Kr. Barona ielā oficiāli uzkrāsotas piktogrammas, kas nav saistošas nevienam ceļu satiksmes dalībniekam 19

iAuto.lv | 5.jūlijs 2017 9:36

Vairākos Krišjāņa Barona ielas posmos uzradušies simboli, kas it kā apzīmē velojoslu, taču tai pat laikā Ceļu satiksmes noteikumos šāds simbols nav atrodams – velosipēds ar diviem jumtiņiem vai bultiņām virs tā. Rīgas domes Satiksmes departaments ar šādiem simboliem apzīmē rekomendējošo velojoslu, bet nekur nav atrunāts, kā ceļu satiksmes dalībniekiem būtu jārīkojas, sastopoties ar tādiem apzīmējumiem.

Rekomendējošās velojoslas apzīmējumi Krišjāņa Barona ielā Rīgā Foto: iAuto.lv

“Rekomendējošās velojoslas” un to apzīmējumu skaidrojumi CSN nav atrodami

Ceļu satiksmes noteikumos vislīdzīgākais ir 941. ceļa horizontālais apzīmējums, kurā izmantots velosipēda simbols, taču tas nav gluži tāds, kādi šobrīd ir Kr. Barona ielā. Un, ja pat tas būtu 941. ceļa apzīmējums, tad tas būtu uzklāts nepareizi, jo velojoslu uz brauktuves no citu transporta līdzekļu satiksmes atdala ar nepārtrauktu līniju (920. ceļa horizontālais apzīmējums).

Ceļu horizontālie apzīmējumi Ceļu satiksmes noteikumos Foto: Ekrānšāviņš no CSN

941. ceļa apzīmējums tiek izmantots arī uz velosipēdu ceļa – atdalīta ceļa vai ceļa daļas, kas paredzēta braukšanai ar velosipēdiem. Taču tas nav Kr. Barona ielas gadījums, jo tur šie apzīmējumi atrodas uz brauktuves, kur vieta arī tramvajam un automobiļiem.

Ceļu satiksmes noteikumos nav skaidrojuma ne šim ceļu horizontālajam apzīmējumam, ne arī terminam “rekomendējošā velojosla”. Tādējādi jāvadās pēc ceļu satiksmes noteikumiem, neņemot vērā šīs zīmes.

Kas jāatceras autovadītājiem un velosipēdu vadītājiem Krišjāņa Barona ielā:

  • Maksimālais braukšanas ātrums ir 30 km/h.
  • Ja braukšanas joslās ceļu satiksme ir intensīva, apbraucot vai apsteidzot atļauts braukt pa tramvaja sliežu ceļa klātni tajā pašā virzienā vietās, kur sliežu ceļa klātne atrodas pa kreisi vienā līmenī ar brauktuvi. Šādā gadījumā nedrīkst traucēt tramvaja braukšanu. Pārējos gadījumos jābrauc pa malējo joslu labajā pusē.
  • Ja braukšanas joslas kreisajā pusē vienā līmenī ar to atrodas tramvaja sliežu ceļa klātne, jānogriežas pa kreisi vai jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā no kreisā malējā stāvokļa, kas ieņemts uz tā paša virziena tramvaja sliežu ceļa klātnes. Izņemot gadījumus, kad braukšanas virzienus joslā regulē ar 513.-518. ceļa zīmēm.
  • Izbraucot uz ceļa no blakusteritorijām (pagalmiem, stāvvietām, degvielas uzpildes stacijām, uzņēmumiem u. tml.), transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kas virzās pa ceļu.
  • Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, bet, ja pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas atdala sadalošā josla, – arī apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un velosipēdu vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas.
  • Pirms jebkura iepriekšējā punktā minētā manevra transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki. Pievērsiet īpašu uzmanību nogriežoties pa labi, vai aklajā zonā neatrodas riteņbraucējs!
  • Riteņbraucējiem atļauts braukt pa brauktuvi vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (brukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt , lai apbrauktu vai apsteigtu.
  • Riteņbraucējiem atļauts braukt pa ietvi, ja ceļu satiksmes intensitātes, meteoroloģisko vai citu apstākļu dēļ braukšana pa brauktuvi ir apgrūtināta vai bīstama. Braucot pa ietvi velosipēdu vadītājiem jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji, un jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu, ja tas nepieciešams.
  • Braucot pa ietvi vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām, velosipēdu vadītājiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.
  • Šķērsojot brauktuvi pa ietves iedomāto turpinājumu, velosipēdu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu un jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.
  • Transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kuri iet uz tajā pašā braukšanas virzienā pieturā (ceļa vidū) apturētu tramvaju vai nāk no tā. Savukārt gājēji drīkst iziet uz brauktuves tikai tad, kad tramvajs ir pilnībā apturēts.

Šie apzīmējumi izveidoti atsevišķos Kr. Barona ielas posmos gan pilsētas centrā, gan arī posmā no Tallinas līdz Pērnavas ielai Foto: iAuto.lv

Vai Krišjāņa Barona iela ir droša visiem satiksmes dalībniekiem?

Rekonstrukcijas gaitā Krišjāņa Barona ielu rotāja uzraksti, ka top iela visiem. Ar visiem domājot tramvaju, automobiļus, riteņbraucējus un gājējus. Protams, skaista ir vīzija par dzīvošanu mierā un saticībā, bet vai šajā gadījumā tas ir iespējams?

Satiksmes dalībnieku vidē var novērot tādas kā divas frontes. Vienā karo gājēji pret riteņbraucējiem, kur pirmie uzskata, ka otrie apdraud to pārvietošanās drošību. No vienas puses, varam saprast – gājēju daudz, ietves šauras un pilnas ar šķēršļiem (reklāmstabi, puķu podi, ceļazīmes, pakāpieni u.t.t.). Pa vidu arī “dekoratīva” taktilā josla veido labirintu neredzīgajiem. No otras puses, riteņbraucēju kļūst arvien vairāk un arī viņiem ir kaut kur jāpaliek.

Lai pēc iespējas izvairītos no šī konflikta un riteņbraucējus novirzītu uz brauktuves, rekonstrukcijas gaitā daļa brauktuves speciāli tika izveidota ar gludāku bruģi, lai padarītu velosipēdistu pārvietošanos komfortablāku. Tādējādi šī gludā brauktuves daļa ieguva apzīmējumu “rekomendējošā velojosla”. Tomēr šāds risinājums provocē konfliktu starp autovadītājiem un riteņbraucējiem, jo daudzi uzskata, ka jaunais veidojums uzskatāms par velojoslu, kur automašīnām nebūtu jāatrodas, savukārt joprojām daļai autovadītāju ir neiecietīga attieksme pret riteņbraucējiem.

Pēc ceļu satiksmes noteikumiem, arī autovadītājiem ir jābrauc pa gludo brauktuves daļu, jo atrasties uz tramvaja sliežu klātnes atļauts tikai lai apbrauktu vai apsteigtu, vai arī nogrieztos pa kreisi, kur tas atļauts. Tāpēc gan autovadītājiem, gan riteņbraucējiem jārēķinās vienam ar otra klātbūtni un jāievēro piesardzība.

Satiksme Krišjāņa Barona ielā Foto: iAuto.lv

Kā redzams pēc rekonstrukcijas, “ Kr. Barona iela – iela visiem” nav pats veiksmīgākais risinājums. Tā ir par šauru, lai vienlaicīgi nodrošinātu pietiekoši platas ietves, velojoslas, raitu tramvaja satiksmi un vietu automobiļiem. Lai šis haoss nepārvērstos traģēdijā, Kr. Barona ielā noteikts 30 km/h ātruma ierobežojums, kas samazina sabiedriskā transporta efektivitāti. Lai pārvietošanos Krišjāņa Barona ielā padarītu drošāku un patīkamāku visiem, tomēr būs jāatsakās no kādu satiksmes dalībnieku klātbūtnes. Vai šoreiz tie būs automobiļi? Iespējams, ņemot vērā tendences atbrīvot pilsētu centrus no privātā autotransporta un palielinoties riteņbraucēju skaitam.

Cik bieži Tu izmanto Krišjāņa Barona ielu?   

 
Visi komentāri
 
Damn 5.jūlijs 2017 10:34
8 0 Atbildēt

Regulāri var manīt, ka daļa autovadītāju "baidās" no itkā velosipēdistiem paredzētās joslas un tajā pat laikā traucē tramvajam, jo daļēji atrodas uz tramvaja sliedēm.

Bils 5.jūlijs 2017 11:39
8 0 Atbildēt

Zīme tāda, jo tas nozīmē ka velosipēdistiem ir "jumts", respektīvi "krišujet" (rus) no Domes, divreiz miniet kurš? :D

Zemesgramata 5.jūlijs 2017 21:16
0 0 Atbildēt

Kuzja :D

iJuris 5.jūlijs 2017 11:48
6 0 Atbildēt

Tas ir iespaidīgs mēģinājums nobeigt dažu labu velo braucēju, kurš uzlika parakstu šim darbam? Vārdus studijā, kopā ar atlūgumu pēc paša vēlmes, vai vismaz ar kaunu padzīt no amata.

Bils 5.jūlijs 2017 12:39
3 0 Atbildēt

Nu ja, tagad vellopēdisti būs iedomājušies ka tā ir viņu josla, būs konflikti. Un autovadītāji gadīsies, kuri domas, ka pa to braukt nedrīkst, traucēs tramvajam... atkal konflikti...

Zemesgramata 5.jūlijs 2017 21:19
4 0 Atbildēt

Ja notrieks, tad velopajoliņš zaudēs tiesā. Jo apzīmējums nav standarts un ir pielidzināms tam pašam anarhistu darbam pie baznīcas. Joslas, kurai likvidēšanai nācās saukt talkā PP un specvienību. :D

650 5.jūlijs 2017 12:30
4 0 Atbildēt

Tur kādu grafitī nevarēt uzkrāsot? Vai vismaz kādu sabiedrībai saprotamu uzrakstu, piem "X Y И"

didzisk 5.jūlijs 2017 14:30
3 2 Atbildēt

Grozi kā gribi, divriteņus ienīst pilnīgi visi - gan gājēji, gan autobraucēji. Tāpēc arī reti kurš grib braukt ar riteni pa Rīgu.

Pareizi būtu ar ričuku braukt laukos, pa grants ceļu, uz veikalu pēc maizes. Jo grants ceļam nav apmales, tāpēc automašīnai tuvojoties, riteņbraucējs viegli var nobraukt no ceļa, lai droši palaistu auto garām. Un ātrumu jāierobežo uz 10 km/h.

Sarkasmu pie malas - žēl, ka tā. 20 km būtu pavisam normāls attālums, lai uz darbu brauktu ar labu riteni. Rīgā lielā daļā gadījumu tas būtu ātrāk kā auto vai sabiedriskais. Piemēram, Jugla - Ķengarags. Purvciems - Imanta. Un mašīnām paliktu vairāk vietas, ja daudzi pārsēstos uz diviem riteņiem.

DE 5.jūlijs 2017 14:37
0 0 Atbildēt

Laukos pēc maizi brauc pajūgā :P

650 5.jūlijs 2017 14:47
2 1 Atbildēt

Jā ,lūk, atbrauc tev kolēģis tāds kkad pagāšnedelj mazgājies uz darbu nosvīdis nosmirdis, un ja vel lietus līst pa ceļam un kāds auto viņu apšļāc uttt. Novelk savas smirdīgās kedas, uzliek uzžāvēties pirms mēneša mazgātās zeķes un pa virsu visam birojam uzpūš vissmirdīgāko niveja dezīti, lai visiem interesantāk..Paskat kas pa ekonomiju- uzreiz visi izslēdz lampas un datorus un aizbeeg no tāa biroja kkur na--j

Vernons 5.jūlijs 2017 16:14
6 18 Atbildēt

Braucu ar autobusu pa pirmo joslu. Sarkanais. Pēkšņi blakus labajā pusē pa durvīm klauvē riteņbraucējs un kliedz, ka man buss jāvada 1 metru no malas, lai viņam velosipēdistam būtu vieta! Es viņam rādu figu. Nākamā krustā tas pats riteņbraucējs jau kreisajā pusē un teksts tāds pats. Nu un kur velosipēdistiem tāda pārliecība, ka visa pasaule viņiem parādā?

anonimikis 5.jūlijs 2017 17:10
16 2 Atbildēt

Tu viņam biji priekšā braucošais!!! Un kāpēc, padla, negarantēji?

Zemesgramata 5.jūlijs 2017 21:25
2 5 Atbildēt

Cyclists are like millenials. :D

Entitled and selfish pricks.

Nu es 5.jūlijs 2017 20:30
5 2 Atbildēt

Vispār murg! Tur braucu katru rītu! Laika apstākļi Rīgā ļauj braukt droši ar velosipēdu max 4 mēnešus gadā, nav jābūt velojoslai tur kur braucējs paslīdot nokļūst zem 30 km/ h auto, krievu ruletes un loterejas apvienojums? Nu mašīnas mūsu klimatā ir vienīgais transports, izdzīvošanai, jeb gatavojam centru ukraiņu viesstrādniekiem, ne iedzimtajiem?

Es no Barona ielas 5.jūlijs 2017 22:55
4 0 Atbildēt

Braucu pa Barona ielu katru rītu. Pēc maniem novērojumiem, iecietīgāki pret autobraucējuem ir kļuvuši tramvaju vadītāji, jo apstājas aizmugurē un gaida, ja redz, ka tevi spītīgi spiež uz ceļa vidu riteņbraucējs. Riteņbraucējus katru rītu manu vairāk vai mazāk vienus un tos pašus - daži laiž tā kā šķiet ātruma ierobežojums 30 ir pupu mizas :) nerunājot jau par kaut kādu respektu vai brauktuves dalīšanu ar autobraucējiem. Tagad būs vēl pārliecinātāki, ka ir uz ceļa svarīgākie.

Stereo 6.jūlijs 2017 17:09
0 1 Atbildēt

Ja Tu notrieksi velobraucēju, tad ir tur apzīmējums vai nav, nemaz tiesa nebūs vajadzīga, lai pierādītu Tavu vainu. Ja nav pilns rublis, tad nav

imzz 7.jūlijs 2017 0:12
3 0 Atbildēt

Pastāv tas dīvainais uzskats, ka riteņbraucēju būs aizvien vairāk ar katru gadu, kamēr Rīga kļūs par īstu riteņbraucēju pilsētu, vajag tik pastrādāt, savelkot velojoslas uz brauktuvēm. Bet Rīgā ir pietiekami daudz cilvēku pusmūžā un pāri, kuri ar riteņiem nebrauks. Tādi varētu lietot elektrovelosipēdus, bet tos atkal nav kur turēt, lai nenozagtu un turēt daudzstāvu namu dzīvokļos ir pārāk apgrūtinoši. Arī parastos riteņus pilsētā nav lāgā, kur uzglabāt. Manuprāt, riteņbraucēju skaits vairs daudz nepieaugs.

Z 7.jūlijs 2017 8:05
1 0 Atbildēt

Jau pasen izbrīnijos, kāpēc Barona ielā nav stacionāro radaru?

Teju visi brauc ar 50km/h, tāds solīds papildinājums valsts kasei būtu

Aldis 8.marts 2018 13:19
0 0 Atbildēt

Kā ir ar griešanos pa labi pirms vef tilta? Tur jāgriežas no sliedēm? Kāpēc?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ātri braucošs motocikls un auto kreisais pagrieziens (+ VIDEO) 8

Divu komponentu savienojums, kas arī šoreiz noved pie smagas avārijas. Lasīt vairāk

 

No 22 645 eiro - jauno Opel Astra jau var pasūtīt (+ FOTO) 3

Jaunais Opel Astra kļuvis pieejams pasūtīšanai. Vācijas tirgū tas maksās sākot no 22 465 eiro, kas ir tieši tikpat, cik prasīja par iepriekšējās paaudzes modeli. Lasīt vairāk

 

Automašīnu tirgotāju “ērkšķi”: kam jāpievērš uzmanība, iegādājoties lietotu automašīnu 1

Uzticīgā spēkrata iegāde vienmēr ir ilgi gaidīts un priecīgs notikums, pat ja runa ir par lietotas automašīnas iegādi. Gjensidige Latvija skaidro, kam jāpievērš uzmanība, iegādājoties automašīnu “no rokām” un kā neiekrist tirgotāju maldos par automašīnas tehnisko stāvokli. Lasīt vairāk

 

Kalvītis: Pie tik augstām dabasgāzes cenām ekonomika nevarēs funkcionēt 13

Latvijā nebūtu jāsatraucas par dabasgāzes krājumiem vienotā dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora AS "Conexus Baltic Grid" ("Conexus") Inčukalna pazemes gāzes krātuvē, bet gan par to, kā pie tik augstām gāzes cenām spēs izdzīvot Latvijas ekonomika, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja AS "Latvijas gāze" (LG) valdes priekšsēdētājs Aigars Kalvītis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti