Vai tiešām pēc katriem 10 000 km - nosaukti pieci populārākie mīti par eļļām un to maiņu 33

 

Foto: Publicitātes attēls

29.augusts 2024 10:55

Populārākais mīts par eļļas maiņu - maiņa jāveic ik pēc 10 tūkst. kilometriem

Motoreļļa un tās maiņa skar ikvienu auto īpašnieku, un nereti šī ir tā lieta, kur autovadītāji nemeklē autoservisa atbalstu, bet veic eļļas maiņu paši, turklāt daudziem eļļas maiņa kļūst aktuālāka, tuvojoties rudens un ziemas sezonai. Taču šo produktu apvij daudz un dažādi mīti, kas iesakņojušies gadu gaitā – Inter Cars Latvija produktu vadības speciālists Jānis Rumka apkopojis piecus izplatītākos mītus.

Eļļa ir jāmaina ik pēc 10 000 km

“Daudzus gadus zelta standarts bija nomainīt motoreļļu ik pēc 10 tūkst. kilometriem, taču nu jau kādu laiku situācija ir mainījusies,” stāsta J. Rumka. “Piemēram, ar sintētisko eļļu jūs varat nobraukt daudz vairāk. Pakāpeniski automašīnu ražotāji ir pagarinājuši eļļas maiņas intervālus līdz 15 000 kilometriem, pēc tam līdz 20 000 un tagad pat līdz 30 000 kilometriem,” stāsta Inter Cars Latvija pārstāvis.

Viņš piebilst – “būtiski, ka šie standarti ir testēti braukšanai pa tā dēvēto ‘’autobāni”,  kur motora darbība nepārtrauktā režīmā ir vienmērīga”, tādēļ, piemēram, Latvijas apstākļos tiek ieteikts veikt eļļas maiņu ik pēc 8 000 – 15 000 km atkarībā no braukšanas režīma. “Ikdienā stāvot daudz sastrēgumos, es ieteiktu mainīt eļļu pēc 8 000 -10 000 km, un šosejas režīmā līdz – 15 000 km, bet motoreļļas maiņu vajadzētu veikt vismaz reizi gadā,” piebilst J. Rumka.

Marķējumu neizpratne - ko nozīmē burts W

Nereti autovadītāju sarunās tiek minēts burts W marķējumam 5W-40 , taču īsti izpratnes, ko tas nozīmē – nav, tādēļ J. Rumka vieš skaidrību. “W apzīmē “Ziemu” (Winter). Motoreļļas viskozitāte ir atkarīga no temperatūras izmaiņām. Viena viskozitātes pakāpe attiecas tikai uz eļļas plūstamību, kad tā ir uzsildīta, bet kā ir tad, ja jums ir jāiedarbina automašīna aukstā ziemas rītā? Tad svarīga ir daudzpakāpju klasifikācija. Eļļa plūdīs lēnāk nekā tad, kad ir uzsildīta. Tāpēc šī viskozitātes pakāpe arī ir svarīga. Skaitlis pirms "W" norāda uz viskozitāti motora iedarbināšanas brīdī, bet skaitlis pēc "W" norāda uz viskozitāti motora darbības laikā, sasniedzot maksimālo darbošanās temperatūru,” stāsta Inter Cars Latvija pārstāvis.

Mīts par eļļas krāsu – vai tumša eļļa ir netīra un steidzami jāmaina?

Arī šo apgalvojumu eksperts izceļ kā vienu no izplatītākajiem mītiem. “Gluži pretēji! Deterģenta eļļa izkliedē sīkas daļiņas, kas var izraisīt dzinēja nosēdumus, šī eļļa notur nosēdumus suspensijā. Tādā veidā daļiņas nevar uzkrāties, tāpēc eļļa izskatās tumšāka,” skaidro J. Rumka.

Viņš piebilst, ka eļļa ir ierobežota attiecībā uz to, cik daudz šo daļiņu suspensijā tā var saturēt. “Galu galā tā ir jāmaina, kad tā kļūst piesātināta. Mainiet eļļu, kā norādīts jūsu automašīnas ražotāja ieteikumos, jo tās krāsa uz mērstieņa nekādā gadījumā nav pareizais rādītājs eļļas maiņas intervālam,” iesaka Inter Cars Latvija produktu vadības speciālists.

Vai motoreļļas nosēdumi uzlabo motora veiktspēju?

Šis nav mīts, bet patiesība. “Eļļas nosēdumi piešķir smērvielai tās tīrīšanas īpašības, kas palīdz saglabāt motoru tīru no nosēdumiem. Tās arī satur rūsas aizkavētājus, kas novērš koroziju, un satur nosēdumus, lai aizsargātu metāliskās virsmas. Turklāt tās uzlabo motoreļļas viskozitātes indeksu, kas norāda uz temperatūru diapazonu, kurā eļļa plūst pareizi caur motoru. Izmantojot pareizo motoreļļu jūsu transportlīdzeklim, ne tikai uzlabosies tā veiktspēja, bet arī novērsīs nepieciešamību veikt motora skalošanu,” skaidro J. Rumka.

Sintētiskā eļļa paredzēta vecākām automašīnām

Par šo apgalvojumu eksperts saka – tas ir vienlaikus gan mīts, gan patiesība. Proti. “25 gadus vecu un vecāku automašīnu dzinēju blīvēm, iespējams, nebūs pietiekami noturīgas sintētisko smērvielu nosēdumu mazgāšanas īpašības, un tas var izraisīt eļļas noplūdes. Šiem gados vecajiem transportlīdzekļiem ieteicams ievērot norādījumus un ieteikumus, kas atrodami automašīnas rokasgrāmatā. Vecākām automašīnām izmantojamās motoreļļas ir uz minerālas vai pus-sintētiskās bāzes ar nosēdumiem, kas ir pielāgotas, lai atbilstoši aizsargātu šos dzinējus,” skaidro J. Rumka.

Viņš piebilst, ka daudzas sintētiskās eļļas satur esterus, kas ir organiski savienojumi sajaukti ar spirtiem. “Šī konkrētā kombinācija arī var būt agresīva pret vecāko dzinēja blīvēm, kas var izraisīt blīvējumu nolietošanos un var  izraisīt eļļas noplūdi,” viņš piebilst, vēlreiz akcentējot, ka vislabāk ir skatīt norādījumus par eļļas lietošanu, kas paredzēti tieši konkrētajam transportlīdzeklim.

 

 
Visi komentāri
 
Ābols 29.augusts 2024 12:56
14 2 Atbildēt

'Pakāpeniski automašīnu ražotāji ir pagarinājuši eļļas maiņas intervālus...'

AUTORAŽOTĀJI! NEVIS auto servisi! Sen jau skaidrs ka tas viss ir lai pēc iespējās ātrak izdilst un noklapē tas motors un cilveki lūkotos pēc jauna, nevis dzīvotu uz to pašu veco.

 Tapēc arī dīleris pie jaunas auto iegādes piedavā šos abnormālos 30 un pat 35tūkstošu intervālus, ka 'garantijas ietvarā' bezmakas tev nomainīs to eļļu, aizbildinoties, ka eļļa esot 'ūber super next gen longlife' 😂

Un ta galā tieši tāpēc automobīļi vairs uz ceļiem neturas 20+ gadus bet gan 10 un principā ir metami... (JA ARĪ MUSDIENU VĀCU MARKAS)

 Jaunam auto realitatē vispār pirmā elļas ar filtriem(motorā un kārbā) maiņa vajadzētu būt jau pēc 3-5 tūkstošiem, jo tomēr viss vēl piedilst un gribi vai nē, veidojas metāla nosēdumi un tas ir normāli....

 Bet te stāsta tik gāzē, brauc un nedomā! 😂 Jo pēc 5 gadi varēs atkal pirkt no mums to jaunāko modeli!

Drīz gan jau vispār stāstīs nez kādus ''zaļos'' pekstiņus un ka pie normalas ekspluatācijas, vispār motora eļļu nevajadzēs mainīt, jo to vnk nomarķēs, ka 'lifelong' 

 (gluži kā pirms ~15 gadi ar kārbas eļļām, tās autoražotāji efektīgi noreklamēja, kā mūžīgās, tīri lai kārbas spragtu ātrāk un joprojām ir cilvēki kas domā, ka kārbas eļļu nav jāmaina, pat ja autiņam ir 180..250 vai 300tūkstoši noskrējiens. = Priekškam? Tā tak esot 'mūžīgā!') 😂

GTD2 29.augusts 2024 13:33
8 2 Atbildēt

Realitātē, pie mums pārsvarā mašīnas 20+ un desmitgadīgās neviens ārā nemet. Problēma nav eļļa, bet ka vairums ražotāji piedāvā lētos mazmotorus, kuriem ierobežots resurss. Ir daudz jauno dzinēji ,kas spējīgi vairāk ,kā pusmiljonu noripināt

Ābols 29.augusts 2024 16:24
5 1 Atbildēt

Drīzak lielako daļu vainas es gribetu novelt uz īpasnieku. Cilveks ir slinks maita.... Priekškam viņam jaunā autiņā pa savu naudu mainīt eļļu pēc 10-15tūkstošiem, ja 'bez maksas' viņam nomainīs uz 20 vai 30 tūkstošiem... ;)

Esmu daudz sastapies ar mazmotoru litražām (1.3, 1.5, 1.6) gan bendž gan dīzelis, ja motoram ir sekots līdz pamata apkopēs un eļļa mainīta tad nav iemeslu kapēc tas nevarētu nobraukt 300..400tūkstošus. Un ļoti daudz 15+ g.v. eksemplāri arī turpina braukt....

Protams ja īpasnieks brauc ar to melno ūdeni jeb 'longlife' eļļu kopš auto dzimšanas, tad nav jabrīnas, ka auto pat 150/200tūkstošus ir grūti sasniegt jo motoram ir āmen... Bet ražotājs rausta plecus smīņājot, jo redz garantija ir līdz 100tūkstošiem.

Vairis 29.augusts 2024 15:17
0 0 Atbildēt

Neesi spējīgs izlasīt visu ko te stāsta? Izlasīji ko tikai ražotājs iesaka. 

Te iesaka: Latvijas apstākļos tiek ieteikts veikt eļļas maiņu ik pēc 8 000!!!!

Sergejs 30.augusts 2024 11:40
1 0 Atbildēt

Ir versija ka pēc 200-250 motorstundām, atkarībā no slodzes.

15000/70(vidējais ātrums ja pārsvarā ir arpus pilsētas)=215 motorstundas.

 Arī tipa longlife iekšā diviem gadiem/30k, bet mainu ik gadu, nobraukums ap 12-15k gadā. Dīlers arī klusi atzīst ka tas ir labāk motoram ja taisies ar auto braukt pāri pa 5 gadi.

Ufis 31.augusts 2024 18:00
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu. Eļļa jāmaina ņemot vērā motorstundas. Jā, tieši tāpat, kā taktoriem. 215 stundas absolūts max.

anonimikis 29.augusts 2024 17:43
0 0 Atbildēt

Protams, ka auto servisi ir ieinteresēti kāst no klienta naudu par eļļas maiņu jo biežāk jo labāk. Īpaši visādi pelēkie ūķi, kuri ar to atrabotkas eļļu vēl ziemā apsilda savu angāru un pabaro savus meistarus un klientus ar smago metālu kokteili no dūmiem. 

Sastrēgumu Latvijā praktiski vispār nav, tik cik mazliet Rīgas centrā, kur lielākā daļa brauc ar start-stop vai hibrīdiem. Tur sastrēgumā eļļa nenolietojas. Pāķi ar saviem vecajiem hlamiem pa centru braukāt atļauties nevar. Tā kā faktiski 15k ir Latvijas apstākļiem pilnīgi atbilstošs maiņas intervāls.

Pāķis 29.augusts 2024 23:59
1 0 Atbildēt

Un kas tu būtu? Misters Visums? 🤣 Izskatās, kā tavs intelekts ir lētākā aliņa līmenī.

Krišs 30.augusts 2024 8:29
0 0 Atbildēt

Ja uz auto servisu ved lai nomainītu eļļu, tad varbūt tev automobīlis ir lieka prece?

 Varbūt parasto spuldzi lai nomainītu un pieliet citus nepieciešamos šidrumus arī nepieciešams servisa pieraksts? 😅

Pie mājas tieši vakar savam rumakam nomainīju eļļu, 40min darbs no kuriem 20min attaisīju kapotu un tikmēr padzēru kafiju lai pietiekami atdziest eļļa jo tikko biju atbraucis no darba....

Sergejs 30.augusts 2024 11:43
1 0 Atbildēt

Nu daži auto ir tādi ka to lampiņu maiņu labāk būtu tā auto konstruktoram uzticēt. No personīgās pieredzes Renault Megane II.

Gut 29.augusts 2024 17:47
1 0 Atbildēt

Tieši tā, pat dažādi dīleri saka kā reizi 30tūkstošos var mierīgi mainīt. Pieredze no 2 vienādiem Nissan, ar līdzīgiem nobraukumiem, tikai ar dažādiem saimniekiem. Viens mainīja kā dīleris teica 30k km, un pēc CSDD datiem ar katru gadu izmeši palielinājās, bet otrs pirmo pie 5k un pārējās pie 10k km, un izmeši īpaši nemainījās, tā ir viena no lietām kas lika aizdomāties, protams ka tas kurš reizi 10k mainīja arī pats mainīja, ar 30k atstarpi pie dīlera kamēr garantija, bet otrs tik pie dīlera. Nezinu vai 50eur uz materiāliem nomaiņai ir tik lieli izdevumi lai taupītu, pie dīlera protams summas savādākas, un neizdevīgas.

Garaamgaajeejs 29.augusts 2024 23:56
3 0 Atbildēt

Tās garās apkopes ir vajadzīgas citam mērķim. Arī mūsdienu auto iet tos pašus 500k, mainījusies attieksme, jaudas un ātrumi. 

Iedot prātīgam cilvēkam mūsdienu auto un nobrauks tik cik vajag.

Visi, kas fano par vecajiem laikiem, ieskaties vēsturē, 1.0 vai 1.2, 1.4, 1.5 motora tilpums ir bijis visos laikos. Kāds veiksmīgāks, kāds ne tik veiksmīgs.

Ber 29.augusts 2024 15:33
0 1 Atbildēt

Īstenībā vaina nav, ka "ražotāji piedāvā lētus mazmotorus " bet gan kā pircēji negrib vai nevar atļauties klasisku 6 vai 8 cilindru motoru, bet grib lai jauda,  jeb uzrāviens būtu,  kā v8.  Nu lūdzu te jums būs 1.5 turbo,  kas rauj uz priekšu vēl labāk kā agrāk 6 cilindru BMW.  Par tiem 1 litra 3 cilindru motoriem,  gan māc šaubas psr lietderību,  jo iet tie ne labāk par vecu vw atmosfēraisko 1.6 , bet resurs gan ir apšaubāms..

650 29.augusts 2024 16:25
0 2 Atbildēt

Cik megatonnu izlietoto smērvielu tiek "ietaupīts", ja 10tkm vietā ar vienu un to pašu apjomu tiek nobraukts 3x vairāk? Tā dēvētajai Dabai kā būtu labāk? 

Latvijai esot cieti ieteikts 8kkm- okej, bet tad kapc te nav iesūdzēts neviens diileris, kurš saviem klientiem viskautko te mainīja tieši saskaņā ar Ražotāja noteiktajiem parametriem? Kur PTAC komentārs?

Ātrumkārbai "mūžīga" eļļa- ok, bet kur ir atgādinājums par TO, kas (visdrīzāk)  var notikt, ja pēkšņi kāds trešais vai 5tais īpašnieks sadomā pirmoreiz to zampu nomainīt pie kādiem 300 kkm? Kāds zin vispār, cik maksā "pie dillera" nomainīt ēļļu teiksim tādai itin populārai ZF8HP55, kura autoražotāja versijā tiek uzskatīta par "mūžigu", taču paša kārbas izgatavotāja interpretācijā viennozīmīgi par maināmu? 

Vai autoīpašnieks pats savā garāžā drīkst mainīt "sev" eļļu? Kur viņš liek izlietoto? Kurš mums to "kontrollē" un kā to pareizi ir jāuzskaita?

asdfasdfsa 29.augusts 2024 18:02
1 0 Atbildēt

> Vai autoīpašnieks pats savā garāžā drīkst mainīt "sev" eļļu? Kur viņš liek izlietoto?

Drīkst un maina un nodod BAO nodošanas punktos par velti.

Po 29.augusts 2024 20:52
1 0 Atbildēt

Vai Tikai braukt līdz BAO nebūs vēl dārgāk, kā mainīt eļļu servisā?

Līdz ar to jākrāj tās netīrās eļļas kanniņās gadiem ...

650 30.augusts 2024 8:40
11 0 Atbildēt

Jajā, protttams.Par dabass resursiem lai atbild un atskaites katru vakakaru lai raksta oficiālie un/vai pusofficiālie lohi, mēs būs gudrāk.Neviens tas privāt "mainītājs-virinātājs" nevien ne piliena nafftas produktu nenolej zaļajā zemē.Vecene ar pamperri un/vai kaimiņš ar meinstrīmālo ielikteni katrureizi stāv cieši klāt. Caur Sidraba/Birsi gāju. Ui,nē,sorī,Jāāju. Jā.

Ā, nē, visdrīzāk bij tā: šol pa Ļesu, pesņu pel, Varabej mņe na/uj sel

;P

Krišs 30.augusts 2024 9:06
1 0 Atbildēt

Pareizi eļļu utilizejot, kaitīgums neitralizējas jo ir pietiekami efektīgi procesi kur parstrādat šo izejvielu lai tā kalpotu nākamajā dzīvē.

 Ja 'atrobotku' mauc apkurē lai labāku temperatūru sasniegtu vai izmet vienkārsi sadzīves miskastē, tad tas jau cits stāsts....

Visi 'dīleri' varēja uztaisīt sev reklāmu un VIENMĒR pieņemt nolietoto eļļu bez maksas, utilizacijai.

 (protams privatpersonām, līdz tur piemēram 10L)

 Lai pagrīdas servisi nesāktu vest mucām šo bīstamo atkritumu.

Bet nē nē labāk lai cilvēks pērk elektro tosteri(vēlams ik pa pieciem gadiem, jaunu) un tad UZREIZ pasaule kļūs labāka un zaļāka!😂

Par kārbas eļļam vienmēr esmu iegādājies vai nu oriģ. vai labu anologu kam ir piesķirta konkrētā ražotāja specifikācijas un ka tikko autiņš savā īpasumā ta nomainu, gan autiņam kam 150tūkstoši, gan 200, šķirba jūtama uzreiz gan manualim gan automātam, slēdzas kudiš labāk/vieglāk, automātiem izteikti ātrāk un pludenāk pārslēdzas.

 'pie dīlera' tev noplēsīs piecas ādas par šādu procedūru un būsi nelaimīgs...

 Dzīvē ir bijušas 5 mašīnas(2manuaļi, 3 automāti),dažādas markas un protams, ka kārbu veidi NAV bijušas problēmas dēļ eļļas nomaiņas, kā cenšas dikti baidēt, ka tādiem pabrauktiem kas nav mainījusi, sadzīs kaut kādus izveidojušos nosēdumus un būs p..... 😉 Pateiksu priekšā- visi 'kārbas' filtri arī jāmaina. Nevis nolej, pielej un domā, ka gatavs.

Nez pirmais video meklējot 'ZF8HP55' un eļļa nomainīta, kas tur sarežģīts? Viss ir velmē atrast informāciju un to arī pacietīgi, jo laiks aiziet... izdarīt. 😉

www.youtube.com/watch?v=kXKhZievmSI

sfdgsdfkgskfdgsl;fd 29.augusts 2024 18:07
0 0 Atbildēt

Nesen gadījās apskatīt vairāku 140-160tkm Vācijas 1ZZ-FE (1.8 benzīns) motoru iekšas ar ticamām servisa grāmatām un vidējiem eļļas maiņas intervāliem 12-15tkm / 1.4 gadi. Pārsvarā iekšas melnas un eļļas patēriņš >0.3l/7500km. Bet redzēju arī tādu, kur vidējais maiņas intervāls bija 10tkm un tas bija ievērojami gaišāks. Pašam mainot reizi ~6000km 1AZ-FE ir praktiski bez jebkādiem nosēdumiem pie nobraukuma 230tkm.

Vernons 29.augusts 2024 18:19
0 0 Atbildēt

Pirku nepilnus trīs gadus vecu VW B6 ar 158.000km noskrēju. Eļļu doičlandists bija mainījis reizi 34.000km( dīzelis CBAB). Motors bija manā uztverē netīrs,bet ne kritiski. Nobraucu 10 gadus,eļļu mainīju reizi gadā( vismaz 15.000 gadā). Motors kļuva tīrs,normāls. Eļļu pielēju litru uz 15.000. VW turpina braukt jaunajai saimniecei,bez bēdu. Varētu būt ap 400.000 uz šo mirkli. Hvz kāpēc būtu jāmaina 2x biežāk.

Merikurrats 29.augusts 2024 18:27
1 0 Atbildēt

Jeep Grand Cherokee,2006.gads,4.0i,rindenieks 6 katli-eļļas maiņa 7-8 tūkstoši  km.Pazīmes,ka jāmaina -sāka ar vien skaļāk un skaļāk dziedāt kompensatori.Pēc nomaiņas kādu minūti paklakstēja un apklusa līdz nākamajai maiņai.Cik ielēju,tik izlēju,krāsa tīra, ar endoskopu skatījos iekšā,viss smuks,tīrs.

Vernons 29.augusts 2024 18:29
0 0 Atbildēt

Octavia dīzelī ir par 1litru eļļas vairāk.Aizdomas,ka 30.000km vai 1x2 gados eļļas maiņu izturēs. Mainīšu pa vecam,reizi 15.000,nedaudz baidē čurūdens 0w-20. Manuālis uzrāda,ka pieļaujama arī vecā 5w-30. Doma pēc 100.000km pāriet uz 5w-30

Gin 29.augusts 2024 21:35
0 0 Atbildēt

Kāpēc gan pie dīlera neprasīt lai lej 5w30 un lētāka eļļa, 0w20 ir labs degvielas ekonomijai, bet nevis dzinēja nolietojumam, tāpēc iesaku prasīt lai lej 5w30 un ja viņi šaubās, parādi manuāli.

Janka 29.augusts 2024 19:49
5 1 Atbildēt

Intercars savām auto parkam eļļas neizmaina,mauc kamēr iet,ekonomija

Rexx 29.augusts 2024 21:12
1 0 Atbildēt

No teksta- eļļas nosēdumi? Uzlabo īpašības? Vai tad tiešām Intercars reklamējoties nevar noalgot sakarīgu tulku?

zalktis 29.augusts 2024 22:40
0 1 Atbildēt

"Ikdienā stāvot daudz sastrēgumos, es ieteiktu mainīt eļļu pēc 8 000 -10 000 km, un šosejas režīmā līdz – 15 000 km, bet motoreļļas maiņu vajadzētu veikt vismaz reizi gadā,” piebilst J. Rumka."

visiem liekas, ka te viss ok un nav pretrunas?! vai runa ir par kkādu pīrāgu cepamo eļļu?!

zalktis 29.augusts 2024 22:43
0 0 Atbildēt

viss ok, neiedomājos par tiem, kuri ar auto tikpat kā nebrauc 😁

ZZZZ 30.augusts 2024 6:45
0 0 Atbildēt

Tesla 😂 Bet jankiji saviem bmw paredz parastu minerālo...Še tev nu bija sintētika, jūs esat nolemti.

Skats no malas. 30.augusts 2024 7:07
0 1 Atbildēt

Pēc personīgās pieredzes varu teikt eļļa jāmaina 8-10k robežas, atkarībā no braukšanas stila.

Lai ātrāk nolietojas dzinējs , tiek palielināts itervāls starp eļļas maiņu.

Drila draiva 30.augusts 2024 13:19
0 0 Atbildēt

Ja jūs savā mašīn kaut biškiņ mīl tā main eļu pie 10000km . Ar noteikumu ka brauc ar gāzi . Dīzels , bencīns vel ātrāk main  .

Hondapower 30.augusts 2024 14:50
2 1 Atbildēt

Honda 2005 2.2L i-ctdi nobraucis nu jau patiesus 420tūkstošus km un vēl brauks tikpat ja vien bundža izturēs vēl 10 LV ziemas! (kad iegādajos, apstrādaju) bet rūsa protams, ka lien ārā....

 Īpasumā iegūts/atdzīts no jevropas dienvidiem, ka bija 170tūkstoši, pirms rovna 10 gadiem.

 JĀ! Braucu 23-26tūkstošus km gadā!!! Un neesmu taksis! Dzinējs nav pārlasīts! Majas-darbs un izklaides braucieni un tā salasās!

 Uz 250tūkstošiem nomainīta oriģinālā ķēde. 

Uz 400tūksošiem otra ķēdes maiņa, abas reizes profilaktiski jo nebija ta, ka izteikti ķēde grabēja...

 Eļļas maiņa ik pēc 11-13tūkstošiem( kā pēc brīvajiem laikiem man sanāk.)

 Pagājusoziem pie -25'c vai cik bij pāris rītus Rīgā, pielec kā bitīte bez liekām skaņām! Skatē atgāzes labas.

Stāstiet vēl, ka normāls eļļas intervāls esot 25-30 tūkstošus km....

 Ta jau sen būtu otrajā vai pat trešajā motorā. 😂

Latvietis 30.augusts 2024 21:34
0 0 Atbildēt

Ik pēc 5k Bmw M. Un braukā svilpodams.

W12 31.augusts 2024 13:04
1 0 Atbildēt

Nu nezinu gan. Dzinēja eļļas maiņas intervāls ik pa 10 000 km vairāk izskatās pēc senas vēstures. Tas vairāk būtu attiecināms uz automašīnām, kas tika ražotas pagājušā gadsimta 80-jos un 90-jos gados. To galvenokārt ietekmēja trīs faktori: dzinēju ražošanas/salikšanas kvalitāte (tehnoloģijas, materiāli, precizitāte), dzinēja eļļu kvalitāte un degvielas kvalitāte. Tas viss ir mainījies pēdējo 20 gadu laikā. Jautājums komentētājiem - vai kāds no jums vispār ir braucis vai brauc ar pilnīgi jaunu auto tā teikt no “nulles”? Es ikdienā braucu ar dažādiem auto. Pārsvarā VW. Gadā vidēji sanāk ap 50 000 km un galvenokārt pa Latvijas ceļiem (60% garie gabali, 40% pilsēta/piepilsēta). Dzinējiem eļļas mainu kā to ir ieteicis auto ražotājs, t.i., ik pa 30 000 km. Un nekādu problēmu. Ar katru iepriekšējo auto esmu nobraucis vairāk kā 200 000 km. Nupat pavasarī pārsēdos uz jaunākā modeļa VW Tiguan 2.0TDI (150 zs). Laiks rādīs, kā veiksies ar šo auto.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ceļu būvnieki uzliek zīmi 50, bet paši brauc uz 70 km/h ar smago pa Rīgas Jūrmalas šoseju būvdarbu zonu (+ VIDEO) 9

iAutolv uzfilmē būvnieku transportu, kas brauc ar ātrumu 70 km/h objektā, kur paši būvnieki uzlikuši maksimālā ātruma ierobežojumu 50 km/h. Lasīt vairāk

 

Kur lai tos liek? - Zēbriges osta Beļģijā sāk pārpildīties ar elektromobiļiem 6

Zēbriges osta Beļģijā ir viens no lielākajiem loģistikas centriem Eiropā, taču arī tam ir savas robežas. Lasīt vairāk

 

Sākusies Eiropas ceļu policijas tīkla "Roadpol" akcija "Drošības dienas" (+ VIDEO) 10

“Joprojām kā ikdienā, tā arī šīs akcijas laikā visvairāk konstatēto pārkāpumu skaits ir tieši par ātruma pārkāpšanu, kas ir apmēram puse no visiem pārkāpumiem arī ikdienā,” sarunā par “Drošības dienu” akciju raidījumā “Rīta Panorāma” sacīja Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Likumsargi dažu stundu laikā aptur vairākus steidzīgus autovadītājus (+ VIDEO) 5

Aizvadītās nedēļas izskaņā, 14. septembrī, Valsts policijas Satiksmes drošības vadības biroja Speciālo uzdevumu nodaļas darbinieki, veicot ikdienas satiksmes uzraudzību gan Ropažu novadā, gan Smiltenes novadā, fiksēja trīs īpaši steidzīgus autovadītājus – viens no viņiem brauca ar 177 km/h pie atļautajiem 110 km/h, taču vēl viens autovadītājs ne tikai krietni pārsniedza atļauto braukšanas ātrumu, bet brauca arī bez transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām. Minētie autovadītāji tika apturēti un saukti pie atbildības. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti