Visi komentāri - PV: Vilcienu precizitāte pasažieru pārvadājumos decembrī samazinājās līdz 95%

PV: Vilcienu precizitāte pasažieru pārvadājumos decembrī samazinājās līdz 95% 4

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 8.janvāris 2024 14:54

AS "Pasažieru vilciens" vilcienu precizitāte pasažieru pārvadājumos jeb rādītājs, kas parāda, cik reisu ir izpildīti atbilstoši vilcienu kustības grafikam, decembrī bija 95% ierasto gandrīz 99% vietā, aģentūrai LETA pavēstīja PV pārstāvji.

"Reisu izpildes precizitātes kritums no apmēram 99% līdz 95% ir vilcienu Dānijā, Nīderlandē un Spānijā punktualitātes robežās. Eiropas vidējais rādītājs ir 88% līmenī. Šobrīd koncentrējam spēkus, lai jauno vilcienu ieviešana atstātu pēc iespējas mazāku ietekmi uz kustības grafiku," uzsver PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Tāpat viņš skaidro, ka PV mērķis ir pēc iespējas ātrāk atgriezties plānotajā grafikā, lai vilcieni pienāktu un atietu precīzi, kā arī pasažieri varētu plānot savu laiku. "Ja vēlamies jaunu un modernu infrastruktūru un jaunus vilcienus, tas nāk ar zināmām neērtībām, lai kā negribētos to pieņemt," min Grigulis.

Vienlaikus viņš norāda, ka galvenie vilcienu kavējumu iemesli ir saistīti ar vairākiem aspektiem - ar jauno un veco vilcienu tehnisko nepilnību novēršanu, ar infrastruktūras remontiem Jelgavas, Aizkraukles un Skultes virzienā, kur vilcienu kustība  vietām tiek organizēta pa vienu sliežu ceļu ierasto divu vietā, un ar dažādiem no uzņēmuma neatkarīgiem ārējiem apstākļiem, piemēram, bojājumiem dzelzceļa infrastruktūrā, satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti dzīvnieki, nelaimes gadījumiem ar cilvēku iesaisti, policijas un neatliekamās medicīniskās palīdzības izsaukumiem.

"Saistībā ar jaunajiem vilcieniem arī ir gaidāms salāgošanas process, lielākā daļa konstatēto defektu tiek novērsti atbilstoši līgumā paredzētajiem garantijas un defektu novēršanas punktiem. Tos gadījumus, kad tas nav iespējams, ražotājs pašlaik analizē atbilstoši mūsu iesniegtajām pretenzijām. Šie vilcieni atgriezīsies pasažieru pārvadājumos, kad būsim guvuši pilnu pārliecību, ka "Škoda Vagonka" ir novērsusi visus defektus," skaidro Grigulis.

Lai arī ir veikta elektrovilciena tipa sertifikācija, pārbaudes testi un katra ritošā sastāva pieņemšana ekspluatācijā, tomēr daļu no tehniskām nepilnībām var konstatēt tikai reālos apstākļos ikdienas kustībā maršrutos, norāda PV pārstāvji.

Vienlaikus PV pārstāvji informē, ka pasažieru pārvadātāja operatīvie paziņojumi par izmaiņām vilcienu kustībā tiek publicēti tīmekļa vietnē "vivi.lv", mobilajā lietotnē "Vivi Latvija", kā arī uzņēmuma kontā platformā "X". Par izmaiņām var uzzināt, arī zvanot uz diennakts bezmaksas klientu apkalpošanas tālruņa numuru 80007600.

LETA jau vēstīja, ka vilciena reisa kavējuma vai atcelšanas gadījumā pasažieriem ir tiesības pieprasīt radušos tiešo zaudējumu kompensāciju. Tās saņemšanai svarīgi ir saglabāt gan vilciena biļeti, gan citus dokumentus, kas pamato prasītās atlīdzības apjomu.

Tāpat ziņots, ka 2023.gada 15.decembrī PV sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā. Taču vilcieniem tiek konstatēti dažādi tehniski bojājumi, tostarp vismaz divos gadījumos jaunajiem elektrovilcieniem stacijā ir izlādējusies baterija, neļaujot pacelt pantogrāfu.

PV pārstāvji iepriekš skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.

Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

 
Visi komentāri
 
650 8.janvāris 2024 17:40
0 0 Atbildēt

Jaunsgads mūs apmeklējis kā parassti, bez izmaiņām. Jebkurš neizdarību vai nolaidību atspoguļojošais raksts sākas un beidzas ar augstākminēto nolaidīgo darbību pieļāvušā uzņēmuma (vai attiecīgās Personu grupas) panākumu,apjomu un/vai Nopelnu detalizētu uzskaitījumu.

Vēl varētu pieminēt vadošo specoĀlistu (un viņu Kuplās Gimenes Locekļu) algas,pērmijas un/vai ar kādu transporta veidu viņi Brauc.

0pis 8.janvāris 2024 17:42
0 0 Atbildēt

To ziņo PēVē vai VīVī ?!?

Krokodils 9.janvāris 2024 15:47
3 0 Atbildēt

Joprojām nekādu ziņu kas notiks ar tiem svarīgajiem ''testētajiem'' kamdēļ gandrīz gadu šos jaunos vilcienus ''testēja'' gan pa depo turpu šurpu, gan pa līnijam braucot....

 Lai ķipa varētu pieņemt ekspluatācijā, paraksti uzlikti, rokas paspiestas, bet vilcieni atņirdzas pirmajās nedeļās. Tātad nepareizi un bezjēdzīgi veikti 'testi' kur izsķērdēta valsts nauda. 

Bet mums jau parakstu likšana ir tikai priekš papīrīšiem, jo tā vajagot pēc eiropas standartiem... 

 Realitatē visi tur ir savējie un neviens nelido no siltajiem krēsliem, šoreiz gan jau, ka ''abnormālais aukstums'' vainīgs, kuru galīgi un nekādi nevarēja paredzēt, ka pie mums Latvijā ziemā var būt vairāk par -10 grādiem..... 😉 

Ehhh, viss čerez ž..... Bet tauta turpina ērti dīvanā sēdēt gaidot 'laimes lāci' kurš atnāks un visu sakartos!

650 9.janvāris 2024 19:25
0 0 Atbildēt

Vajadzēja tās kondzerbuņņdžas uzpildīt ar lietošanas instrukcijā paredzētajiem 436 sēdošajiem + 454 stāvošājiem Lohiem.Ko viņi Katrreiz Lepni piemin katra šī te reklāmraksta priekšbeidzamajā rindkopā. Un "uztaisīt" taisnīgo testu pie mīnus24 centigrādiem.Kur diez viņi visi liktos, kad tas vezums apstātos.Ar ko diez viņus eja-vakuētu no tās notikuma vietas.

Kovids ir labi palīdzējis- uz "siltajiem krēsliem" piezvanīt un izteikties/Par! vairs nekad neviens lohs nevarēs.Šajā 23šajā gadsimtā tas ir norma, ka dzīvus cilvēkus oficiāli pārvadā ar šādiem hlamiem.Vainīgo nav un arī Lohiem pašcieņas nav- tas viss komplekts ir kārtējoreiz nolaissts/podā.Visigali ūdenī.Atliek vienīgi klanīties un/vai apjūsmot dižos vadošās pārtijas Sassniegumus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti