Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Kā neļauties apmānam, pērkot lietotu elektroauto? 4

 

Foto: Publicitātes attēls

CarVertical | 2.oktobris 2024 13:02

Visā pasaulē elektroauto kļūst aizvien populārāki, kas tiešā mērā atainojas arī lietoto automašīnu tirdzniecībā, aizvien vairāk šoferu interesējoties par elektrizētu spēkratu iegādi.

Pēc auto nozares datu uzņēmuma “carVertical” eksperta Mata Buzeļa (Matas Buzelis) teiktā, negodprātīgi pārdevēji mēdz mainīt elektroauto nobraukumu, lai maskētu akumulatora patieso tehnisko stāvokli un paaugstinātu transportlīdzekļa vērtību. Kas pircējiem būtu jāņem vērā, pērkot lietotu elektroauto?

Lietoto auto tirgū dominē “Tesla”
Dārgāki elektroauto straujāk zaudē savu vērtību, tādēļ pircēji bieži izvēlas dažu gadu vecus spēkratus, kas  ir ievērojami lētāki. Šis jo īpaši ir aktuāli tiem autobraucējiem, kas iegādājas elektrizētu spēkratu līzingā un vēlas samazināt ikmēneša maksājumus.

“Tesla Model 3” ir viens no biežāk pārbaudītajiem elektroauto “carVertical” platformā (16,1 % gadījumu no visu elektroauto pārbaudēm), kas ir labi pazīstams ar tā vērtības lēzenu samazināšanos un augsto popularitāti lietoto auto tirgū. Visvairāk pārbaudīto elektroauto sarakstā seko “Model S” (11,84 %), “Nissan Leaf” (9,8 %) un “Volkswagen Golf” (9,5 %).

““Tesla” elektroauto tirgū ir ļoti laba atpazīstamība, tādēļ daudzi autobraucēji vēlas tieši šo auto, kas piedāvā plašu klāstu drošības un augstu tehnoloģiju sistēmas, kā arī lielu iespējamo nobraukumu ar vienu uzlādi. Taču – pats svarīgākais – šie automobiļi labi notur savu vērtību. Lietots “Model 3” ir visai izdevīgs darījums, taču ne pats lētākais,” paskaidro M. Buzelis.

Lielāks nobraukums liecina par akumulatora nolietojumu 

Elektrizēto transportlīdzekļu ražotāji parasti akumulatoriem sniedz 8-10 gadu vai 160 000 km garantiju. Jo lielāks ir elektroauto nobraukums, jo sliktākā tehniskā stāvoklī ir akumulators. Taču akumulatora nolietojums var būt atkarīgs no tā, kā auto ir uzlādēts. Ir būtiskas atšķirības, ja auto akumulators ir lādēts ar ātrās uzlādes stacijām vai arī pamazām un lēnām parastajā tīklā. Tāpat akumulators var kalpot ilgāk, ja tas tiek lādēts līdz 80 % robežai, kā to iesaka ražotāji.

Elektroauto ar viltotu nobraukumu ir ievērojama problēma, jo šādi ir grūtāk noteikt akumulatora patieso stāvokli. Pēc “carVertical” datiem, 2,6 % no visiem platformā pārbaudītajiem elektroauto ir “attīts” jeb mainīts nobraukums. Hibrīdauto (4,5 %), benzīna (5,4 %) un dīzeļa (6,2 %) dzinēju automašīnām nobraukuma rādījums mainīts pat biežāk.

Jo nolietotāks ir elektroauto akumulators, jo mazāku attālumu tas spēj veikt ar vienu uzlādi. Vecāka ražojuma elektroauto nespēs nobraukt tikpat daudz kilometru, cik tāds modelis, kas tikko noripojis no ražotnes lentes. Šis, iespējams, ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ daļa autobraucēju joprojām izvairās no elektroauto iegādes.

Lētāka apkope, taču dārgāks remonts 

Daudzi pircēji uzskata, ka elektroauto uzturēšana ir dārga, taču tā gluži nav. Elektrizētiem spēkratiem ir vienkāršāka uzbūve nekā iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļiem, tādēļ tiem ir mazāk kustībā esošu detaļu.

Taču, ja elektroauto iekļūst nopietnā negadījumā, remonta tāme var pārsniegt vairākus tūkstošus eiro. No visām “carVertical” pārbaudītajām automašīnām elektroauto ir augstākā vidējā bojājumu vērtība – 7023 eiro. Vidējā remontdarbu tāme hibrīdauto (6793 eiro), benzīna (5957 eiro) un dīzeļa (4256 eiro) dzinēju spēkratiem ir zemāka.

Salīdzinot ar citiem transportlīdzekļiem, elektroauto avārijās iekļūst retāk. 45 % hibrīdauto, 49,1 % benzīna un 46 % dīzeļa motoru automašīnas ir bojātas vismaz vienu reizi. Savukārt “carVertical” auto vēstures pārbaudēs konstatētu bojātu elektroauto īpatsvars ir tikai 35,4 %. Pēc M. Buzeļa teiktā, šie dati ir saistīti ar elektroauto visai mazo skaitu ceļu satiksmē. Vairumā valstu tie nav tik populāri, kā arī šo spēkratu vecums ir krietni zemāks.

 

Pētījums veikts, izmantojot datus no Apvienotās Karalistes, Lietuvas, Igaunijas, Latvijas, Polijas, Rumānijas, Ungārijas, Francijas, Ukrainas, Zviedrijas, Beļģijas, Čehijas, Horvātijas, Bulgārijas, Slovākijas, Serbijas, Somijas, Slovēnijas, Vācijas, Itālijas, Šveices, Dānijas, Spānijas, Portugāles, Grieķijas.

 
Visi komentāri
 
650 3.oktobris 2024 3:40
1 0 Atbildēt

"konstatētu bojātu elektroauto īpatsvars ir tikai 35,4 %" -nu lōģiski, acīmredzot 64,6% to īpašnieku cenšas no tiem  atkratīties jau krietni laicīgi.

GTD2 3.oktobris 2024 7:33
2 0 Atbildēt

Tas ,ka vairāk kustīgu detaļu nenozīmē, ka tā uzturēšana dārgāka, par elektroauto nekustīgo detaļu akumulātoru

Sviesc 3.oktobris 2024 14:04
2 0 Atbildēt

Kā neļauties apmānam, pērkot lietotu elektroauto?

Varbūt vienkārši nepirkt?

Mairis 10.oktobris 2024 7:05
0 0 Atbildēt

Kas šitā par dezinformāciju. 

Ar šā gada 1. Oktobri stājas spēkā likums, kas nosaka ka ar pirmo decembri jābūt riepām vai nu ar sniegpārsliņas un kalna simbolu(vissezonas riepas tikai sertificētas) vai īstas ziemas riepas kurām arī ir šis simbols. Līdz 1 decembrim braucam ar m+s , vasaras vai dubļu bez starpības.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pauls Timrots dalās iespaidos par jaunākajiem auto no Dacia Duster līdz Mercedes-Benz E-klasei (+ VIDEO) 1

Pauls Timrots, viens no “Latvijas Gada auto 2025” žūrijas dalībniekiem, dod savu vērtējumu par dažiem no galvenās balvas pretendentiem, izceļot to stiprās un vājās puses. Lasīt vairāk

 

ASV driftētājs ar Dodge Charger ietriecas cilvēku pūlī; divi smagi ievainoti (+ VIDEO) 5

ASV nelegālā drifteru saietā nopietnus ievainojumus guvuši divi 19 gadus veci jaunieši, kurus pārbrauca automašīna. Lasīt vairāk

 

20 000 elektroauto 2030.gadā - reāls vai pārāk neambiciozs mērķis? (+ VIDEO) 10

Nacionālajā enerģētikas un klimata plānā 2021.-2030.gadam ierakstīts, ka 2030.gadā Latvijā jābūt 20 000 elektroauto. Šobrīd to skaits sasniedz teju 9000. Kāpēc mērķis nav ambiciozāks? Klimata un enerģētikas ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Irbe prognozi nespēj paskaidrot, bet ministrijas valsts sekretāre Līga Kurevska piebilst, ka ministrija balstījusies uz citu valstu pieredzi. Lasīt vairāk

 

Kamēr ēdu burgeri uzlādēju elektroauto 50 km distanci 7 minūtēs! Tas ir ātri vai ilgi? (+ VIDEO) 36

iAutolv pārliecinās, ka septiņu minūšu garā starpbrīdī Kia elektromobilis pagūst uzlādēties nākamo 50 kilometru veikšanai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti