Strāvas banka kabatā: ārējie lādētāji neierobežotai mobilitātei

Foto: Publicitātes attēls

Deep White | 15.jūnijs 2022 10:28

No mazām kabatas formāta ierīcēm līdz pamatīgiem agregātiem, kas, aci nepamirkšķinot, spēj uzlādēt automašīnu – ārējās uzlādes baterijas, ko zinām arī ar nosaukumu power bank, tiek ražotas plašā klāstā visdažādākajām vajadzībām.

Tomēr tām visām ir kas kopīgs – tās lietotājam sniedz brīvību doties turp, kur sirds kāro, neraizējoties par iespēju uzlādēt dažādas ierīces un neriskējot zaudēt saikni ar ārpasauli. Kā novērtēt, kurš ārējais lādētājs ir labāk piemērots jūsu dzīvesstilam, stāsta tirdzniecības tīkla “Kesko Senukai Latvia” eksperti.

 

Ko īsti dara ar ārējo lādētāju?

Ārējais lādētājs ir pārnēsājams akumulators, kas uzlādēšanas procesā uzkrāj noteiktu enerģijas daudzumu, kuru pēc tam ar USB kabeļa palīdzību var pārsūtīt citām ierīcēm. Tā ir galvenā atšķirība no parastiem lādētājiem: parasts lādētājs savieno ierīci ar elektrības rozeti un pabaro uzreiz, bet ārējais lādētājs enerģiju uzkrāj, tāpēc ierīču uzlādēšanas laikā nav vajadzīga kontaktligzda un elektrības pieslēgums.

Kaut arī visbiežāk ārējos lādētājus ikdienā izmanto viedtālruņu un klēpjdatoru uzlādēšanai, faktiski ar ārējo lādētāju var uzlādēt jebko, kas darbojas ar baterijām un kam var piespraust USB kabeli. Šādu ekstra uzlādes bateriju var paņemt līdzi visur – gan ceļojumā skarbākos apstākļos (mūsdienās ārējos lādētājus ražo ar zināmu noturību pret triecieniem, mitrumu un putekļiem), gan ikdienas gaitās. Vienīgi jāatceras, ka lidmašīnās to drīkst pārvadāt tikai rokas bagāžā.

 

Kā novērtēt ārējā lādētāja parametrus?

Lai izvēlētos savam dzīvesveidam atbilstošāko ārējo lādētāju, jāņem vērā vairāki svarīgi faktori: ierīces izmērs un svars, uzlādes jauda un ātrums, akumulatora uzlādes laiks un savienojumu skaits.

Pirms ārējā lādētāja iegādes ir svarīgi saprast, kādam nolūkam to izmantosiet. Ja skaidri zināt, ka reizēm piektdienas naktī vēlēsieties palādēt telefonu, lai izsauktu taksometru, pilnīgi pietiks ar pārsimt gramu smagu, vidēji jaudīgu lādētāju, ko var ērti ielikt rokassomiņā.

Vissvarīgākais parametrs ir lādētāja veiktspēja. Ārējā lādētāja baterijas jauda tiek mērīta mAh jeb miliampērstundās, un to parasti norāda ierīces tehniskajā specifikācijā. Jo lielāks šis skaitlis, jo lielāka ierīces ietilpība, tā retāk jāuzlādē un vairāk reižu spēj uzlādēt citas ierīces. Vienai pilnai telefona uzlādei vajadzēs apmēram 4000–5000 mAh. Tātad, ja papildu enerģijas avots paredzēts tikai atsevišķām lietošanas reizēm, derēs jebkurš ārējais lādētājs ar 5000–20 000 mAh jaudu. Mazākās ierīces, visticamāk, varēs apkalpot tikai vienu iekārtu, bet jaudīgākās vienlaikus var uzlādēt arī divas vai pat trīs. Lielākā daļa standarta modeļu viedtālruni uzlādē aptuveni 90 minūtēs. Savukārt pašu standarta ārējo lādētāju var pilnībā uzlādēt 1–2 stundu laikā.

Ir pieejami arī bezvadu ārējie lādētāji. Lai uzkrātu enerģiju, tam nepieciešams USB kabelis, taču pēc tam tie uzlādē mobilos tālruņus bezvadu režīmā. Atšķirībā no USB barošanas lādētājiem, ko ierobežo kabeļa tips, bezvadu lādētājus var universāli izmantot visiem mobilajiem tālruņiem, vienīgi jārēķinās ar nedaudz ilgāku uzlādes laiku, nekā pievienojot ierīci lādētājam ar kabeli.

Pašam sava spēkstacija

Ja jums nepieciešams lielākas ietilpības strāvas avots ilgākam laikam, drošāka izvēle ir ārējais lādētājs ar vismaz 40 000 mAh jaudu. Ietilpīgākās enerģijas bankas spēj uzglabāt pat līdz 75 000 mAh, ar ko būs gana daudzkārtējai uzlādei. Tiesa, tās ir arī gana iespaidīgas ierīces, ko vis rokassomiņā neieliksi – dažas prāvākās var svērt pat 10 kilogramu.

Parasti ar šiem lādētājiem var vienlaikus uzlādēt vairākas ierīces, ar jaudīgākajiem modeļiem – pat līdz 10 dažādām ierīcēm ar atšķirīgu tipu kontaktligzdām. Pats lādētājs, neraugoties uz vareno ietilpību, atgūst enerģijas krājumus apbrīnojami ātri: stundas laikā to var uzlādēt vidēji par 80%.

Iegādājoties šādu ierīci, jārēķinās ar lielākām investīcijām, taču tas atmaksāsies ar uzviju, baudot neatkarību, ko tā sniedz, ir nesamaksājama. Tā patiešām ir īsta enerģijas banka, ar kuru var doties gan tuksnesī, gan mūžamežos.

Saules baterijas – arī ierīču uzlādēšanai

Viena no ilgtspējīgas saimniekošanas tendencēm, kas gūst arvien lielāku popularitāti visā pasaulē, ir enerģijas iegūšana no atjaunīgajiem dabas resursiem, tostarp no saules. Šīs tendences ir aktuālas arī tehnoloģiju vidē – līdzīgi kā saules baterijas apgādā ēkas ar elektroenerģiju, viedtelefonu vai klēpjdatoru var uzlādēt ar ārējo lādētāju, kura akumulators uzkrāj saules enerģiju.

Lai efektīvi izmantotu šādu lādētāju, vislabāk to atstāt tiešā saules gaismā. Pilnai uzlādei būs vajadzīgas vidēji 25–50 stundas. Tomēr lādētājs, kā jebkura saules baterija, krās enerģiju arī tad, ja saule tik spoži nespīdēs. Šie lādētāji ir īpaši piemēroti tiem, kuri daudz uzturas dabā un dodas garos pārgājienos. Ne velti tos parasti ražo ar trieciena, mitruma un putekļu izturīgu korpusu, iestrādātu lukturīti/SOS apgaismojumu un iespēju vienlaikus uzlādēt vairākas ierīces.

Saules lādētājs ar 5 W saules paneli mobilo tālruni uzlādēs vidēji 2,5–3 stundās, ar 20 W paneli – vidēji nepilnā stundā, ja lādētājs izmanto 80–100% no norādītās jaudas.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Toyota atsauc bZ4X, Subaru – Solterra

Toyota paziņojis par sava pirmā pilnībā elektriskā krosovera bZ4X atsaukumu. To pašu darīs arī Subaru, kura modelis Solterra ar bZ4X dala platformu. Lasīt vairāk

 

Nepilni 100 000 eiro - 510 Zs jaudīgs BMW universāls ar drifta režīmu (+ FOTO) 1

BMW pieteicis pirmo sērijveida M3 universālu. 510 Zs jaudīgais spēkrats pirmizrādi piedzīvos Gudvudas Ātruma festivālā 23.jūnijā. Lasīt vairāk

 

Sākta pirmā jaunā elektrovilciena pārvietošana uz Latviju 4

Šonedēļ ir sākta pirmā elektrovilciena, ko “Škoda Group” uzņēmums “Škoda Vagonka” a.s. ražo AS “Pasažieru vilciens”, pārvietošana uz Latviju. Lasīt vairāk

 

Vācu jaunietis izgudro ārkārtas bremzēšanas sistēmu velosipēdam (+ VIDEO) 7

Vācijas „Jugend forscht” (Jauniešu pētījumi) konkursā uzvarēja puisis, kurš izgudrojis ārkārtas bremzēšanas sistēmu velosipēdam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti