Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Bīstamāks šķiet "lēnums" 127

 

Foto: iAuto.lv

Atis Jansons, žurnāls "Latvijas Gada Auto 2015" | 4.jūnijs 2017 22:18

Gaisotne nebūt nav tik melna, kā to dažs masu informācijas līdzeklis mālē. Pirms kāda laika internetā plaši tiražēto raksteli “Kopējā braukšanas kultūra Latvijā ir ļoti zema” nevar uztvert citādi kā daļu no baidīšanas stratēģijas, kas pie mums laikam atzīta par vienīgo efektīvo drošības stiprinātāju. Šāds apgalvojums nav objektīvs vērtējums, bet gan histērija, kas cenšas sanaidot, piespiest blenzt uz katru ar aizdomām, vāvuļošana, kas apvaino mani un vēl tūkstošus kolēģu, kuri neapšaubāmi veido lielāko braucēju daļu, saprātīgu, pietiekami rātnu, labvēlīgu, bet modru. Šķiet, ka mūsu pulks aug.

Joprojām sastopam kompleksu plosītus dullos, kuri nekādi nereaģē ne uz ziņām par fotoradariem, par netrafaretām policijas mašīnām, par citādi pastiprinātu kontroli, par smagām un traģiskām avārijām. Tā vien šķiet, ka jebkurš šķērslis vai risks tikai palielina adrenalīna daudzumu viņu asinīs, jebkura aizlieguma zīme vai nepārtraukta baltā līnija iedarbojas uz šiem ja ne bezcerīgajiem, tad visai grūti ārstējamiem slimniekiem kā sarkana krāsa uz vērsi. Bet viņu nudien nav daudz. Daždien divi, trīs uz simts kilometriem. Daždien – neviena. Iznīks palēnām?

CSN teikts: AIZLIEGTS 104.3 (iepriekš 118.3 – red. piezīme) traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu;

Ar dullajiem mācos sadzīvot, neļaut tiem sabojāt manu dzīvi. Neņemu, kā saka, tos galvā. Vairāk mani traucē kāda cita kaite, kas diemžēl iet plašumā. Aizvien vairāk ļautiņu brauc ļoti lēni. Pat pa tukšu, sausu vasaras ceļu krietni zem 90 km/h, panākot kravas furgonu, kurš arī brauc lēnāk par viņam atļautajiem 80 km/h, uzskata šo šķērsli par bīstamu kā atombumbu un nekādi nespēj saņemties “ārkārtīgi riskantajam” apdzīšanas manevram. Neprot? Ir kampaņu, didaktisku rakstu un raidījumu iebaidīti? Tā vien šķiet, ka tieši jau iepriekš disciplinēto un pietiekami prātīgo braucēju daļu publiskie uzbrukumi “briesmonim ātrumam” kā vienīgajam avāriju cēlonim ietekmē visvairāk. Un noved ne gluži tur, kur vajadzētu. Noved pie ceļu satiksmes noteikumu pārkāpuma.

Ne noteikumos, ne komentāros gan nav pateikts, ko nozīmē “ar pārāk mazu”. Cik man zināms, Latvijā nekad neviens par šo pārkāpumu nav sodīts (nav jau arī soda mēra administratīvajā kodeksā). Anglijā gan kādai izcili lēnai kundzītei tiesa nupat esot piespriedusi 200 mārciņu sodu. Jo pārkāpums ir bīstams. Atļaušos apgalvot – ne mazāk bīstams par +20 km/h drošos ceļa apstākļos, uz ko noregulēti jaunie un dārgie fotoradari. Kāpēc?

Lūk, kāpēc. Pirmkārt, šāds braukšanas stils gandrīz vienmēr saistīts ar distances samazināšanos starp nu jau kolonnā braucošajiem auto. Cilvēciņš, kurš neapdzen smago, to tomēr zemapziņā vēlas darīt, tādēļ negrib, lai starp viņu un kāroto mērķi iesprauktos kāds cits. Piedevām viņš gluži maldīgi uzskata, ka 75 km/h, kurus nu rāda spidometrs, ir ļoti mazs un ļoti drošs ātrums, jo ne tikai atbilst tik kategoriski aizliegtajam limitam, bet ir arī krietni zem tā. Muļķības, dāmas un kungi. 75 vai 80 km/h arī ir ļoti liels ātrums. Pilnīgi pietiekams, lai sašķaidītu luptu lēveros riteņbraucēju, kurš pēkšņi izstreipuļos no furgona ēnas jūsu priekšā. Pilnīgi pietiekams, lai, mirkli novērsis uzmanību no lielās pakaļas (un to jūs noteikti agri vai vēlu izdarīsiet, jo, šādi velkoties, grābstīšanās pēc cigaretēm vai kompaktdiskiem ir gluži dabiska reakcija), jūs nepamanītu kāda stāvoša traktora izraisītu kravenieka manevru vai stopsignālu iedegšanos un iemauktu viņa tēraudā kaltajā dibenā tā, ka gaisa spilveni jūsu ģīmjus glāstīs. Un nepietiekams, lai piespiestu cilvēku būt modram, gatavam pēkšņai situācijas maiņai, kas ir iespējama arī šādā šķietami rāmā plūdumā.

Pārlieku lēns brauciens nav drošības garantija. Tas arī ir bīstams, jo, otrkārt, tieši šāda čammāšanās uz mūsu šaurajiem, 21. gadsimta dzīves ritmam, modernajai tehnikai nepietiekami ātrajiem ceļiem liek riskantāk, nekā gribētos, braukt tiem, kuri pieprasa cienīt viņu TIESĪBAS, BRĪVĪBU PĀRVIETOTIES. Konstitucionālas tiesības – tā saka amerikāņi, un ar nopietnu statistiku pierāda, ka Montanas štatā, brīvā no ātruma limitiem kā Vācija līdz 2002. gadam, pēc ierobežojumu noteikšanas smagu avāriju skaits palielinājās. Punktuālu un pārspīlētu ātruma limitu ievērošanu kā drošības garantu apšauba konservatīvie briti un fotoradarus ne tikai aprej internetā (niknāk nekā pie mums), bet arī dauza un dedzina...

Labi, brauc lēni. Arī tās ir cilvēka tiesības (kamēr pārāk rupji neierobežo iepriekš minēto citu brīvību). Taču, kļuvis lēns, tu nedrīksti iedomāties, ka tādi pēkšņi kļūs visi. Un iestāsies miers... Nu nebūs tā. Ap tevi virmos kaislības. Un briesmas. Tādēļ – neļauj sevi iebaidīt. Brauc droši. Un ne pārāk lēni.

Jaunais žurnāls "Latvijas Gada auto 2017" nopērkams visā Latvijā no 12.jūnija (128 lpp).

Cena 2,98 EUR.

Jaunais žurnāls-katalogs "Latvijas Gada auto 2017" nopērkams visā Latvijā no 12.jūnija.

 
Visi komentāri
 
janka 4.jūnijs 2017 23:51
17 33 Atbildēt

ka pis tevi raibs zirgs - par ko cepšanās? par to, ka tev traucē kāds ar -20, kad tevi n eviens neķer pie +20? Tas ir, tu nejēdz kādu apdzīt ar +40, un tāpēc te īdi pa visu pasauli? Varbūt meklējiet vainu sevī, nevis tajos mistiskajos "lēnajos"?

650 5.jūnijs 2017 0:29
27 4 Atbildēt

aaa, nu ja,reku jau ir Pirmais Viedoklis ;D Pofig tur kko savā starpā,bet nu pret Autoru kkādu iecietību tomēr vajadzētu. Vai vismaz otrreiz pārlasīt, ko īsti viņš gribēja pateikt

Daļa 5.jūnijs 2017 22:13
4 2 Atbildēt

Nav jau īsti saprotams ko autors gribēja pateikt. Jābrauc ātri vai lēni? Katram ir savs drošs ātrums ar kuru braucot jūtas pārliecināts. Vieniem tas ir 70, citam 120 km h. Un izveidotie kompromisa noteikumi, dzen streså visus, jo tie der kādam vienam trešajm. Tādēļ nav jābrīnās, ka pārkāpj tik daudzi!

viencexperc 5.jūnijs 2017 1:21
13 3 Atbildēt

Tur tā lieta. Ja cilvēks nemāk apdzīt ar + 40, tad viņam vajag nomainīt auto, vai atņemt tiesības.

650 5.jūnijs 2017 0:25
16 8 Atbildēt

Ok,žetons Autoram par Uzņēmību, es vēl te kko drusku rupjākā veidā "piekurināšu" klāt. Šeit taču ir veiksmīgi "izaudzināta" lielceļa lietotāju kārtējā trulā paaudze ar vēl kādu n-paaudžu perspektīvu nākotnei. Un nekādi tur ieteikumi vai gudri/labsirdīgi padomi visdrīzāk ka vērā netiks ņemti.Jebkura veikla vai plūsmas ātrumu veicinoša darbība (vai ieteikums uz to) pie mums tiek un tiks uzņemta kā huligāniska.Vienalga, vai mācīt cilvēkus aplī uzvesties vai kā pareizi fūri apdzīt.Jebkura šāda Diskusija neizbēgami noved pie savstarpējiem epitetiem, bezjēgas kasīšanās un autora zaimošanas.Labi redzam, ka pat zīme "100" noņem lieku spriedzi un uzlabo garastāvokli. Bet nee, to nevar, tur mums Zinātņuakadēmijas atļauju vajag un Ākstexpertu slēdzienu un visādu Ceļavirsas pētītājLocekļu piekrišanu...

Ja neprot savstarpēji cienīgu uzvedību pat tie, kuri uzskata sevi par "labiem braucējiem", nu ko tad tur dziļāk iesmelsi...Ja nesaprot to, ka lepni apsteigt pa trešo ar krietnu "+" un pēkšņi 300m pirms fotoradara sakakāties uz krietnu "-", pie viena turpinot lietot to pašu trešo- nu te diagnoze skaidra.Ja braukt kur zīme 70 uz "visuievērojošajiem 69 pēc spidometra" (izveidojot aiz sevis pagaru huligāniski noskaņotu personu rindu...)un turpināt tieši ar tādu pašu ātrumu jau tālāk pie sekojošas zīmes 50 vai ja dudināt pa šoseju uz taupīgiem 80, bet sekojošā apdzīvotajā vietā nezkāpēc uz huligāniskiem 72 (kur ir pamatots 50...)- šis nu tiešām liecina jau par nepieciešamību steidzami izveikt tādai personai kkādu medicīnisku pārbaudi.Un ar kveeelu nepacietību gaidīsim, kad jauniegādātie miljardus vērtie CP tanki,zemūdenes un aviācijas bāzeskuģi kādureiz aizturēs kādu Nelieti par citādu/jebkādu pārkāpumu, nekā ātrums

viencexperc 5.jūnijs 2017 1:17
9 2 Atbildēt

Lielākā daļa csn ir saistīti ar ātruma pārsniegšanu vai neatbilstošu ātruma izvēli.

Mums braukšanas kultūra ir zema. Daudzi nemaz nemāk braukt.

Man viens pazīstams nolika tiesības un jau otrajā dienā iekļuva avārijā. Brauca pa galeno ceļu un viņā ieskrēja. Turklāt tas bija vietā, kura ideāli pārredzama. Viens idiņš nepalaida, otrs idiņš neredzēja, ka viņu nelaiž. Kāpēc skatīties? Ir taču galvenais ceļš! Vajag ātri aizbraukt!

pensis 5.jūnijs 2017 8:45
13 8 Atbildēt

Jaunciema gatve vienos ielāpos un man jāmauc uz 75, lai būtu drošāk?

martinslusis 7.jūnijs 2017 0:09
1 0 Atbildēt

Atkarīgs kuru posmu tu domā, bet es tur komfortabli jūtos arī uz 90. Tas gan nenozīmē, ka tā braucu. Pārsvarā uz 80 pēc spidometra.

Autobraucējs parastais 5.jūnijs 2017 9:17
44 20 Atbildēt

Ja pensis tipina pa šauru trotuāru jūs viņu grūžat malā, lai turpinātu ceļu raitā solī. Es izjūtu pietāti un cieņu pret šādu cilvēku un sagaidu vietu, kur pieklājīgi var paiet garām. Neredzu nekādu atšķirību uz ceļa.Ja cilvēks nejūtas pārliecinoši apdzenot smago (jāpaātrinās pāri 100 km/h, gaisa virpuļi aiz puspiekabes nošūpo auto), tad lai nedzen. Kāpēc autoram šķiet, ka šim vadītājam nav tiesību atrasties uz ceļa.

Ielāgo draugs, ka tu arī reiz kļūsi vecs un negribēdams apgrūtināt bērnus, pašlepns un garā vēl stiprs, centīsies aizripināt līdz aptiekai vai novada poliklīnikai un tad jutīsi, kā tas ir, kad kāds baksta aizmugures buferī, met ar gaismām un garām braucot rāda vidējo pirkstu. Tiesības atrasties uz ceļa ir visiem, gan ātrajiem, gan lēnajiem, ja veselība to atļauj.

gunbox 5.jūnijs 2017 10:05
10 15 Atbildēt

Ja reiz brauc lēnāk un traucē satiksmi, tad, acīmredzot, veselība to neatļauj. Vai nu brauc normāli vai izvēlies sabiedrisko. Kur ir problēma? Neviens jau neapgalvo, ka nevar vilkties aiz fūres. Vienīgi jāievēro, ka jāatstāj priekš apdzīšanas distance. Bet ja brauc lēnāk. Teiksim uz 75km/h, tad lai dara to visu brauciena laiku, nevis, kur līkumi, tur 75, bet kur varētu paiet garām palielina līdz 95.

es 5.jūnijs 2017 15:43
11 0 Atbildēt

Nu norvēģi piem, ja brauc lēnāk kā citi (t.i. veidojas aste), iebrauc kabatā un ļauj pārējiem braukt savā ātrumā. IMO lieliska prasība.

iuziite 5.jūnijs 2017 17:31
9 0 Atbildēt

Njā... salīdzinājums tāds neko. Jājūt ļoti liela pietāte un cieņa pret tiem kuri runā pa telefonu un brauc ar -10/-20 :)) Tas pamatā arī IR iemesls kāpēc brauc lēnāk. Nākošais iemesls - aizsapņojos, pie stūres ir ok sapņot?

Taču, tie kas pamatoti brauc lēnāk (vienalga kāds iemesls), parasti ciena citus un brauc pa maliņu.

Šorīt tādu kungu (ap 60+) sastapu uz ceļa, tarkšķēja pa telefonu, nerādija virzienus kur taisās braukt un vnk peldēja pa ceļu.

Līdz šim 90%, ko esmu sastapusi, no tiem, kas brauc lēnāk par atļauto vienmēr runā pa telefonu. Kad beidz, tad metas dzīt tos kuri ievēro atļauto ātrumu.

E.B. 12.jūnijs 2017 17:59
3 0 Atbildēt

Viss jau ir labi,tikai ir viens bet.Pa priekšu tjagačs aiz viņa opītis pielipis,vēl aiz viņa skuķītis kurš baidās acumēra dēļ apdzīt un vai tiks garām tjagačam un opītim pieredzes trūkuma dēļ vai netiks un viņi viens aiz otra ar minimālu distanci čučina pie tam vēl ja ceļš līkumots un nepāredzams.Pabrauc tā 75-87 km/h vēl ja asāki līkumi tjagačs atmetās un tā īsti vienu aiz otra pāredzamās vietās arī neapdzīsi jo nav tā īsti kur iesprausties,jo distances starp viņiem praktiski nav.A ja tavs ceļš ir 150 -200 km jāvālē,tad tur jau to bessi parauj.

Ricis 5.jūnijs 2017 9:22
11 9 Atbildēt

Parasti tie muļķi kuri knapi sasniedz atļauto ātrumu nez kāpēc iedomājas, ka mierīgi var arī braukt pa kreiso joslu un pat nedomā pārkārtoties, arī ja tuvojas auto no aizmugures... Tāds viens cilvēks liek visiem pārējiem uz ceļa veidot bīstamas situācijas, uz katru kilometru pie intensīvas satiksmes, vismaz kādas 5.... kas tad sanāk, ja cilvēkam jānobrauc šodien 100 km?!

AnsisR 5.jūnijs 2017 9:32
44 46 Atbildēt

Bet kāpēc vajag braukt ātrāk? Ko reāli dod (laika ziņā) tie +10-20km/h. Kāda starpība vai brauc ar 80 vai 100km/h pēc spidometra?

Es tomēr uzskatu, ka problēma nav ātrumā, bet gan vadītāju psihiskajā nelīdzvarotībā un mazvērtības kompleksos. Problēmas ģimenē u.t.t.

hmm 5.jūnijs 2017 10:49
13 21 Atbildēt

>Bet kāpēc vajag braukt ātrāk?

Tāpēc, ka braukšana nav tikai pārvietošanās.

Var jau domāt, ka mūzika ir tikai cilvēki kas čīgā vijoli un pūš jocīgās trubiņās, vai ka futbols ir skriešana pakaļ kaut kādam pūslim - un varbūt kādam tas tā arī ir, bet citiem šīs nodarbes ir kaut kas vairāk. Visu var reducēt līdz primitīvam skeletam, bet vai vajag? Tev pašam ir kāds hobijs - atbildi, priekš kam tev to vajag?

Auto tomēr ir lielisks izgudrojums (nevis "drošas nāves" mašīna kurā iekāpjot uzreiz sāp zobi un piemetās vēzis) un var sniegt lieliskas emocijas. OK, kāds sev liedz šīs emocijas, viņam tās nav vajadzīgas, bet ne jau Dacias (ilustratīvs piemērs - Dacia ir primitīvākais pakaļas pārvietotājs) fani noteiks, kā pārējiem būs braukt.

kt315b 5.jūnijs 2017 11:11
12 10 Atbildēt

Bet lūdzu - piekopiet savus hobijus tur, kur tas citiem netraucē. Un vijoli vajag čīgāt filharmonijā, nevis uz ielas stūra. Tāpat ar auto vadīšanu baudas ieguvei - tam ir domāti trijnieki (333), Biķernieki utml. speciālas vietas. Ielas un ceļi lai nu paliek tiem, kas tur pārvietojas utilitāru vajadzību dēļ.

hmm 5.jūnijs 2017 11:16
26 6 Atbildēt

Laikam rakstu neizlasiji? Lēnie braucēji traucē vēl vairāk nekā ātrie. Ātrie ir saprotami un paredzami (jā, pat tad, kad agresīvi), bet kāpēc kāds lohs brauc uz 80 nekad nezināsi - raksta īsziņu, nav ziemas riepas ziemā, aizmirsis mājās brilles, mēģinās apgriesties (protams, neskatoties spoguļos), vēro dabu vai vēl kāds cits izskaidrojums. ;)

Starp citu, pirms pāris gadiem vienam tādam "braucu droši uz 80" loham piebraucu priekšā un sāktu vilkties uz 60. Nez kāpēc viņš nebija laimīgs un atsacījās saprast, ka šis ātrums MAN liekas drošs un nevienam citam ātrāk braukt nevajag. ;)) Viss ir forši kamēr sanāk pašiem ierīt savas zāles.

kt315b 5.jūnijs 2017 11:21
7 5 Atbildēt

Izlasīju. Un man nav problēmu pabraukt arī ar 60 kmh gadījumā, ja priekšā braucošo droši apdzīt nav iespējams. Laikam jau ar nerviem viss ir kārtībā.

hmm 5.jūnijs 2017 11:30
9 1 Atbildēt

Jā, ir situācijas, kad lēnāka braukšana ir saprotama. Par šīm situācijām es nerunāju. Par spīti visam, esmu diezgan mierīgs un pretīmnākošs autovadītājs, lai arī pēc manis rakstītā tā neizskatās.

Es runāju par situāciju, kad es pat ar 1.5 litrīgu sūdu varētu paspēt 2x apdzīt, bet priekšā braucošajam "droša apdzīšana nav iespējama" (pārsvarā, jo 30 gadu laikā kopš ir pie stūres joprojām neko nav dzirdējis par ieskriešanso).

kt315b 5.jūnijs 2017 11:47
9 0 Atbildēt

Jaunajam un zaļajam - pirms 25 gadiem kāda bija satiksmes intensitāte? Tajos laikos apdzīšana nozīmēja "sagaidu, kad pretī neviens nenāk un apdzenu". Mūsdienās apdzīšana nozīmē "sagaidu, kad pretīmbraucēju plūsmā ir sprauga, kuru varu paņemt ar sava auto resursiem un apdzenu". Un attiecīgi - jo lielāka pārliecība par sevi, jo lielāks ātrums apdzīšanas laikā. OK, pats esmu ziemas apstākļos apdzinis pret kalnu, kur pašam tobrīd bija 140 kmh. Vai es tā darītu arī tagad? Nē.

hmm 5.jūnijs 2017 12:21
3 1 Atbildēt

Īsti nesapratu argumentu. Jā, pirms 25 gadiem daudz kas bija citādāk. Nē, šādi braucēji-rēgi no pagātnes nav pelnījuši toleranci vai solidaritāti, jo viņi ar savu neizdarību (neiešanu līdzi laikam) apdraud sevi un tevi.

Piemēram, kādas ir tavas domas, kad kāds pa dienu stipra lietus laikā brauc bez uguņiem, tā, ka cauri no citu riteņiem uzmetajai ūdens migliņai viņu nav reāli pamanīt? Tu esi piedodošs, jo pirms 25 gadiem dienas gaišajā laikā uguņus slēgt nevajadzēja? Pensionāriem sprādzēties savā auto neliec, jo tad, kad viņi piedzima, drošības jostas nebija izdomātas?

kt315b 5.jūnijs 2017 12:28
4 2 Atbildēt

Īsti nesapratu, bez kādiem uguņiem var braukt dienas laikā. Ja Tu domāji vienu nedegošu gabarītu un iespēju tādam braukt līdz remontvietai - nē, tādam spēcīgas lietusgāzes laikā uz ceļa nav vietas. Un manis vadītajā auto sprādzējas visi. Savukārt par vadītāja apliecības derīgumu - kamēr nav pieņemts likums, ka gan teoriju, gan praksi vajag nolikt ik pēc N gadiem, pretējā gadījumā apliecība anulēta - tikmēr visi ar derīgām apliecībām ir tiesīgi atrasties uz ceļa. Jā, arī tie, kam apliecība no 197x. gada un kas brauc 800km gadā, nevis dienā :)

hmm 5.jūnijs 2017 13:05
5 1 Atbildēt

Ir tiesīgi braukt, bet nav tiesīgi braukt pēc 25 gadus veciem CSN. Jā, iedomājies, cilvēkiem pašiem jāseko līdzi CSN. Man gan ir aizdomas, ka tie, kurus tu aizstāvi "pirms 25 gadiem ceļi bija tukšāki" to nedara, piekrīti?

Turklāt braukt pēc veciem CSN ir mazāk bīstami, nekā braukt ar novecojušu autovadīšanas stilu - jo CSN tomēr ir tikai teorija, bet braukšana - reāla situācija.

Vienkārši, visas lietas CSN atrunāt nav iespējams - jāpaļaujas, ka cilvēki nebūs idioti un paši aizdomāsies. Apmēram kā, kaut arī CSN nav rakstīts, ka vadītājam katru reizi jāapgūst jaunie noteikumi, tas tomēr ir loģiski izsecināms pēc tā, ka noteikumi bieži tiek papildināti un uzlaboti, un tie jāievēro visiem bez izņēmuma, nevis tikai jaunākajiem autoskolas absolventiem. Gribot negribot sanāk, ka veciem autovadītājiem pašiem jāinteresējas par jaunajiem CSN, jo citos veidos tos zināt un ievērot nebūs iespējams.

kt315b 5.jūnijs 2017 13:09
0 0 Atbildēt

Kas tas par terminu - novecojis autovadīšanas stils?

hmm 5.jūnijs 2017 13:13
4 5 Atbildēt

Kā jau teicu - tā ir viena no tām lietām, ko CSN atrunāt nav iespējams. Idiotiem veicas, jo viņiem tagad ir attaisnojums. Apmēram kā braukt aplī pa ārējo joslu - aizliegts nav, bet ja tu to dari, tad visdrīzāk esi idiots, kaut arī noteikumi ir ievēroti. ;))

kt315b 5.jūnijs 2017 13:22
2 0 Atbildēt

Ja kaut kas CSN nav atrunāts, tad tas tagad pieder pie stila? Izklausās tikpat liels murgs kā vizīte TA, kur kādā ceturtajā vai piektajā gadā sarkanam auto lika nomainīt reģistrācijas apliecību, jo jumts tak esot melnā krāsā. Arguments, ka tāds tas bija arī pirms gada, diviem un trim, netika akceptēts.

hmm 5.jūnijs 2017 13:30
1 2 Atbildēt

Pie stila pieder šis, par ko tu pats sāki runāt: "pirms 25 gadiem kāda bija satiksmes intensitāte? Tajos laikos apdzīšana nozīmēja "sagaidu, kad pretī neviens nenāk un apdzenu". Mūsdienās apdzīšana nozīmē "sagaidu, kad pretīmbraucēju plūsmā ir sprauga, kuru varu paņemt ar sava auto resursiem un apdzenu"

Tie nav 2 dažādi autovadīšanas stili - un tas, pirms 25 gadiem derīgais, nav novecojis? Pats raksti, ka mūsdienās sagaida spraugu, nevis tukšus ceļus 5km rādiusā uz visām pusēm. Ja izklausās pēc murga, tad pats sāki šo domu, es tikai piešķīru nosaukumu "novecojis autovadīšanas stils" attiecībā uz to vadītāju, kurš vadās pēc 25 gadus senas satiksmes intensitātes.

kt315b 5.jūnijs 2017 13:38
1 0 Atbildēt

Nē, tie pilnīgi noteikti nav 2 dažādi autovadīšanas stili. Manevrs ir tieši tas pats. Mainās tikai laika rezerve tā veikšanai. Un saglabājoties esošajai ceļu infrastruktūrai kopā ar automašīnu skaita pieaugumu realitāte būs tāda, ka šim laikam būs tendence tālāk samazināties. Līdz brīdim, kad cilvēki (visi) no auto stūres tiks atstādināti, nonākot pasīvu pasažieru lomā.

hmm 5.jūnijs 2017 13:42
4 1 Atbildēt

Jā, un kad F1 pilots izņem līkumu un parasts autovadītājs izbrauc to pašu līkumu, tad tie arī nav 2 dažādi autovadīšanas stili, vai ne? Manevrs ir tieši tas pats, mainās tikai laiks, kas vajadzīgs tā veikšanai! Piedod, tu jau sāc drukāt aiz inerces kaut viss jau pateikts, laikam gribas parunāties, atā!

kt315b 5.jūnijs 2017 14:21
2 0 Atbildēt

F1 ir diezgan maz kas kopīgs ar auto vadīšanu pa koplietošanas ceļiem. Tā ka - ļoti neveiksmīgs piemērs.

hmm 5.jūnijs 2017 14:44
2 1 Atbildēt

visa šī saruna ir neveiksmīga jo tu izvēlies filozofēt par bezjēdzīgām niansēm

AnsisR 5.jūnijs 2017 14:44
7 6 Atbildēt

Kāpēc domā, ka tieši lēnie braucējo traucē? Man gan liekas ka ātrie traucē vairāk, jo tie rada bīstamas situācijas apdzenot emocionālo uzplūdu vadīti un bieži vien ir neadekvāti, tāpat arī zog distanci, liekot apdzenamajam bremzēt un čakarē visu plūsmu kopumā.

hmm 5.jūnijs 2017 14:49
9 4 Atbildēt

Ansis, tāpēc ka pat ātrāko idiotu uz ceļa var paredzēt - viņš mēģinās tikt garām, iespējams neadekvāti, pa labo joslu utt, bet tas viss ir paredzams un var sagatavoties un attiecīgi rīkoties.

Ko darīs nepārliecināts autovadītājs nezin neviens - ieskaitot viņu pašu! 3x nedzina, 4 reizē izdomās dzīt, varbūt izdomās ka vajag griezt pa kreisi un strauji bremzēs, pēkšņi palielinās ātrumu (kad esi uzsācis apdzīšanu), jo būs beidzot 1x pēdējās stundas laikā paskatījies spidometrā. Tie ir tikai daži piemēri.

AnsisR 5.jūnijs 2017 15:11
4 5 Atbildēt

Un ko Tu paredzi, kad ātrais braucējs pēkšņi pamanīs CP vai fotoradaru? Metīs pa bremzēm, kā samīzies un atkal jau visa plūsma sačakarēta, joaiz viņa bremzēs visi pa šoseju braucošie. Kas notiks kad uz šosejas no sānu ceļa izgriezīsies auto, rēķinoties ka pa šoseju braucošais agresīvais vadītājs pārvietojas ar atļauto braukšanas ātrumu? Atkal strauja bremzēšana vai agresīvs apdzīšanas manevrs (parasti tāds tiek veiks pāri nepārtrauktajai līnijai un "saliņas" apzīmējumam.

Tu vari stāstīt ko gribi, bet nekad neticēšu, ka braukšana kolonnā ar vienmērīgu ātrumu (dajebkādu) ir bīstamāka kā braukt ātrāk kā plūsma un veicot nemitīgus apdzīšanas manevrus.

Bieži esmu aizdomājies, kāpēc tas kas mani tikko apdzinis uz šosejas nemēģina veikalā ieskriet iekšā pirmais, lai pierādītu, ka apdzīšanas manevrs bija lietderīgs. :D

hmm 5.jūnijs 2017 15:21
13 6 Atbildēt

Ansis, lēnais braucējs arī pamanīs CP vai fotoradaru un arī samazinās ātrumu vēl par 10 km/h - nezinu kāpēc, bet viņi tā dara. Ātros braucējs es vēl saprotu, ka viņi negrib saņemt sodu, bet šādus lēnos idiotus gan nē. ;))

Nesen viena kaza, kad pie luksofora caur logu jautāju viņai kāpēc brauc uz 60 tur, kur atļautais 70 atbildēja, ka pirms 2 minūtēm pabraukusi garām stāvošai policijas ekipāžai. ;))

kt315b 5.jūnijs 2017 15:04
3 10 Atbildēt

Katru dienu kaut kas jauns... Tu ko, ik pēc 5 min. skaties spidometrā, lai pārliecinātos, cik ātri brauc? Man līdz šīm šķita, ka to ir vajadzīgs darīt tikai tur, kur mainās atļautais braukšanas ātrums - apdzīvoto vietu/dzīvojamo zonu/ātruma ierobežojumu sākums un beigas... Kaut kā laika gaitā bija pierasts, ka sava ātruma atbilstību jūt. Izrādās, ir tādi, kas nejūt...

hmm 5.jūnijs 2017 15:14
13 6 Atbildēt

Tikko sapratu kāpēc daži brauc uz 70 - vadās pēc dirsas sajūtām un pašiem liekas, ka brauc uz 90. Tas šo to izskaidro ;))

kt315b 5.jūnijs 2017 15:28
10 2 Atbildēt

Jā, tieši tā - uz ceļa, kur nomināli ir atļauts 90, bet reāli ceļa segums ir slikts, es tiešām braucu nevis pēc spidometra, bet gan pēc tā, ko Tu nosauci par "dirsas sajūtu".

Tam hmm 9.jūnijs 2017 22:25
0 1 Atbildēt

Tas nozīmē tikai un vienīgi to ,ka med.komisiju esi pircis par naudu,vai neesi izgājis vispār. Īsti agresīva nervu slimnieka simptomi izpausti tavā rakstā . Terapija-mašīnu garāžā ,pats -pie neirologa.

hmm 5.jūnijs 2017 11:12
16 6 Atbildēt

Haha, smieklīgi. Visi spiež sarkanās rociņas. Laikam sievietes un pusdzīvi pensionāri novākušies, tikai jautājums, ko jūs darat iAuto portālā - vai tad jums nav jāstāda rozes, jābrauc ar autobusu vai jādara kaut kas cits tik pat ekstrēms? Noteikti ir piemērotākas lapas nekā šī, kur cilvēki - psihopāti runā par monstrozitāti - auto. ;) Ielieciet vēl kādu mīnusu, varbūt tas palīdzēs justies mazliet drošāk uz ceļa, kad nākamreiz nevarēsiet saņemties apdzīt fūri. ;))

kt315b 5.jūnijs 2017 11:14
2 0 Atbildēt

Tev laikam liekas, ka uz ceļa >50% ir iAuto portāla cienīgie apmeklētāji? Maldies.

iuziite 5.jūnijs 2017 17:41
2 8 Atbildēt

Dabūsi bietē, ja vēlreiz teiksi, ka sievietes... 90% tam ko Tu rakstiji spiedu "zaļo". Tas ka Tavs (pieņemu, ka spried pēc sev apkārt esošajām) sievišķis nejēdz braukt, nenozīmē, ka citas tādas pašas. Kā arī painteresējies mazliet par rakst autoru :)

hmm 5.jūnijs 2017 18:36
4 2 Atbildēt

Mans sievišķis jēdz braukt, kreisajā joslā nedroņī un necenšas ietaupīt tējkaroti degvielas uzsākot no luksaforiem ;)) bet pārējie 90% sievišķu, kurus es nepazīstu, bet ikdienā redzu uz ceļiem, vienkārši nefiltrē, ko viņas dara un kāpēc - skarbi, bet fakts! Protams ir izņēmumi, un, protams, veči arī grēko!

Autors nav pazīstams, bet ir zināms.

zirgs 6.jūnijs 2017 9:32
0 1 Atbildēt

nopērc zigru un pārvietojies. tad 10-20km/h būs pie vienas vietas!

Vernons 5.jūnijs 2017 9:41
7 22 Atbildēt

Konflikts jau ielikts pašos CSN. Ātrums smagajiem 80 km/h, pārējiem 90! Kam atstāja to 10 km starpību? Igauņi to atrisināja vienkārši visiem viens ātruma limits pie kura ir spēkā CSN!

Un tagad jautājums Jums visiem: "Kāds ir ātruma samazināšanas process"!?

imzz 5.jūnijs 2017 9:51
8 4 Atbildēt

Protams , lēnie ir bīstami. Tikai ne gluži paši par sevi, bet komplektā ar "ātrajiem nervozajiem" uz kuriem lēnie iedarbojas kā sarkana lupata uz bulli, un pie kuriem, acīmredzot, pieder arī raksta autors. Dīvaina ir aprakstītā situācija fūre +vieglais. Proti, ja "ātrais" bez pūlēm varētu tikt garām fūrei vienai pašai, tad viņam vajadzētu varēt tikt arī garām kombinācijai fūre + viens vieglais.

gunbox 5.jūnijs 2017 9:52
2 13 Atbildēt

Ielikšu es ar savu artavu. :) Jāaizliedz tirgot auto ar mazāk kā 170 zirgiem. Tad arī nebūs bail iet garām fūrei, kura apdzīšanai piemērotā vietā paātrinās no 80 līdz 95km/h.

Un te par ātrumu diez vai ir runa, bet par ātruma sasniegšanu vietās un iešanu uz apdzīšanu, kur ne tikai pēc noteikumiem un teorijā nedrīkst apdzīt, bet arī faktiski zirgam skaidrs, ka, ja pretī lido tāds pats m/ērglis, tad avārija būs 200%. Distances neievērošana braucot uz 95km/h ir otrs faktors. Man ir vilkušies aizmugurē kilometriem vietās, kur pretējā josla tukša, bet nedzen. Tobiš latvieši ir stulba nācija krustojumā ar kaimiņu mentalitāti. Divas bīstamas slimības - distances neievērošana un āpdzīšana.

Opis 5.jūnijs 2017 21:24
4 0 Atbildēt

Tas nav atkarīgs no auto, bet autobraucēja. Esmu redzējis autovadītājus ar pietiekoši jaudīgiem auto veicot apdzīšanu +5 km/h. Droši vien iebiedēti ar lielo ļaunumu - pārāk lielu ātrumu.

Autobraucējs 5.jūnijs 2017 9:55
14 8 Atbildēt

Vēl pie stūres sēž paaudze, kuri brauca bez ziemas riepām, ABS un stabilitātes kontrolēm. Kā redzat ir izdzīvojuši. Domāju, ja salīdzinātu, viņu kontā ir mazāk izraisītu avāriju, kā mega aprīkotajiem k--niņu staipītājiem, kas pēkšņi iedomājušies, ka ceļi pieder tiem, kam slinkums piecelties 10 min ātrāk, lai nokļūtu laikā darbā.

Izbrauc 10 min ātrāk un uz 100km attājumu tu arī 80km/h atslābinoties varēsi ripināt. Tāpat uz ceļa iedzīto laiku notrallināsi lūkodamies Feisītī vai rakstīdams komentus Iauto :)

he 5.jūnijs 2017 12:28
13 1 Atbildēt

2 lietas:

1. ir jau viegli pateikt, ka bez gudrajām sistēmām esi izdzīvojis, jo esi dzīvs... Beigtie jau nerunā, bet proporcionāli, tādu ir stipri vairāk kā šobrīd pie strādājošajām gudrajām sistēmām.

2. Nav jau runa par ātrumu tikai dēļ laika, kas jāpavada ceļā. Raksta autors arī to uzsvēra, ka pie šķietami "drošiem" 75km/h uz šosejas daudziem šķiet, ka var darīt visu ko, nekoncentrējoties uz ceļa. Savukārt, ja visi tagad pēķšņi sāks braukt uz tiem 75, jo viens priekšā tā izdomājis,t ad visi kļūs izklaidīgi... Tādēļ labāk ir tādu lēno apdzīt un braukt ar ātrumu, kas nerada šķietamu drošības ilūziju, bet ir pietiekami ātri, lai prasītu uzmanību uz ceļa.

Ne vienmēr ir iespēja apdzīt lēnos (piemēram, ja nepārtraukti pretī nāk mašīnas), jo sevišķi, ja viņi aiz sevis jau ir izveidojuši kolonnas ar auto. Nezin kādēļ ļoti reti esmu no šo lēno braucēju puses ievērojis CSN ievērošanu, kas attiecas uz punktu - ja aiz tevis ir izveidojusies auto kolonna, tad jāapstājas malā un jāpalaiž ātrāk brauco'šie. Varbūt sāksim ar to, tad arī citi neapdzīs nepiemērotās vietās un satiksme būs mazāk stresaina.

Tam he 9.jūnijs 2017 22:40
1 0 Atbildēt

Tu varētu parādīt kādu ceļu Latvijā ,kur es ar savu 50t smago autoceltni varētu apstāties un palaist tevi ,steidzīgo ,garām. Vietām tas ir iespējams uz Bauska -Rīga,bet tas arī viss. Nobrukt ar visu Latvijas izcilo ceļu nomali kādā gravā un avarēt man nav ne mazākās vēlēšanas ,tā ,ka lielajiem skrējējiem būs vien mūs uz ceļiem jāpiecieš. Sorry ,kungi.

radars 5.jūnijs 2017 10:32
9 7 Atbildēt

jāapdzen ir vienmēr un visur uzreiz, kur vien to var droši izdarīt, lai varētu normāli braukt, nevis bīstami sablīvēties kolonnās un tad tikai visu laiku raustīties vienam aiz otra

Vēl parastāks autobraucējs 5.jūnijs 2017 10:42
15 0 Atbildēt

Lielākā problēma, kā arī autors pieminēja, ir distances neievērošana. Es neraudu par lēnāk braucošu opi, kurš baidās apdzīt 12 m garu mašīnu. Ja rinda savācas 3,4,5 vai astoņi tādi onkas un turās viens aiz otra pus līdz pusotra metra attālumā, tas ne tikai palielina bīstamību, bet arī liek citiem, ātrāk braucošiem apdzīt kolonnu, jo fiziski nav iespējas apdzīt vienu auto pēc otra. Papildus tam, ja mēģini apdzīt pa vienam, tad katrs uzskata, ka tas gabals starp viņa un priekšā braucošo auto ir rezervēts tikai viņas...tad jādara viss lai viņa iedomāto "īpašumu" neviens nevarētu ieņemt.

Vernons 5.jūnijs 2017 11:04
1 30 Atbildēt

Termins "Distances neievērošana" atceļ CSN kā tādus! Un šajā sakarā kļūst aktuāls "Ātruma samazināšanas process". Kurš izdomāja ka CSN pildīs tikai katrs otrais, trešais, vai ceturtais?

"Ātruma samazināšanas proces" sākas ar CSN 57. punktu! Un pat tad, ja arī Tavā izpratnē bija savlaicīgs brīdinājuma signāls, tas neatbrīvo no atbildības nevienu no mums! To paredz CSN 64. punkts.

CSN jāmāca saistoši, atbilstoši CSL 19. panta 1., 3. un 4. punktiem.

Un jebkurš "Distances zaglis" ir tikai zaglis ar visām no tā izrietošam sekām.

Sers 5.jūnijs 2017 10:49
10 0 Atbildēt

Muļķības, nevar salīdzināt kājāmgājēju pensi ar autovadītāju. Auto ir paaugstinātas bīstamības verķis, un jaut kāds pusmiris pensis ar to velkas, skāde ir krietni lielāka, nekā, ja viņš iet pa ielu. Nemāki/nespēj droši braukt un iekļauties satiksmē, brauc ar autobusu.

kt315b 5.jūnijs 2017 10:49
16 5 Atbildēt

Tātad, Jansona kungs. Ja man pa priekšu brauks fūre uz 80-85 kmh un tas būs ceļš ar vienu joslu katrā virzienā, satiksme būs vidēji intensīva un manā auto būs 2-3 pasažieri, es pilnīgi noteikti braukšu aiz fūres un pat nemēģināšu to apdzīt. Kādēļ? Tādēļ, ka man nekur nav jāsteidzas. Un es nevēlos veikt 2-3-5 apdzīšanas mēģinājumus, kurus nākas pārtraukt, jo pretī nākošā plūsma ir tieši uz tās robežas, kur starp divām pretī nākošajām mašīnām fūri varētu apdzīt tikai tad, ja apdzīšanas manevra laikā paātrinos vismaz līdz 120 kmh. Ja es auto būtu viens, apdzītu (25 gadu pieredze pie stūres man ļautu to izdarīt). Bet ar minētajiem pasažieriem - nē, es to nedarīšu. Viss.

bet 5.jūnijs 2017 11:13
19 1 Atbildēt

tik atstāj pietiekamu vietu tevis apdzinējiem un velcies vesels vien tālāk aiz tās fūres. viss.

Jānis 5.jūnijs 2017 11:46
17 0 Atbildēt

Super, Tevis aprakstītā situācijā nedzen to fūri. Tikai nesēdi arī tai astē. Uztaisi distanci un ripinies, lai tie, kas negrib ripināties, var droši apsteigt gan Tevi, gan pēc tam arī fūri.

kasinsh79 5.jūnijs 2017 11:15
11 2 Atbildēt

Viss atkarīgs no situācijas. Taču, es tomēr uzskatu, ka lēnais īsti traucēt nevar - apdzen un aizmirsti. Un esi jau tālēs zilajās, nevis cepies aiz viņa.

gg 5.jūnijs 2017 12:34
5 0 Atbildēt

Ne vienmēr tas ir iespējams.

Nezin, kādēļ visi, kas saka - apdzen un aizmirsti - uzskata, ka tiek braukts pa pustukšu šoseju.

kt315b 5.jūnijs 2017 11:17
4 2 Atbildēt

Tieši tā es arī daru - starp fūri un mani šajā gadījumā ir distance, kurā mierīgi vajadzības gadījumā droši var ieņemt vietu viens auto.

Rallists 5.jūnijs 2017 11:44
4 2 Atbildēt

Vispār droša distance ir vienāda ar pusi no ātruma, pieņemot ka fūre brauc ar 80 tad attiecīgi 40 metri tev līdz viņai būtu jāatstāj, ja vieta paliek tikai vienam auto, kas pēc LV vidējā braucēja ir ne vairāk par 15 metriem tad esi no sugas par kuru raksta autors.

kt315b 5.jūnijs 2017 11:51
0 0 Atbildēt

Rallist, lasi, nevis filozofē - "droši ieņemt viens auto" nozīmē, ka gan man, gan viņam būs tie 40 metri - katram savi. Par kādiem 15 Tu tur filozofē?

Rallists 5.jūnijs 2017 13:11
4 1 Atbildēt

Tapēc ka tāda ir vidējā astē sēdētāja maksimālā distance līdz priekšā braucējam.

Personīgi vienmēr cenšos izvairīties no "sēdēšanas" garās kollonās divu iemeslu dēļ:

1. Ja sēdi standarta max 15 metru distancē tad visu laiku jāraustās ātrāk/lēnāk

2. ja paņem drošu, beziespringuma divu sekunžu distanci līdz priekšā braucējam tad drīz vien garām sāk līst visādi distances zagļi, kam vienu mašīnu apdzīt vēl pietiek drosmes bet garai pakaļā sedētāju rindai drusku par īsu prasmju/drosmes/zirgspēku un turpat priekšā viņi arī "sakrājas".

kt315b 5.jūnijs 2017 13:17
0 0 Atbildēt

Nu bet kur problēma - tieši tamdēļ jau man priekšā ir tā papildus distance, kur pa vienam pārkārtoties tiem, kas vēlas braukt ātrāk. Un ja viņi var apdzīt tikai mani, bet tāpat nevar apdzīt fūri (bail? satiksme par intensīvu?), tad tā jau vairs galīgi nav mana problēma.

kaarlisk 5.jūnijs 2017 13:33
5 1 Atbildēt

Tā ir problēma mirklī, kad es varu apdzīt fūri, bet tikai tad kad droši. Kamēr nav droši, distanci ievēroju. Salien pa vidu divi citi un... trīs vietās, kur fūri var apdzīt, neapdzen. Tad nu ceturtajā vietā esmu spiests apdzīt kolonnu...

Tik tiešām. Lēnumu piedot var. Bet ievērojiet lūdzu distanci.

kt315b 5.jūnijs 2017 13:41
0 3 Atbildēt

Nu redzi - es šādu kolonnu ar lēnbraucējiem nedzīšu nekad - ne ceturtajā, ne divdesmitceturtajā vietā.

Rallist, 9.jūnijs 2017 22:49
0 0 Atbildēt

vispār ,kā tu vari noteikt pirms tevis braucošās fūres ātrumu ? Distancei jābūt puse no paša ātruma ,un tos 15m tu vari iebāzt tur ,no kurienes izvilki. Ļoti švaks no tevis rallists iznāktu ,pat ja tu censtos tāds būt,bet neesi jau.

GB12 5.jūnijs 2017 11:45
3 0 Atbildēt

Par lēnajiem un ātrājiem - sestdien uz A7 divjoslu posmā interesants skats - labā josla brīva, pa kreiso kādus plus mīnus 10 km/h virs atļautā vālē Audi A4. Tad no kaut kāda sānu celiņa izgriež Peugeot 206 CC un pat nerādot pagriezienus, uzreiz metas kreisajā joslā, nogriežot ceļu A4. Tas, savukārt neesot kur palikt, cērt labajā (priekšā man), un pēc tam nez kāpēc atgriežas kreisajā. Tā nu es aizeju pižikam garām (bez šovinisma, bet pie Pižika stūres bija sieviete). Audi turpināja izcelties - kaut arī pa kreiso joslu, bet brauca ar saviem +10-15 un netraucēja. Līdz brīdim, kad labajā joslā bija fūrei - kā nonāca šai blakus, tā pēkšņi jāsamazina ātrums un jābrauc tā, ka netiek neviens garām.

Zemesgramata 5.jūnijs 2017 17:50
2 0 Atbildēt

Ir tāda morālo kropļu grupa,kuri apdzen kravas auto (vienalga virs 3,5 t vai zem) un sadzēšas. Un tad nu tam smagajam nav kur likties,jāstumj dzinējs grāvī iekšā. Fiziku nepiemānīsi. Vairākas reizes šitādiem esmu taurējis virsū.

nodoklis 8.jūnijs 2017 9:55
2 2 Atbildēt

Tad lūdz ievēro distanci, nevis osti priekšējam aizmuguri, tad grāvī nebūs jābrauc, ''aizvēja ķērājs'', ciest nevaru šito fūristu stilu, sastājās paši kolonnās tā kā vecenes barā uz tualeti un tad paši brīnās, kāpēc tauta apdzenot lien iekšā tajās mazajās spraugās un met pa mēmajiem

Čoms 9.jūnijs 2017 22:55
0 1 Atbildēt

Zemesgrāmata ,laikam no nervozajiem ,ko? Bet tu padomā ,kā pats brauci pirms tam ,kā nelaidi apdzinēju garām,kā traucēji tam Nu ,tad viņš tevi arī pasniedz labas uzvedības īso kursu,pats tā esmu darījis nekaunīgiem fūristiem,un ietaurēt tu vari mums citā vietā .Apmēram tā ,redzi.

650 5.jūnijs 2017 11:55
4 1 Atbildēt

Nu bet kā ta savādāk- protms, ka Jansona k-gs svētdienas vakarā bij pārmērīgi pārsauļojies un tieši tāpēc īsi pirms pusnakts nāca klajā ar konkrētu (un Sabiedrībai klaji naidīgu) ieteikumu uz jaunciema g-ves maukt uz 190, spiest malā pensionārus un aizmiegtām acīm dzīt labajā pagriezienā fūru kolonnas uz +70. Tieši konkrēti par TO bija Stāsts un tieši konkrēti TĀ viņš ieteica. Nevis taka tur kko kādreiz lieki laiku tērēt,lai aizdomātos par dzīvi un savas uzvedības pareizību.Šis taču ir valsts mēroga sērga- jebkuru cilvēcīgu ieteikumu nekavējoties raut ārā no konteksta un visiem iespējamajiem un neiespējamajiem līdzekļiem mēģināt tam oponēt.

Dr 5.jūnijs 2017 12:10
10 3 Atbildēt

Tad lūdzu, ievēro distanci minimums 3 auto korpusos,lai cilvēks,kurš nebaidās un ir spējīgāks par tevi, var droši un bez traucejumiem apdzīt to kravinieku.

Ja tu diena nobrauc vairāk,kā 800km,tad galu galā, tie +20km/h dod ieverojamu laika ekonomiju. Un tas,ka tu nobrauc nedēļā 100km, vienreiz uz laukiem, nenozīmē,ka visi tik vien brauc. Parasti "lidotaji" ir cilveki,kuri auto pavada lielu vai pat lielāko daļu savas nedēļas.

650 5.jūnijs 2017 12:29
3 1 Atbildēt

Jā, manuprāt tas ir Apsveicami, ja šāds 800/km/dienā/paLV mērotājs nolaižas no saviem "augstumiem" un cilvēcīgi parunā.Līdzvērtīgi cīnīties ar šādu ir tas pats, kas huligānu rajonā nepazīstamā tumšā vietā pusnaktī skaļi bļaustīties par saviem sporta sasniegumiem- t.i., galēji stulbi un bezjēdzīgi.Tieši tāpat, kā kultivēt sabiedrības uzskatu, ka cilvēkam, kurš praktiski "dzīvo uz ceļa",būtu visupirms jāņem vērā visādu tur citu gudrinieku un citādas orientācijas virtuozu uzskati un paradumi.Labi zināms, ka laika ekonomiju ilgtermiņā dod jebkura atstrādāta kustība un jebkurš veiksmīgs manevrs- tad kurš ir devis tiesības citam uztiept savu redzējumu par to, kur viņam labāk būtu izlietot to dienas gaitā ieekonomēto pusstundu.

kt315b 5.jūnijs 2017 12:39
1 1 Atbildēt

Man ir aizdomas, ka nepieciešamība nobraukt 800 km dienā (pieņemu, ka to ikdienā veic tikai attiecīgo kurjerdienestu autovadītāji) ir gandrīz vienīgais iemesls, kamdēļ ir akūti nepieciešams uzturēt maksimālu vidējo ātrumu. Tiem, kam dienā vajag nobraukt krietni mazāk, reālu starpību maz jutīs.

650 5.jūnijs 2017 13:14
5 0 Atbildēt

Protams, Kurjeri un dažādi jebkuras saimnieciskās darbības veicēji,- tie mums visi ir huļigāni un idinji.Tie Galvenie un tie Respektējamie un tie Cienīijamie, kuri "mūs baro" un kuri "veicina ekonomiku", tie ir tie,kuriem "daudz laika" un tie kuri to savu brīvo/lieko pusstundu vai stundu gatavi pofigā nesteidzīgi pavadīt šajā "laipni/patīkamajā" rīkļurāvēju un bandiitu kompānijā uz ceļa.

kt315b 5.jūnijs 2017 13:32
1 0 Atbildēt

Manā vairāk kā 25 gadus ilgajā autovadīšanas praksē atceros tikai vienu gadījumu, kad ceļu, kas ikdienā braucams 20-30 minūtēs, mēroju gandrīz stundu. Un tam par iemeslu nebija lēnbraucēji, bet gan laika apstākļi - sniegputenis + 30cm svaiga sniega uz ceļa + ledus zem tā + temperatūra ap nulli. Baidos, ka todien arī 800 km/dienā braucēji savu normu neizpildīja.

Konuss 5.jūnijs 2017 12:27
11 0 Atbildēt

Ja satiksme nav intensīva, tad tie, kas brauc lēnāk par atļauto, galīgi netraucē. Bet pieaugot satiksmes intensitātei, pieaug arī lēnāko traucēšana pārējiem - rodas mazāk iespēju apdzīt, veidojas rindas, riskantāki manevri u.t.t.

Vēl pēdējos gados daudzās vietās ir ierobežotas iespējas legāli veikt apdzīšanas manevrus. Piem, A9 šoseja no Apšupes līdz Anneniekiem. Nepārtrauktā viduslīnija ir sakrāsota daudzās vietās tur, kur uz priekšu ir ļoti laba pārredzamība, neviens krustojums īsti nemaisa un varētu droši apdzīt.

Taču paraugoties no otras puses - Somijā ārpus apdzīvotām vietām max. ātrums ir 80 km/h, ja ar zīmi nav norādīts lielāks un nerunājot par automaģistrālēm. Tur sastopot kādu, kurš ievēro max. ātrumu vai pat brauc ar mazāku - 70-75 km/h, tas netiek uzreiz apdzīts, bet no aizmugures braucošie pielāgojas priekšā braucošā ātrumam, ieturot piemērotu distanci. Ceļi, protams pietiekoši plati un teicamā stāvoklī, lai droši brauktu arī ar tiem pašiem 110 km/h - un protams, arī tur ir izņēmumi un skrējēji, taču tā nav tāda tendence, kā šeit. Vai tā ir sodu bardzība, kas liek viņiem turēties noteikumu rāmjos, vai arī mūsu psiholoģiskās īpatnības, kas liek braukt ātrāk un spiesties priekšā braucošajam pakaļā?!

Kāts 5.jūnijs 2017 14:44
0 0 Atbildēt

Somijā vari sākt gaidīt, kad tevi nostučīs mentiem, ja izskatīsies pārāk agresīvs stiepējs.

kasinsh79 5.jūnijs 2017 15:44
3 0 Atbildēt

Nu, nezinu gan. Savulaik ne reizi vien braukts uz Takho slēpot, uz ceļa arī Somijā nebijām paraugs pareizajai nācijai :) Un, pilnīgi nekādu problēmu.

Erix 5.jūnijs 2017 12:54
6 0 Atbildēt

Vakar sanāca atgriezties no Ventpils puses un papildus jau tā daudzajiem remonta luksoforiem novērot virkni bīstamu apdzīšanu. Un tās visas kā viena notika par godu lēnāk par atļauto ātrumu braucošajiem. Kādēļ? Tādēļ, ka ātrbraucēji māk apdzīt. Toties godprātīgi pēc noteikumiem braucošie parasti ir švaki apdzinēji - un tad nu dēļ lēnajiem tomēr ķeras pie bīstama manevra, kuru nemāk.

Tāpat sanāca pārliecināties par CP rūpēm par drošību. Braucu tādā lēnajā kolonnā ar ~80, gaidot pietiekami brīvu ceļa posmu apdzīšanai, bet aizmugurējais acīmredzot bija krietni steidzīgāks. Sāka apdzīšanu, rupji izveidojot "trešo joslu" - t.i. piespiežot apdzenamos un pretimbraucošos pavākties malā, lai pats brauktu pa ceļa vidu ar nepārtraukto līniju starp riteņiem. Pretimbraucošajā kolonnā otrais izrādījās CP auto. Diemžēl ierastā bākuguņu ieslēgšana un mešanās pakaļ, kas tiek veikta, sastopot kādu neuzmanīgu ātrumpārkāpēju, izpalika. CP pilnībā ignorēja šādu agresīvu apdzīšanas manevru.

Kriksis 5.jūnijs 2017 15:12
6 0 Atbildēt

Gribēju pieminēt ne visi kas brauc ar 80km/h kur atļauti ir 90 vai pat 100 ir penši. Ļoti bieži parvietojoties un apdzenot šādus vadītājus secinu ka tie ir arī gados jauni cilvēki. Bet iemesls kāpēc ir jābrauc ar 80km/h 90 vietā tad beigās ir kāds? Ja Tu nevari apdzīt priekšējo tad atstāj priekšā vismaz tos 20-30metrus lai tas kas tomēr jūtas pārliecinātāks var apdzīt Tevi un pēctam priekšā braucoš.

Kriksis 5.jūnijs 2017 15:21
5 5 Atbildēt

Otrais pa tēmu. Izskaidrojat situāciju. Vakar no Siguldas uz Rīgu braucu braucu ap 100. Apdzenu lenakos, palaižu ātrākos. Bet netālu no Rīgas pa kreiso joslu brauc honda. Uz 85 un ne km ātrāk. Kāpēc viņa tur atrodas? Kāpēc nebrauc pa labo joslu kura bija brīva? Un tieši šis agresivais braucējs vairāku kilometru garumā lika pārkāpt noteikumus pārdesmit veiklākajiem šoferiem, jo ka mes zìnām apdzīšana pa labo joslu nav atļauta. Tā bija provokācija vai kā? Ot šādus autobraucējus nesaprotu un manuprāt viņi ir jāsoda.

Fotoradarus derētu arī ieprogrammet neviss tikai uz +10kmh un sods bet ari -20kmh un sods. Ja Tu nevari braukt pa šoseju ar atļauto ātrumu tad izvēlies citu ceļu vai galu galā nelien kreisajā joslā. Vācijā labakajā gadijumā menti Tevi nokertu un uzliktu sodu, sliktakaja Tu no kada cita autovadītāja vnk pa galvu dabūtu!

kt315b 5.jūnijs 2017 15:36
3 4 Atbildēt

Izskatās, ka Kriksis mums ir ūberkrutais fotoradaru programmētājs. Nu nu, jaunkundziņ, pastāsti man, kā Tu fotoradara "-20 sodiem" pieprogrammēsi klāt REĀLO ceļa seguma stāvokli - visu, ko ietekmē gaisa un ceļa seguma temperatūra, nokrišņi, utt. Detalizēti, ar UML diagrammām un visiem iesaistītajiem sensoriem. Nevari? tad varbūt neplāties ar idejām, par kurām Tev ir diezgan miglains priekšstats...

iciks 5.jūnijs 2017 16:50
0 0 Atbildēt

Es nereti pie radariem esmu braucis ar -20. Kāpēc gan? Tāpēc, ka man priekšā esošā kolonna dara tāpat, jo "lokomotīve" tā izlēma. Apdzīt nevaru, tad nu laimīgs tā braucu, līdz aiz šī drošību uzlabojošā rīka sākas haotiska apdzīšana - visi visus. Tad jau vajadzētu visai kolonnai sodiņu pierēķināt?

Bet par "par -20 sodi visiem un vienmēr" - tas jau velk uz britu salu brokoļu lasītāja intelektu.

ak 6.jūnijs 2017 20:22
3 0 Atbildēt

Oi, kā Tu te izgāzies, Kriksi. Apsteigšana pa labo pusi NAV apdzīšana, un nav aizliegta. Tāds umņiks, bet šādu pamata patiesību nezini. Te jau pus-iuto par šo ir pierakstīts.

Lancelots 5.jūnijs 2017 15:51
5 1 Atbildēt

Nav nozīmes ar kādu ātrumu pārvietojies pa ceļu, tā pat kādam tu būsi lēns un Tevi apdzīs agri vai vēlu.

stāvbremze 5.jūnijs 2017 17:09
3 9 Atbildēt

Laimes brīdis ikvienam autovadītājam ir tad, kad saproti, kas notiek konkrētā satiksmes situācijā, un kāpēc notiek acīmredzamais. Tad par ceļā pavadīto laiku kompensācijā saņem baudāmu gandarījumu. Bet tā notiek reti! Kāpēc?!

Tāpēc, ka Latvijā ceļu satiksmē piedalās suborbitālie tūristi, kuri tikko bijuši uz Mēness vai pat aiz tā un, nu, pēkšņi atgriezušies uz ceļa. Kosmosā redzamības attālums mērāms bezgalībā, bet uz valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem ne vienmēr ir redzami nepieciešamie 300m, lai gāztu ar maksimālo atļauto. Es, piemēram, preventīvi uz gadu uz valsts galvenajiem ceļiem pilnīgi aizliegtu apdzīt, izņemot lēngaitniekus ar 30km/h. Respektīvi, pretējā brauktuves pusē atļauts iebraukt, nogriežoties pa kreisi, apgriežoties braukšanai pretējā virzienā un apbraucot stāvošus transportlīdzekļus. Un visu gadu tā – ne tikai ziemā uz slīdoša asfaltbetona, bet arī vasarā uz sausa kaucoša! Tīri disciplīnai!

Rakstā vienas vienīgas emocijas. Absolūti neviena izglītojoša teikuma. Atis un Pauls to māk! Pirms uzsākt analizēt lēnāka un ātrāka attiecības uz ceļa, jānoskaidro, kādu saturu ielikt rakstā:

- Kas tā tāda kustības ātrumu starpība?

- Ko dod ātrumu starpība?

- Kā no satiksmes drošības viedokļa izskatās ātrumu starpība 20km/h?

- Ko nozīmē statiskais attālums?

- Kā aprēķināt apdzīšanas ceļa garumu?

- Cik sekundes vajadzēs, lai atgrieztos savā brauktuves pusē?

- Kādam jābūt redzamības attālumam?

- Vai atļauts apdzīt, ja redzamības attālums mazāks par 500m?

- Ar cik skatieniem jāpārliecinās, par situācijas pēctecību?

- Kurp jābūt vērstiem šiem skatieniem?

- Nosauciet aizliegumus, kādos ceļa posmos aizliegts apdzīt.

- Nosauciet vismaz 12 pozīcijas, no kurienes var parādīties pretimbraucošs transportlīdzeklis.

- Uzzīmējiet principālu apdzīšanas manevra shēmu

- metodiski, cik posmi manevram, cik fāzes katrā no posmiem?

- kas ietekmē katras fāzes garumu?

- kādos gadījumos jāatgriežas savā brauktuves pusē?

- ar kādiem signāliem atļauts pievērst apdzenamā transportlīdzekļa vadītāja uzmanību diennakts gaišajā laikā? (jo diennakts tumšajā laikā ar tālajām gaismām izgaismotā ceļa posmā taču neviens nedzen)

- apdzīšanas manevrā iesaistīto transportlīdzekļu vadītāju kļūdas

Apdzenamais – apdzenošais – pretimbraucošais.

Tautas valodā ceļu satiksme ir attiecības personām uz ceļa ar vai bez transportlīdzekļiem. Tā, lūk! Kur persona, tur intereses. Kur intereses, tur interešu konflikts. Jebkuras personas interese ir no personas vajadzībām izrietoša. Interese ir saistīta ar reālo dzīvi un rod izpausmi noteiktā rīcībā, kas vērsta uz to, lai apmierinātu personas garīgās un materiālās vajadzības. Braucot ar maksimālo atļauto pie redzamības attāluma, kas mazāks par 300m, tiek apdraudēta valsts, sabiedrības, personu grupas un atsevišķas personas likumīgās intereses.

Manis izvēlēts braukšanas ātrums atbilstoši 99. CSN punkta nosacījumiem, ir ar likumu aizsargāta mana interese! Nebūs Jums teikt, ka es lēnais – lohs!

Sargājiet sevi saskaņā ar CSL 19. panta 3. daļu!

Braucejs 5.jūnijs 2017 18:14
4 2 Atbildēt

Nepiekrītu rakstam. Un kas tad ir ja cilvēks brauc ar 75-80 km/h. Pietiekami daudz uz ceļa ir pieredzēts ka ja tu brauksi arī ar 100 km/h, ļoti daudz braucēji tev skries garām. Tad labāk ja nejūties droši un nevēlies braukt ātrāk par 80 km/h, tad nebrauc, un arī ar šādu ātrumu braucot tiem kas tevi apdzīs arī pie 90 km/h, būs tevi vieglāk apdzīt ja tavs ātrums būs 80 km/h

hmm 5.jūnijs 2017 18:48
8 1 Atbildēt

Tak brauc kaut uz 30, bet dari to netraucējot citiem. Ja fūres, pajūgi un traktori tā spēj pabraukt, tad jau vieglajam auto arī būtu jāspēj - problēma jau ir tur, ka šie lēnie braucēji brauc lēni tāpēc, ka ir idioti, un tā kā viņi ir idioti, viņi arī neaizdomājas, ka varētu braukt lēni, netraucējot citus.

650 5.jūnijs 2017 18:56
7 0 Atbildēt

Prasība pret lēnajiem ir ar domu par to, ka ja tu brauc lēni, tad vnk ievēro savu vietu uz ceļa un pēc iespējas centies netraucēt citus un netiep virsū savu viedokli un nemēri un nesodi citus.Problēma ir nemācēšanā uzvesties. Manā skatijumā tas ir apaļš idiots, kurš demonstratīvi ievēro 70 un tikpat daebiili pēc kilometra brauc pa apdzīvotu vietu uz tiem pašiem 70.Neviens nepiespiedīs mani "cienīt" to ākstu, kurš (labi zinādams!!!) pa trešo rindu spītīgi sprauksies visiem garām ar +3kmh un pirms un pēc fotoradara turpat pēkšņi vilksies uz -15. Tas ir nicinājumu pelnījis prasts āksts, kurš nezin nedz rakstītos nedz nerakstītos nedz pat parastus ikdienas cilvēcības likumus.Bet viņam lūk visā viņa būtībā liekas ka viņš ir gudrāks par citiem.Cilvēks, kas dara klaji stulbas lietas un ar to vel lepojas- vnk pundurass un nekas vairaak

martinslusis 7.jūnijs 2017 0:34
7 0 Atbildēt

Piekrītu. Šo jau kādu laiku cenšos saprast par tiem, kuri uz 70 brauc gan 50 zonā, gan 70 zonā. Kā tas ir, ka tu brauc +20, tad brauc ar atļauto, tad atkal ar +20.

Vai nu tu brauc ar +20, +10 vai ar atļauto, bet nu vismaz dari to daudz maz konsekventi, citādi ir sajūta, ka vienkārši vispār nesaproti ar cik tad ir jābrauc.

Conqueror 5.jūnijs 2017 20:09
0 0 Atbildēt

Nuja, braucam normāli, nevajag vilkties un nevajag trakot.

imzz 5.jūnijs 2017 20:17
1 1 Atbildēt

Nez kāpēc te apspriež tikai šoseju. Es iepriekšējā komentārā jau minēju, ka bīstams ir lēnais, bet vēl bīstamāki ir "ātrie", kuriem lēnā dēļ sāk rādīties sarkans acu priekšā. Es vairākkārt uz salu tilta esmu redzējis situācijas, ka pa vidējo joslu "velkas " kāds uz 60 , ātrie apdzen viņu pa abām blakus joslām un iekārtojoties viņam priekšā , gandrīz saliekas kopā, vai arī izdara to pašu, iekārtojoties aiz "lēnā", jo labo joslu aizņem smagais, bet kreiso kāds, kurš brauc uz 70, un tad nu abi pieskrien, bet izdomā atlikt apsteigšanu un pēdējā brīdī ierauga viens otru. Tad vēl līkločošana it kā ceļš būtu sacīkšu trase. Kāpēc tad ikdienas notiek avārijas vietās , kur vietas ir diezgan, uz tiltiem nepīķa stundās, vai uz Krasta ielas? Es personīgi braucu tā, lai atrastos tālāk no vietām, kur var "iedegties kaislības".

imzz 5.jūnijs 2017 20:19
0 0 Atbildēt

ātrie apdzen viņu pa abām blakus joslām -- apsteidz pa abām blakus joslām, protams.

650 5.jūnijs 2017 21:01
4 0 Atbildēt

Pilnīga bezizejas situācija- ja viņš tur pie zīmes 70 lepni brauc plāna vidū uz 60, tad nu viņam ir jārēķinās ar to, ka tiks neizbēgami apsteigts no visām pusēm un vēl visos iespējamajos veidos 3 dimensijās pāri un zem.Ja tas kandidāts šeit lasa iAuto- es viņam 600% apstiprinu, ka tas tā būs.Nevaru nedz apstiprināt nedz noliegt,ka es personīgi to tā katrreiz darītu vai mudinātu vai atbalstītu vai vēl sazin ko, bet darītāji atradīsies- kopskaitā ļoti daudz un pat katrreiz jauni un citi, bet viņi tur būs. Un nav mums neviena arestētā par šādu apsteigšanu.

kasinsh79 6.jūnijs 2017 11:11
7 1 Atbildēt

Tēmas sakarā. Bīstams ir t.s. "izlecējs" no vidējās plūsmas, nebūtiski, ļoti ātrākais vai arī - ļoti lēnākais. Var būt situācija, kad visi (!) brauc konstanti +20. Tad absolūti nepieļaujama ir kāda spītība braukt precīzi pēc CSN - tas izsauc agresiju, vēlmi apdzīt utt. Bet, arī otrādi - ja visi rāmi brauc ar 100, nebūtu labi kādam gribēt turpat (starp visiem) braukt ar 150, vai ne?

Respektīvi - jāskatās pēc situācijas. Lai arī, pats ar ne jaudīgu auto (1.8 benzīns) reiz braucu mājup no Ventspils uzreiz pēc Ventspils svētkiem. Visu ceļu nācās kādu apdzīt, jo izskatījās, daļai ātrums 70-80 bija komforta ātrums pēc svētkiem :D Un pa vidu kaudze fūru arī. Mājās tikām sveiki un veseli, tikai, notērējot krietnu daļu degvielas :D

AnsisR 6.jūnijs 2017 16:03
1 3 Atbildēt

Mājās tikāt sveiki un veseli, norētējuši vairāk degvielu, nervus u.t.t. un pa apm 15min ātrāk kā tie kas rindiņā ar 80km/h brauca :D

hmm 6.jūnijs 2017 22:35
4 0 Atbildēt

Tas no sērijas - nafig klāt no rīta gultu, ja vakarā tāpat būs atkal jāiet gulēt?

Redzi ne visiem šāda loģika ir pieņemama - ja spēj pabraukt ātrāk, tad to arī dara, kaut varētu nedarīt.

Saprotu, ka dažiem laikam autovadīšanas sapnis ir sēdēt autobusā, bet dzīve diemžēl piespiedusi sēdēt vadītāja vietā kur kaut kas diemžēl ir reāli jādara. Tad viņi tomēr mēģina darīt pēc iespējas mazāk, brauc komfortabli uz 80, nedzen nevienu fūri, spidometrā skatās reizi stundā (kā tas kadrs augstāk komentāros), spoguļus izmanto tikai parkojoties, un, pats galvenais, nesaprot, kāpēc citi nebrauc tādā pašā nevainojamā stilā kā viņi ;)

kt315b 8.jūnijs 2017 6:55
1 3 Atbildēt

Izskatās, ka Tev pamazām sāk kaut kas pielekt. Apsveicu. Jā, liela daļa autovadītāju savas apliecības ir ieguvuši, lai likumīgi pārvietotos no punkta A uz punktu B sev nepieciešamā laikā bez sabiedriskā transporta izmantošanas. Un tikai. Līdz ar to nav korekti pieprasīt no viņiem obligāti piedalīties sacīkstēs (nobraukt kādu ceļa posmu maksimāli ātri vai nobraukt ātrāk par Jāni vai Annu viennozīmīgi ir sacīkstes).

650 6.jūnijs 2017 11:48
1 0 Atbildēt

Cilvēki brauc uz 75 tāpēc, ka viņi vnk nesaprot kas notiek. Jūklī grūti orientēties.Ja braukt ,piem ,nevis LV ,bet kkur Austrijā pa ne-autobān šoseju, tad tur būs tieši tas pats,kaut gan atļauts ir 100km/h.Tāpat visi rindā velkas uz 70 un steidzīgākie tāpat lien un riskē un cenšas izmantot katru mazāko iespēju

ZAZ961 6.jūnijs 2017 20:16
3 1 Atbildēt

Muļķības no autora puses,un arī diskusija muļķīga.Diskusijā neveiksmīgi mēģinājumi definēt mērāmos un taustāmos ciparos savstarpēju cieņu."Pilsoņi pasažieri,būsim savstarpēji pieklājīgi!""Dai dorogu duraku!"Ko vēl?Laimīgu (!) ceļu!

650 6.jūnijs 2017 21:08
1 0 Atbildēt

Īstenībā jau Autors īstenībā šo te Tēmu ir uzrakstījis jau pirms kādiem pāriss gadiem.Trāpīgi paredzējis mūsu Spožo Nākotni.Kā arī (ja kādam te piemīt "garāka" atmiņa),jau krietnus gadus 20 iepriekš viņš kko šausmīgi līdzīgu centās mums pavēstīt.Šis ir LV tautas cienījamākā īpašība- tos savus uz pirkstiem saskaitāmos "autorus" nolikt gar zemi un vienlaikus runāt par pieklājību un citām augstām lietām. Vēl jau otrs kkāds personāžs tur pa TV pārdesmit gadu garumā aiz-rīdamies mums klārēja tipa cienīijamie Kungi, padomāsim par savu uzvedību- bet kam gan patīk domāt, kad grūtības ir vispār iebraukt tajā tēmā

ps- šodien pa RadioTev uzdzirdēju "reklāmu",kura bija adresēta tiem "drusku lēnākajiem braucējiem", tīri vai jocīgi

druumais 7.jūnijs 2017 0:09
3 0 Atbildēt

Autors, šķiet man, nevienā vārdā nesaka, ka lēnajiem nav tiesību atrasties uz ceļa. Runa nav par tiesībām būt vai nebūt, bet gan par Pienākumu nesarežģīt situāciju uz ceļa. Ir ne tikai Tiesības, ir arī Pienākumi.

Ja jau reiz par tiesībām. Jebkuram ir tiesības nonākt galamērķī tajā laikā, kas nepieciešams , lai šo ceļa posmu veiktu optimālajā laikā. Ja man ceļam no darba līdz mājai ir nepieciešama 1 stunda, tad man arī ir tiesības pēc šīs stundas mazgāt rokas siltā ūdenī un sēsties pie vakariņu galda, nevis bezcerīgi tērēt laiku, sēžot astē kādam šādam lēngaitniekam. Nesaku, ka nu ir visiem jālido, bet nav arī jāvelkas kā pusdzīvam. Viss.

650 7.jūnijs 2017 2:27
0 0 Atbildēt

Labi teikts.Jautājums tikai kurš to izlasīs.

Sanāk, ka katram ir Pienākums respektēt otra Tiesības.Bet neviens Likums īsti nenosaka to smalko robežu, pie kuras tas Tiesību pieprasītājs kļūst par ākstu.Ar vienu vai ar pāris cilvēkiem es vēl varētu kaut kā vienoties, bet ja es uzstājīgi pieprasu manu Tiesību ievērošanu vienlaikus no 20 indivīdiem? Un rīt jau no 50? Turklāt lielākā daļa no viņiem acīmredzami kurn un nelabrāt izrāda sapratni.Varbūt ka tomēr man vajadzētu padomāt? Kaut kā salāgot tās savas prasības ar vietu, laiku un atbildētāju iespējām? Pat autosacīkstēs ir mūžsena problēma ar tiem, kuri tiek apsteigti par veselu apli.Nav jau tā, ka uzreiz sit nost, bet par apzinātu traucēšanu tak dažkārt pa muti var reāli dabūt

hmm 7.jūnijs 2017 11:50
5 2 Atbildēt

Ko var un vajag pieprasīt - vadītājam jāspēj komfortabli braukt ar maksimālo atļauto ātrumu un tā arī jādara.

Visi tie nesteidzīgie varoņi, kas nesteidzoties brauc zem atļautā ātruma CSDD braukšanas eksāmenu vienkārši nenoliktu. Nez, kāpēc tā? Vilkšanās tak nav nekāds pārkāpums pēc daudzu domām, tomēr tiesības tādiem pusmiroņiem nez kāpēc neizsniedz, viņu braukšanas prasmes eksāmena pieņēmējs novērtētu kā nepietiekamas.

Un ja jau eksāmenā tā nedrīkt braukt, tad loģiski, ka arī pēc eksāmena ikdienas satiksmē tā nedrīkstētu braukt.

kt315b 8.jūnijs 2017 6:49
0 0 Atbildēt

Nu bet viss ir elementāri - lai praktisko vadīšanu pārliek reizi 5 gados. Kurš vairs nevar ar 90 pa šoseju pabraukt - no trases nost.

erxx 7.jūnijs 2017 0:28
0 0 Atbildēt

beidzot!noteikumos raskta ka jeiklaujas plusma,ja visi brauc pa tallinas shose 100 ludzu ieklaujies,ja apdzen uz 123 dabusi sodu un punktus,ja velcies pa vidu ar 75 tas tak normali lai tie trakie neskrien es vinjeim paradishu!kad saak apdzi ieber grida un jutas kruts..

Maris 7.jūnijs 2017 11:36
0 0 Atbildēt

Piekritu autoram ,mēs iespaidojamies uz tā iebiedēšanas maratona,kas notiek valsti.Neiet runa par vecāka gada cilvēkiem,tagad jau no katras pretīm braucošas mašīnas raustamies ,pat ja braucam tikai uz 100.

He,he.... 7.jūnijs 2017 17:27
3 0 Atbildēt

Brauc uz 90, un tu visiem ātrskrējējiem esi traucēklis. Tas ir fakts. Pārkāpēju ir lielākā daļa braucēju, gan vieglie, gan smagie. Ātrumpārkāpēji grib piespiest braukt ātrāk tos, kuri ievēro CSN. Lūk te ir problēmas sakne, par kuru netiek runāts. Risinājums? Vai tad Latvijā ir kāds, kurš ir gatavs sakarīgi problēmas risināt......

ved naudu cp-istam! 13.jūnijs 2017 10:59
2 0 Atbildēt

Notiek kaut kā zombēšana,lai pārkāptu CSN-brauktu ar ātrumu virs 90 km/h,piemēram.Visi plūsmā slaidi laiž "+20",un te CP izlien no krūmiem un saka -vadītāj,pārkāpjat! Kas noķerts,tas sodīts,visus nenoķerst,citi priecīgi laiž tālāk,pagaidām nenoķertie,līdz nākošai reizei.Reklāma iedarbojas uz zemapziņu!

Inga 7.jūnijs 2017 17:33
0 1 Atbildēt

Man nav nekas pret lēnajiem braucējiem, lai jau brauc kaut vai uz 60,bet brīdī kad eju garām,ieraugot ka esmu sieviete lai tie pašpārliecinātie ,idioti, izbeidz momentā spiest gāzes pedāli

pat līdz 100. Tā izraisot avārijas situācijas.

ĢIRTS 7.jūnijs 2017 23:20
0 2 Atbildēt

Ja pirmais brauc 90,nakošais aiz viņa 85,talak 80,talak 75. ja busi ceturtais,brauksi 70 km stunda,atļauto 90 ,Tev to vajag ?

kt315b 8.jūnijs 2017 6:45
5 0 Atbildēt

Pēc Tavas loģikas 18ais šajā kolonnā stāv uz vietas. Nebūs nedaudz pārspīlēts?

F1 lietpratējs 8.jūnijs 2017 0:47
1 0 Atbildēt

Esmu nobraucis ne vienu vien sacīkšu gadu simulatorā. Arī uz reālām šosejām ir gan milzu pieredze, gan spējas braukt ātri, gan apdzīt. Tomēr tad, kad nesteidzos un netraucēju - neizmantoju pat max ātrumu ! Vēl neviens neminēja patieso lēnuma iemeslu - braucot uz 50 km/h dīzeļa patēr.- 2,7; uz 70- jau 3,2; uz 90- jau 4,0! Domāti vienādi apstākļi, līdzens ceļš, minivena virsbūve...Tur ir kāds āķis- man patīk apļa laikus uzlabot F1 trasē, uz ceļa ikdienā- samazināt patēriņa rādītāja ciparus, cik nu tas iespējams, minimāli traucējot satiksmes plūsmu.

650 8.jūnijs 2017 2:27
11 0 Atbildēt

Mums te vien reiz viens oriģinaali orienteetais bij avīzē Diena iepljuutijis pagaru rakstu par to, kā viņš ikdienā vakarpusē perdelējis kkur tur uz Cēsīm, iedams uz patēriņa rekordu. Kā ieskreejies uz 80, tad ripojis neitrālajā ar izspiestu sajūgu līdz 40 un shitaa visu ceļu.Es domāju, ka toreiz jo daudzi tās avīzes lasītāji būtu gribējuši pakomenteet vai viņam to viņa ātrumkloķi vismaz drisā iebāzt un vel Pedāli pa virsu iemīt ;P

MMX 8.jūnijs 2017 11:59
3 1 Atbildēt

Būsim reāli - 90% gadījumu lēni braucēji ietilpst vismaz vienā no trim kategorijām: nejūtas droši par sevi, nejūtas droši par savu auto vai ir zem kaut kādu vielu ietekmes. Visi augstāk minētie komentāri par to drošību, ceļa stāvokli un visu pārējo būtībā ir tikai attaisnošanās. Līdz ar to piekrītu tiem komentētājiem, kas saka, ka "lidotāji" ir daudz prognozējamāki, jo viņiem būtībā ir tikai viens rīcības variants. Savukārt tie, kas brauc zem plūsmas ātruma reāli ir daudz neparedzamāki, jo ja cilvēks baidās no ātruma, tad visticamāk ar pārējo noteikumu ievērošanu, brīdī kad aizmugurē sāk veidoties kolonna, arī būs pagrūti (pagrieziena rādītāji, pareizas joslas ieņemšana, utt). Auto stāvoklis un dažādu vielu ietekme vispār ir cits stāsts.

Kas attiecas uz komentāriem par ceļu stāvokli, tad pēdējos 5 gados braukājot pa objektiem esmu izbraucis lielu daļu Latvijas un teksts, ka braucu lēni jo ceļi ir slikti, neiztur kritiku. Piekrītu, ka ir posmi, kur jābrauc uz 70, bet parasti tur ir arī zīmes. Pārējā valstī vismaz 90km/h var turēt pilnīgi mierīgi.

Ko es ar šo visu gribēju pateikt - ja nevarat iekļauties plūsmā braucat pa nakti, izmantojiet sabiedrisko transportu vai atrodiet šoferi. Plūsmas kavēšana, lai arī nav noziegums, tomēr ir egoisma izpausme.

kt315b 8.jūnijs 2017 12:16
0 0 Atbildēt

Diemžēl plūsmas ātrums kā kolektīvā saprāta pazīme mani īsti nepārliecina. Rudens, pirmais sals, izbraucu no Siguldas Rīgas virzienā. Sēņoju ar 90 kmh, jo redzu, ka panelī apkārtējās vides temperatūru rāda ar mīnus zīmi. Plūsma ar 100-110-120 aiznesas garām. Vangažu mežā man jāpiebremzē (90->80), lai nepievienotos abās grāvmalās finišējušajiem Plūsmas pielūdzējiem. Un nē - nebija tur viņi viens, divi, vai trīs - pa visu mežu līdz Garkalnei kopā sanāca teju padsmit - kompānijās pa diviem-trim.

MMX 8.jūnijs 2017 13:05
2 6 Atbildēt

Plūsmas ātrums vismaz ir solis pareizajā virzienā. Ja 10 mašīnu kolonna savā nodabā braucot nosacīti drošos ceļa apstākļos uz 90-100 pievelk kādam kas brauc uz 80, it sevišķi līkumainos ceļa posmos, kur ir problemātiski apdzīt, tad lēnākais ideālā gadījumā vismaz nedaudz piespiež gāzes pedāli lai nekaitinātu aizmugurējos. Pie tam tas samazina iespēju, ka kāds mākslinieks izdomās veikt apdzīšanu neatļautā vai bīstamā vietā tādā veidā radot draudus arī tam kurš brauc uz 80

Lidotāju plūsma jau ir atsevišķs stāsts un domāju, ka visi, kas velk pāri 120, kaut kādā prāta nostūrī apzinās savu darbību sekas, pie tam šīs atsevišķās plūsmas lielākoties satur 3-5 mašīnas un samērā atri pazūd (ja neavarē, netrāpa uz ceļa remota luksafora vai ceļinieki nenoķer)

tox3 11.jūnijs 2017 22:34
2 0 Atbildēt

Pavērojot, kas notiek apkārt, bieži vien nākas secināt, ka lēnas braukšanas iemesls ir mobilā telefona lietošana

E52 13.jūnijs 2017 11:07
1 0 Atbildēt

Jā.Aizmirsies,bet kādreiz bija ķeršanas kampaņa,un tad bailīgie izlaida telefonus no rokām,un tie krita lejup.Tagad viedtāruņu pārdevēji varētu uzsaukt atkal tādu kampaņu arī,lai celtu glaudtālruņu pārdošanas apjomus.

No doubt 13.jūnijs 2017 11:19
5 0 Atbildēt

Tukšas runas,vienalga,garas vai īsas.Visi citi uz ceļa man tikai traucē.Mans drošais ātrums ir tad,kad priekšā neredzu nekādus sarkanus spīguļus,un aizmugurē ir tikai vāja atblāzma.

EJ24 13.jūnijs 2017 12:31
4 0 Atbildēt

Kaut kāda sagadīšanās,vai.Pie spalvas tikušie,vīlušies iespējas tikt augstāk,tagad spiež uz leju.Arī pietiek.com devis iespēju Ievai B. izteikties. (Parazīti un pabiras pret normāliem cilvēkiem: reālā sociālā nevienlīdzība Latvijā).

vidusmēra braucējs 14.jūnijs 2017 15:52
2 0 Atbildēt

Manuprāt nav problēmas, ja brauc kontanti lēni un (kas ir pilnīgi obligāti jāievēro) atstāj pietiekami lielu distanci, lai ātrāk braucošie var apdzīt/apsteigt un turās pēc iespējas tuvāk ceļa labajai malai - bet visi šie priekšnosacījumi izpildās ļoti reti un biežāk lēnbraucēji sāk veidot vagonus uz ceļa, kas pats par sevi ir ļoti nedrošs pasākums, jo 1) ātrums tādā vagonā samazinās vēl vairāk, radot vēl lielāku nervoziju 2) nav iespējams novērtēt ceļu 3) vēl vairāk pazūd distance, kas ir ļoti bīstami, jo lēnbraucējiem lielākoties (un ne viņiem vien) ir tendence laicīgi nerādīt pagrieziena signālu, tā vietā truli bremzējot un radot reālas avārijas situācijas. Manuprāt lēnbraukšana bez pamatojuma un traucējošā veidā citiem ir pirmkārt slēpta agresija....jā jā tieši tāda pati ar ko dāžādi zvērināti čunčinatāji lamā ātros braucējus un otrkārt tā ir necieņa pret citu laiku un ieteikumus pusstundu ātrāk izbraukt, ieekonomētas minūtes neko nenozīmē šo faktu tikai paspilgtina - es izvēlos braukt tieši laikā ņemot vērā manu vidējo ātrumu, laika apstākļus un iespējamos ceļa remontus - man nav savos laika aprēķinos jāiekļauj kāds kam patīk telefonā pļurkšķēt, vilkties vai vienkārši nebraukt plūsmas ātrumā...protams, katram ir tiesības uz savu braukšanas stilu - bet tas ir jādara otram netraucējot un pie viduslīnijas pielipis 75-80 braucējs, kura ātrums regulāri mainās un pie katras zīmes jāmin pa bremzēm (nevis laicīgi un līgani jāsamazina ātrums) tiešām traucē un pat ļoti. Vēl kas, braukšana normālā plūsmas ātrumā, turklāt vērojot ceļu ir arī bauda braukt, nevis tikai ietaupīts laiks, pretēji kāda atgāzu ostīšanai (jā jā eļļas kurinātāji ir regulāri ceļā) un izvēlētajam neātrumam. Par laimi gan jāsaka, ka ierasti šādi lēnbraucēji nav problēma vieglo auto kompānijā....kombinācijā ar smagajiem, gan rodas nepatīkami brīži.

tagd atbildu uz jautājumu 14.jūnijs 2017 20:08
0 0 Atbildēt

God.Vernon,vai nu prognozēts un apdomīgi izpildīts,vai arī negaidīts un straujš,ar iespējamām nepatīkamām sekām,piemēram nolido brilles vai zobu protēze izsit priekšējo stiklu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 14

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 12

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti