Linkaits aicina iedzīvotājus būt iecietīgiem pret "Rail Baltica" būvniecību pie Rīgas Centrālās stacijas 6

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 31.marts 2021 12:46

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aicina iedzīvotājus būt iecietīgiem attiecībā uz dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecību pie Rīgas Centrālās stacijas, aģentūrai LETA pauda ministrs.

""Rail Baltica" projekts mums dod iespēju Rīgas Centrālo staciju pārbūvēt par mūsdienīgu, daudzfunkcionālu un skaistu galvaspilsētas centrālo transporta mezglu, vienlaikus uzlabojot sabiedriskā transporta pakalpojuma ērtību un pieejamību. Stacijas pārbūve ir plānota tā, lai visā būvniecības procesā līdz pat 2025.gada nogalei Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija turpinātu sniegt pakalpojumus pasažieriem - vilcieni varētu turpināt kursēt, pielāgojot to kustības grafiku būvniecības darbiem, kā arī stacijas ēkā tiktu apkalpoti pasažieri," teica Linkaits.

Satiksmes ministrijā norādīja, ka kopš pagājušā gada novembra beigām, kad tika iekārtots pirmais "Rail Baltica" būvlaukums Rīgā pie Centrālās stacijas, iepretim Satiksmes ministrijai, tiek veikti "Rail Baltica" Centrālā mezgla būvdarbi - dzelzceļa inženiersistēmu un pilsētas inženiertīklu pārbūve un pārnešana. Tostarp pārbūvētas signalizācijas sistēmas, kabeļi un pārmijas uz peroniem un pie sliežu ceļiem.

Darbus Rīgas Centrālajā mezglā organizē divos lielos posmos.

Vispirms būvēs visu, kas atrodas stacijas dienvidu pusē, tostarp sliežu ceļus, peronus, peronu nojumes, jauno stacijas ēku, noraks uzbērumu, būvēs dzelzceļa estakādi un pilnībā pārbūvēs ielas zonas. Būvniecība dienvidu puses zonā norisināsies līdz 2023.gada beigām.

Savukārt no 2024. līdz 2025.gadam būvdarbi notiks dzelzceļa sliežu otrajā pusē jeb ziemeļu daļā, pārbūvējot tur esošos sliežu ceļus, pasažieru platformas, ielu pārvadus un pašu stacijas ēku. Vienlaikus ar šiem darbiem tiks uzbūvēts jaunais dzelzceļa un gājēju/ riteņbraucēju tilts pār Daugavu līdz Jelgavas ielai.

Darbus pie stacijas veic uzņēmumu apvienība "BeReRIX", kuru veido Beļģijas būvniecības uzņēmums "BESIX Group", Latvijas "ReRe Būve" un Itālijas "Rizzani de Eccher". 

Rīgas Centrālā mezgla izbūves plāns paredz Eiropas sliežu platuma dzelzceļa ievadīšanu Rīgas centrā, izbūvējot četrus jaunus sliežu ceļus, nodrošinot "Rail Baltica" starptautisko un lidostas savienojumu vilcienu, kā arī Latvijas reģionālo (starppilsētu un piepilsētas) vilcienu apkalpošanu.

Paredzēts izveidot arī mūsdienu prasībām atbilstošu stacijas infrastruktūru trijos līmeņos. Esošos piecus peronus jeb platformas papildinās vēl divas jaunas platformas, kā arī visi peroni tiks paaugstināti un tiem tiks izbūvētas nojumes. Uz katru no platformām vedīs kāpnes, 12 lifti un 22 eskalatori. Pēc izbūves gājējiem būs pieejami plašāki tuneļi. 

Virs peroniem plānots izbūvēt arī jaunas telpas 6000 kvadrātmetru platībā, kur būs iespējams izvietot komerctelpas, tualetes, kases, dažādas palīgtelpas, bagāžas glabātuves. Stacijā iekļauts arī "Air-To-Rail" risinājums jeb bagāžas tranzīta joslas, kas nodrošina iespēju nogādāt bagāžu no lidostas uz staciju un otrādi bez pasažieru iesaistīšanās. 

SM norādīja, ka esošā uzbēruma vietā posmā no autoostas un no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Elizabetes ielai izveidos estakādi, pa kuru turpmāk organizēs dzelzceļa satiksmi. Uzbēruma norakšana "piešķirs Rīgai jaunus vaibstus", vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas - Vecrīgu ar Latgales priekšpilsētu. Tas arī ļaus savienot Elizabetes ielu ar Timoteja ielu.

Tāpat paredzēts uzbūvēt jaunu, vienu kilometru garu tiltu ar diviem sliežu ceļiem pār Daugavu un mazo Daugavu, ko varēs izmantot arī gājēji un velobraucēji.

Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkaimē arī plānots palielināt pilsētniekiem pieejamo zaļo zonu un labiekārtotas multifunkcionālas teritorijas. Piemēram, no 1316 kvadrātmetriem līdz 4454 kvadrātmetriem rika palielināta skvēru platība. Paredzēts, ka Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa pārbūve, dzelzceļa tilta pār Daugavu un infrastruktūras būvniecības darbi pilnībā noslēgsies 2025.gadā.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

 
Visi komentāri
 
Mairis 31.marts 2021 15:16
4 2 Atbildēt

Par to, ka šis nogalinājis tranzītu, dzelzceļu, tūrismu un lidostu arī jābūt iecietīgiem?

Jumu 31.marts 2021 19:58
3 0 Atbildēt

Tranzītu, dzelzceļu nogalināja ne Šis, bet tie, kas bija KF sastājušies rindā pēc "ērzeļa ausīm", un tas notika daudzus gadus iepriekš.

Krotow 1.aprīlis 2021 12:36
0 0 Atbildēt

Padalies ar zāli, mkey? Visu tevis uzskaitīto izdarīja prihvatizētāji, kuri Latvijā rullēja parādi pirms 20+ gadiem.

imzz 1.aprīlis 2021 16:02
1 1 Atbildēt

Tūrisma atbalstam vajadzētu legalizēt "nezāli" un lauku viesu namiem atļaut to audzēt. Bez tam ļoti derīgi būtu legalizēt bordeļus.

msh 1.aprīlis 2021 23:38
0 0 Atbildēt

Nahuj mums tādus tūristus...

Bolderajas dzelzceļš 2.aprīlis 2021 0:40
0 0 Atbildēt

Parīt šis ministrs no JKP aicinās slaucīt dibenu un pēc tam taupīgi ar ūdeni mazgāt rokas,un velāk - vienu roku.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti