Rafale veidots godinot laiku, kad Renault ražoja lidmašīnas. Rafale nosaukums iegūts no 1933. gada lidmašīnas Caudron C.430 Rafale, kas nedēļu pēc sava pirmā lidojuma uzstādīja pasaules ātruma rekordu, sasniedzot 292 kilometrus stundā. Rafale Renault modeļu gammā kļuvis par lielāko (neskaitot komerctransportu) un tehnoloģiski aprīkotāko modeli.
200 Zs pašuzlādes un 300 Zs lādējāmā hibrīda versijas
Rafale būvēts uz Renault-Nissan CMF-C/D platfromas, kas ir pamatā arī tādiem aktuālajiem modeļiem, kā Renault Espace, Renault Austral, kā arī Nissan X-Trail. Ar pirmajiem diviem tam ir kopīgas gan tehnoloģijas, gan interjera dizaina elementi. Rafale būs pieejams divās spēka versijās. Viena no tām ir 200 zirgspēku 400V pašuzlādes hibrīdsistēma, kas identiska iepriekšminētajos Espace un Austral modeļos. Tā aprīkota ar 1.3 litru trīscilindru benzīna dzinēju, kas attīsta 130 Zs, transmisijā integrētu 68 Zs elektromotoru un 34 Zs starteri-ģeneratoru un 2 kWh bateriju.
Otra būs lādējamā hibrīda versija ar 22 kWh bateriju ar papildus elektromotoru, kas piedzīs aizmugurējo asi. Līdz ar to šajā versijā Rafale būs ar četru riteņu piedziņu. Tiesa – pārsvarā tas darbosies priekšpiedziņas režīmā, uz aizmugurējo asi novadot jaudu pēc nepieciešamības. Savukārt sniega braukšanas režīmā jaudu varēs sadalīt 50:50 attiecībā. Atsevišķa bezceļu braukšanas režīma Rafale gan nebūs. Šajā versijā benzīna dzinēja jauda palielināta līdz 150 Zs, bet hibrīdsistēmas kopējā jauda būs 300 Zs. Elektriskajā režīmā ar vienu uzlādi Rafale plug-in hibrīds spēšot nobraukt līdz 100 km.
Platāks, ar stingrāku piekari
Rafale ir par 40 mm platāks nekā Austral. Arī riepas ir platākas un stingrāks piekares regulējums, tādējādi cenšoties panākt sportiskāku vadāmību. Tomēr jāsaka, ka vadāmība un gaitas īpašības visai modeļu trijotnei ir ļoti līdzīgas, kas ir laba ziņa jo gan Austral, gan Espace ir sevi pierādījuši kā patīkami braucami auto. Izmēģināšanai tika piedāvāti Rafale ar pašuzlādes hibrīdu. 200 Zs hibrīdsistēma darbojas ļoti plūdeni – braukšanas uzsākšana notiek elektriskajā režīmā un arī pārsvarā ir drīzāk elektroauto raksturīgas braukšanas sajūtas. Lai gan benzīna dzinējs šajā sistēmā tieši piedzen priekšējos riteņus (nevis kā X-Trail – tikai lādē bateriju). Benzīna dzinēja darbība izteiktāk sajūtama vien tad, kad pie tukšas baterijas ir nepieciešama pilna jauda. Tad trīscilindru dzinēja sportiskā bubināšana ir dzirdama salonā. Bet pārsvarā braukšana ir klusa. Rekuperācijas režīmi pieļauj braukt arī viena pedāļa režīmā. Degvielas patēriņš Seviljas paugurainajā apkārtnē sasniedza 5.8 litrus uz 100 km. Vienīgais troksnis salonā nāk no riteņiem un piekares – šeit gan skaistums prasa upurus jeb 20” diski ar zemu riepu diametru. Rafale papildaprīkojumā pieejama 4control jeb četru riteņu stūrēšanas sistēma ar adaptīvo piekari, kas auto padara manevrētspējīgāku pie zema ātruma un precīzāku lielākā ātrumā. Dārgākajā modeļa versijā šī sistēma jeb Advanced 4control būs aprīkota ar kameru, kas skenēs priekšā esošā ceļa segumu un atbilstoši tam regulēs piekares stingrību.
Salonā plašums ir jūtams gandrīz visos virzienos – gara auguma vadītāji nelaupa vietu tikpat gara auguma pasažieriem, turklāt pieejama 627 litru ietilpīga vieta bagāžai. Aizmugurējās pasažieru vietās gan trīs pieaugušie pilnvērtīgi gluži ērti blakus nevarēs sasēsties.
IZMĒRI
- Garums: 4710 mm
- Platums: 1866 mm
- Garenbāze: 2738 mm
- Augstums: 1613 mm
- Klīrenss: 180 mm
- Bagāžas nodalījums (min./maks.): 627/1914 litri
- Pašmasa: 1653 kg
Stūraināks dizains, spilgtu krāsu palete
Lai arī tehnoloģiski Rafale ir ļoti tuvs Espace un Austral modeļiem, pēc ārējā izskata tas ir krietni līdzīgāks jaunajam Scenic. Ārējā dizainā valda asas šķautnes, vairs nav sastopamas iepriekš par markas firmas zīmi kļuvušās C formas LED gaismu joslas. Lai gan atsevišķi dizaina elementi raisa asociācijas ar citu marku modeļiem, piemēram, priekšdaļa kļuvusi diezgan līdzīga Peugeot pašreizējajiem modeļiem, sānu logu līnijā var vilkt paralēles ar BMW vai aizmugurējie lukturi pēc Škoda modes. Taču tā mēs katrs varam vērtēt pēc saviem ieskatiem, tāpat kā jautāt ko mums atgādina mākonis debesīs vai attēls Roršaha psiholoģijas testā. Kopumā Rafale dizains ir augstvērtīgs, labās proporcijās un gaumīgi nostrādāts. Lai arī ļoti līdzīgs jaunajam Scenic modelim, Rafale tomēr šķiet greznāks un dārgāks. Iespējams, ka tas arī pateicoties spilgtajam krāsojumam un melnajām virsbūves detaļām. Rafale pieejamas 5 virsbūves krāsas, kā arī matēti zilais tonis, kas pieejams pašai dārgākajai Rafale versijai – Atelier Alpine.
Jau pazīstams interjera iekārtojums
Salonā gan nav tik būtisku dizaina jaunumu (izņemot “ģeniālo elkoņu balstu” jeb “ingenious armrest”). Priekšējā paneļa izkārtojums ir pazīstams kā Megane, tā arī pārējos iepriekšminētajos modeļos. Protams, starp modeļiem ir minimālas atšķirības, taču koneptuāli risinājums ir vienāds – paneļa vidū ir vertikāls OpenR link, sadarbībā ar Google veidotās infosistēmas displejs, zem tās atrodas fizisku īsceļu pogu rinda. Rafale ticis pie uzlabotas grafikas. Jāuzteic Renault, gan par fizisko pogu saglabāšanu, gan dažādiem risinājumiem roku un pirkstu atbalstam viduskonsolē, lai atvieglotu skārienjutīgā ekrāna lietošanu. Rafale interjers gan pārstrādāti, gan dabīgi materiāli. Piemēram priekšējā panelī tiek izmantots šīfera akmens un korķis, sēdekļi no 60% pārstrādātas sintētiskās ādas, bet panorāmas jumts no pārstrādāta stikla. Kopumā ir augstvērtīgas apdares sajūta, vien atsevišķās vietās jostas līmenī izmantota cietā, lētākā plastmasa.
Atgriežoties pie “ģeniālā elkoņu balsta”, tas ir atvāžams elkoņu balsts aizmugurējā rindā, kurā integrētas USB-C ligzdas, tapsēti nodalījumi sīklietu novietošanai un glāžu turētāji ar speciāliem stiprinājumiem planšetdatora vai viedtālruņu ievietošanai. Taču ģeniālāks drīzāk šķiet panorāmas stikla jumts (sastopams arī Scenic modelī) jeb tā aptumšošanas sistēma Solarbay. Tā vietā, lai izmantotu mehānisku pārsegu, kas pārsvarā aizņem salona telpu galvas zonā, Renault jumtu necaurspīdīgu padara polimērā izkliedētie šķidrie kristāli. Jumts sadalīts 9 segmentos, kurus pēc vajadzības var aptumšot vai dzidrināt. Tas darāms kā ar slēdzi, tā arī ar balss komandām. Interesanti, ka jumta zonas var aptumšot/dzidrināt pēc vajadzības – visu jumtu, tikai priekša, vai tikai aizmugurē. Jāsaka gan, ka dzidrā stāvoklī jumts nav pavisam caurspīdīgs, un aptumšotā stāvoklī tas joprojām laiž cauri saules gaismu, taču tā ir izkliedēta un tiešie saules stari netraucē.
Renault vēlas sacensties ar premium modeļiem
200 Zs Rafale pie pircējiem nonāks jau jūlijā, bet 300 Zs lādējamais hibrīds būs dabūjams rudenī. Tas tiks piedāvāts trīs dažādās komplektācijās – Techno, Esprit Alpine un Atelier Alpine. Pēdējā jeb greznākā aprīkojuma versija gan būs tikai jaudīgākajam Rafale. Sākuma jeb Techno versijā Rafale Latvijā maksās no 40 890 EUR, un šādā cenā auto būs aprīkots ar 12.3” OpenR Link multimediju sistēmu, apsildāmiem priekšējiem sēdekļiem, apsildāmu stūri un vējstiklu, klimata kontroli, full LED adaptīvajām gaismām, 20” vieglmetāla diskiem, adaptīvo kruīza kontroli ar joslu ieturēšanas asistentu, atpakaļskata kameru un drošības asistentiem. Savukārt Esprit Alpine aprīkojuma versijā cena būs no 44 890 EUR.
Renault pārstāvji prezentējot modeli uzsvēra, ka D-segmentā Rafale konkurēs ar Škoda Kodiaq, Audi Q5 Sportback, Volvo XC60 un Lexus NX modeļiem.
Kādēļ tā viduskonsole, vai kā to, sētu pa vidu sauc, kur ātrumkloķis atrodas ir tik augsta? Reāli tak nevar kājas normāli paplest jābrauc kājām kopā, bet tas nav ērti.
Lai pa izdangātu ceļu braucot, neskanētu zvanu mūzika 😊