Ne ātrāk par 70 km/h - līdz 2020. gada rudenim satiksme uz Jūrmalas šosejas notiks pa divām joslām katrā virzienā 15

 

Foto: Latvijas Valsts Ceļi

Latvijas Valsts Ceļi | 13.jūnijs 2019 12:36

Uzsākoties aktīviem remontdarbiem uz Jūrmalas šosejas, 13. jūnijā tur tiek ieviestas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas un līdz 2020. gada rudenim satiksme starp Jūrmalu un Rīgu notiks pa vienu brauktuvi un divām joslām katrā virzienā.

Paredzams, ka siltajās vasaras dienās un brīvdienās satiksme šajā posmā būs palēnināta, tāpēc aicinām nokļūšanai uz Jūrmalu no Rīgas un no Rīgas uz Jūrmalu izmantot vilcienu. Savukārt autovadītājus, kas dosies uz Jūrmalu ar auto, aicinām izmantot iespējas iegādāties caurlaides attālināti. Par plānotajām izmaiņām šodien preses konferencē tika informēti mediju pārstāvji.

Jūrmalas šosejas pārbūve notiek posmā no Rīgas robežas līdz pieejām Jūrmalas caurlaižu punktam (13,41.-19,25. km). Šosejas pārbūves ietvaros  ar reciklētu veco asfaltu tiks pastiprināti ceļa pamati un ieklātas trīs jauna asfalta kārtas. Atjaunos arī nobrauktuves satiksmes mezglā ar Rīgas apvedceļu Salaspils – Babīte (A5). “Izpēte ir apliecinājusi, ka ceļa pamatos ir atbilstoši kvalitatīvi materiāli, lai nodrošinātu nākamajos 20 gados prognozētās satiksmes vajadzības, kas varētu būt līdz 80 000 transporta vienībām diennaktī, no tām 10 % kravas transports. Atbilstoši tām ir izvēlēta ceļa konstrukcija: esošais salturīgais slānis un šķembu pamats, kam pa virsu tiks ieklāta reciklētā asfalta kārta un trīs jauna asfalta kārtas – pamata kārta, saistes kārta un virskārta,” norāda VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Būvniecības pārvaldes direktors Gints Alberiņš.

Šis it pirmais tik apjomīgs ceļu būvdarbu objekts, kas tiek pilnībā finansēts no valsts budžeta līdzekļiem. Līdz šim visi līdzīgi projekti tika līdzfinansēti no Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļiem. Taču šajā plānošanas periodā ES līdzfinansējums valsts autoceļiem jau ir izsmelts.

Būvdarbus veic piegādātāju apvienība A.C.B. un Binders par līgumcenu 22,97 miljoni eiro (ar PVN), ko sedz valsts budžets. Plānots, ka būvdarbi tiks pabeigti 2020.gada rudenī.

“Patlaban ir uzsākta un veiksmīgi norisinās objekta demontēšana, kas ietver tādus darbus kā veco gaismas stabu demontāžu, nomales grunts noņemšanu un frēzēšanu. Objekta demontāža ilgs līdz dažām nedēļām, bet jau paralēli tiks uzsākti objekta rekonstrukcijas darbi. Pēc objekta demontāžas darbi norisināsies posmos pa divām joslām reizē, lai nodrošinātu augstāku asfalta uzklāšanas kvalitāti. Šobrīd ar īpašiem apgrūtinājumiem neesam saskārušies, taču objekts ir apjomīgs, tādēļ ir piesaistīti apakšuzņēmēji, lai nodrošinātu kvalitatīvu darbu izpildi laikā. Pirmā asfalta ieklāšanu jau plānots uzsākt jūlija otrajā pusē, bet visi darbi ilgs līdz 2020. gada rudenim,” stāsta “A.C.B.” uzņēmuma grupas operatīvais vadītājs Armands Sviķis.

Jūrmalas pašvaldība novērtē ieguldījumu šosejas sakārtošanā un aicina autobraucējus ar izpratni izturēties pret neērtībām, kuras būs būvdarbu laikā, preses konferencē 13. jūnijā pauda Jūrmalas domes priekšsēdētāja vietnieks Ņikita Ņikiforovs. Kūrorta pašvaldība arī atgādina, ka Jūrmalas caurlaides ir iespējams iegādāties arī pašā pilsētā četrās tirdzniecības vietās: pie veikala Rimi Lielupē, pie Dzintaru koncertzāles, Majoru stāvlaukumā un pie Dubultu stacijas (pielikumā infografika).

“Laikam mūsdienās ir ārkārtīgi liela nozīme, un pēc šosejas rekonstrukcijas būs iespēja tikt no galvaspilsētas uz Jūrmalu un atpakaļ daudz ātrāk, bet kas pats galvenais – drošāk. Lai gan remonts ilgs gandrīz  pusotru gadu, un iedzīvotāji un tūristi varētu izjust ar šo saistītas noteiktas neērtības, esmu pārliecināts, ka LVC kopā ar būvniekiem organizēs transporta plūsmu maksimāli efektīvi. Jūrmalas pašvaldības vārdā es savukārt aicinu autovadītājus apmaksāt iebraukšanas nodevu Jūrmalā attālināti, ar SMS vai pašvaldības mājas lapā www.jurmala.lv, lai mazinātu rindas pie apmaksas automātiem, iebraucot Jūrmalā no Rīgas puses,” norāda N. Ņikiforovs.

Lai remontdarbu laikā no Rīgas uz Jūrmalu un atpakaļ nokļūtu raitāk, aicinām izmantot dzelzceļa iespējas un izmantot elektrovilcienus, kuru skaits šajā maršrutā uz vasaras sezonu ir palielināts.

“Uz satiksmi, cilvēku pārvietošanos ar privāto vai sabiedrisko transportu varam skatīties kā uz dzīvu organismu ar vienotu asinsriti, lielākiem un mazākiem atzarojumiem. Jūrmalas šoseja ir uzskatāma par

būtisku sauszemes transporta artēriju, taču saskaņā ar valdības nesen apstiprināto sabiedriskā transporta attīstības plānu pārvadājumi pa dzelzceļu ir šī organisma mugurkauls. AS Pasažieru vilciens var atvieglot cilvēku ikdienu un uzlabot viņu mobilitāti, ja kāda iemesla dēļ satiksmes plūsma uz ceļiem ievērojami palēninās. Tur, kur ir pieejama sliežu satiksme, cilvēki labprāt izmanto vilcienu, gan lai ietaupītu savu laiku un naudu, gan lai saudzētu savus nervus un apkārtējo vidi. Jūrmalas virzienā intensīvākajās diennakts stundās nepieciešamības gadījumā mēs varam nodrošināt vilcienu satiksmi līdz pat četrām reizēm stundā, kā tas ir arī šonedēļ, pludmalei tik piemērotos laika apstākļos,” saka AS Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. 

Satiksmes organizācija uz Jūrmalas šosejas no 13. jūnija

No Rīgas virzienā uz Jūrmalu būs slēgta brauktuve Jūrmalas virzienā. Satiksme abos virzienos pa divām joslām tiks organizēta uz brauktuves Rīgas virzienā.
 

 
Visi komentāri
 
JanJan 13.jūnijs 2019 15:10
1 1 Atbildēt

Lidotāji jau nervozi pīpē, kā viņi tagad uz 150 goņīs pa trešo joslu?

kasinsh79 13.jūnijs 2019 15:54
4 0 Atbildēt

Šķiet, ka lielākā trauksme ir kreisās joslas kruizētājiem, tā viņiem tikusi ATŅEMTA pavisam Visādi citādi, piedodiet, nebraukšu tur 70 vis, ceļa intensitātei pieļaujot lielāku ātrumu arī.

Bradypus 13.jūnijs 2019 20:26
0 0 Atbildēt

Nē, tagad būs sadzīti pirmajā joslā, pa kuru varēja brīvi braukt, kamēr šie tur pa trešo kruīzē.

650 14.jūnijs 2019 0:02
2 0 Atbildēt

Tur, iespējams, joki sekos nepajokam.Jaunās joslas ir šauras un tādas pieredzes mums te nav, ka starp tiem 2 pretējiem virzieniem būtu tikai pusmetru atstarpe.Te taču nav kkāds tur Osterreihs, kur 10cm gar betona sienu uz sotaku ļaudis ņipri kustās un neko negāž apkārt.Viena/platāka josla fūrēm,otra/šaura priekš aeronautiem.Tur tā izvēle ir skaidra- mežā ja esi ielīdis, jāmācās gaudot..

Tie, kas te saka, ka "drošības peec" 70 vietā braukšot tipa uz 60,- tak viņi jau tev to neies darīt pa labējo joslu.Jau šodien un vakar tā bija.Šodien gan daži atjautīgākie izmantoja arī pagaidām tukšo "trešo" joslu aiz dubultlīnijas.

Turklāt tās jaunās Rīgas virziena divas rindas iet pa esošā/sliktākā ceļaseguma pusi.Drošvien būs jāpaskatās, kā tur tagad iekrīt bijušajā vidusjoslā iebrauktās rises attiecībā pret to jauno joslu marķējumu.Un kā būs, ja kādudien viņas nejauši apmeklēs lietus.Ja ūdens šalts trāpa logā "apsteidzējam", tam mēs lepni pasakām, ka vnk nefig skriet.Cits jautājums, ja trāpītu kādam Pretīmbraucējam.

Vēl,protams, uz Salutilta un Jūrmalas plašo p-ieredzi balsoties, "pavērosim" smuki dzelteno (pagaidām;) līniju stāvokli pēc kāda laiciņa.Tāteikt, lietū, naktī,miglā, ūdenī, rudenī,uttt.

Vārds 13.jūnijs 2019 17:10
0 2 Atbildēt

Lai būtu pavisam droši, braukšu uz 60.

reku 13.jūnijs 2019 18:27
0 3 Atbildēt

Tas ir politisks pasūtījums .Jezga sākās,dzelzceļa popularizēšanas kampaņa.Tas ceļš bija vēl pietiekami labs un neko tur nevajadzēja grauzt un ārdīt.

Rr19 13.jūnijs 2019 22:15
4 0 Atbildēt

Īpaši" laba" bija tā uzbrauktuve uz apvedceļa virzienā no Rīgas uz Liepāju.

he 14.jūnijs 2019 15:59
1 0 Atbildēt

Ieteiktu izbraukt pa to ceļu pirms komentēt. Ja ar parastu braucienu par švaku, tad jāizbrauc stipra lietus laikā.

650 14.jūnijs 2019 12:51
0 0 Atbildēt

eu, debilie Lubraki,tak noplēsiet vai izkasiet tur tās "veco" joslu marķējuma baltās līnijas visa tā posma garumā

Un (man) stipri liekas, ka viņas ne tikai ka tagad sip cilvēkiem smadzenes, bet noturības ziņā pārdzīvos nupat uzzīmētās dzeltenās.Īsāk sakot,rodas haltūrai līdzīgs iespaids.

Pārejais ir tieši tā,kā jau te teicu vakar pāris cm augstāk.Bijušās vidusjoslas iebrauktās rises tagad "sadalītas" taisnīgi pa vienai uz katru jauno virzienu.Pavērojiet, pa kurieni viņas iet- rīgas virzienā laikam tieši pa vidēji/lohveidīgo trajektoriju.Lietus laikā tātad ar interesi sagaidām kāroto ūdens porciju stiklā.

Un NE gaidiet, ka tur daudzi uzdrošināsies apsteigt fūri vai autobusu. Un papildus uzmanieties no Lohiem !!! nobraukšanas,pārkārtošanās un piekļaušanās vietās.

He 14.jūnijs 2019 13:40
3 0 Atbildēt

Satiksmes organizācija tiešām netipiska Latvijai, bet , manuprāt, ļoti pareiza.

Pēdējais laiks visiem iemācīties braukt.

650 14.jūnijs 2019 14:06
0 0 Atbildēt

Kur tad slavenie drošības un ētikas xuxperti? Kur skaidrojums no drošības viedokļa- KĀ sānceļa lietotājam "pareizi" iekļauties tur tagad tajā 2-šaur-joslu plūsmā piemēram j-malas virzienā pie babītes fotoradara/benzīntanka? Kā un ko tur darīt- apstāties vai ieskrieties,vai labāk/atrāk vai lēnāk/drošāk- nu kā?

Kāda trajektorija būtu jāietur,uz ko jāskatās, ja tev pretim nesās divas intensīvas joslas ? Uz ko būt gatavam? Vai galvenais ir pašam "nepārkāpt" un pārējais pie dsas? Kas jādara, ja redzi ka pretim nāk fūre kopā ar apsteidzēju? Kādam gan dalbaēbam ir jābūt, lai šādos apstākļos "apdomīgi dudinātu" pa sava virziena kreiso joslu? Kurš pamācīs un izskaidros??

he 14.jūnijs 2019 16:06
0 0 Atbildēt

kas par problēmām? Ieskriešanās joslas kā visur citur, tikai joslas nedaudz šaurākas... Braukšanas principi tādi paši, vienīgi prasa nedaudz vairāk uzmanības no vadītāja, kā "parastos" apstākļos.

Apsteigt fūres nav problēmu. 2.7metri "šaurajai" joslai ir pilnīgi pietiekami, lai katrā pusē atstātu sev 35cm, pretējajam virzienam tieši tāpat, tātad kopā 70cm. Kam ir jānotiek, lai tur, taisni braucot, garām netrāpītu? Protams, drošāk un loģiskāk ir braukt pa malējo joslu, ja satiksme ir pietiekami brīva, bet neredzu problēmas arī braukt pa kreiso. Ātruma ierobežojums 70km/h ir atbilstošs. Varbūt nevajag tad pirkt tik lielu auto, ja nejūt tā gabarītus.

Pabruks kādu nedēļu, tad gan jau visi pieradīs. Uz šosejas tāpat neviens nepaliks.

650 14.jūnijs 2019 16:28
1 0 Atbildēt

Nene nu proootams,nu kādas gan mums problēmas.Vispār jau būtu ieteicams drusciņ pamēģināt saptast- ko, par ko un kāpēc kāds vispār gribēja pateikt.Disrst par centimetriem un ievērot visus noteikumus un būt par paraugu drošībs un izveicībā,to mēs visi mākam.Bet kad konkrēti vajadzētu lohiem kko izskaidrot un brīdināt,tad "cienījamie drošības un izveicības speciālisti" no sevis nekādu noderīgu suudu nespēj izspiest.Viņu vienkārši te nav.Es pa turieni šorīt braucu un konkrēti novēroju,kā un kas notiek.Tur vismaz 2/3 ir dalbaēbi.Un jau tagad,pie 600% redzamības un sausā gaišā laikā daudzi neorientējas.

he 14.jūnijs 2019 17:55
0 0 Atbildēt

es tur braucu gan vakar, gan šodien, gan citas dienas.

Jā, cilvēki brauc lēnāk un uzmanīgāk, ik pa brīdim ir kādas dīvainības no dažiem, bet kopumā nav tik slikti.

Ir izveidotas gan ieskriešanās joslas, gan bremzēšnaas joslas, tā kā ar to arī viss ok. Nedaudz problēmas dažiem rada krustojums ar Rīgas apvedceļu, jo tagad pārsvarā jānogriežas ātrāk uz apvedceļa un tad jāmet ripā. Bet tie, kas ikdienā tur brauc, pat, ja nav redzējuši ziņās un netic zīmēm, kas norāda vajadzīgo virzienu, pēc 1 vai 2 reizēm, kad pabrauks garām un atbrauks atpakaļ, tad sapratīs.

Katram ceļam un apstākļiem savs ātrums. Pa šauru meža ceļu tak arī nebrauc uz 80km/h visu laiku?

Jāsaka, ka gadījumos, kad ir daudz mašīnas, tad 70km/h ir adekvāts ātrums tur.

Nespēju iedomāties labāku risinājumu šī ceļa remontam - ja nu vienīgi ar betona apmali atdalīt pretējos virzienus, lai ir "kā ārzemēs", bet tad gan ticu, ka būs cilvēki, kas uzskries tai virsū. Ceļa platums atļauj 2 joslas katrā virzienā, tad tas ir jāizmanto.

Remonts ir remonts - ir jārēķinās ar kādiem apgrūtinājumiem.

650 14.jūnijs 2019 23:09
0 0 Atbildēt

Runa ne par to, ka Man ir problēmas, vai ka es apgalvotu ka Tu nemāki braukt.Es pa turieni braucu un vēroju jau kopš tā laika, kad tur krājās 120 zīme.Un Šīs diennakts laikā es tur pabiju 3x, dažādos laikos.

Runa IR par to, ka braucēji nemāk uzvesties un par to, ka NAV viņiem neko neviens nedz izskaidrojis, nedz atgādinājis šajā Svarīgajā brīdī.Tāpēc viņi kreiso rindu tur lieto priekš vilkšanās,bet labo priekš traucēšanas ieskrieties gribētājiem.Tā, kā ir paraduši visur un citur un vienmēr.Jo neviens augstais x-perts neuzskata par vajadzīgu to suudu no sevis izspiest un to ābeci atgādināt.Tas nav svarīgi- jo jāturpina kultivēt Lohu paaudzi,savādāk taču nebūs no kā "iekasēt".

Un,ja par darbu grandiozumu un kvalitāti- tāda "viduslīnija" kā aizvakarnakt uzvilktā - tas atgādina pirms pāris gadiem īstenoto papuasu garadarbu jūrmalas pilsētā.Līnijas "taisnums" ir aptuveni tāds, it kā to būtu vilkuši streipuļojot un katros 150 metros 2x urineejot vismaz 3,6 promiļu ietekmē..Rīt brauksi- pavēro.Nevīžības un po-ujisma šedevrs.Kauns.Pie kam,par valsts naudu izpildīts!

Vecās baltās līnijas arīdzan bija jālikvidē- lai nejauc prātu.

Cilvēkiem bija 3x dienā jāatgādina- ka NEvajag pa labo joslu braukt metru no ceļmalas un 10cm no kreisās joslas.Vai pat pa līniju.Cilvēki nesaprot, ka viņi drīkst lietot visu brauktuves platumu,jo tur rēgojas maldinošs trekni balts marķējums.Kurš izskatās "galvenāks", nekā nupat uzkrāsotais dzeltenais meesls.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti