Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Kā neļauties apmānam, pērkot lietotu elektroauto? 4

 

Foto: Publicitātes attēls

CarVertical | 2.oktobris 2024 13:02

Visā pasaulē elektroauto kļūst aizvien populārāki, kas tiešā mērā atainojas arī lietoto automašīnu tirdzniecībā, aizvien vairāk šoferu interesējoties par elektrizētu spēkratu iegādi.

Pēc auto nozares datu uzņēmuma “carVertical” eksperta Mata Buzeļa (Matas Buzelis) teiktā, negodprātīgi pārdevēji mēdz mainīt elektroauto nobraukumu, lai maskētu akumulatora patieso tehnisko stāvokli un paaugstinātu transportlīdzekļa vērtību. Kas pircējiem būtu jāņem vērā, pērkot lietotu elektroauto?

Lietoto auto tirgū dominē “Tesla”
Dārgāki elektroauto straujāk zaudē savu vērtību, tādēļ pircēji bieži izvēlas dažu gadu vecus spēkratus, kas  ir ievērojami lētāki. Šis jo īpaši ir aktuāli tiem autobraucējiem, kas iegādājas elektrizētu spēkratu līzingā un vēlas samazināt ikmēneša maksājumus.

“Tesla Model 3” ir viens no biežāk pārbaudītajiem elektroauto “carVertical” platformā (16,1 % gadījumu no visu elektroauto pārbaudēm), kas ir labi pazīstams ar tā vērtības lēzenu samazināšanos un augsto popularitāti lietoto auto tirgū. Visvairāk pārbaudīto elektroauto sarakstā seko “Model S” (11,84 %), “Nissan Leaf” (9,8 %) un “Volkswagen Golf” (9,5 %).

““Tesla” elektroauto tirgū ir ļoti laba atpazīstamība, tādēļ daudzi autobraucēji vēlas tieši šo auto, kas piedāvā plašu klāstu drošības un augstu tehnoloģiju sistēmas, kā arī lielu iespējamo nobraukumu ar vienu uzlādi. Taču – pats svarīgākais – šie automobiļi labi notur savu vērtību. Lietots “Model 3” ir visai izdevīgs darījums, taču ne pats lētākais,” paskaidro M. Buzelis.

Lielāks nobraukums liecina par akumulatora nolietojumu 

Elektrizēto transportlīdzekļu ražotāji parasti akumulatoriem sniedz 8-10 gadu vai 160 000 km garantiju. Jo lielāks ir elektroauto nobraukums, jo sliktākā tehniskā stāvoklī ir akumulators. Taču akumulatora nolietojums var būt atkarīgs no tā, kā auto ir uzlādēts. Ir būtiskas atšķirības, ja auto akumulators ir lādēts ar ātrās uzlādes stacijām vai arī pamazām un lēnām parastajā tīklā. Tāpat akumulators var kalpot ilgāk, ja tas tiek lādēts līdz 80 % robežai, kā to iesaka ražotāji.

Elektroauto ar viltotu nobraukumu ir ievērojama problēma, jo šādi ir grūtāk noteikt akumulatora patieso stāvokli. Pēc “carVertical” datiem, 2,6 % no visiem platformā pārbaudītajiem elektroauto ir “attīts” jeb mainīts nobraukums. Hibrīdauto (4,5 %), benzīna (5,4 %) un dīzeļa (6,2 %) dzinēju automašīnām nobraukuma rādījums mainīts pat biežāk.

Jo nolietotāks ir elektroauto akumulators, jo mazāku attālumu tas spēj veikt ar vienu uzlādi. Vecāka ražojuma elektroauto nespēs nobraukt tikpat daudz kilometru, cik tāds modelis, kas tikko noripojis no ražotnes lentes. Šis, iespējams, ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ daļa autobraucēju joprojām izvairās no elektroauto iegādes.

Lētāka apkope, taču dārgāks remonts 

Daudzi pircēji uzskata, ka elektroauto uzturēšana ir dārga, taču tā gluži nav. Elektrizētiem spēkratiem ir vienkāršāka uzbūve nekā iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļiem, tādēļ tiem ir mazāk kustībā esošu detaļu.

Taču, ja elektroauto iekļūst nopietnā negadījumā, remonta tāme var pārsniegt vairākus tūkstošus eiro. No visām “carVertical” pārbaudītajām automašīnām elektroauto ir augstākā vidējā bojājumu vērtība – 7023 eiro. Vidējā remontdarbu tāme hibrīdauto (6793 eiro), benzīna (5957 eiro) un dīzeļa (4256 eiro) dzinēju spēkratiem ir zemāka.

Salīdzinot ar citiem transportlīdzekļiem, elektroauto avārijās iekļūst retāk. 45 % hibrīdauto, 49,1 % benzīna un 46 % dīzeļa motoru automašīnas ir bojātas vismaz vienu reizi. Savukārt “carVertical” auto vēstures pārbaudēs konstatētu bojātu elektroauto īpatsvars ir tikai 35,4 %. Pēc M. Buzeļa teiktā, šie dati ir saistīti ar elektroauto visai mazo skaitu ceļu satiksmē. Vairumā valstu tie nav tik populāri, kā arī šo spēkratu vecums ir krietni zemāks.

 

Pētījums veikts, izmantojot datus no Apvienotās Karalistes, Lietuvas, Igaunijas, Latvijas, Polijas, Rumānijas, Ungārijas, Francijas, Ukrainas, Zviedrijas, Beļģijas, Čehijas, Horvātijas, Bulgārijas, Slovākijas, Serbijas, Somijas, Slovēnijas, Vācijas, Itālijas, Šveices, Dānijas, Spānijas, Portugāles, Grieķijas.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 3.oktobris 2024 7:33
2 0 Atbildēt

Tas ,ka vairāk kustīgu detaļu nenozīmē, ka tā uzturēšana dārgāka, par elektroauto nekustīgo detaļu akumulātoru

Sviesc 3.oktobris 2024 14:04
2 0 Atbildēt

Kā neļauties apmānam, pērkot lietotu elektroauto?

Varbūt vienkārši nepirkt?

650 3.oktobris 2024 3:40
1 0 Atbildēt

"konstatētu bojātu elektroauto īpatsvars ir tikai 35,4 %" -nu lōģiski, acīmredzot 64,6% to īpašnieku cenšas no tiem  atkratīties jau krietni laicīgi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 25 000 eiro - lielā Panda gatava startam

Fiat paziņojis, ka elektriskais krosovers Grande Panda (lielā panda) pieejams pasūtīšanai. Ražotāja ieteiktā cena – 24 990 eiro. Lasīt vairāk

 

Vairāki simti miljonu eiro - Eklstons pārdos savu F-1 bolīdu kolekciju 5

94 gadus vecais Bernijs Eklstons izlēmis pārdot savu 50 gadus krāto Formula-1 bolīdu kolekciju, kuras vērtība ir vairāki simti miljonu eiro. Lasīt vairāk

 

Piestās arī Tesla Cybertruck konveijers 8

Tesla uz trim dienām aptur Cybertruck ražošanu. Iemesli īsti nav zināmi, taču darbinieki saņēmuši vēstuli ar informāciju par ražošanas pārtraukumu no 3. līdz 5. decembrim. Lasīt vairāk

 

Mīlēt vai nīst - jaunie Jaguar neatstās vienaldzīgu nevienu (+ FOTO) 13

Prezentēti jaunās ēras Jaguar. Automašīnas ir tik neparasta dizaina, ka varianti lielākoties ir tikai divi – tos mīlēs vai ienīdīs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti