Pateicoties inovācijām, pārvietošanās ar auto kļūst arvien drošāka 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 25.aprīlis 2020 8:30

Pasaulē pēdējo 35 gadu laikā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits ir samazinājies par 80%. Tas kļuva iespējams arī pateicoties izmaiņām likumdošanā un inovācijām, kas uzlaboja vadītāju un pasažieru drošību, piemēram, uzlabotas drošības jostas vai drošības spilveni.

Nākotnē bezpilota automašīnas var sniegt papildu uzlabojumus drošības jomā – sabiedriskās domas aptaujā šādu iespēju norādīja 58% respondentu*. Pirms tas notiks, autovadītāji var izmantot arvien labākas braukšanas atbalsta tehnoloģijas, ar kurām ir aprīkoti jaunie Renault Clio un Renault Captur, kas Euro NCAP drošības testos ieguvuši piecas zvaigznes.

Katru gadu ceļu satiksmes negadījumos visā pasaulē iet bojā aptuveni 1 350 000 cilvēku. Pēdējo 35 gadu laikā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits ir samazinājies par 80%. Tas ir saistīts ar jaunu tehnoloģiju ieviešanu automašīnās, kā arī likumdošanas izmaiņām. Piemēram, minētajā periodā tika samazināts atļautā ātruma ierobežojums, ieviesti noteikumi par pieļaujamo alkohola daudzumu asinīs, un drošības jostas un drošības spilveni kļuva par neatņemamu automašīnas aprīkojuma elementu. Nu tas viss ir sniedzis izmērāmu efektu.

Tehniskais progress drošības jostu un drošības spilvenu jomā pēdējos 40 gados ir LAB veikto pētījumu rezultāts. Laboratoriju 1969. gadā dibināja automašīnu ražotāji Renault un Peugeot Citroën, lai veiktu negadījumu, biomehānikas un cilvēku uzvedības izpēti.

“LAB analizē drošības jautājumus, izmantojot datus, kuri tiek iegūti no reāliem negadījumiem. Pēc tam šī informācija tiek analizēta, lai noteiktu dažādus riska scenārijus. LAB piedalās Eiropas pētniecībā, kur dalās ar novērojumiem un analīzēm ar citiem centriem, kuri pēc tam šos datus integrē savos drošības pasākumos,” skaidro LAB direktors Stefans Bufats (Stéphane Buffat).

Pašlaik LAB darbs ir vērsts uz jaunām braukšanas atbalsta sistēmām un aizvien modernākām borta tehnoloģijām. Pēc Eiropas Parlamenta referentes Ružas Tunas (Róża Thun) teiktā, nosakot pienākumu līdz 2038. gadam aprīkot jaunās automašīnas ar aktīvu ātruma regulatoru un aktīvu avārijas bremzēšanas sistēmu, Eiropā katru gadu izdotos novērst 25 000 letālu nelaimes gadījumu un 14 000 negadījumu, kad auto avārijās iegūti smagi ievainojumi.

Nākotnē viedās sistēmas var pilnībā aizstāt autovadītāju. Sabiedriskās domas aptaujā 58% respondentu norādīja, ka, viņuprāt, bezpilota automašīnas var vēl vairāk uzlabot drošību*. Pagaidām pa mūsu ceļiem bezpilota automobiļi nedrīkst pārvietoties, taču izmantotās tehnoloģijas jau tagad sniedz atbalstu autovadītājiem. Jaunais Renault Clio, tieši pateicoties plašajai braukšanas atbalsta sistēmu paketei, ieguvis piecas zvaigznes slavenajos Euro NCAP testos. Īpašu atzinumu ir izpelnījusies avārijas bremzēšanas palīgsistēma AEBS ar gājēju un velosipēdistu noteikšanas sistēmu, ar kuru tiek aprīkoti jau standarta versijas automobiļi. Tāpat automašīna piedāvā palīgsistēmu braukšanai pa automaģistrālēm un sastrēgumos, kas ir pirmais solis ceļā uz bezpilota automašīnām.

Arī jaunajā Renault Captur tiek izmantotas tās pašas sistēmas, kuras Euro NCAP testos tika novērtētas ar piecām zvaigznēm. Automašīnai ir seši gaisa spilveni, ABS ar avārijas bremzēšanas palīgsistēmu, kamera un radari, kas nepieciešami brīdinājumam par izbraukšanu no braukšanas joslas, brīdinājumam pār ātruma pārsniegšanu, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, drošas distances kontroles sistēma un avārijas bremzēšana. Turklāt jaunais Captur ir aprīkots ar ātruma regulatoru/ierobežotāju, brīdinājuma sistēmu par nepiesprādzētām drošības jostām uz visiem sēdekļiem, kā arī ar eCall ārkārtas izsaukuma funkciju nelaimes gadījumā. Tāpat auto ir aprīkots ar 360° kameru, 100% LED priekšējiem lukturiem (standartaprīkojumā), automātiski ieslēdzamām tālajām gaismām un iekšējo atpakaļskata spoguli ar dienas/nakts pozīcijām, nodrošinot optimālu redzamību.

 
Visi komentāri
 
taaneko 26.aprīlis 2020 12:29
2 4 Atbildēt

Jā jā. Nesenā tiguana avārija brīvības ielas galā lieliski ilustrē šo raksteli. Izņemot drošības spilvenus nenostrādāja nekas ko tā slavē VW inžinieri.

ES 27.aprīlis 2020 4:28
3 0 Atbildēt

viss ir atkarīgs no komplektācijas, un vai tās jaunās fīčas nav atslēgtas.......

gunbox 27.aprīlis 2020 10:58
2 0 Atbildēt

Jau cik sen ir infrasarkanās kameras, kāpēc nav saslēgtas ar AI, lai naktī atpazītu meža zvērus?

Un visi šie sensori priekš LV tikai tad noderētu, ja mācētu atpazīt bedres. Nevar uz ceļa būt drošība, ja šoferi neskatās vairāk uz ceļa zīmēm, citie auto un gājējiem, bet čeko nepārtraukti asfalta stāvokli.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti