Potenciālos elektroauto īpašniekus visvairāk nodarbina domas par auto uzturēšanas izmaksām un uzlādes iespējām 22

 

Foto: Publicitātes attēls

Deep White | 8.decembris 2022 11:11

Tiecoties uz Eiropas Savienības zaļajiem mērķiem, jau no 2035. gada Eiropas jauno auto tirgū iekšdedzes dzinēji vairs nebūs atļauti.

Tāpēc sagaidāma arvien pieaugoša interese par elektroauto iegādi, īpaši dalībvalstīs, kur līdz šim vēl nav izveidojusies spēcīga elektroauto kultūra – tajā skaitā Latvijā. Tomēr Latvijas iedzīvotājiem joprojām ir daudz neskaidrību par elektroauto uzturēšanu un, galvenokārt, uzlādi, liecina auto tirgotāja “SKANDI MOTORS” novērojumi.  

Ne viens vien autovadītājs norāda uz nepietiekamu elektroauto uzlādes infrastruktūru kā vienu no galvenajiem izaicinājumiem, tomēr paredzams, ka publisko uzlādes punktu kļūs arvien vairāk, jau tuvākajos gados sasniedzot vairākus desmitus tūkstošu, un, augot konkurencei, kritīsies arī pakalpojumu cenas. Turklāt jāņem vērā arī citi elektroauto īpašnieku finansiālie ieguvumi: mazāki nodokļi gan privātpersonām, gan uzņēmumiem, iespēja novietot automašīnu Rīgas un Liepājas pašvaldību apkalpotajās stāvvietās bez maksas un citi.

“Energoresursu cenas aug un tas, protams, palielina arī elektroauto uzlādes izmaksas, taču elektroauto joprojām ir ekonomiski izdevīgāks risinājums nekā auto ar iekšdedzes dzinēju. Sabiedrības rīcībā ir dažādi veidi, kā ietekmēt rēķinu par elektrību un attiecīgi – kā ietekmēt automašīnas uzlādes izdevumus. Šī ir viena no būtiskākajām atšķirībām starp elektroauto un iekšdedzes dzinēja auto, jo degvielas cenas mēs ietekmēt nevaram,” skaidro “SKANDI MOTORS” elektroauto eksperts Vilnis Debesnieks.

26. novembrī “SKANDI MOTORS” rīkotajā pasākumā “Randiņš ar elektroauto” vairums apmeklētāju atzinuši, ka nākotnē plāno kļūt par elektroauto īpašniekiem. Arī uzņēmuma novērojumi liecina, ka pieprasījums pēc elektroauto saglabājas liels, pat augot energoresursu cenām. Interesi veicina gan valsts atbalsta programma elektroauto iegādei, gan Eiropas Savienības uzņemtais zaļais kurss. Tomēr Vilnis Debesnieks uzsver – īpaši uzņēmumu kontekstā būtu jādomā par atbalsta instrumentiem, kas neierobežo uzņēmumu vēlmi iegādāties elektroauto. Šobrīd valsts atbalstu elektroauto iegādei var saņemt tikai apstrādes rūpniecības uzņēmumi, kuru eksporta apjoms sasniedz vienu miljonu eiro vai kuri eksportē vismaz 50% savas produkcijas, tādējādi izslēdzot plašu uzņēmēju grupu, kas labprāt papildinātu savus autoparkus ar elektroauto. Sevišķi svarīgi tas būtu uzņēmumiem, kuriem ir būtiski īstenot striktas klimatneitralitātes programmas, jo to pieprasa ārvalstu, īpaši Skandināvijas valstu, sadarbības partneri.

“Ja vēl pirms dažiem gadiem elektroauto satiksmē bija tīrākā eksotika, tad šobrīd tie arvien pārliecinošāk ieņem savu vietu Latvijas autoparkā. Attīstās uzlādes infrastruktūra, ir spēkā valsts atbalsts, un kopumā viss virzās uz zaļāku nākotni, kur saskaņā ar Eiropas Savienības iecerēm jau pārskatāmā periodā elektrodzinēji būs vienīgā tehnoloģija jaunu automašīnu tirgū. Par to nav jāsatraucas, pie tā ir tikai jāpierod. Ja tehnoloģijas neattīstītos, rīdzinieki joprojām brauktu ar dzeltenajiem ikarusiem un elpotu to melnos dūmu mutuļus. Protams, var diskutēt par to, cik zaļi ir iegūta elektrība, ar kuru uzlādējam savus auto. Taču esmu pārliecināts, ka jau tuvā nākotnē tās galvenais avots būs atjaunojamie resursi – saules un vēja enerģija,” saka “SKANDI MOTORS” servisa meistars Mārtiņš Vilkājs.

Lai iedrošinātu potenciālos elektroauto lietotājus, ir svarīgi sniegt sabiedrībai plašu un izsmeļošu informāciju gan par elektroauto priekšrocībām, gan izmaksām iegādes un uzturēšanas posmos. Tāpat ir svarīgi skaidrot valsts piedāvātā atbalsta iespējas šāda auto iegādei. “Līdz ar sabiedrības un  potenciālo klientu izglītotību pieaugs arī interese par šāda veida automašīnām un cilvēki jutīsies drošāki lemt par labu pirkumam, kas saglabās aktualitāti arī nākotnē,” norāda Vilnis Debesnieks.

 

 

 
Visi komentāri
 
srt 8.decembris 2022 11:25
7 2 Atbildēt

Tie ES zaļie mērķi ved uz pilnīgu dirsu. Cilvēku dzīve tiek pārvērsta par brīvā režīma cietumu!

Jumu 8.decembris 2022 20:36
1 0 Atbildēt

Mans domāšanas līmenis nesaprot kāpēc elektroauto īpašniekiem ar zaļo domāšanu autiņiem uzliek zilus numurus? Kur šeit kāda likumsakarība?

ZZZZ 9.decembris 2022 9:33
0 0 Atbildēt

Tas ir interesanti

Faterlandē piem numuram pievieno E burtiņu tikai. Lai lieki netracina vai neizaicina apkārt braucošos

Šveices kaimiņš 8.decembris 2022 11:31
1 0 Atbildēt

un Šveice taisās aizliegt lietot viņas teritorijā elektroautomašīnas

Krotow 9.decembris 2022 15:02
0 2 Atbildēt

Tikai uz laiku, kamēr elektrības razošanas jaudas atjaunosies.

Opis 8.decembris 2022 11:36
5 0 Atbildēt

Un ar ko brauc pats Mārtiņš Vilkājs? Ar eļektričku, vai čipotu un tūnētu benzīnu/dīzeli?

BMW 8.decembris 2022 11:38
1 0 Atbildēt

Labs jautājums, man arī interesē ar ko brauc Skandi Motors galvenais skrūvētājs!?

650 8.decembris 2022 19:10
1 0 Atbildēt

Ā,jā, Vilku taču kājas/baro.Nu gan jau ka viņš brauc ar Vello Sipēdu.Vai (varbūt) ar elektroniski optimizēti propellerizētām (sālsūdens)slēpēm.

Pavasarī avīzēs bija publicēta publiska ziņa, ka pats tas vidi aizsargājošās minesterijas galvenaiss ministers (mums) brauc ar 11tā gada ā6. Drošvien benzīna,ar 4,2 litru puslitra optimālo tilpumu.

zīle 8.decembris 2022 11:43
1 0 Atbildēt

Uz šodienu viss izklausās jauki, interese par elektro auto, valsts atbalsts, uzturēšanas izmaksas un citi, bet infrastruktūra vēl ilgi un gari nebūs attīstīta visā valstī vienādā mērā. Tāpēc nav prātīgi nepārtraukti skubināt iedzīvotājus nosliekties par labu šim pirkumam. Tiem, kas dzīvo tālāk no Rīgas, šāds pirkums var izrādīties ļoti nepatīkams sakarā ar uzlādes neiespējamību visur.ES jau patīk klaigāt par bezgalzaļo kursu, kuru tūlīt un tagad vajag realizēt uz karstām pēdām, bet sagatavotas vides šādai karstai pārejai nav un tik drīz nebūs, ja vērojam un saprotam mūsu valdības lēmumus un atļaujas šo lēmumu sakarā.

Lasītājs 8.decembris 2022 12:28
1 0 Atbildēt

Mani nodarbina domas vai drātēties ar skuķiem elektroauto ir droši no enerģijas viedokļa.

OK 8.decembris 2022 12:48
1 0 Atbildēt

Seedekljos iebuuveetais DINAMO aatri pielaadees pustuksho batereju! Par visu padomaats !!!

Meitene 8.decembris 2022 13:14
0 0 Atbildēt

Baigi grūti pēc tam tīrīt salonu, kas taisīts no vecām PET pudelēm. Tādā ziņā glauniem benzīna vāģiem ir viegli tīrāmi ādas saloni un ziemā ir arī siltāk, jo nenzīna motors labi silda! ;)

Puika 8.decembris 2022 13:54
0 1 Atbildēt

Tad jau tas salons der tikai petingam!

Krotow 9.decembris 2022 15:04
0 0 Atbildēt

S**īga meitene gadījusies ka nevar noregulēt savu puiku auto ar ādas sēdekļiem iegādei.

650 8.decembris 2022 19:13
3 0 Atbildēt

Pieslēdz to skuķi pie drāts, lai viņa tur drātējās visu nakti autonomi.

Krotow 9.decembris 2022 15:05
1 0 Atbildēt

Lai pasūta viņai dratējamo Aliexpress. Tur uz ziemassvētkiem tie pieejami visādos variantos.

Skuķis 9.decembris 2022 18:16
0 0 Atbildēt

Varētu jau tev palūgt padomu, ko ņemt, bet nez vai zināsi un tava pieredze ar e-maksti mani arī neinteresē.

Krotow 9.decembris 2022 18:30
0 0 Atbildēt

Pietiek ar dabīgo blakus. Vnk mazie dzeltenie paši reizēm tos brīnumus saraksta augšā uzmet

Kugrēns 8.decembris 2022 16:02
5 0 Atbildēt

Starpcitu elektro auto ik pa laikam jāpalādē kaut nebrauc,ziemā jo īpaši.Nedēļu nostāvēs salā un nav garantijas ka palaidīsi,tur eļļu vēlams ar sildīt patstāvīgi pie štepseļa.Baigais auto gar kuru var krāmēties,plānot maršrutus,skatīties bateriju un nervozēt .Benzīnnieku nosvied pie sētas un aizmirsti a te kā mazu bērnu jāuzpasē bez mitas.

Jumu 8.decembris 2022 20:41
2 0 Atbildēt

Un lai to eļu sasildītu, apakšā jākur ugunskurs, kā to darīja kolhozos traktoriem 60-jos gados.

650 9.decembris 2022 14:38
1 0 Atbildēt

Kaut kā šitā te saruna diezko raiti neraisās.Protams, ka POTENCIĀLAJIEM jebkuru auto īpašniekiem nekādi nav jāuztraucās/Par uzturēšanas izmaksām un/vai baterijbankas uzlādi.Vienkārši noskaiti tos 63k un brauc fiksi na/uj prom.Netraucē strādāt.

Dulls, vai? 9.decembris 2022 18:19
0 0 Atbildēt

Papriekšu jāizstrebj dīlera dāvana - kapija ar čaganu pienu. Neatstās tak mantu, par ko hesīti būtu jāmaksā nauda!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti