Satiksmes ministrs plānošanas reģionos prezentē ilgtermiņa attīstības vīziju Latvijas valsts ceļu tīklam 22

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 22.janvāris 2020 10:48

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits kopā ar VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) vadību šodien, 21. janvārī, devās uz Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdi Iecavā, lai diskutētu par Latvijas valsts ceļu tīkla attīstību periodā no 2020. līdz 2040. gadam.

Trešdien, 22. janvārī, satiksmes ministrs dosies uz Kurzemes plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdi Kuldīgā, lai iepazīstinātu ar topošo stratēģiju, kas palīdzētu plānot valsts autoceļa tīkla attīstību ilgtermiņā, un saņemtu kurzemnieku redzējumu par iespējamo ceļu attīstību.

Šādas tikšanās plānotas arī Latgales, Vidzemes un Rīgas plānošanas reģionu Attīstības padomes sēdēs, kur piedalās reģiona pašvaldību vadītāji.

Paralēli tam Satiksmes ministrijas speciālisti turpina darbu pie ceļu tīkla izvērtējuma un ir sākuši strādāt pie normatīvo aktu pārskatīšanas un priekšlikumu to grozījumiem izstrādes, lai veiktu esošā ceļu tīkla pārstrukturizāciju, ņemot vērā arī gaidāmo administratīvi teritoriālo reformu.

“Pirmo reizi Latvijā top ilgtermiņa attīstības stratēģija Latvijas valsts ceļu tīklam, kas paredz veidot ātrgaitas valsts ceļu “mugurkaulu” starp lielākajām Latvijas pilsētām un arī attīstīt reģionālo autoceļu tīklu. Svarīgi ir radīt vienotu, pārdomātu vīziju, uz ko vēlamies tiekties. Tas ir priekšnoteikums, lai kopā ar Finanšu ministriju turpinātu aktīvu darbu pie papildus finansējuma avotu meklēšanas autoceļiem,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

“Satiksmes intensitāte uz autoceļiem palielinās, līdz ar to ir būtiski izvērtēt, kur jau tuvākajās desmitgadēs varētu tikt izbūvētas šosejas ar atdalītām brauktuvēm un divlīmeņa pārvadiem. Iedzīvotāji sagaida ceļus, kas būtu ātri un droši,” saka LVC valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

Latvijas valsts ceļu attīstības vīzija ir apspriesta Satiksmes ministrijas organizētajā publiskajā domnīcā. Pēc stratēģijas prezentēšanas plānošanas reģionos, to plānots apspriest Latvijas lielo pilsētu asociācijā.

 
Visi komentāri
 
wons 22.janvāris 2020 11:28
8 2 Atbildēt

Pa kādiem 500 000 mio nomainīs ceļa zīmes no 90 uz 120 uz galvenajiem valsts ceļiem un būs mums ātrgaitas valsts ceļi !

Zemesgramata 22.janvāris 2020 11:48
6 3 Atbildēt

Valsts netiek galā ar tiem, kuri saņem algu no budžeta. Kur nu vēl būvēt autostrādes.

Gatavojamies maksas ceļiem

atrabotka 22.janvāris 2020 18:20
0 2 Atbildēt

Ko tu fleitē? Vispār zini kādiem priekšnoteikumiem jābūt maksas ceļiem?

Zemesgramata 23.janvāris 2020 12:13
0 0 Atbildēt

Nu uzbliezīs ar privāto investoru kopā pārraudzības firmu, uzbūves šos ceļus. Un aidā...

HE 22.janvāris 2020 12:14
0 0 Atbildēt

Nu gan nogāja ūdeņi

650 22.janvāris 2020 13:24
3 3 Atbildēt

Ostaps B. tup maliņā un nervozi pīpē- viņam tālu līdz šittik augstam "domas lidojumam".Šis visdrīzāk ir kā ar bezmaksas elektrību un sabtransa joslu- pirmajiem pa frei, abet idejai sekojošie LoHi samaksās idejas autoriem ar 600% uzviju.

Par pagāšgada nogalē izsludināto "5 santīmu" akcīzes pieaugumu jau precīzi 1.janvārī LoHi atdeva 7 sant litrā benzīntankā un vēl plus 10 sant par itin globāli jebkuru citu savu ikdienas pirkumu.Jautājums- cik LoHi samaksās summāri par šo te idiotakcīzes idejas īstenojumu.

Protams, par globālo autostrāžu tīklu mums sludināja jau tāds kāds poplulārs satiksmes ministrs aka Ainārs, kkādā tur gadā 2006jā vai pat 04jā.Jebkurš ziņkārīgais var šos materiālus googlē atrast- jo viņi bija izbazūnēti pa visiem tolaik plašsaziņas līdzekļiem.Ar jau konkrētiem plāniem,shēmām un termiņiem.Bet toreiz "nesanāca",tapc būs Tagad.

Reku LV ceļu mājaslapā pat šodien atrodams Vidzemes šos megaremontprojekts, datēts ar 2006g- tur ir kādas 200 lapas, ieskaitot Zaļo Vārnu populācijas glābšanu,vidējā izmēra mežazvēru migrācijas tuneļu ierīkošanu un gudrona dīķu apkārtnē izraktās indīgās grunts iznīcināšanu un cituviet vērtīgās augsnes norakšanu un konservēšanu otrreizējai izmantošanai.Katrs sīkums aprakstīts- vienīgi nav kūdras slāņa dziļuma novērtējums- ko nāktos norakt, lai "izvairītos" no asfalta klātnes saplaisāšanas akkurāt pirmajos 3 mēnešos pēc viņas ieklāšanas (plus ņemot vērā, ka vēl NAV mūs apmeklējusi negantā Ziema...) .

anonimikis 22.janvāris 2020 20:24
1 1 Atbildēt

2040.gadā uz starptautiskajiem ceļiem brauks bezpilota auto un ātruma limiti būs dinamiski.

Janka 23.janvāris 2020 10:51
2 0 Atbildēt

un tagad padomājam loģiski.

Ir 2020. gads. Latvijā pa ielām nospiedošais vairākums braukājošo auto ir ~2000. līdz 2005. gadā ražoti (tas Rīgā, laukos vēl senāk), kas nozīmē, ka lielākajai daļai auto ir 15-20 gadi. Ok, pēc statistikas vidējais auto vecums Latvijā kopumā ir 13 gadi. Rādītājs jau diezgan ilgi turas aptuveni šajā robežā.

Tātad skatoties 20 gadus uz priekšu, vidējais auto tiks ražots pēc 7 gadiem no šī brīža, bet tai pat laikā Latvijā uz ielām būs gan šobrīd iegādātie jaunie auto, gan tādi, kas nu jau kādu brīdi braukā pa ceļiem.

Tā kā uzskatu, ka bezpilota auto Latvijā masveidā nebūs (pat, ja tādi vispār tiks izmantoti autosatiksmē) 2040. gadā.

Dinamiskās ceļa zīmes, jā domāju, ka uz galvenajiem ceļiem LV varētu parādīties tuvāko 10 gadu laikā, jo uz ViaBaltica tādas jau darbojas.

core 24.janvāris 2020 18:56
0 0 Atbildēt

Anonīmiķim pašbraucošo mašīnu sakarā ar loģiku pašvaki, to jau sen esmu pamanījis.

gunbox 23.janvāris 2020 9:55
8 3 Atbildēt

Jebkurš ceļš, kuram ir kaut viena lūka iegrimusi vai ir plaisa, kura nav aiztaisīta ir uzskatāms par ceļu kritiskā stāvoklī.

Netiek galā ar esošo bardaku, turpina būvēt 3gadīgu asfaltu un sapņo par maģistrālēm? Laikam laba zālīte trāpījusies.

Ja kāds Tāli Linkaiti vēl kāds uzskatīja par pieņemamāko ministra amatam, tad ar to, ka viņš sapņo, nevis plāno, kā saglābt esošo, ir sevi noracis līdzi TP, V, ZZS un tml. fruktiem.

wons 23.janvāris 2020 17:32
1 0 Atbildēt

Tie nav sapņi, bet meli. Tādi pat meli, kādi tika meloti pirms Saeimas vēlēšanām

anoagask 23.janvāris 2020 22:51
0 0 Atbildēt

Lielākā daļa valsts galveno ceļu ir labā stāvoklī. Problēma ir rīgā un mazākas nozīmes ceļi.

Bet tikpat labi ministrs varēja prezentēt latvijas kosmodroma prodžektu.

Dilstoša iedz.skaita apstākļos būtu jādomā, kurus ceļus slēgt.

Bauska-ādaži vai saulkrasti būs 2+2 joslas, par pārējo var aizmirst.

msh 24.janvāris 2020 12:43
0 0 Atbildēt

Par to labo stāvokli var diskutēt... Reku A11 starp nīcu un rucavu rekonstruēja pirms četrarpus gadiem - puse no tā posma ir ar praktiski nepārtrauktām garenplaisām pa vidu, un nu jau nesen parādījās pirmās bedres...

Krišjānis 23.janvāris 2020 22:54
1 0 Atbildēt

Būtu forši uzzināt, cik šāda ceļu kartes vīzija ir izmaksājusi mums, nodokļu maksātājiem. Interesanti šķita tas, ka posms Bērzkrogs -Smiltenes aplis būs divjoslu, bet Bauska - Grenstāle nē. Tas nozīmē, ka jau tuvākajā laikā mūs sagaida kardināla transporta plūsmu maiņa, tas ir, no Rīgas daudz vairāk cilvēku vēlēsies nokļūt Smiltenes nevis Varšavas virzienā. Vienkāršam, ģeogrāfus beigušam cilvēkam tas ir grūti saprotams, tāpēc jauki, ka tiek veikta plaša apspriešana un izskaidrošana

Janeks90 23.janvāris 2020 23:09
0 0 Atbildēt

Novēlēsim veiksmi! 2040. gadā Latvijas ceļi cerams būs vismaz Polijas tagadējā līmenī.

gunbox 24.janvāris 2020 10:34
0 0 Atbildēt

Polijai ārpus bāņiem arī nekas spīdošs nav. Protams 2x labāks gan būs.

650 23.janvāris 2020 23:17
0 1 Atbildēt

Jā.Šovkar kāreiz "LVtautas nelabvēlis" PTimrots "spridzināja" par jauntikko pusatjaunoto Vidzemes maģistrālbāni.Izvēršot aizgājējpāreju un aizskrējienbremzēšanas joslu tēmu.Gan jau ka būs jāpārbūvē.Iespējams arī ts "privātie partneri" ar laiku atradīsies.Atlidos Karlisōns un mežā esošo privātmāju ciematniekiem izdalīs personālos lohpro-pellerus.

ezis71 24.janvāris 2020 7:01
0 0 Atbildēt

Viena no labākām Rīgas ielām ir Kantora,viena puse ielas līdzena bet otrā ar pampakiem un bedrēm.Tas laikam ar nodomu tā atstāts lai tie kas no rīta brauc uz Rīgu neaizmigtu pie stūres.

Nu 25.janvāris 2020 19:23
0 0 Atbildēt

par Kantora ielu vispār ir episks stāsts. Pirms pāris gadiem posms no skolas līdz Plienciema ielai tika uber par ~miljoniem rekonstruēts. Nomainīts šķembu pamatne metra biezumā utt. Savukārt turpat blakus Plienciema ielā un Stipnieku ceļā, vienkārši uz vecās pamatnes un asfalta kārtas tika uzlieta jauna papildus asfalta virskārta. Tad lūk, Kantora ielā jau ir iesedumi un plaisas. Savukārt vecās Plienciema un Stipnieku ielas asfalts ir perfekts. Tāda mums tā ceļu būve.

Freijers 24.janvāris 2020 16:52
1 0 Atbildēt

Lai nu būtu, pasapņosim. Galvenais, lai šā aizsegā nesāk ieviest maksas ceļus (kaut arī vinjetes auditorijai jau de facto ir maksas ceļi).

Otrkārt ir posmi, kas ir jāuzlabo nekavējoties un pirmais tāds ir Rīgas apvedceļš, ka pie sava pašreizējā izpildījuma, pašreizējai satiksmes aktivitātei ir vienkārši sūds, kuru cenšos neizmantot, ja ir tāda iespēja.

Otrie ir posmi, kur vajag 2 joslas Katrā virzienā - A1 līdz Saulkrastiem, A10 līdz Tukumam un A7 līdz pašai LT robežai - n u nav normāli, ka platums ir vienāds šajām šosejām visā garumā, neraugoties uz satiksmes intensitāti (kas neizbeģami noved pie daudz ilgāka šķērsošanas laika, vagoniņiem un nedrošiem apgoniem).

wons 26.janvāris 2020 11:27
0 0 Atbildēt
Pļurkt 25.janvāris 2020 9:13
0 0 Atbildēt

Pilnīgi nekā jauna!

Šitā "vīzija" ir pārkopēta no 80-to gadu vidus 1 : 1 !!

Tik vien ir izdarīts kā Tīnužu ātrgaitas šosejas vietā uzsliet ceļu ar 2 joslām - kopā, nevis katrā virzienā!! Labi vēl ka tiltus sacēla ar perspektīvu, atstājot vietu 2 joslām KATRĀ virzienā.

------------

Tieši tas pat ir ar dzelzceļu - tik vien ir kā 2-sliežu versiju uzblieza līdz Jēkabpilij. Kur jau sen bija jābūt 2 sliedēm līdz Daugavpilij un Zilupei, pie kam elektrificētām!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti