Visi komentāri - Rīgas un Pierīgas pašvaldības grib attīstīt pārsēšanās punktus satiksmes mezglos un "park&ride" stāvvietas

Rīgas un Pierīgas pašvaldības grib attīstīt pārsēšanās punktus satiksmes mezglos un "park&ride" stāvvietas 7

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 16.janvāris 2020 8:33

Rīgas un Pierīgas pašvaldību vadītāji aicina valsti sadarboties un kopīgi efektivizēt transporta sistēmu, attīstot pārsēšanās punktus, veicinot "park&ride" stāvvietu izbūvi, vienādojot braukšanas biļešu tarifus un citas lietas.

Jau vēstīts, ka šodien Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs (GKR) kopā ar Ādažu, Baldones, Carnikavas, Garkalnes, Ikšķiles, Ķekavas, Mārupes, Olaines, Stopiņu, Ropažu un Inčukalna pašvaldību vadību pārstāvjiem parakstīja vēstuli Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV) un satiksmes ministram Tālim Linkaitam (JKP) ar aicinājumu organizēt kopēju tikšanos un sākt darbu pie Rīgas metropoles mobilitātes vīzijas un vienotas sabiedriskā transporta sistēmas izveides.

Pašvaldības aicina visas iesaistītās puses vienoties par kopīgi veicamajiem darbiem un indikatīvu laika grafiku vienotas sabiedrisko pārvadājumu sistēmas izveidei Rīgas metropoles areālā.

Pašvaldības vēstulē valdībai norāda, ka patlaban pasažieru pārvaldījumu modelis ir organizēts neefektīvi, veicinot privāto automašīnu dominanci uz autoceļiem un Rīgā, kā rezultātā veidojas sastrēgumi. Tāpat netiek pienācīgi izmantots AS "Pasažieru vilciens" potenciāls un dažādu transporta veidu savienojamība. Problēmas arī radot tarifu dažādība un vienotās biļetes neesamība. 

Rīgas un Pierīgas pašvaldību vadītāji arī vērš uzmanību uz to, ka ir vāji attīstīti pārsēšanās punkti ārpus Rīgas pilsētas, kā arī galveno satiksmes mezglu apkārtnē un pie maģistrālajām šosejām vai vilciena pieturām netiek veidotas "park&ride" stāvvietas.

Vietvaru ieskatā, šo problēmu risināšanai ir jāveido jauns integrēts sabiedriskā transporta pārvadājumu modelis Rīgas aglomerācijā, aptverot galvaspilsētu un Rīgas metropoles areāla pašvaldības un arī visus sabiedriskā transporta veidus vienotā sistēmā. Lai šādu integrētu modeli izveidotu, nepieciešama arī valsts iestāžu iesaiste.

Sanāksmē SIA "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa uzsvēra, ka uzņēmumam ir potenciāls apkalpot arī Pierīgas pašvaldības.

Savukārt Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks (LRA) norādīja, ka Rīgas aglomerācija aptver divas trešdaļas Latvijas ekonomikas un Rīgā katru dienu iebrauc un izbrauc 40% iedzīvotāju. "Tikai kopā varam panākt efektīvus risinājumus, jo katram darbojoties atsevišķi, tiks nelietderīgi tērēti resursi. Tagad sāksies regulārs darbs, lai izveidotu labāku transporta sistēmu," cerību pauda Sprindžuks.

Tikmēr Rīgas plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētāja un Carnikavas novada vadītāja Daiga Mieriņa (LZS) skaidroja, ka patlaban pašvaldībām ir liegta iespēja piedalīties kopējā transporta politikas plānošanā un tās plāno tikai savās teritorijās esošo satiksmes plūsmu. 

"Pareizi būtu darboties vienoti - ar vienotu biļeti, vienotiem maršrutiem, bet tam nepieciešams plānot un veikt grozījumus likumos. Ir jādomā arī par mobilitāti kā tādu, par jaunajiem, mazajiem transporta veidiem un nepieciešamo infrastruktūru" pauda Mieriņa.

Pēc vēstules parakstīšanas Pierīgas pašvaldību pārstāvji tikās ar valsts SIA "Autotransporta direkcija" valdes priekšsēdētāju Kristianu Godiņu, pārrunājot iespējamos sadarbības jautājumus gan plānošanas jomā, gan tehniskos jautājumos. Tāpat tika pārrunātas iespējas struktūrfondu līdzekļu piesaistīšanā.

Sprindžuks sarunā uzsvēra, ka nepieciešams viens "arhitekts", kas izstrādātu transporta sistēmas modeli ar alternatīvām, par kurām visas iesaistītās puses varētu tālāk diskutēt.

Kā norāda Burovs, šāds reāls galvaspilsētas un Pierīgas pašvaldību sadarbības formāts ir pirmo reizi. "Mums ir kopīga nostāja vienotas satiksmes sistēmas izveidē un mēs aicinām valdību līdzdarboties un iesaistīties šajā procesā, jo daudzi jautājumi iziet ārpus pašvaldību kompetences," pauda Burovs. 

Pašvaldību pārstāvji vienojās, ka nākamā sanāksme tiks organizēta pēc mēneša.

Jau vēstīts, ka novembra beigās Rīgas un Pierīgas pašvaldību vadītāji vienojās par kopīgu nostāju mobilitātes un pasažieru pārvadājumu jautājumā. Politiķi vienojās, ka ir nepieciešamas izmaiņas likumos, lai panāktu, ka pašvaldības kopīgi var realizēt vienotu maršrutu un pasažieru pārvadājumus, un kopīgi virzīties uz vienotu sabiedriskā transporta biļeti.

 
Visi komentāri
 
Janka 16.janvāris 2020 9:48
0 0 Atbildēt

Babītes novada vadītājs nepiedalījās?

Freijers 16.janvāris 2020 9:58
1 0 Atbildēt

Lūdzu uz priekšu ! Un sākt ar to, ka pie lielakājam dz.stacijām varētu auto novietot Rīgā/Pierīgā.

Park&ride būtu jābūt pie Rīgas sabtransa, kas ir ar lielu ietilpību un biežu kursēšanas grafiku.

imzz 16.janvāris 2020 18:08
0 0 Atbildēt

Aha. Piemēram šeit:

goo.gl/maps/CTTadGfnbQ3j6CuYA

Torņakalns tak ir liela stacija.

imzz 16.janvāris 2020 10:14
0 0 Atbildēt

Megapoles parastās transporta problēmas. Parīze, Tokija, Londona un Rīga ;)

eseris 16.janvāris 2020 14:31
2 0 Atbildēt

Vecas ļoti vecas lietas - pirms vairāk kā 20 gadiem par to izburuļoja un kaut ko saka būvēt un tā arī nepabeidza - tagad es jau pensijā un pļāpāšana nav aktuāla.

neprāta skartais 17.janvāris 2020 12:24
0 0 Atbildēt

Tad nepļāpā.Skaties seriāļus.

virile 16.janvāris 2020 19:30
1 0 Atbildēt

Tiritj rigu ir labs kandidats tādam grābienam.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti