Ušakovs: Situācija ar bedrēm ir "ļoti štruntīga", bet iepriekš Rīgai bija citas prioritātes 11

 

Viss krustojums no bedres izsistos akmeņos Rīgā 14.02.2019. Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.februāris 2019 9:27

Situācija ar bedrēm Rīgas ielās patlaban ir "štruntīga, pat ļoti štruntīga," taču tas lielā mērā izskaidrojams ar ierobežotajiem finanšu līdzekļiem un to, ka galvaspilsētas dome vairākus gadus apzināti izvēlējās prioritāri tērēt naudu skolu, bērnudārzu un atpūtas objektu savešanai kārtībā, sociālajā tīklā "Facebook" paudis Rīgas mērs Nils Ušakovs (S).

Galvaspilsētas domes priekšsēdētājs vairākkārt uzsver, ka viņam nav tiesību taisnoties par bedrainajām ielām, tomēr viņš norāda, pa pašreizējā situācija ir izskaidrojama ar kopējo pašvaldībai pieejamo līdzekļu apjomu un ar to, ka pa Rīgas ielām pārvietojas mašīnas no visas valsts, ne tikai no galvaspilsētas. "Līdz pat 40% [automašīnu galvaspilsētas ielās] nav no Rīgas. Un te ir būtisks moments autovadītājiem, kas maksā "ceļa nodokli". No 36 miljoniem [eiro], ko samaksā rīdzinieki, Rīgas budžets saņem aptuveni 10 miljonus. No "ceļa nodokļa", ko maksā visas pārējās valsts iedzīvotāji, Rīgas budžets nesaņem neko. Šo pieminu, ja mēs runājam par finanšu taisnīgumu," norāda Ušakovs.

Viņš atgādina, ka "pretī katrai bedrei Rīgā mēs varam likt vai nu saremontētu skolu ar bērnudārzu, vai nu jaunu parku, pludmali, promenādi, bērnu rotaļu laukumu, stadionu, muzeju, poliklīniku". "Tā bija galvaspilsētas domes izvēle, par kuru mēs vienmēr ar rīdziniekiem runājām - vispirms skolas, bērnudārzi, sporta un atpūtas objekti, veselības aprūpe. Pēc tam pārējais," domes savulaik apzināti noteiktās prioritātes skaidro galvaspilsētas mērs.

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Viņš norāda, ka kopš 2015.gada Rīgas dome ir ķērusies klāt arī ielu remontiem, no kuriem daļa jau pabeigta, līdz ar to, piemēram, par Brīvības vai Krišjāņa Valdemāra ielas stāvokli sūdzību vairs neesot. "Tiek remontēts Salu tilts, Deglava tilts, tūlīt sāksies Krasta ielas un Brasas tilta remonts. Šogad sāksies tilta izbūve Sarkandaugavā un Dienvidu tilta 4.kārta," tuvākajā laikā plānotos satiksmes infrastruktūras remontdarbus ieskicē mērs.

Viņš arī sola, ka bedres Rīgas ielās pavasarī tiks likvidētas, turklāt šogad tas notiks nevis ar ierastajiem "ielāpiem", bet gan mainot ceļa segumu lielos kvadrātos.

Kā ziņots, līdz ar biežām gaisa temperatūras svārstībām pēdējās dienās ievērojami pasliktinājies Rīgas ielu stāvoklis un uz brauktuvēm izveidojušās dziļas bedres, kurās daudzi autovadītāji sabojājuši savus spēkratus.

Valsts kontrole šomēnes nāca klajā ar revīzijas ziņojumu par galvaspilsētas transporta infrastruktūras tēriņu lietderību, norādot, ka 2016.gadā un 2017.gadā Rīgas transporta nozares attīstībai kopumā bija pieejams 441 miljons eiro, no kuriem liela daļa iztērēta nelietderīgi.

Ņemot vērā gan Valsts kontroles revidentu konstatēto, gan arī bedrainās Rīgas ielas, Rīgas domes opozīcijas deputāts Vilnis Ķirsis (V) šonedēļ rosināja atbrīvot no amata Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāju Emīlu Jakrinu. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šo jautājumu turpinās izskatīt trešdien, 20.februārī.

Lasi vēl iAuto par aktuālajām Rīgas domes prioritātēm:

Ceļa zīme Visvalža ielas ietves vidū Rīgā 16.02.2019. Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Antons priednieks 17.februāris 2019 10:11
13 0 Atbildēt

Kad tas lashara beigs pļūtīt vienreiz. Bērnudārzos rindā jāpiesakās kamēr sīkais vēl kulē karājas, savādāk varēsi vadāt viņu uz krieveļu grupu kkur Pļavnieku nomalē.

Normālās galvaspilsētās ar sabiedrisko brauc vidēja un augstas klases darba cilvēki. Rīgā tas nav iespējams, jo transportā pensionāri pašā rīta pīķa stundā ved reņģes no tirgus mājās.

Jēga no Brīvības ielas šosejas, ja visiem tāpat jāstāv pie drausmīgā VEF tilta.

Tūliņ ziema beigsies 2 mēnešus smiltis nevarēs uzs

Rasmuss 17.februāris 2019 11:32
6 0 Atbildēt

Sakārtotas ēkas, iekšpagalmi, tilti, protams, ir labas lietas, bet būtu vēl labāk, ja galvaspilsētā līdz šiem skaistajiem objektiem varētu arī aizbraukt, nenolaužot riteņus... Tagad tā tāda pamuļķīga runāšana - mums bija citas prioritātes!

Šumba 17.februāris 2019 12:25
11 0 Atbildēt

Ušakov (Ausaini), beidz batonus bāzt ausīs ar saviem "prioritārajiem" objektiem,- labāk pasaki, ka Rīgas nauda aizplūst Rīgas Satiksmes melnajā caurumā!!!

Edgars 17.februāris 2019 12:37
6 1 Atbildēt

Protams, ka visam nepietiek, ja visu dara vismaz par 20% procentiem dārgāk. Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkuma ziņojumā norādīts, ka konkursā bija pieteikušies divi pretendenti - SIA "Rīgas tilti", kas piedāvāja darbu veikt par 375 619 eiro, un SIA "Tilts", kuru piedāvājums bija 409 293 eiro.

Par uzvarētāju iepirkumā atzīts SIA "Rīgas tilti", jo viņu piedāvājums bijis saimnieciski izdevīgākais.

Iepriekš departamenta eksperti gan lēsa, ka kāpņu pārbūve varētu izmaksāt ap 100 000 eiro.

gunbox 17.februāris 2019 12:37
8 0 Atbildēt

Kāds finanšu taisnīgums tam krievam? Pēdēja pusgada laika sadedzinot gaisā pus miljonu bija gan taisnīgi, gan saudzīgi, gan ekonomiski izdevīgi kādam no nodokļu maksātājiem? Kroplis ne mērs. Kad vienreiz krievvalodīgie atvers acis kādu parazītu ir ievēlējuši.

janka 17.februāris 2019 19:12
2 0 Atbildēt

nu krieviem jau bērnudārzus sacēla. Latvietim jāstāv 4g rindā.

Kanibaals 17.februāris 2019 19:18
0 0 Atbildēt

Nekas drīz visus bērnudārzus par latviešu konvertēsim, kas būtu tikai normāli un nekādas mākslīgas rindas.

viencexperc 18.februāris 2019 13:57
0 0 Atbildēt

Tagad jau 20 gadus Krievijā ir krīze. Tur jau 20 gadus cilvēki "ceļas no ceļiem". Vajag tur palīdzēt. Vai tad tev žēl, ka daļa no taviem nodokļiem aizplūst Maskavas oligarhu kabatās? Varbūt, vēl pec gadiem 20 krīze tur beigsies. Cilvēki piecelsies no ceļiem un tev atdos.

fredis 17.februāris 2019 14:19
0 0 Atbildēt

Nie .izdi!

iAuto 17.februāris 2019 15:03
0 0 Atbildēt

Mūsu izlase, lai varētu notikt ne tikai ielu remonti, bet arī pilnvērtīgi ceļu būves darbi ir raksta beigās.

Freijers 17.februāris 2019 17:10
2 0 Atbildēt

Da labi, nevajag te batonus spraust....pie Rīgas ielām tiek strādāts maz, pat ļoti.

Par finanšu pārdali varbūt var piekrist, akcīze aiziet caurumā, bet "ceļa nodoklis" patiesībā ir viltīgi nosaukts par "auto ekspluatācijas nodeva"...gan jau, lai vēl vinjeti varētu ar laiku noslaukt (no 3t jau slauc abus). Kā to visu pēcāk ceļiem pārdala ir labs jautājums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti