Ceļošana ar elektroauto Eiropā: kādi ir ieguvumi, braucot cauri Polijai, un kas palīdzēs ietaupīt 10

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 6.augusts 2021 8:12

Garo distanču braucieni ar elektroauto jau sen vairs nav tikai sapnis vai piedzīvojums tehnikas entuziastiem. Lai gan pirms došanās tālākā braucienā, nepieciešams mazliet vairāk laika tā plānošanai, pūles, kā rāda pieredze, atmaksājas.

Eksperti norāda, ka vienīgā barjera ceļošanai ar elektroauto ir psiholoģiskas dabas. Automašīna neapstāsies ar tukšu bateriju ceļa vidū, jo katrā intensīvas satiksmes ceļa posmā ir izvietotas vairākas uzlādes stacijas.

Ja joprojām uztraucaties par elektromobiļa spējām vai gaitas rezervi reālos apstākļos, varat veikt vienkāršu aprēķinu. Piemēram, Peugeot e-208 uzstādītās 50 kWh baterijas faktiskā kapacitāte ir 45 kWh, un, lai nobrauktu 300 km, jums jānodrošina, lai vidējais enerģijas patēriņš turētos ap 15 kWh/100 km.

Biežākas apstāšanās ir tikai priekšrocība

Elektroauto eksperts un interneta vietnes “100 procentu elektrisks” veidotājs Daiņus Jaks ar savu piemēru ir apliecinājis, ka ar elektroauto iespējams doties tādos braucienos, par kuriem neizšķirtos pat kurš katrs iekšdedzes auto īpašnieks. Nesen viņš pabija Spānijā, ceļā no Lietuvas uz dienvidvalsti un atpakaļ mērojot 3000 kilometru.

“Pirms gadumijas, kad Lietuvā plānoja pastiprināt karantīnu, radās ideja doties pāris nedēļu ilgā atvaļinājumā. Mums ar ģimeni patīk Spānija, bet tobrīd nebija lidojumu, tāpēc kāpām automašīnā un devāmies Francijas virzienā. Klīda runas, ka nokļūt Spānijā nebūs iespējams, tāpēc sākumā to pat neplānojām, tomēr viss izdevās,” stāsta auto entuziasts.

Pēc D. Jaka teiktā, elektromobiļu īpašnieki, kuriem nācies braukt no Viļņas uz Palangu vai Šauļiem, zina, kā tas notiek. Parasti iespējams nobraukt aptuveni 200 km, un tad jātaisa pietura, lai uzlādētu bateriju.

Uzlādēšanās laikā var iedzert kafiju vai apēst sviestmaizi un tad atkal turpināt ceļu. Eksperts šādas apstāšanās sauc par elektromobiļa priekšrocībām – mazāk nogurst ne vien vadītājs, bet arī viņa līdzbraucēji.

“Jo biežāki iznāk pārtraukumi baterijas uzlādēšanai, jo klusāks brauciens un mazāka jezga. Ceļojot kopā ar bērniem un visiem ilgstoši esot vienā telpā, kašķi ir tikai laika jautājums. Līdz ar to katra šāda pusstundu gara apstāšanās ir ļoti efektīva. Jāsaka, ka mūsu ģimene ātri pierada pie ilgākām pieturām un neviens vairs negrib nekur steigties,” pieredzē dalās eksperts.

Kuras lietotnes visnoderīgākās

Garākā e-braucienā palīgā nāk viedierīcēs pieejamās lietotnes. D. Jakam telefonā uzstādīts ap 40 aplikāciju, jo katrā valstī nepieciešama cita. Eksperts gan norāda uz dažām aplikācijām, bez kurām viņš nevar iztikt nevienā ceļojumā.

Lietotne PlugShare tiek izmantota kā uzlādes staciju karte, kurā lietotāji var atzīmēt veiksmīgu uzlādi. Tādā veidā citi ceļotāji var uzzināt, vai konkrētais lādētājs patiešām darbojas.

Ceļojumu plānošanai ir pieejama Better Route Planner, kas darbojas gan kā lietotne, gan interneta vietne. Tajā ievada ne tikai brauciena sākumpunktu, galamērķi un apstāšanās punktus, bet arī sava elektromobiļa modeli, baterijas kapacitāti, optimālo attālumu starp uzlādes punktiem, vēlamās ērtības līdzās uzlādes stacijām u.c.

Virta un Plugsurfing pakalpojumi būs noderīgi tiem, kuri nevēlas uztraukties par uzlādes apmaksu dažādās valstīs. Šie uzņēmumi nodrošina, ka katrā staciju tīklā nav nepieciešama sava karte, taču tie par savu starpniecību ietur maksu, tālab uzlāde iznāk nedaudz dārgāka.

D. Jaks norāda, ka uzlāde būs lētāka, izmantojot katra tīkla lietotni vai maksājumu karti. Piemēram, braucot cauri Polijai, ieteicams izmantot lietotni Greenway, Vācijā – E.ON vai IONITY lietotni, bet Spānijā noderēs operatora Iberola pakalpojumi.

Pēc elektroauto entuziasta teiktā, iedziļinoties pakalpojuma noteikumu niansēs, iespējami papildu ieguvumi. Piemēram, viens no lielākajiem elektroenerģijas piegādātājiem Vācijā Maingau saviem klientiem piedāvā lētāku uzlādi E.ON tīkla stacijās.

“Katrā valstī pastāv unikālas iespējas, un, tiklīdz tās atklātas, elektroauto var uzlādēt pat lētāk, nekā izmantojot noteikta tīkla standarta pakalpojumus,” atzīmē D. Jaks.

Peugeot savu elektroauto īpašniekiem piedāvā Free2Move pakalpojuma abonementu, kas nodrošina piekļuvi plašam publisko uzlādes staciju tīklam Eiropā. Pakalpojuma pakotnē iekļautais Charge My Car piedāvājums ļauj izmantot vairāk nekā 150 tūkstošu uzlādes staciju.

Bezmaksas ceļošana joprojām ir iespējama

Parasti ceļošana ar elektroauto, izmantojot visvieglāk pieejamos pakalpojumu punktus, nebūs īpaši lēta. Piemēram, IONITY tīklā lietotājs bez papildu privilēģijām maksā 79 centus par vienu kWh. Vācijā elektrības cena ir 60–70 centu par kWh, tāpēc ekonomiska elektriskā krosovera, teiksim, Peugeot e-2008, vadīšana aizvien maksās aptuveni 10 eiro uz 100 km ceļa.

Lai ietaupītu, elektromobiļu entuziastiem jābūt gataviem pielikt pūles. D. Jaks norāda, ka dažu uzlādes staciju operatoru kartes pēc došanās uz citu valsti jāizņem pašiem. Vienmēr ir vērts jautāt padomu līdzīgi domājošiem cilvēkiem – varbūt kādam jau ir pieredze ar konkrētā uzņēmuma pakalpojumiem.

“Nosacījumi ir ļoti atšķirīgi. Vienā tīklā par jaunu lietotāju var kļūt pilnīgi bez maksas, citviet par karti būs jāmaksā daži eiro, un dažos gadījumos pat nāksies doties uz biroju ārzemēs tā darba laikā. Jāpatur prātā, ka daži operatori, aktivizējot uzlādi, jūsu kontā var rezervēt ievērojamu naudas summu,” stāsta eksperts.

Ar jebkuru elektroauto joprojām ir iespējams ceļot, nemaksājot par elektrību, taču tad jums būs jāvelta daudz laika plānošanai. Bezmaksas uzlāde ir pieejama lielveikalu autostāvvietās, taču tas nozīmē, ka būs jānobrauc no šosejas. Daudzas no šīm stacijām darbojas tikai dienas laikā.

“Tas ir līdzīgi, kā ceļojot ar parastu auto. Vācijā autostrādes uzpildes stacijā benzīns vai dīzeļdegviela būs dārgāki nekā ciematā, kas atrodas piecus kilometrus tālāk. Nogriežoties no galvenā ceļa, elektroauto var uzlādēt lētāk un dažkārt – pilnīgi bez maksas,” rezumē D. Jaks.

 
Visi komentāri
 
Krotow 6.augusts 2021 13:06
5 4 Atbildēt

Pārbraucējiem no Anglijas uz Latviju, kuri pārī uz maiņām močī 48h nonstopā, šie ieteikumi diez vai derēs. Un arī tepat uz vietas, ja vēlies izmest apli cauri Vidzemei no Rīgas līdz Gaiziņam, Vecpiebalgai un Raunai.

>> Nogriežoties no galvenā ceļa, elektroauto var uzlādēt lētāk un dažkārt – pilnīgi bez maksas,”

Aha, tikko šo vietu sāks apmeklēt biežāk, uzradīsies arī skaitītājs

HE 7.augusts 2021 18:47
2 0 Atbildēt

Lieliska iespēja kāda nomaļakā benzīntankā izsist drošinātājus lādējot elektroķerru ''pārbaudīts''

:-) 6.augusts 2021 15:35
8 2 Atbildēt

Kafijas pauze 40 min ik pa 300 km, ienā 600 km, Spānija 2500 km, 4 dienas, murgs. Kāds ietaupījums? Ar dīzeli, vai benzīnu, kaut vai pašuzlādes hibrīdu, tas ir 30 h brauciens līdz Barselonai, ieskaitot kafijas pauzes, pārbaudits! Ceļa izdevumi identiski, braucot ar dīzeļauto. Cita lieta, kad dzīvojies uz vietas, dienā labi ja 100 km nobrauc. Pietam, aplikācija ne vienmēr palīdz, jo vel ir jāmeklē publiskie uzlādes punkti, kuri atbalsta konkrētās valsts nerezidentus. Bieži nerezidentu maksājuma kartes, neskatotie suz kontu piesaisti aplikācijām, neņem pretī!

Krotow 6.augusts 2021 19:46
0 2 Atbildēt

Nav tāda pašuzlādes hibrīda. Ir dīzeļelektriskā vai bendzīnelektriskā piedziņa

Kāmis 7.augusts 2021 18:58
2 0 Atbildēt

Nu un kur ceļojuma prieks, 30 stundās bliežot līdz Barselonai? Mazohista izklaide. Ja es gribu ceļot pa Spāniju, tad lidoju ar lidmašinu un auto īrēju uz vietas.

Ja pats ceļš līdz Spānijai ir ceļojuma sastāvdaļa, tad 500km dienā ir maksimums, lai pasakums nepārvērsto par trulu maukšanu.

650 8.augusts 2021 0:20
2 1 Atbildēt

Ta kāda pīpja pēc tu lien tēmā,kur cilvēki apspriež konkrēti pārvietošanos ar auto? Dažiem lohiem arī 50km būtu daudz par daudz.

Mjā, reku 7.augusts 2021 18:48
3 0 Atbildēt

Izklausās sarežģīti, caur irsu, un lopiski attīstībā pret patērētāju. Un katrā stopā dzerot kafiju un ēdot sviestmaizi, pēc gada izaugs puza.

650 8.augusts 2021 0:17
0 0 Atbildēt

Nekaunība un demagoģija sit pa tiešo pa .... Kurš diez reāls LOHS būtu ar mieru doties 2kkm izbraucienā ar šo suudu, ja ar normālu auto tādu attālumu var nobraukt vispār bez apstājas? Kurš vispār tā draņķa dēl ir gatavs turpmāk ievērojamu daļu (savas) dzīves pavadīt visādās attejās, dirnot rindā pie uzlādes un lietojot uzturā tankā nopērkamos suudus?

Īstie veči 8.augusts 2021 14:51
0 0 Atbildēt

No auto izkāpj tikai mēneša beigās lai atjaunoju loha apliecības un pazviegtu komentāros

Janka 10.septembris 2021 23:19
0 0 Atbildēt

Šis OIK saņēmēju lobijs jau sāk tracināt. Ja vēl būtu vienkārši cilvēciskas kļūdas, būtu saprotams, bet nu tik nekaunīgi melot jau ir par daudz.

"Spānijā, ceļā no Lietuvas uz dienvidvalsti un atpakaļ mērojot 3000 kilometru." Viņš ko, f-ing teleportējās? No LT-PL robežas līdz FR-ES robežai vienā virzienā ir 2700, no Viļņas līdz Madridei 3300!

"Parasti iespējams nobraukt aptuveni 200 km, un tad jātaisa pietura, lai uzlādētu bateriju. Uzlādēšanās laikā var iedzert kafiju vai apēst sviestmaizi" 16 kafijas?? Pie kardiologa abonements?

"Peugeot e-2008, vadīšana aizvien maksās aptuveni 10 eiro uz 100 km ceļa. Lai ietaupītu, elektromobiļu entuziastiem jābūt gataviem pielikt pūles." Jā, ieslēdzot smadzenes un braucot ar tādas pašas jaudas un aprīkojuma 2008 dīzeli, kas ne vien pats maksā par 13 000 eiro lētāk, bet arī degvielu uz 100 km patērēs zem 5 eiro. Nevajag pateikties.

Par to, ka šādas izvirības var atļauties tikai pensionārs, kas var savas atlikušās dienas pavadīt blakus rozetei, vispār nav vērts rakstīt. Liriskajam varonim atvaļinājumi, acīmredzot, ir bezlimita.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti