Vai ir droši pirkt nelietotas, taču pirms vairākiem gadiem ražotas riepas? 11

Foto: iAuto.lv/Ilustratīvs attēls

Goodyear | 17.oktobris 2018 6:32

Gaisa temperatūra aiz loga atgādina, ka tuvojas ziemas riepu sezona. Speciālisti iesaka tās montēt ātrāk, nekā to paredz tiesību akti, taču par pamatu iesaka ņemt skaitli 7. Ja gaisa temperatūra ir augstāka, tad labāka saķere ar ceļu ir vasaras riepām, ja zemāka – ziemas riepām.

Parasti ziemas riepas tiek lietotas 3-5 sezonas, tāpēc liela daļa patērētāju oktobrī dosies uz veikaliem un izvēlēsies jaunus apavus savai automašīnai. Kam vajadzētu pievērst uzmanību?

„Ja neesat no tiem, kas veic rūpīgu testu rezultātu izpēti un spēj nosaukt pusi no „premium” ziemas riepu modeļiem, iesaku neriskēt un paļauties uz speciālistiem. Apmeklējiet vairākus veikalus un salīdziniet vairāku speciālistu rekomendācijas. Uzticamā riepu veikalā darbinieki palīdzēs izvēlēties jūsu automašīnai un braukšanas stilam vispiemērotākās riepas. Riepas atšķiras ne tikai pēc izmēra, bet arī kravnesības indeksa, protektora maisījuma un citiem faktoriem, kas ir ļoti individuāli – nav tā, ka visas ziemas riepas ir vienādas,” apgalvo „Goodyear” riepu tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs Mārtiņš Grīnbergs.

Vecums nav problēma

Riepu veikalos cilvēki bieži ir pārsteigti, saņemot nelietotas riepas, uz kuru sāna spīd pagājušā vai vēl senāka gada ražošanas datums. M. Grīnbergs apgalvo, ka tas neko nenozīmē – tas ir normāli, ka veikalos ir divus līdz trīs gadus vecas riepas.

„Vairums ražotāju rekomendē formulu 5+5: riepu var 5 gadus uzglabāt noliktavā un pēc tam vēl 5 gadus lietot, līdz tā tiek pilnībā nolietota. Ja riepa tiek uzglabāta pareizā pozīcijā, nav pakļauta tiešai saules staru iedarbībai un temperatūra un mitruma līmenis noliktavā ir atbilstošs, tā saglabās visas vislabākās īpašības arī pēc pieciem gadiem,” saka speciālists.

Tāpēc labi zināmos un uzticamos veikalos ir visdrošāk iegādāties pirms vairākiem gadiem ražotas riepas.

Tā pati formula attiecināma arī uz rezerves riepām – sasniedzot 10 gadu vecumu, tās vajadzētu nomainīt. Lai gan tās nav pakļautas tiešai saules staru iedarbībai, mainīgā temperatūra un mitruma līmenis bagāžas nodalījumā riepai nav labvēlīgi – riepa, kas vizuāli izskatās pat labi, drošības dēļ būtu jānomaina.

Riepas vecums norādīts uz tās sānu sienas, blakus burtiem DOT ir četri cipari. Trešais un ceturtais apzīmē ražošanas gadu, bet pirmie divi – tā gada nedēļu, kad riepa izripoja no rūpnīcas. Piemēram, riepa ar kodu DOT0216 ir ražota 2016. gada janvāra pirmajā pusē.

Atšķirības – nevis ražošanas gadu, bet modeļu atšķirību dēļ

Pareizi uzglabāta riepa noveco minimāli, bet atšķirības starp viena ražotāja produktiem var rasties tikai tad, ja tiek salīdzināti atšķirīgi riepu modeļi. Tehnoloģiskā attīstība riepu nozarē ir patiešām liela.

„2013. un 2014. g. ražotas „Goodyear UltraGrip Ice Plus” riepas pēc savām īpašībām neatšķiras, taču jaunāka modeļa 2017. g. no konveijera noripojusī „UltraGrip Ice 2” jau ir pārāka par savu priekšgājēju. Iemesls – nevis ražošanas gads, bet pats modelis. Riepas attīstās tāpat kā automašīnas, jaunas tehnoloģijas ar mērķi nodrošināt pēc iespējas labāku saķeri, komfortu un ekonomisko efektivitāti tiek ieviestas katru gadu,” saka M. Grīnbergs.

Kā piemēru viņš parāda „Auto Bild” katru gadu veiktos ziemas riepu testus – dažādos gados veiktu testu rezultātu salīdzinājums labāk nekā jebkas cits atklāj lielu soli kvalitātes skalā.

2012. g. „Auto Bild” veiktajā ziemas riepu bremzēšanas no 80 km/h līdz 0 km/h testā uz slapja ceļa seguma vislabākais rezultāts bija 40,1 m, bet bremzējot uz sniega no 50 km/h līdz 0 km/h – 31 m.

2017. g. veiktā analoģiskā testā ziemas riepu rezultāti bija ļoti atšķirīgi: vislabākais rezultāts, bremzējot uz slapja ceļa seguma no 80 km/h līdz 0 km/h ir 32,2 m, bet uz sniega no 50 km/h līdz 0 km/h – 25,9 m.

Piecu gadu laikā ļoti reti testi tiek veikti identiskos apstākļos, skaitļu precizitāti ietekmē konkrētie ceļa segumi, laika temperatūra un citi apkārtējās vides apstākļi. Taču galvenais fakts nav apšaubāms – riepu tehnoloģijas patiešām attīstās ļoti ātri.

Lietotas – nav tas pats

3-4 gadus glabātas, bet nelietotas riepas nevar salīdzināt ar tikpat ilgu laiku lietotām riepām.

Riepu efektivitāti var novērtēt, izmērot protektora dziļumu, taču tas nav vienīgais kritērijs. Lietotas riepas var būt nepareizi uzglabātas, piemēram, uz daudzdzīvokļu mājas balkona, tad to gumija būs zaudējusi galvenās īpašības, kas ziemā nodrošina saķeri ar ceļa segumu. Turklāt tām var būt tādi defekti, kas ārēji nav redzami, piemēram, bojāts karkass, kā dēļ riepa var negaidīti uzsprāgt.

„Nav šaubu, ka „premium” ražotāja riepas ir vislabākās, tās pirkdami, cilvēki vienmēr saņems visaugstākās kvalitātes produktu. Daļai cilvēku ir ļoti ierobežots budžets, bet es viņiem nekādā gadījumā neieteiktu meklēt lietotas riepas sludinājumu portālos vai tirgū. Nav svarīgi, kāds ir ražotājs, lietotu riepu montāža ir bīstama. Labāk iegādāties jaunas budžeta vai ekonomiskās klases riepas, piemēram, „Dębica” vai „Sava”. Tie ir „premium” ražotāju meitasuzņēmumi, kuri tirgū piedāvā uzticamas un kvalitatīvas riepas,” iesaka „Goodyear” pārstāvis.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 17.oktobris 2018 7:55
2 0 Atbildēt

Prēmiums ir labs jauno riepu testos, bet kā uzvedīsies nolietota hvz.

kasinsh79 17.oktobris 2018 8:42
1 2 Atbildēt

Ir gan tāda, gann citāda pieredze. Savulaik jaunam Avensis uzliku mazlietotas Bridgestone ziemas riepas ar lielisku protektoru, bet, kas vispār nestrādāja. Gumija bija cieta laikam. Izbraukāju pat Austriju ar tām riepām ziemas laikā, vēl brīnījos, ka kalnos sniegā neesmu karalis uz ceļa

Tomēr esmu arī iegādājies mazlietotas (8mm) vasaras riepas ar nesenu raž.gadu - izcili, pie tam nesalīdzināmi lētāka iegādes cena.

Ir pirktas arī jaunas Dunlop Graspic ziemas riepas, tēvs ar tām nobrauca laikam kādas 7 ziemas, perfektas riepas, nebija cietas, strādāja godam.

eidis 17.oktobris 2018 13:03
2 0 Atbildēt

Has interesanti - tas Blizzak ir labākaš riepas ever, kas man bijušas. Tātad starpība ir glabāšanā.

Un es uzrāvos uz klucī sagājušām Goodyear. Pārdevu pēc ziemas. Godīgi gan brīdināju, ka NAV labas.

tas 17.oktobris 2018 9:13
4 0 Atbildēt

Kur ir garantija ka vinas ir glabatas pazeizos apstaklos,ja pardod pavecas riepas,tad vinam jabut saldai cenai

650 17.oktobris 2018 12:39
7 1 Atbildēt

Tāpat kā ar vecu zivi vai smirdīgu gaļu. Svaigu var nopirkt tur, kur lielāks ikdienas apgrozījums un kur pātdevējs atbild par bazāru.Lielākoties šodien izvēle notiks internetā un daudzos gadījumos pasūtījumu atvedīs vispirms no mistiskas “citas” noliktavas, ko dabā neviens neredz.Un premium marku 4g vecu ņemot, problēma būs mazāka, nekā uzliekot otrajā sezonā sevis pirktu ķīniešu meeslu, kura brendu nav neviens ne dzirdējis ne pētījis.Vēl labāk ir ņemt pēc iesp Jaunāku modeli, tad šaubu būs mazāk, kaut tas 2 g gulējus jaut kur.Ice+ bij laba riepa, ir gadijies 3 sezonas labi braukt un pēc tam vel tālāk kādam atdot.Ice2 tikpat laba un ļoti klusa.Cienīgi Brauc arī +18 grādos pa bāni un nefiga nedilst.Kaut arī reklāmraksts, tomēr šajā gad neceļas roka pārstāvi lamāt, jo viņš tirgo reāli labas lietas.

s 17.oktobris 2018 16:02
6 0 Atbildēt

Nu "šeit" gandrīz visiem interesē kaut kāda strīdēšanās pie avāriju video. kad ir runa par riepu izvēli tad lielāka dāla ķērc - lietotas? labākās no lētajām, čainatown lētāka prece? Neviens pat neiedomājas pavaicāt par labākajām riepām? Un kādēļ? Tādēļ, ka lielākajai daļai nebūs, ko pastāstīt.

Svarīgi ir cik ekonomisks auto, un kurš kuram nedeva ceļu. Riepas? Nafig, kam tādas vispār vajag, teikšu, kā profesionāļi šeit lielās - "Kādreiz taču nebija tādu ziemas riepu, braucu ar savu vaziņu un viss ok"...

Pļurkt 17.oktobris 2018 18:36
1 5 Atbildēt

Mazlietotas riepas pirktas Vācijā var izrādīties krietni labākas par "jaunām" riepām pirktām Latvijā .... protams tās pat firmas, zīmējuma utt.

xxxl 17.oktobris 2018 19:40
0 2 Atbildēt

Pilnībā piekrītu,es jaunas ''debica''nobraucu divos mēnešos dienā nobraukdams 10 kilometrus,turpretī jaunas 2003. gada ''dunlop sport'' riepas braucu trešo sezonu.

Andris 17.oktobris 2018 20:37
0 2 Atbildēt

Krievu Nokian kalpo labāk par "orģinālajām" Somu. Viens un tas pats modelis, 3 busiem Somijas, vienam eksperimentālā kārtā Krievijas.

reku 17.oktobris 2018 22:20
3 0 Atbildēt

Droši ir arī zirga riepas,galvenais nekad neaizmirst kādas tev riepas,ar ko tu brauc,kad tu brauc,kā tu brauc.

Laure 24.aprīlis 2020 8:08
0 0 Atbildēt

Labdien,

Es rakstu, lai jūs informētu, ka mēs piedāvājam privātos aizdevumus ar 2% likmi. Mēs varam jums piešķirt aizdevumus, lai jūs varētu veikt uzņēmējdarbību, lauksaimniecību vai citas lietas, kuras vēlaties darīt kā projektu. Sazinieties ar mums tieši pa e-pastu: ( [email protected] )

Ar cieņu

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairākus gadus maldina velobraucējus un gājējus ar sarkano bruģīti uz ietves, tā nav velojosla (+ VIDEO) 10

Šada maldināšana ne tikai var, bet arī noved pie satiksmes negadījumiem ar velobraucējiem. Diemžēl pagaidām vainīgi ir tikai satiksmes dalībnieki, ne tās organizētāji. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv tagad arī TikTok; jau 500 sekotāju - pievienojies! 8

iAuto.lv tagad sastopams arī sociālajā vietnē TikTok, kur mūsu resursam jau pievienojušies 500 lietotāju. Lasīt vairāk

 

Latvijas rallija sezona noslēdzas Biķerniekos (+ VIDEO)

Spraigākie momenti no minirallija "Latvija 2020" šajā video! Skaties un baudi šīs sezonas noslēdzošo ralliju. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Volkswagen ID.3 1st Edition. Elektriskais minivens. Pagaidām "pa dārgo" (+VIDEO) 10

Volkswagen ID.3 lepojas ar aizmugurējo piedziņu, atbilstošu vadāmību un manevrētspēju pilsētā. ID.3 nekratās un nešķobās, tāpēc var teikt, ka konstruktīvus trūkumus salonā kompensē labas manieres. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti