Satiksmes Ministrijas plāni Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas reformai 14

 

Foto: Ekrānbilde no Balticwebcam.com

SM | 24.jūnijs 2021 8:58

22. jūnijā Eiropas Komisija (EK) apstiprināja Latvijas Atveseļošanas fonda (AF) plānu 1,8 miljardu eiro apmērā, kas vēl ir jāapstiprina Eiropas Padomē.

No AF kopējā finansējuma 295 miljonus eiro plānots investēt Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas reformai, lai mazinātu transporta radīto negatīvo ietekmi uz galvaspilsētas vides kvalitāti un ļautu veidot iedzīvotāju vajadzībām atbilstošus integrētus sabiedriskā transporta pakalpojumus.

Piesaistot AF finansējumu, Rīgā un Pierīgā mērķtiecīgi tiks stiprināta sliežu transporta – dzelzceļa un tramvaja – loma. Investīcijas plānotas, lai uzlabotu pārvietošanās ātrumu ar sabiedrisko transportu, integrējot dzelzceļu ar citiem transporta veidiem. Līdz 2026. gadam pieejamās investīcijas tiks koncentrētas piecu multimodālo transporta koridoru attīstībai. Paredzams, ka ieguvēji būs ne tikai apkaimju iedzīvotāji, kuri dzīvo šo transporta koridoru tuvumā, bet visi rīdzinieki. Turpināsim arī Rīgas–Bolderājas dzelzceļa līnijas attīstību.

Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta reformas ietvaros līdz 2023. gada vidum paredzēts izstrādāt un apstiprināt integrētu sabiedriskā transporta konceptu, kas ietvers maršruta tīkla attīstības plānu, biļešu cenu un atlaižu politiku, integrētu kustības grafiku. Tāpat līdz 2023. gada beigām paredzēts ieviest vienoto biļeti, kā arī reāllaika pasažieru informācijas sistēmas.

Līdz 2026. gadam infrastruktūras uzlabojumi ir plānoti piecos no 13 multimodālajiem transporta koridoriem Rīgas metropoles areālā: Rīga–Carnikava–Saulkrasti, Rīga–Dreiliņi, Rīga–Ogre–Jēkabpils, Rīga–Jelgava un Rīga–Bolderāja. Investīcijas plānotas dzelzceļa un pilsētas sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstībai, veidojot jaunus tramvaju līniju pagarinājumus un elektrificējot atsevišķas pilsētas un piepilsētas dzelzceļa līnijas. Par Atveseļošanas fonda finansējumu plānots iegādāties bezizmešu transporta līdzekļus – jaunus elektroautobusus, tramvajus un bateriju elektrovilcienus.

Mudinot iedzīvotājus pārsēsties no privātā transporta uz sabiedrisko, tiks nodrošināta pilsētas sabiedriskā transporta integrācija ar dzelzceļa stacijām. Tiks sinhronizēts un integrēts maršrutu tīkls un kustības grafiks, vienlaikus uzlabojot pārsēšanās iespējas dzelzceļa stacijās. Šīs pārmaiņas ļaus pasažieriem ērtāk savienot dažādus transporta veidus. Rīgas pilsētvidē paredzēts integrēt sešas dzelzceļa pieturas, veidojot pilsētas sabiedriskā transporta savienojumus ar dzelzceļu jeb mobilitātes punktus – Bolderāja, Šķirotava, Zemitāni, Sarkandaugava, Dauderi, Ziemeļblāzma. Savukārt Pierīgā – divus mobilitātes punktus Carnikavā un Saulkrastos.

Attīstot dzelzceļa satiksmi, plānā paredzēts stiprināt sabiedriskā transporta koridorus no Rīgas uz Bolderāju, Sarkandaugavu un Ziemeļblāzmu, mazinot atkarību no sastrēgumiem un saīsinot ceļā pavadāmo laiku. Savukārt no pilsētas centra uz Dreiliņiem un Purvciemu tiks veidota jauna metrobusa līnija.

AF investīcijas paredzētas arī veloinfrastruktūras attīstībai Rīgā un Pierīgā aptuveni 60 kilometru garumā. Plānots attīstīt piecus maģistrālos veloceļu koridorus: Rīga– Carnikava, Rīga–Ulbroka, Rīga–Ķekava, Rīga–Babīte–Piņķi, Rīga–Mārupe. Katrā maršrutā tiks nodrošināta sasaiste starp pilsētas un reģionālās nozīmes veloceļiem.

 
Visi komentāri
 
vakarbullis 24.jūnijs 2021 14:12
1 0 Atbildēt

Ātrvilcienam uz Bolderāju-būt!Vismaz par to joprojām runā.

kā dziesmiņā 25.jūnijs 2021 17:32
1 0 Atbildēt

ja naudīņ' nenozags

Palaidniex 24.jūnijs 2021 15:12
6 0 Atbildēt

Pagaidām gadu desmitiem tik darīts viss iespējamais, lai pilsētas un piepilsētas dzelzceļa stacijas būtu atbaidošas.

Kam jānotiek cilvēka galvā lai ko Ziepniekkalna ietu uz Staciju Turība, lai nokļūtu, piemēram, Teikā?

Kā dzelceļš palīdz Mārupes, Skultes, Baltezerā, Langstiņu utt iedzīvotājiem?

Redz 24.jūnijs 2021 15:51
10 5 Atbildēt

Ja par katru iebraukšanu Rīgā ar auto būtu jāmaksā, skat. drīz vien atkal nāktos atvērt slēgto Baltezera pieturu jo cilvēki sāktu atbraukt ar vilcienu, kā pirms 40 gadiem kad auto nebija kuram katram. Un Rīgā pēkšņi izzustu sastrēgumi.

Neko neredz 25.jūnijs 2021 2:30
3 4 Atbildēt

Rīgas centrs ar tajā mītošajiem idiotiem jāizolē no pārējās pilsētas ar mūri, jānojauc vēl nesabrukušie dzelzceļa pārvadi. Lai iztiek ar naturālo saimniecību. Pārējā Rīga dzīvos normāli...

Labi! 25.jūnijs 2021 12:26
5 0 Atbildēt

Tad auto no vāverciemiem nebrauktu cauri centram - nu lieliski!

Mnde 25.jūnijs 2021 14:34
0 0 Atbildēt

Ar Baltezera pieturas atvēršanu vien būs par maz.

Tur nav kā nokļūt, nav Park-n-Ride, kā arī Siguldas vilciena reisu skaits ir stikgri par mazu...

jā,un 25.jūnijs 2021 17:31
3 0 Atbildēt

Par katru izbraukšanu no Rīgas tajā deklarētajam būtu jāmaksā!Nav ko smirdināties un ķēzīties ārpusē!

Vāverciems 28.jūnijs 2021 14:10
0 0 Atbildēt

Tieši tā, brauc pie mums uz Vāverciemu un piegāna pludmales, mežus, izbraukā mellenājus ar saviem veleosipēdiem. Kaut kāds trakums.

Sāga 25.jūnijs 2021 20:37
0 0 Atbildēt

Kad beidzot būs normāla satiksme Dārziņos,jo tāda sajūta kad nedzīvojam Rīgā,jo no centra līdz Dārziņiem atbraukt ir problemātiski!

kad beidzot nojauks 26.jūnijs 2021 18:46
0 0 Atbildēt

Daudzstāvu apbūvi,un viss būs!

Rīga 28.jūnijs 2021 14:12
0 0 Atbildēt

Dārziņi jau nav nekāda Rīga, Dārziņos brauc pa brīvdienām ravēt burkānus, ne jau dzīvot!

nemuldi 28.jūnijs 2021 22:34
0 0 Atbildēt

dzīvo,arī ziemā.Privātmāju rajons.

triumfa arka 28.jūnijs 2021 22:36
0 0 Atbildēt

Gaidām ģēniju-Stacijas laukuma pārveidotāju.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti