Vai tiešām pēc katriem 10 000 km - nosaukti pieci populārākie mīti par eļļām un to maiņu 33

 

Foto: Publicitātes attēls

29.augusts 2024 10:55

Populārākais mīts par eļļas maiņu - maiņa jāveic ik pēc 10 tūkst. kilometriem

Motoreļļa un tās maiņa skar ikvienu auto īpašnieku, un nereti šī ir tā lieta, kur autovadītāji nemeklē autoservisa atbalstu, bet veic eļļas maiņu paši, turklāt daudziem eļļas maiņa kļūst aktuālāka, tuvojoties rudens un ziemas sezonai. Taču šo produktu apvij daudz un dažādi mīti, kas iesakņojušies gadu gaitā – Inter Cars Latvija produktu vadības speciālists Jānis Rumka apkopojis piecus izplatītākos mītus.

Eļļa ir jāmaina ik pēc 10 000 km

“Daudzus gadus zelta standarts bija nomainīt motoreļļu ik pēc 10 tūkst. kilometriem, taču nu jau kādu laiku situācija ir mainījusies,” stāsta J. Rumka. “Piemēram, ar sintētisko eļļu jūs varat nobraukt daudz vairāk. Pakāpeniski automašīnu ražotāji ir pagarinājuši eļļas maiņas intervālus līdz 15 000 kilometriem, pēc tam līdz 20 000 un tagad pat līdz 30 000 kilometriem,” stāsta Inter Cars Latvija pārstāvis.

Viņš piebilst – “būtiski, ka šie standarti ir testēti braukšanai pa tā dēvēto ‘’autobāni”,  kur motora darbība nepārtrauktā režīmā ir vienmērīga”, tādēļ, piemēram, Latvijas apstākļos tiek ieteikts veikt eļļas maiņu ik pēc 8 000 – 15 000 km atkarībā no braukšanas režīma. “Ikdienā stāvot daudz sastrēgumos, es ieteiktu mainīt eļļu pēc 8 000 -10 000 km, un šosejas režīmā līdz – 15 000 km, bet motoreļļas maiņu vajadzētu veikt vismaz reizi gadā,” piebilst J. Rumka.

Marķējumu neizpratne - ko nozīmē burts W

Nereti autovadītāju sarunās tiek minēts burts W marķējumam 5W-40 , taču īsti izpratnes, ko tas nozīmē – nav, tādēļ J. Rumka vieš skaidrību. “W apzīmē “Ziemu” (Winter). Motoreļļas viskozitāte ir atkarīga no temperatūras izmaiņām. Viena viskozitātes pakāpe attiecas tikai uz eļļas plūstamību, kad tā ir uzsildīta, bet kā ir tad, ja jums ir jāiedarbina automašīna aukstā ziemas rītā? Tad svarīga ir daudzpakāpju klasifikācija. Eļļa plūdīs lēnāk nekā tad, kad ir uzsildīta. Tāpēc šī viskozitātes pakāpe arī ir svarīga. Skaitlis pirms "W" norāda uz viskozitāti motora iedarbināšanas brīdī, bet skaitlis pēc "W" norāda uz viskozitāti motora darbības laikā, sasniedzot maksimālo darbošanās temperatūru,” stāsta Inter Cars Latvija pārstāvis.

Mīts par eļļas krāsu – vai tumša eļļa ir netīra un steidzami jāmaina?

Arī šo apgalvojumu eksperts izceļ kā vienu no izplatītākajiem mītiem. “Gluži pretēji! Deterģenta eļļa izkliedē sīkas daļiņas, kas var izraisīt dzinēja nosēdumus, šī eļļa notur nosēdumus suspensijā. Tādā veidā daļiņas nevar uzkrāties, tāpēc eļļa izskatās tumšāka,” skaidro J. Rumka.

Viņš piebilst, ka eļļa ir ierobežota attiecībā uz to, cik daudz šo daļiņu suspensijā tā var saturēt. “Galu galā tā ir jāmaina, kad tā kļūst piesātināta. Mainiet eļļu, kā norādīts jūsu automašīnas ražotāja ieteikumos, jo tās krāsa uz mērstieņa nekādā gadījumā nav pareizais rādītājs eļļas maiņas intervālam,” iesaka Inter Cars Latvija produktu vadības speciālists.

Vai motoreļļas nosēdumi uzlabo motora veiktspēju?

Šis nav mīts, bet patiesība. “Eļļas nosēdumi piešķir smērvielai tās tīrīšanas īpašības, kas palīdz saglabāt motoru tīru no nosēdumiem. Tās arī satur rūsas aizkavētājus, kas novērš koroziju, un satur nosēdumus, lai aizsargātu metāliskās virsmas. Turklāt tās uzlabo motoreļļas viskozitātes indeksu, kas norāda uz temperatūru diapazonu, kurā eļļa plūst pareizi caur motoru. Izmantojot pareizo motoreļļu jūsu transportlīdzeklim, ne tikai uzlabosies tā veiktspēja, bet arī novērsīs nepieciešamību veikt motora skalošanu,” skaidro J. Rumka.

Sintētiskā eļļa paredzēta vecākām automašīnām

Par šo apgalvojumu eksperts saka – tas ir vienlaikus gan mīts, gan patiesība. Proti. “25 gadus vecu un vecāku automašīnu dzinēju blīvēm, iespējams, nebūs pietiekami noturīgas sintētisko smērvielu nosēdumu mazgāšanas īpašības, un tas var izraisīt eļļas noplūdes. Šiem gados vecajiem transportlīdzekļiem ieteicams ievērot norādījumus un ieteikumus, kas atrodami automašīnas rokasgrāmatā. Vecākām automašīnām izmantojamās motoreļļas ir uz minerālas vai pus-sintētiskās bāzes ar nosēdumiem, kas ir pielāgotas, lai atbilstoši aizsargātu šos dzinējus,” skaidro J. Rumka.

Viņš piebilst, ka daudzas sintētiskās eļļas satur esterus, kas ir organiski savienojumi sajaukti ar spirtiem. “Šī konkrētā kombinācija arī var būt agresīva pret vecāko dzinēja blīvēm, kas var izraisīt blīvējumu nolietošanos un var  izraisīt eļļas noplūdi,” viņš piebilst, vēlreiz akcentējot, ka vislabāk ir skatīt norādījumus par eļļas lietošanu, kas paredzēti tieši konkrētajam transportlīdzeklim.

 

 
33 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ābols 29.augusts 2024 12:56
14 2 Atbildēt

'Pakāpeniski automašīnu ražotāji ir pagarinājuši eļļas maiņas intervālus...'

AUTORAŽOTĀJI! NEVIS auto servisi! Sen jau skaidrs ka tas viss ir lai pēc iespējās ātrak izdilst un noklapē tas motors un cilveki lūkotos pēc jauna, nevis dzīvotu uz to pašu veco.

 Tapēc arī dīleris pie jaunas auto iegādes piedavā šos abnormālos 30 un pat 35tūkstošu intervālus, ka 'garantijas ietvarā' bezmakas tev nomainīs to eļļu, aizbildinoties, ka eļļa esot 'ūber super next gen longlife' 😂

Un ta galā tieši tāpēc automobīļi vairs uz ceļiem neturas 20+ gadus bet gan 10 un principā ir metami... (JA ARĪ MUSDIENU VĀCU MARKAS)

 Jaunam auto realitatē vispār pirmā elļas ar filtriem(motorā un kārbā) maiņa vajadzētu būt jau pēc 3-5 tūkstošiem, jo tomēr viss vēl piedilst un gribi vai nē, veidojas metāla nosēdumi un tas ir normāli....

 Bet te stāsta tik gāzē, brauc un nedomā! 😂 Jo pēc 5 gadi varēs atkal pirkt no mums to jaunāko modeli!

Drīz gan jau vispār stāstīs nez kādus ''zaļos'' pekstiņus un ka pie normalas ekspluatācijas, vispār motora eļļu nevajadzēs mainīt, jo to vnk nomarķēs, ka 'lifelong' 

 (gluži kā pirms ~15 gadi ar kārbas eļļām, tās autoražotāji efektīgi noreklamēja, kā mūžīgās, tīri lai kārbas spragtu ātrāk un joprojām ir cilvēki kas domā, ka kārbas eļļu nav jāmaina, pat ja autiņam ir 180..250 vai 300tūkstoši noskrējiens. = Priekškam? Tā tak esot 'mūžīgā!') 😂

650 30.augusts 2024 8:40
11 0 Atbildēt

Jajā, protttams.Par dabass resursiem lai atbild un atskaites katru vakakaru lai raksta oficiālie un/vai pusofficiālie lohi, mēs būs gudrāk.Neviens tas privāt "mainītājs-virinātājs" nevien ne piliena nafftas produktu nenolej zaļajā zemē.Vecene ar pamperri un/vai kaimiņš ar meinstrīmālo ielikteni katrureizi stāv cieši klāt. Caur Sidraba/Birsi gāju. Ui,nē,sorī,Jāāju. Jā.

Ā, nē, visdrīzāk bij tā: šol pa Ļesu, pesņu pel, Varabej mņe na/uj sel

;P

GTD2 29.augusts 2024 13:33
8 2 Atbildēt

Realitātē, pie mums pārsvarā mašīnas 20+ un desmitgadīgās neviens ārā nemet. Problēma nav eļļa, bet ka vairums ražotāji piedāvā lētos mazmotorus, kuriem ierobežots resurss. Ir daudz jauno dzinēji ,kas spējīgi vairāk ,kā pusmiljonu noripināt

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Degvielas cenas: Dīzelis 1.477 un 95 benzīns 1.517 EUR; bet Igaunijā? - 15.09.2024

iAutolv uzpilda degvielu par 1.477 eiro litrā, Gulbenē todien Neste cena bija 1.42 par litru, bet Igaunijā 15. septembrī par dīzeļdegvielas litru prasīja 1,419 eiro. Lasīt vairāk

 

Pjastri veiksmīgi aizsargājas no Leklēra un uzvar Azerbaidžānas "Grand Prix" 2

Austrālijas autosportists Oskars Pjastri svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta 17.posmā - Azerbaidžānas "Grand Prix" - un viņa pārstāvētā "McLaren" komanda kļuva par līderi Konstruktoru kausā. Lasīt vairāk

 

Lielas problēmas BMW: Dingolfingas rūpnīca uz laiku aptur ražošanu, atsaukums izmaksās miljonus 4

BMW uz laiku apturējis ražošanu savā Eiropas lielākajā rūpnīcā Vācijas pilsētā Dingolfingā. Iemesli lēmumam ir vairāki. Lasīt vairāk

 

Dzelzceļa stacija RIX lidostā un vilciena savienojums ar Rīgu būtu jāiesaldē vismaz uz 10 gadiem (+ VIDEO) 23

iAutolv apskata topošo Rail Baltica stacijas ēku Rīgas lidostā un izsaka savas domas attiecībā par šo projektu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti