Teju divas trešdaļas velosipēdistu ir nokļuvuši bīstamās situācijās “aklo” zonu dēļ 13

 
LAMB | 2.augusts 2022 14:54

Ceļu satiksmes negadījumi nereti notiek, nepamanot citus satiksmes dalībniekus transportlīdzekļa "aklajās" zonās, kas nav redzamas spoguļos un auto logos. Lai maksimāli izvairītos no šādiem negadījumiem, satiksmes dalībniekiem, īpaši mazāk aizsargātajiem, ir svarīgi ņemt vērā gan savas, gan citu satiksmes dalībnieku aklās zonas.

Lai veicinātu satiksmes dalībnieku zināšanas par aklajām zonām un to bīstamību, Latvijas Automoto biedrība (LAMB) sadarbībā ar Latvijas autopārvadātāju asociāciju "Latvijas auto" un Valsts policiju uzsāk kampaņu "Uzmanies – aklās zonas!".

Teju divas trešdaļas jeb 63% velosipēdistu un 62% skrejriteņu, elektroskrejriteņu, monoriteņu vadītāju, piedaloties ceļu satiksmē, ir nonākuši bīstamās situācijās "aklo" zonu dēļ, liecina LAMB veiktais pētījums*. Cita transporta līdzekļa "aklajā" zonā bija nonākuši vairāk nekā trešā daļa jeb 37% no šiem riteņbraucējiem un teju puse jeb 48% skrejriteņu, elektroskrejriteņu, monoriteņu vadītāju.

"Lielākā daļa ceļu satiksmes dalībnieku zina, kas ir "aklās" zonas (97%), un pirms manevra veikšanas pārliecinās, vai "aklajā" zonā nav citu satiksmes dalībnieku (96%), tomēr bīstamo situāciju skaits, kas saistīts tieši ar šīm zonām, joprojām ir satraucoši liels. Turklāt šobrīd, kad arvien pieaug gājēju, velosipēdu vai elektroskrejriteņu vadītāju skaits, diemžēl pieaug arī iespējas notikt ceļu satiksmes negadījumiem, kuros var ciest šie mazāk aizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki. Tāpēc ir īpaši būtiski apzināties dažādos riskus, kas pastāv satiksmē, un "aklās" zonas ir viens no šādiem riskiem," skaidro LAMB prezidents Juris Zvirbulis.

Īpaši smagas sekas var būt negadījumiem, ja mazāk aizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki cietuši, atrodoties smagā transporta līdzekļa "aklajā" zonā.

"Tieši lielajiem transportlīdzekļiem, piemēram, kravas automašīnām un autobusiem, "aklā" zona ir lielāka nekā vieglajām automašīnām. Negadījumi, kuros iekļūst kāds no mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem un kravas transportlīdzeklis vai autobuss, nereti beidzas ar traģiskām sekām. Tādēļ aicinu ikvienu gājēju, velosipēdistu, elektroskrejriteņa vadītāju atcerēties, ka ne vienmēr autobusa vai kravas automašīnas vadītājs tevi uzreiz pamanīs, jo, iespējams, atrodies viņa "aklajā" zonā. Tādēļ pirms šķērso izbrauktuvi no pagalma vai stāvvietas vai ielu, pārliecinies, ka autovadītājs tevi tiešām redz un stājas, lai tevi palaistu. Tāpat jāvēro kravas transportlīdzekļu un autobusu virzienrādītāji, paturot prātā, ka tā vadītājs, iespējams, tevi nav pamanījis. Vienlaikus arī autovadītājiem pašiem vairākkārtīgi ir jāpārliecinās par drošību pirms manevru veikšanas," uzsver Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka pienākumu izpildītājs Arturs Smilga.

Kopumā 64% ceļu satiksmes dalībnieku ir nonākuši bīstamās situācijās "aklo" zonu dēļ. 45% no šiem respondentiem norāda, ka paši nepamanīja citu transportlīdzekli, kas bija viņu "aklajā" zonā, bet 40% respondentu norāda, ka viņus nepamanīja kāds cits satiksmes dalībnieks, proti, viņi atradās cita satiksmes dalībnieka "aklajā" zonā.

Nedaudz mazāk nekā ceturtā daļa (23%) respondentu, kas ikdienā piedalās ceļu satiksmē, nav nonākuši bīstamā situācijā "aklo" zonu dēļ.

 

 
Visi komentāri
 
Opis 2.augusts 2022 16:31
0 0 Atbildēt

Nu ne tikai velosipēdisti, arī citi satiksmes dalībnieki nedomā ar galvu, kad veic manevrus un nerēķinās ar fūres gabarītiem un masu. Ja auto vadītājam tas parasti beidzas ar sadauzītu auto, tad velosipēdistam var gadīties, ka radi pulcēsies sestdien divos.

es 2.augusts 2022 17:57
3 2 Atbildēt

Lai tie fūristi nedirš par aklajām zonām! Mūsdienās to var novērst par nieka 10 EUR katrai puse. 20 EUR jau nu sakasīs, vienu sutku neapreibināsies ar cīgām, nekas nenotiks!

WALA 2.augusts 2022 18:56
0 0 Atbildēt

Lai jau tā būtu tikai visiem kaut kā aizmirsies, ka piemēram pa labo pusi apdzīt aizliegts !!!

es 2.augusts 2022 19:01
0 0 Atbildēt

Pa labo pusi nemaz apdzīt nevar! Un ja var apsteigt, tad kautkas nav labi ar galvu apsteidzamajam. Nav ko vilkties kreisajā joslā,

WALA 2.augusts 2022 20:11
0 0 Atbildēt

Ņemot vērā to uz ko norādi apsteigt gan nav problēmu, pat ja joslas ir "vadītāju iedomātas" ... nemaz nerunājot par variantu ar vairākām joslām 1. virzienā.

WALA 2.augusts 2022 20:14
0 1 Atbildēt

t.i. precizēšu- atbilstoši CSN tas ir aizliegts izņemot ja kāds rāda kreisā pagrieziena signālu.

imzz 3.augusts 2022 14:21
0 0 Atbildēt

ārpus apdzīvotām vietām, bet riteņbraucēji visvairāk tak cirkulē tieši apdzīvotās vietās un to tuvumā ;)

Jopta 2.augusts 2022 23:35
1 0 Atbildēt

Dažam labam vieglā vadītājam aklā zona sākas, iedarbinot dzinēju un beidzas, izslēdzot to. Ņikuku neredz, brauc kā lohi, tramīgi kā gazeles un atriebīgi kā Putins.

Vadītājs 3.augusts 2022 9:02
0 0 Atbildēt

Es braucu ar spaini galvā, tā drošāk, jo nevar zināt kad atkal velosipēdists uzkritīs virsū!

Velo 3.augusts 2022 9:09
1 0 Atbildēt

Nu, tādus spaiņugalvas es redzu katru dienu - tiesības nopirka, bet operācijai "noņemt spaini" nepietika

WALA 3.augusts 2022 9:33
0 0 Atbildēt

Neapvaino cilvēkus, tā kā spainis galvā, tad tiesības un auto tā arī nejauši uz "aklo" nopirkās ...

Vadītājs 3.augusts 2022 10:12
0 0 Atbildēt

Ja tev būtu spainis galvā, tas kalpotu kā antena savienojumam ar viedo visumu un tu zinātu, ka tiesības un vadītāja apliecība ir 2 dažādas lietas. Tiesības mums garantē satversme, bet vadītāja apliecība maksā tik cik norādīts Valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" publisko maksas pakalpojumu cenrādī.

Par brīvu apliecību nevienam neizsniedz. Tikai idiots prasīs vai es nopirku apliecību, jo visi kam tāda ir, zina ka tas ir maksas pakalpojums.

Spainis 3.augusts 2022 10:34
0 1 Atbildēt

Vadītājs ir reāli sacepies, mēģinot pierādīt ka nav spaiņnesis

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti