Medemciema iedzīvotāji aicina uz Jelgavas šosejas izveidot papildu apgriešanās vietu 13

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 4.februāris 2020 15:47

Saistībā ar VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) plānu Medemciema krustojuma pārbūvei uz Jelgavas šosejas, aizliedzot kreisos pagriezienus, ciema iedzīvotāji aicina kā pagaidu risinājumu izveidot papildu apgriešanās vietu 800 metru attālumā no esošā krustojuma, aģentūrai LETA norādīja Medemciema iedzīvotāju darba grupas pārstāvji.

Ciema iedzīvotāji nav apmierināti ar LVC plānoto risinājumu, aizliedzot kreiso pagriezienu uz Medemciemu. Iedzīvotāju ieskatā LVC "nav plānojuši izmaiņas tā, lai uzlabotu drošību un automašīnu plūsmu, kā arī nav izvērtējuši izmaiņu atstāto ekonomisko iespaidu uz iedzīvotājiem".

Ciema iedzīvotāji piekrīt, ka krustojums ir nedrošs, tas ir dažādi interpretējams, un daži no atļautajiem manevriem paredz piecu joslu šķērsošanu apstākļos, kad dažādi autotransporta līdzekļi pārvietojas ar dažādu ātrumu, bieži vien pārsniedzot atļauto. Tāpat Medemciema iedzīvotāji piekrīt LVC piedāvātajam risinājumam kustības virzienam uz Jelgavu, tas ir, izbraucot no Medemciema, atļaut tikai labo pagriezienu un izveidot apgriešanos uz A8, braukšanai Jelgavas virzienā. Iedzīvotāji arī ir vienisprātis par autobusa pieturu labiekārtošanu un gājēju tuneļa pievedceliņu sakārtošanu.

Iedzīvotāji norādīja, ka būtisku diskusiju ir izraisījusi LVC piedāvātais variants iebraukšanai Medemciemā, braucot no Rīgas puses, kas paredz, ka kreisais pagrieziens tiek slēgts un tiem, kas vēlās nokļūt Medemciemā vai Baložos, ir jābrauc līdz Rīgas apvedceļa divlīmeņa krustojumam, jāuzbrauc pa labi uz autoceļa A5 un tad atkal lejā uz autoceļa A8.

Ciema iedzīvotāji secinājuši, ka Rīgas apvedceļa divlīmeņu krustojums jau ir būtiski noslogots un maksimālās noslodzes stundās katru dienu radīs bīstamas situācijas, kas atkal novedīs pie satiksmes negadījumiem. Turklāt Medemciema iedzīvotāju ieskatā LVC nav ņēmusi vērā, ka konkrētais krustojuma atzars tiks rekonstruēts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ilgtermiņa projektā, tādējādi "jautājums par apgriešanos būvniecības laikā vispār nav ticis skatīts".

Tāpat ciema iedzīvotāji norādīja, ka ar piedāvātajām satiksmes izmaiņām, arī operatīvā transporta laiks ceļā pieaugs par aptuveni 10 minūtēm, kas atsevišķās situācijās var būt kritiski.

Medemciema iedzīvotāji norādīja, ka LVC plānotās izmaiņas atstās ietekmi uz vidi, kā arī iedzīvotāju izmaksām - piemēram, pieaugs degvielas izmaksas, samazināsies īpašuma vērtība, sadārdzināsies kravu piegāde un sabiedriskā transporta cena.

Medemciema iedzīvotāji uzskata, ka visatbilstošākais risinājums šim krustojumam ir divlīmeņu pārvada izveide.

Ciema iedzīvotāji norāda, ka no drošības viedokļa labs risinājums būtu arī rotācijas aplis, tomēr tas radītu kopējās transporta plūsmas ātruma samazinājumu un kā pagaidu risinājums nav atbalstām. Tāpat kā labu risinājumu Medemciema iedzīvotāji piemin luksofora regulētu krustojumu, tomēr arī tas radītu satiksmes plūsmas kavēšanos.

Kā pieņemamu pagaidu risinājumu Medemciema iedzīvotāji min apgriešanās vietas braukšanai pretējā virzienā.

Iedzīvotāji uzstāj, ka Medemciemam ir nepieciešams divlīmeņu krustojums. Lai arī šāda krustojuma projektēšana un izbūve nav iespējama viena gada laikā, drošības risku novēršana ir jāveic nekavējoties.

Ņemot vērā iepriekšminēto, Medemciema iedzīvotāju darba grupa piedāvā "salīdzinoši lētu pagaidu risinājumu, kas neietekmēs pārējo A8 transporta plūsmu un neatstās tik ļoti jūtamu iespaidu uz tiem, kas no Rīgas dodas uz Medemciemu un Baložiem".

Ciema iedzīvotāji uzskata, ka jāizveido apgriešanās punktu 800 metru attālumā uz priekšu no esošā krustojuma, kas ļautu vieglajām automašīnām apgriezties braukšanai pretējā virzienā, lai vēlāk nogrieztos pa labi Medemciemā.

Medemeciema iedzīvotāji uzsvēra, ka, izstrādājot savu ieteikumu, tie ir vadījušies pēc sekojošiem parametriem - drošība, iespaids uz esošo satiksmi, ekoloģija un ekonomiskais pamatojums. "Risinājumam ir maksimāli jāsamazina visi esošie riski cilvēku dzīvībai un veselībai, tāpat tas nedrīkst atstāt negatīvu iespaidu uz Eiropas nozīmes ceļa satiksmi, un visbeidzot tam ir jābūt ekonomiski samērīgam. Izvērtējot visu augstākminēto, papildu apgriešanās manevrs izpilda šos parametrus," norādīja iedzīvotāji.

Pašreiz Medemciema iedzīvotāji sākuši parakstu vākšanu par izmaiņām LVC piedāvātajā projektā. Šobrīd norit darbs ar juristiem viedokļa likumīgai noformēšanai un iesniegšanai Ministru prezidentam, Satiksmes ministrijai un LVC.

Jau ziņots, ka LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka jau ir noslēgts līgums par Medemciema krustojuma pārbūvi, kur darbus plānots sākt šā gada aprīlī-maijā. Paredezēts, ka šajā krustojumā satiksmes drošības uzlabošanai tiks likvidēts kreisais pagrieziens no Medemciema uz Jelgavu, kā arī kreisais pagrieziens no Rīgas uz Medemciemu.

Projekta realizācijai ir paredzētas 45 dienas un darbus veiks SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"". Kopējās projekta izmaksas ir 161 689 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Plānots, ka nokļūšanai no Medemciema uz Jelgavu būs jāpagriežas pa labi Rīgas virzienā un pēc 800 metriem uz šosejas būs izveidota apgriešanās vieta braukšanai pretējā virzienā.

Savukārt, lai no Rīgas nokļūtu uz Medemciemu, būs jābrauc garām esošajam krustojumam četrus kilometrus Jelgavas virzienā līdz divlīmeņu krustojumam ar Rīgas apvedceļu. Šajā krustojumā būs jāpagriežas braukšanai pretējā virzienā un jāmēro četri kilometri līdz Medemciemam.

LVC informēja, ka Jelgavas šosejas posmam pie Medemciema ir veikta satiksmes drošības izpēte, kas norāda uz to, ka kreisais pagrieziens tur būtu likvidējams. Savukārt vēl vienas apgriešanās vietas izveide starp Medemciemu un divlīmeņa šķērsojumu nepaaugstinās satiksmes drošību, bet otrādi, jo ikviena apgriešanās vieta uz intensīvas satiksmes šosejas ar četrām braukšanas joslām ir potenciāli bīstama vieta. Turklāt, papildu apgriešanās vietas izbūvei nav pamata, ņemot vērā to, ka no Medemciema līdz divlīmeņu šķērsojumam ir tikai nedaudz vairāk kā trīs kilometri.

LVC uzsvēra, ka Medemciema krustojums ir viena no satiksmes drošības viedokļa problemātiskākajām vietām valsts autoceļu tīklā. Valsts policijas dati liecina, ka kopš 2015.gada tur notikuši 28 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ir viens bojā gājušais, viens cilvēks guvis smagus miesas bojājumus, bet 13 cilvēki - vieglus miesas bojājumus.

 
Visi komentāri
 
WALA 5.februāris 2020 8:26
1 0 Atbildēt

Nu šo atkal man grūti saprast, ar ko.apgriešanās vueta butu drošāka par šo pagriezienu, tur tāpat nesanāk jēdzīga bremzēšanas josla ar ieskriešanās joslu pretēja virziena - vidus par šauru, un savukārt ja to netaisa - iieguvums satuksmes drošībai =0

core 5.februāris 2020 12:30
1 0 Atbildēt

Es pat teiktu ka tas ir bīstamāk, jo griežot pa kreisi ir jāpaspēj tik pārraut pāri divām joslām, bet pie apgriešanās būs daudzi tādi kas izraus priekšā, tad mēģinās iespraust otrajā, un tad nededzinot lieku degvielu prātīgi ieskriesies. Bremzēšanas un nevajadzīgi manevri sanāks daudz vairāk.

atrabotka 5.februāris 2020 18:54
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu!

imzz 5.februāris 2020 19:50
0 0 Atbildēt

Mācību auto apgriešanās vietā: pats labums

goo.gl/maps/cyq6Yzci2N6LqFLT9

Palaidniex 6.februāris 2020 8:38
0 0 Atbildēt

Uz Medemciema apgriešanās vietu sūtīja arī motoskolas un CSDD moto eksāmenā

dubis 5.februāris 2020 9:56
3 0 Atbildēt

Šeit arī labs raksts par šo. www.la.lv/dodiet-viaduk...ema-krustojuma

Var jau visu ko sabūvēt, bet galu galā tas "viss"atdurās finansējumā. Nu nav īsti godīgi, ja viens ciems ar 1.2k iedz. tiek pie divlīmeņa pārvada, tuneļa, kamēr citi, piemēram, A7 šosejas lietotāji katru rītu sēž sastrēgumos un nolād to divu luksoforu esamību pie Baložiem un Maximas noliktavām. Droši? Droši, bet vai droši un ērti? Nope. Jo kāds padevās mazākās plūsmas(divu ciemu un vienas noliktavas prasībām)...

Palaidniex 5.februāris 2020 10:44
4 0 Atbildēt

Derētu tagad Langstiņiem, Gaujai, Vangažiem arī sākt paģērēt tuneli vai viaduktu... Galvenais ir skaļi bļaut, īšti nesaprotot kas tiek paģērēts...

Ar ko Langstiņi sliktāki? Tiem ir Viadukts un VIENA apgriešanās vieta uz A2. Kāds ir nomiris? Nabags palicis?

Patiešām 1600 metros divas apgriešanās vietas, kur ir normāla plūsma + prāvs skaits braucēju grib šķērsos abas joslas? Tas tagad ir īstais "košers"? Medemciema fantasti...

Pie katra mazā miesta uz četrjoslu ceļa ar sadalošo joslu ar šādu plūsmu būtu pareizi tā darī?

Garkalnē ir kolosāls piemērs - ja negribās no Siguldas gala braukt līdz Mālpils viaduktam, var izbraukt un vilkt uz apgriešanās vietai. Kamēr to izpilda atsevišķi vadītāji - viss ir +/- kontrolējami un pieciešami, ja to darīs nopietna plūsma - bīstamība tikai pašu mazumiņu, ja vispār samazināsies...

Bradypus 5.februāris 2020 11:08
1 0 Atbildēt

Prieks izlasīt arī kaut ko sakarīgu no Palaidniex.

Papildinot - lai paskatās, kas notiek pasaulē - ar autobāņiem vispār bez problēmām pārrauj esošus ceļus, pārvietojot un konsolidējot šķērsojumus/pieslēgumus ievērojamā attālumā. Lai papēta kaut vai tepat, kā bēdīgi slavenā Kokneses šoseja, kas ir nedataisīts bānis, ir izmainījusi pieslēgumus no mazākas nozīmes ceļiem.

Nja 5.februāris 2020 11:32
0 0 Atbildēt

Nu vot papēti, vietām ir izbūvēti paralēlie ceļi, tuneļi, ko braucot pa šoseju nemaz neredz. Bet, to visu jau projektēja un būvēja uzreiz, nevis kaut kad vēlāk.

Bradypus 5.februāris 2020 22:42
1 0 Atbildēt

Esmu redzējis pietiekami. Tev ir taisnība par paralēlajiem ceļiem - tādus izbūve vairāku kilometru garumā, lai pa tiem nokļūtu līdz pieslēguma viaduktiem, kas ir tālāk, nekā Medemciems no tā, kuru LVC Medemciema nabadziņiem liek lietot, lai apgrieztos.

atrabotka 5.februāris 2020 18:53
0 0 Atbildēt

"Ciema iedzīvotāji uzskata, ka jāizveido apgriešanās punktu 800 metru attālumā uz priekšu no esošā krustojuma, kas ļautu vieglajām automašīnām apgriezties braukšanai pretējā virzienā, lai vēlāk nogrieztos pa labi Medemciemā."

Kāda jēga? Itkā būtu baigā atšķirība, vai gaida lai varētu izdarīt kreiso, vai gaida uz apgriešanos! Pat ja tur būs papildus ieskriešanās josla pēc apgriešanās, tas tikai palielinās avāriju risku.

imzz 5.februāris 2020 20:04
4 0 Atbildēt

Olaines novada pašvaldība.. pieņēmusi lēmumu atbalstīt Medemciema iedzīvotāju sākto parakstu vākšanu,

Paraksti tiek vākti pret LVC ieceri pārbūvēt krustojumu, likvidējot kreiso pagriezienu no Medemciema uz Jelgavu, kā arī kreiso pagriezienu no Rīgas uz Medemciemu. Atbalstot iedzīvotājus, pašvaldība nodrošina parakstīšanās iespēju arī domes ēkā.

nepilnu trīs dienu laikā ir parakstījušies vairāk nekā 600 cilvēku. Parakstu vākšana tiek organizēta arī vietējā Medemciema veikalā un norisināsies līdz 2.martam.

------------------------------------------------------------

Ja ierosinātu vākt parakstus par pretējo, proti, par kreiso pagriezienu likvidēšanu uz ciemu, kā jau tas patlaban iecerēts, iespējams, Medemciems tiktu pārbalsots :-/

Natālija 8.februāris 2020 16:02
0 0 Atbildēt

Tak mēs dzīvojam demokrātiskā valstī! Medemciema iedzīvotāju nesēž un neklusē, bet kopā mēğina padarīt savu dzīvi labāku, MALAČI.

Medemciems nav parasts mazińš ciematiņš, tas atrodas pie Rīgas!!! Un caur to iet tranzīta ceļš, kurš savieno A7 un A8! Tā kā tas skar nevis 1200 iedzīvotāju, bet daudz vairāk cilvēku!!

Es skatos, ka ir daudz "dīvāna ekspertus", kurus neskār šī situācija, bet viņi doma, ka var paust savu nekompetentu viedokli.

Domājiet, labāk par savu mājas ceļiem, lai vienudien nenaktos braukt apkārt, lai tur tikt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti