Caurums vējstiklā: mainīt vai tomēr remontēt? 5

 

Foto: Publicitātes attēls

4.augusts 2022 13:23

Ceļš uz lauku mājām vai vasaras atpūtas galamērķi nereti ir ar granti kaisīts, turklāt vasara ir intensīvs ceļu remonta laiks. Pietiek ar sīka olīša trāpījumu auto vējstiklā, lai radītu nopietnus bojājumus – jebkura plaisa gaisa temperatūras izmaiņu, auto vibrācijas un deformācijas ietekmē var izplesties.

Ar bojātu vējstiklu piedalīties satiksmē ir bīstami, jo pat šķietami kosmētiski bojājumi var ietekmēt redzamību un liegt iespēju iziet ikgadējo tehnisko apskati.

Šādā gadījumā automašīnu īpašnieki ir izvēles priekšā – veikt vējstikla remontu vai pilnīgu tā nomaiņu. Kā noteikt konkrētajam bojājumam piemērotāko risinājumu, izvērtējot katras izvēles priekšrocības un riskus, skaidro apdrošinātāja AAS BALTA (PZU grupa) un specializētā transportlīdzekļu stiklu remonta un servisa CARGLASS® eksperti.

“BALTA pagājušajā gadā KASKO atlīdzībās par sasistiem automašīnu vējstikliem izmaksāja vairāk nekā 3 miljonus eiro, šogad – jau 1,7 miljonus. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaugusi vidējā atlīdzība par katru gadījumu, kas nu jau sasniedz vairāk nekā 500 eiro. Ielaistas problēmas risināšana, plaisai palielinoties, kļūst ar katru brīdi dārgāka, tāpēc to nevajadzētu atlikt uz vēlāku laiku. Daudzi autovadītāji spriež – man ir KASKO, bez bēdu nomainīšu vējstiklu. Taču pilnīga vējstikla maiņa saistās ar daudz sarežģītāku procedūru nekā remonts un ne vienmēr būs efektīvākais, nedz videi draudzīgākais risinājums,” norāda BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Cik plaši ir bojājumi?

Skaidrs, ka vējstikla remonts ir daudzkārt lētāks risinājums nekā pilnīga stikla nomaiņa. Tomēr, jāatceras, ka iespēju efektīvi veikt stikla remontu pamatā nosaka divi tehniskie faktori – cik plašs ir stiklojuma bojājums un kur tas atrodas.

Kā skaidro CARGLASS® servisa filiāles vadītājs Latvijā Armands Leināts, savlaicīgi konstatētus vējstikla bojājumus var novērst, bojāto vietu aizpildot ar īpašu polimēru: ”Tas ir ekonomiski izdevīgāks, videi draudzīgāks un daudz ātrāks problēmas risinājums, pilnībā atjaunojot vējstikla sākotnējo struktūru un izturību. Tiesa, remonts iespējams tikai tad, ja uzsituma diametrs (ieskaitot plaisas) nepārsniedz 2 eiro monētas izmēru un bojātā vieta atrodas vismaz 6 centimetru attālumā no stikla malas, kā arī nav tiešā vadītāja redzes laukā.”

Ja bojājumi ir vērienīgāki vai arī atrodas tiešā autovadītāja redzes laukā, ieteicams tomēr veikt vējstikla maiņu, neriskējot ar drošību ceļu satiksmē. “Kaut kādas rētiņas pēc remonta var būt redzamas. Tāpēc drošības nolūkos mēs neiesakām remontu, ja bojājums atrodas tiešā vadītāja redzeslaukā. Kopumā gan būs kārtīgi jāieskatās, lai to pamanītu, jo pēc bojājuma novēršanas tiek veikta vējstikla pulēšana, nogludinot visas nelīdzenās vietas,” saka Armands Leināts.

Bojājuma vecums

Tam, cik drīz pēc negadījuma tiek veikts vējstikla remonts, arī ir būtiska ietekme uz kvalitatīvu rezultātu. Kvalitatīvs vējstiklu remonts iespējams, ja to veic uzreiz pēc bojājuma rašanās. Tādējādi tiek samazināta iespēja, ka bojājums izpletīsies vai piepildīsies ar netīrumiem, kas traucē veikt remonta procesu. Pirms polimēra iepildīšanas bojājuma vietā tā ir rūpīgi jāattīra no smiltīm, gružiem un sīkām stikla lauskām. Jo senāks bojājums, jo sarežģītāk šo procesu veikt.

Laika faktors

Vējstikla remonts aizņem aptuveni 30 minūtes, kamēr vējstikla nomaiņa var prasīt 3 stundas vai pat veselu dienu. Jo modernāks auto, jo process ir laikietilpīgāks un dārgāks. Galvenais iemesls, kāpēc pilnīga vējstikla nomaiņa prasa tik daudz laika, ir automātisko drošības sistēmu kalibrēšana, kas remontējot nav nepieciešama. “Mūsdienīgiem auto priekšējais vējstikls papildus klasiskajai redzamības funkcijai nodrošina vietu virknei sensoru ar tādām funkcijām kā, piemēram, adaptīvā kruīza kontrole, joslu noturēšanas asistents, lietus sensors un ceļazīmju atpazīšana. Ja vējstikls tiek mainīts, šie sensori ir jākalibrē, jo pat nelielas novirzes no iepriekšējā stāvokļa var izsaukt to kļūdainu darbību,” saka Armands Leināts.

Pirmā palīdzība vējstiklam

Autovadītāja rīcība pēc tam, kad uz ceļa gadījies “noķert” olīti, var būt izšķiroša, lai maksimāli palielinātu iespējas novērst vējstikla stikla bojājumu bez pilnīgas tā nomaiņas. Konstatējot stikla bojājumu, līdz nokļūšanai servisā bojāto vietu vajadzētu aizlīmēt ar visparastāko līmlenti – tā ir pietiekami spēcīga aizsargbarjera, kas pasargā bojājumu no lieka piesārņojuma.

Savukārt nākamais solis ir pēc iespējas ātrāk doties uz servisu. Vajadzētu arī izvairīties atstāt auto tiešos saules staros, jo straujas temperatūras svārstības var veicināt mikroplaisu izplatīšanos. Tāpat ieteicams nodrošināt vienmērīgu braukšanu bez liekas mašīnas vibrācijas, lai palēninātu bojājuma izplešanos.

Kā rīkoties, lai pasargātu sava auto vējstiklu?

Lai pasargātu savu auto no nepatīkama bojājuma, BALTA un CARGLASS® iesaka rūpīgi izvēlēties braukšanas ātrumu ceļu posmos, kur notiek remontdarbi – ātruma ierobežojumi nereti paredzēti tieši tam, lai pasargātu auto no šķembu radītiem bojājumiem. Braucot pa grants un zemes ceļiem, kā arī ceļa posmos, kuros notiek remontdarbi, auto būs labāk pasargāts, ja:

-       izvēlēsieties ceļa segumam un laika apstākļiem atbilstošu distanci ar priekšā braucošajiem auto;

-       samazināsiet braukšanas ātrumu, īpaši brīdī, kad tuvojas pretimbraucoša automašīna;

-       zinot, ka noteiktā ceļa posmā notiek remontdarbi, iespēju robežās braucienu labāk pārplānot, lai izvairītos no nonākšanas sīku akmeņu un šķembu krustugunīs.

 
Visi komentāri
 
4.augusts 2022 15:38
1 0 Atbildēt

Ja ir ceļa remonti, es nolaižu stiklam priekšā žalūzijas un braucu pēc atmiņas. Nebrīnities, ja balts golfiņš brauc lēni un kā taustīdamies, reizēm pabraucot atpakaļgaitā.

Nja 5.augusts 2022 7:46
1 1 Atbildēt

Pats stulbākais ko darīt ir remontēt ja tev ir KASKO! KASKO pirmais vējstikls ir bezmaksas, NOMAIŅA ir bez maksas, nafig remontēt ... Un apdršinātāji protams, centīsies ar jebkādiem apgalvojumiem apgalvot pretējo, īstie kam klausīt.

Apdirsinātājs 5.augusts 2022 11:32
0 0 Atbildēt

Toties ieliksim mēs vislētāko sūdu, galvenais ka jaunu.

Slinkais 5.augusts 2022 12:45
0 0 Atbildēt

jauns sūds būs labāks par vecu sašvīkātu oem

Rasma 11.augusts 2022 14:39
0 0 Atbildēt

Un kāpēc nevarētu likt jaunu OEM vai jaunu dārgā gala neoriģinālu?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti