālā atbilde no departamenta, kā jau vienmēr - "Visas satiksmes infrastruktūras nepilnības nav iespējams labot vienā dienā. Diemžēl."

Ekrānšāviņš Foto: Pilsēta cilvēkiem

Raksts papildināts ar portāla iAuto eksperta Ērika Griģa komentāru:

"No CSN:

276.32. 537. zīme "Stāvvieta". Zīmes darbība ir spēkā no tās uzstādīšanas vietas līdz tuvākajam krustojumam aiz zīmes, bet, ja krustojuma nav, – līdz 538., 520., 556., 326., 327., 328. vai 329. zīmei. Zīmes apakšdaļā var tikt norādīts virziens, kādā jābrauc uz stāvvietu, kas atrodas ceļa tiešā tuvumā. Ēkas jumta simbols apzīmē pazemes vai virszemes daudzstāvu stāvvietu. Stāvvietā nav spēkā šo noteikumu 121.6. un 122.1. apakšpunktā minētie aizliegumi;

Skaidrojums par minētajiem aizliegumiem, kas nav spēkā.

121. Aizliegts apstāties un stāvēt:

....

121.6. krustojumā un tuvāk par 5 m no tā, izņemot apstāšanos un stāvēšanu pretim sānceļam trīsvirzienu krustojumā, kur ir nepārtraukta 920. vai 921. ceļa apzīmējuma līnija vai sadalošā josla. Šajā apakšpunktā minētās prasības neattiecas uz vietām, kur uz brauktuves izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u. tml.);

122. Aizliegts stāvēt:

122.1.ārpus apdzīvotām vietām tuvāk par 100 m no dzelzceļa pārbrauk­tuves, bet apdzīvotās vietās – tuvāk par 50 m no tās;

Secinu, ka

1) aizliegums apstāties un stāvēt uzstādītās zīmes darbības zonā uz gājēju pārejas ir spēkā.

2) 537. ceļa zīme ir uzstādīta pareizi."

Iepriekš aplūkojām arī citu strīdīgu situāciju Krišjāņa Barona ielā: Kā pareizi novietot savu automobili stāvēšanai rekonstruētajā Kr. Barona ielā? (+foto)  Vai zini vēl kādu vietu, kur vēl ir mulsinoša satiksmes organizācija? Padalies komentāros!

 

Autostāvvieta ielas malā Rīgā Foto: iAuto

 
Visi komentāri
 
viencexperc 19.februāris 2017 23:18
11 3 Atbildēt

Dažreiz tādus idiotus redzot paliek kauns, ka arī es esmu latvietis. Lai gan, pēc uzvārda - autors ne latvietis.

Viņš nesajēdz, ka ja stāvēs zem ķieģeļa vecmāmiņa ar uzrakstu "apstājies te, nopērc pīrādziņu" - tas nenozīmēs, ka tā ir atļauja iebraukt zem zīmes.

Ko Rīgas domes krievi sajēdz no CSN? Krievijā milič.... policistiem fakus rāda un brauc pirms ātrās palīdzības ar bākugunīm un tas ir normāli. Tāpēc tikai idiots šo krievu rīkojumus pildīs.

anonimikis 20.februāris 2017 9:45
4 1 Atbildēt

Jelgavā ir vieta, kur stoplīnija uzkrāsota uzreiz aiz gājēju pārejas. Un, lai kaut ko redzētu, sanāk tieši uz pārejas apstāties tajā vietā.

anonimikis 20.februāris 2017 16:21
1 0 Atbildēt
gunbox 20.februāris 2017 17:57
1 0 Atbildēt

Neredzu sašutumam iemeslu. Ja gājējs vai velo tad palaižam un turpinam kustību, bet atduramies pie stop līnijas. Tur cits risinājums būtu tikai luksafors. Tev viņu tur vajag?

gunbox 20.februāris 2017 10:21
2 3 Atbildēt

Šito es nesaprotu. Noteikumos vai tad atļauts stāvēt uz gājēju pārejas? Kāda šķirba kur ir kāda zīme uzlikta? Es neteiktu, ka tā ir infrastruktūras nepilnība, drīzāk auto skolu, instruktoru un eksamenatoru nepilnība, neadekvātums.

scope 20.februāris 2017 11:21
12 0 Atbildēt

Vai grūti to stabu pārcelt par tiem dažiem metriem, tad arī nebūs uz ietves jāzīmē nekas ar dzelteno krāsu.

Te drīzāk RDSD pofigs - tieciet paši galā, mums jau to nevajag...

arko2 20.februāris 2017 11:54
1 0 Atbildēt

Tad jau pāreja arī pārvietosies uz priekšu un nekas nemainīsies. Vajad otru stabu.

scope 20.februāris 2017 12:00
7 0 Atbildēt

Jā, piedodiet, vajag otru stabu.

Bet tas nemaina būtību - attieksme no RDSD nevis "paldies par informāciju, salabosim", bet "pšol nah.."

gunbox 20.februāris 2017 17:51
1 2 Atbildēt

Ja sāks cilvēki, domāt ar galvu, tad nekas, nekur nebūs jāpārceļ. Ja reiz bija jau stabs, tad kāpēc lai zīmi nevarētu uz viņa novietot? Aiz staba nekas nenorāda, ka zīmes darbība varētu būt kaut kā jāierobežo ar izvietojumu. Gājēju pāreja ir norāde, kur atļauts gājējiem šķērsot ielu. Kura vieta tajā nav saprotama? Uz gājēju pārejas ir likumā rakstīt, ka stāvēt nedrīkst, tātad loģiski, ka uz pārejas nenovieto. Tas ir kaut kāds slāvu mentalitātes atzars, ka nevēlas saprast likumus? Jau tā pilns ar vietām, kur zīmes saliktas ir dēļ muļķiem. Kā piemērs ir vietas, kur drīkst uz 70km/h braukt un nez kāpēc aiz krustojuma uzliek zīmi 50km/h. Vienkārši jūs, cienītais, ir steidzami jāsūta atpakaļ uz autoskolu.

scope 20.februāris 2017 21:43
2 0 Atbildēt

Neticēsi, bet daudzreiz drošāk visiem ir, ja uzliek lieku zīmi un nav jāzīlē, vai tā iela ir krustojums vai blakusteritorija (poličiem grūtāk, nevar ķert uz muļķi svešās vietās).

Ir valstis, kurās pat apdz. vietas zīme ir kopā ar ātruma ierobežojuma zīmi, lai vienmēr būtu skaidrs.

P.S. Nez kādēļ fotoradarus ieviešot arī izdomāja, ka kopā ar fotoradara zīmi uzliks arī ātruma ierobežojuma zīmi.

gunbox 21.februāris 2017 9:14
1 0 Atbildēt

Nu re, mēs abi runājam par vienu un to pašu - par muļķiem. Es uzskatu, ka muļķus izmācīs tikai zināšanas, un zināšanu atkārtošana vismaz ik pēc 2-3 gadiem, tu uzskati, ka tikai parādīšana ar pirkstu un nav jāmācas un nav jāievēro noteikumi. Un tāpēc, ka valdībā arī tādi paši idiņi, kuri neuzskata, ka ir jāmācās, mēs esam ar 90% uz ceļa neizglītotiem šoferiem un vispār valsts ir tur kur viņa ir - nolaista podā, bet ne līdz galam vēl aizskalota.

scope 20.februāris 2017 12:04
8 0 Atbildēt

Heh, tā jau "normāla" RDSD attieksme, kura pēdējā laikā tikai pasliktinājusies.

Pag. gada pavasarī uzjautāju par CHA atjaunošanu vietās, kur pirms krustojuma pazudušas joslu līnijas utt.

Atbilde: "Katru gadu Departamentam tiek piešķirts ierobežots finansējuma apjoms CHA uzturēšanai ielās, kas nav pietiekams, lai uzturētu visas Rīgas ielas, līdz ar to galvenokārt tiek uzturētas tikai augstāko kategoriju ielas".

Žēl, ka analoģiska stila atbildi nevar sniegt nodokļu iekasētājiem.

jaunsgurķis 20.februāris 2017 12:32
11 2 Atbildēt

izskatās , ka liela daļa autovadītāju ir palikuši par likuma burta kalpiem, haha! JA IR AIZLIEGTS STĀVĒT UZ GĀJĒJU PĀREJAS< TD IR VIENALGA KĀDA ZIME TUR IEPRIEKŠ BIJUSI!!!!!!!!!!!

tapat zīme 50, bet visi XZV nesās uz 61 un doma ka likums ir pareizs, AĻŅĪ, kur zīme 70, tāpat degunu urbinot brauc uz 61, CIRVJI

pagriezienu rādītāji un ķīniešu TIEVĀS KRUTĀS NEKOREDZAMĀS led gaitas uguņi ir vel viena suga ar pareeizajiem likumiem

Kanibaals 20.februāris 2017 14:11
5 0 Atbildēt

Tik vienkārši gluži nav. Piemēram zem Zemitāna "tilta" ir stāvvieta, lai gan zem tiltiem un pārvadiem stāvēt nedrīkst. Dilemma!?

gunbox 20.februāris 2017 18:07
0 1 Atbildēt

Kanibaals - runa ir par auto novietošanu stāvvietā zem tilta vai par stāvēšanu uz brauktuves? Paskaties 2x. ;):))

jaunsgurķis - nu redz likums paredz sertificētas LED uzstādīt. Bet nav noteikti likumā teikts, cik lumenu viņām jābūt. Pēc mana labāk ka dienas gaitas gaismas žilbina, nekā būtu uzstādītas atbilstoši kaut kādiem mājsajmnieču pieņēmumiem. Es arī tā kā taisos likt, lai pasaudzētu ksenonu reflektorus, bet kantoris, kurš uzstāda piedāvā kaut kādas sertificētās jaungada virtenītes, kuras loģiski, ka neviens nepamanīs.

Eriks_Grigis 20.februāris 2017 12:40
4 0 Atbildēt

Vai ir droši un neapdraud mazākaizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus gājēju pārejas sākuma robeža ar stāvvietas sākumu, kas uzstādītas uz viena balsta ar daudz ko vēl... Drošību vērtē Ceļu drošības audits!

Audits attiecas uz projektiem (būvprojektiem) uz valsts galvenajiem, reģionālajiem un vietējas nozīmes ceļiem, kā arī uz pilsētu un apdzīvotu vietu maģistrālajām, pilsētas un vietējas nozīmes ielām. Audits veicams arī citiem ar ceļu satiksmi saistītiem būvprojektiem. Audita procedūra jāveic arī esošajiem ceļiem.

Jautājums!

Vai Ceļu drošības audita grupā ietilpst eksperti ar zināšanām un pieredzi ceļu projektēšanā, būvniecībā, uzturēšanā, valsts līmeņa satiksmes drošības darbā, satiksmes negadījumu analīzē?

Ja auditējot gājēju pāreju drošību Rīgas pilsētā reizi vai divas ik gadu, auditori saņem atalgojumu par šādām "pērlēm" ceļu satiksmē ?

as 20.februāris 2017 14:25
2 3 Atbildēt

Teikā normāla vieta pie Pasta un nevienam tie auto tur netraucē - atbrauc uz īsu brīdi un aizbrauc. Pateicoties bļāvējiem noteikti, ka zīmi aizvāks pavisam un būsiet panākuši vēlamo - kārtējo aizliegumu apstāties. Vietu, kur nolikt auto paliek arvien mazāk:( Stulbi!

Kaspars 20.februāris 2017 19:35
8 0 Atbildēt

Te daži raksta, ka brīnās par to, ka autovadītāji nezina CSN. Bet man ir jautājums - Jūs paši zinat CSN? Vai zinājāt, ka arī 5 metrus pirms un 5 metrus pēc gājēju pārejas ir aizliegts novietot auto? Absolūti lielākā autovadītāju daļa šādās vietās to vai nu nezina vai ignorē un liek automašīnu tieši blakus gājēju pāŗejai - jo ceļa zīme tak to atļauj! :) Tad nu to risināt var elementāri - šo 5m attālumā uz ietves jāuzstāda metāla stabiņi. Skaisti, Rietumeiropā plaši izmantoti. Problem solved. Bet RDSD jau neko darīt negrib...

Redaktors 20.februāris 2017 21:57
0 0 Atbildēt

121. Aizliegts apstāties un stāvēt:

121.5. uz gājēju pārejām, vietās, kur brauktuvi šķērso velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš, un tuvāk par 5 m no šīm vietām;

Eriks_Grigis 20.februāris 2017 22:35
1 0 Atbildēt

Mēs orientējamies CSN!

Šeit daži nesaprot, ka nav runa par brauktuvi!

CSN 2.16. gājēju pāreja – brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 535. un 536. ceļa zīmi un (vai) 931. ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei;

Runa šajā rakstā ir par stāvēšanu uz ietves!

Eriks_Grigis 21.februāris 2017 0:12
7 0 Atbildēt

Uz ietves tieši gājēju pārejas sākumā apskatītajās situācijās stāvēt aizliedz CSN 122. pants Aizliegts stāvēt: ...

122.2. citās vietās, kur stāvošs transportlīdzeklis var neļaut braukt (iebraukt vai izbraukt) citiem transportlīdzekļiem vai traucē gājēju pārvietošanos.

Kanibaals 21.februāris 2017 8:55
0 1 Atbildēt

Šis punkts ir slidens dzīvojamā zonā, jo tur teorētiski auto traucē jebkur.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Vairākus gadus maldina velobraucējus un gājējus ar sarkano bruģīti uz ietves, tā nav velojosla (+ VIDEO) 10

Šada maldināšana ne tikai var, bet arī noved pie satiksmes negadījumiem ar velobraucējiem. Diemžēl pagaidām vainīgi ir tikai satiksmes dalībnieki, ne tās organizētāji. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv tagad arī TikTok; jau 500 sekotāju - pievienojies! 8

iAuto.lv tagad sastopams arī sociālajā vietnē TikTok, kur mūsu resursam jau pievienojušies 500 lietotāju. Lasīt vairāk

 

Latvijas rallija sezona noslēdzas Biķerniekos (+ VIDEO)

Spraigākie momenti no minirallija "Latvija 2020" šajā video! Skaties un baudi šīs sezonas noslēdzošo ralliju. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Volkswagen ID.3 1st Edition. Elektriskais minivens. Pagaidām "pa dārgo" (+VIDEO) 10

Volkswagen ID.3 lepojas ar aizmugurējo piedziņu, atbilstošu vadāmību un manevrētspēju pilsētā. ID.3 nekratās un nešķobās, tāpēc var teikt, ka konstruktīvus trūkumus salonā kompensē labas manieres. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti