Viltīgās peļķes: kā pasargāt auto, dodoties pielijušās ielās 5

 

Foto: Publicitātes foto

Balta | 6.oktobris 2023 15:08

Noderīgi ieteikumi autovadītājiem, lai brauciens caur peļķi neizmaksātu simtiem eiro

Šogad Latviju nav saudzējusi ne tikai krusa – arī spēcīgās lietusgāzes ir darījušas savu. Apdrošināšanas sabiedrībā BALTA (PZU grupa) pieteikto atlīdzību apjoms par zaudējumiem, kas radušies, automašīnām iebraucot dziļās peļķēs, šī gada pirmajos deviņos mēnešos salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn ir pieaudzis 2,5 reizes. Apdrošinātājs atgādina – tuvojoties peļķei, autovadītājs redz ūdens virsmu, nevis bedri zem tās, un pastāv liela iespēja sabojāt automašīnas ritošo daļu, kā arī iedzīvoties citās likstās.

Šovasar dabas stihijas nodarījušas ievērojamus postījumus dārziem, sējumiem, ēkām un automašīnām. Tuvojoties rudenim, sliktu laikapstākļu radīto izaicinājumu skaits, visticamāk, tikai pieaugs. Gribam to vai nē, bet līdz ar rudens iestāšanos braukšanas apstākļus būtiski pasliktina ne vien lielais nokrišņu daudzums, bet arī pieaugošais tumšo stundu īpatsvars. Šādā laikā autovadītājiem jābūt īpaši uzmanīgiem, jo pēc pamatīgām lietavām uz ceļiem veidojas peļķes, kas var radīt gaužām mānīgu priekšstatu par šķērsojamā ceļa segumu.

“Lai kā mums gribētos ideālus ceļus, diemžēl ne visi ceļu posmi ir atjaunoti. Un tieši mitrajā laikā tajos rodas bedres, jo ūdens iekļūst ceļu sedzošā asfalta bojājumos un izskalo ceļa segumu. Vadītājam ir grūti novērtēt, vai zem ūdens virsmas ir bedre un cik dziļa tā ir. Dažreiz peļķes ir tik dziļas, ka, iebraucot tajās, ūdens iekļūst vietās, kur ražotājs nav paredzējis aizsardzību, jo automašīnu nav paredzēts ekspluatēt tik dziļā ūdenī. Biežākās problēmas ir ūdens iekļūšana elektriskajos vadības blokos un tā saucamais hidrotrieciens jeb situācija, kad iekšdedzes dzinējs gaisa vietā iesūc ūdeni, kas neatgriezeniski sabojā dzinēju,” skaidro BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks. Viņš piebilst – jāatceras, ka viena lieta ir novērtēt peļķes dziļumu, bet vēl pavisam cita – novērtēt īslaicīgas ūdens līmeņa svārstības, kuras rodas, piemēram, no pretī braucoša auto, kas arī stumj pa priekšu ūdens masu.

Turklāt pilnīgi pietiek ar dažiem centimetriem ūdens, lai sāktos akvaplanēšana – situācija, kad auto svars nespēj izspiest visu starp riepu un ceļa segumu esošo ūdeni, tādējādi auto saķere ar ceļu samazinās vairākas reizes. Platas riepas, neliels protektora dziļums un ātrums ir lietas, kas tieši veicina akvaplanēšanu.

Laikā, kad brauktuve ir slapja, īpaša uzmanība jāpievērš gājējiem – ne tikai tāpēc, lai viņus neapšļakstītu, bet arī tāpēc, ka peļķes traucē arī viņiem, un gājēji var negaidīti manīt kustības virzienu, lai apietu peļķes savā ceļā.

BALTA iesaka, kā rīkoties, lai samazinātu risku iekļūt negadījumā peļķu dēļ.

-       Rūpējies par auto riepām. Ja vasarā ir nobraukti daudzi kilometri, iespējams, ir īstais laiks izmantot sezonas beigu atlaides un uzlikt jaunas riepas nodilušo vietā.

-       Pārbaudi logu tīrītāju slotiņas. Vasaras karstajā saulē tās var būt bojātas un vairs nepildīt savu uzdevumu, kā nākas.

-       Izvēlies atbilstošu braukšanas ātrumu. Samazini ātrumu pirms peļķēm! Tas palīdzēs izvairīties gan no auto sabojāšanas, gan no nevajadzīgas gājēju apšļakstīšanas.

-       Ja tavas zināšanas par auto uzbūvi to ļauj, noskaidro, kur tavai automašīnai ir gaisa iesūkšanas atvere. Pārsvarā tā tiek novietota pēc iespējas augstāk motortelpā, bet atsevišķiem modeļiem tā ir paslēpta aiz aizsargstieņa jeb, citiem vārdiem sakot, ievērojami zemāk. Šādiem auto nevajadzētu braukt peļķēs, kas dziļākas par 15–20 centimetriem.

 
Visi komentāri
 
650 7.oktobris 2023 1:22
0 0 Atbildēt

Taisni dīvaini- šitik gaidītus ieteikumus nākas uzdzirdēt no kaut kādām trešajām personām.Nevis pa tiešo no tā dēvētajiem autobraukšanās ekspertiem.Vienīgi ka riepu atlaižu meklētājus tagad var piemeklēt tā dēvētais cenuŠoks.

Kā arī, derētu atgādināt veco labo paņēmienu- ja tev kāds (lohs) grasās braukt garām (vai tu/viņam), nu esi taču cilvēcīgs.Tak iemauc tajās pielijušajās risēs, aizlej viņam ciet visu to suuda vējstiklu.Tā taču būs labāk (drošāk).

imzz 7.oktobris 2023 12:07
0 0 Atbildēt

Taisni dīvaini- šitik gaidītus ieteikumus nākas uzdzirdēt no kaut kādām trešajām personām

Kādas trešās personas, apdrošinātāji ir turpat vai pirmās, dabīgi, ka ir ieinteresēti, lai būtu jāmaksā retāk un mazākas atlīdzības.

650 7.oktobris 2023 14:35
0 0 Atbildēt

Nujājā, tas taču ir visu mūsu plašās autoX-pertu saimes godalgotais nopelns, ka ar braukt/mācīšanu nodarbojas tieši apdrošinātājs.Jo viņam visvairāk "vajag".

Ka PIRMO reizi visā LV "brīvās autopreses" vēsturē kāds daudzmaz oficiāls "speciālists" ierosina jaunu vasaras riepu iegādi tieši rudenī.Lai (lohi) loģiski noslēgtu rudens lietus peļķusezonu un ar tiem pašiem atlikušajiem "7,9mm" bez īpašām bažām uzsāktu nākamo pavassari.Līdz šim par!/to runāja vien daži privātie lohi.

Drošvien drīzvien izdzirdēsim "pareizas dzīvošanas" ieteikumus arī no vadošajiem apbēdīšanas birojiem un/vai persOnīgi no paša Kapu Pārvaldes pr-nieka, jo tieši viņa rīcībā ir vispatiesākā beidzamās instances informācija..

darklight 7.oktobris 2023 17:14
0 0 Atbildēt

Par tām vasaras riepām rudenī - ir kaut kad tā darīts, bet principā šāds joks der tikai tiem, kam divi disku komplekti. Ja viens - neies tak mainīt sezonas vidū un pēc tam vēlreiz! Un vispār - kam tās vasaras riepas tādas paknapas - nu jau mierīgi var likt ziemenes virsū un vālēt līdz pavasarim (ar noteikumu, ka tur ir drusku vairāk nekā pieļaujamie un absolūti drošie 4,5mm).

650 7.oktobris 2023 18:27
0 0 Atbildēt

Domāt jau var no jebkura gala, bat Lohiem tas ir pārāk grūti izpildāms.Ja nu viņam tās (mazlietotās,01/18..) ziemenes ir ar radzēm, viņš tak augustā nedrīkst nekur braukt. 

Otrus diskus viņš nevar turēt, jo nav kur glabāt.Zin kā,riepa ta vēl zem gultas palien, bet disks var iesprūst.

Pie kam otri diksi maksā/naudu, labāk tak 2x gadā pavadīt dienu rindā un samaksāt katrureiz kādus tos 30-40e kaut kādiem lohiem (lai tie sap/š esošos diskus, 30x pa bāžot tos savos nojaatajos lohaparātos un randomā pārlīmējot pussarūsējušos nenotīramos lohsvariņus).Normāla darbkuļtūra tak ir vairs reti kur, un tur ar suuda 30e vairs cauri netiksi.

Drīz jau būs klāt sezonanālā ākcija- riepu montāžas lohspeciālista amatā tiks pieņemts jebkurš interesents.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 1

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 16

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 

Mitsubishi modernizējis krosoveru ASX (+ FOTO)

Reizē ar platformas brāli Renault Captur, modernizācijas procesam cauri gājis arī Mitsubishi ASX. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti