Drošība augstākajā līmenī: Tiguan saņem vēl piecas zvaigznes 3

 
20.jūlijs 2009 9:51

Tiguan modelis ir ne tikai viens no populārākajiem, bet arī drošākajiem automobiļiem savā klasē: trīs neatkarīgu sadursmes testu rezultāti vēlreiz apstiprinājuši Volkswagen augsto kompetences līmeni drošības jomā.

Tiguan pasīvo drošības sistēmu neticamo efektivitāti apstiprināja neatkarīgi vērtētāji ASV un Eiropā: jūlijā Amerikas Jauno automobiļu novērtēšanas programma (NCAP) piešķīra Tiguan augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes. Nacionālā ceļu satiksmes drošības administrācija (NHTSA) vērtēja trīs drošības parametrus: frontālo sadursmi, sānu sadursmi un pretapgāšanās stabilitāti. Frontālajā un sānu sadursmē Tiguan, Eiropas vispopulārākajam SUV automobilim, tika piešķirtas piecas zvaigznes kategorijā pasažieru aizsardzība par autovadītāja un blakussēdētāja aizsardzību un četras zvaigznes par pretapgāšanās stabilitāti. Savainojumu risks visos gadījumos tika novērtēts kā ļoti zems.      



Tiguan augstvērtīgais sniegums balstās uz mūsdienīgu drošības koncepciju, kurā iekļauts stabils salons un enerģiju absorbējošas deformācijas zonas visapkārt automobilim. ASV Ceļu drošības apdrošināšanas institūts (IIHS), ko dibinājušas ASV apdrošināšanas kompānijas un kas kopš 1995. gada veic regulārus sadursmju testus, konstatēja, ka kompaktais SUV automobilis teicami reaģē uz sadursmi un piešķīra automobilim „Augstākās drošības balvu” (“Top Safety Pick”). Turklāt populārais bezceļu automobilis uzrādīja visu laiku labāko rezultātu kompakto SUV klasē, iegūstot četras zvaigznes par jumta stabilitātes testu, kurā tam uzkrautais svars četras reizes pārsniedza paša automobiļa svaru.     

2009. gadā Tiguan ieguva augstāko iespējamo novērtējumu piecas zvaigznes stingrajā Eiropas Jauno automobiļu novērtēšanas programmā (EuroNCAP), kurā automobili pārbaudīja četrās kategorijās (pieaugušo pasažieru aizsardzība, bērnu aizsardzība, gājēju aizsardzība, drošības palīgsistēmas).

Tiguan augstā drošības potenciāla iemesli meklējami virsbūves konstrukcijas stabilitātē un atbilstošajās aizsardzības sistēmās. Tiguan automobilim izvēlēta viegla pastiprināta profila konstrukcija, kas izgatavota no augstākās izturības lokšņu tērauda. Tērauda virsbūves karkasa konstrukcija arī sniedz pasažieriem optimālo aizsardzību sadursmes gadījumā. Arī daudzās autovadītāja palīgsistēmas, kā bremžu pretbloķēšanas sistēma (ABS), elektroniskā trajektorijas stabilizācijas sistēma (ESP) ar bremžu palīgsistēmu, elektroniskā diferenciāļa bloķēšanas sistēma (EDL) ar piekabes stabilizācijas sistēmu un elektroniskā bremžu sistēma (EBS) dod savu ieguldījumu lieliskajā automobiļa drošībā.

Automobiļa iekšpusē perfekti saskaņotā virsbūves un ierobežojumu sistēmas mijiedarbība nodrošina, ka sadursmes gadījumā trieciena ietekme uz pasažieriem tiek samazināta līdz minimumam. Trīspunktu ievelkamās drošības jostas ietilpst visu sēdekļu standartaprīkojumā. Drošības jostu spēka ierobežotāji, kas samazina triecienu krūšu līmenī, ir iebūvēti abos priekšējos sēdekļos un malējos aizmugures sēdekļos. Turklāt elektroniski aktivizējami drošības jostu spriegotāji priekšējos sēdekļos nodrošina optimālu pieejamās drošības zonas izmantošanu. Priekšējie gaisa drošības spilveni kombinācijā ar drošības jostu ierobežojumu sistēmu nodrošina optimālu aizsardzību autovadītājam un blakussēdētājam. Pilnīgi jauna dizaina priekšējie sēdekļi un galvas balsti ir speciāli izstrādāti, lai aizmugures sadursmes gadījumā pasargātu no mugurkaula kakla daļas traumām. Bērnu drošībai aizmugures sēdekļos ir Isofix standarta stiprinājumi. Standarta sānu gaisa drošības aizkari un sānu gaisa drošības spilveni ir iebūvēti sēdekļu atzveltnēs, tādējādi palielinot Tiguan vispārējo drošību.  

Izmantojot ierobežojumu aizsardzības sistēmas, jostu spriegotājus un gaisa drošības spilvenus, Tiguan gaisa drošības spilvenu aktivizēšanas sistēma sazinās ar citām kontrolierīcēm: avārijas gadījumā tiek ieslēgtas avārijas brīdinājuma gaismas, atslēgtas durvis, ieslēgts salona apgaismojums un izslēgts degvielas sūknis.    

Gājēju drošībai jau no paša sākuma ir bijusi svarīga loma Tiguan pilnveidošanā. Visi automobiļa priekšpuses elementi ir konstruēti, paturot prātā gājēju, un dzinēja pārsega metāla lokšņu iekšējā struktūra tika optimizēta, lai aizsargātu gājēju. Piemēram, zem bampera pārsega ir speciāls mīksts putu pildījums, lai samazinātu kāju traumu smagumu.
 
Visi komentāri
 
269990. viesis 20.jūlijs 2009 10:56
0 0 Atbildēt

a kad serviss LV saņems kaut vienu zvaigzni????

269991. viesis 20.jūlijs 2009 16:08
0 0 Atbildēt

Folfāgenus takš protot remontēt katrā lauku garāžā.

270021. viesis 22.jūlijs 2009 15:47
0 0 Atbildēt

šodien katrai skārda buņdžai dod 5 zvaigzes. pat korejiešiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti