Tiguan modelis ir ne tikai viens no populārākajiem, bet arī drošākajiem automobiļiem savā klasē: trīs neatkarīgu sadursmes testu rezultāti vēlreiz apstiprinājuši Volkswagen augsto kompetences līmeni drošības jomā.
Tiguan pasīvo drošības sistēmu neticamo efektivitāti apstiprināja neatkarīgi vērtētāji ASV un Eiropā: jūlijā Amerikas Jauno automobiļu novērtēšanas programma (NCAP) piešķīra Tiguan augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes. Nacionālā ceļu satiksmes drošības administrācija (NHTSA) vērtēja trīs drošības parametrus: frontālo sadursmi, sānu sadursmi un pretapgāšanās stabilitāti. Frontālajā un sānu sadursmē Tiguan, Eiropas vispopulārākajam SUV automobilim, tika piešķirtas piecas zvaigznes kategorijā pasažieru aizsardzība par autovadītāja un blakussēdētāja aizsardzību un četras zvaigznes par pretapgāšanās stabilitāti. Savainojumu risks visos gadījumos tika novērtēts kā ļoti zems.Tiguan augstvērtīgais sniegums balstās uz mūsdienīgu drošības koncepciju, kurā iekļauts stabils salons un enerģiju absorbējošas deformācijas zonas visapkārt automobilim. ASV Ceļu drošības apdrošināšanas institūts (IIHS), ko dibinājušas ASV apdrošināšanas kompānijas un kas kopš 1995. gada veic regulārus sadursmju testus, konstatēja, ka kompaktais SUV automobilis teicami reaģē uz sadursmi un piešķīra automobilim „Augstākās drošības balvu” (“Top Safety Pick”). Turklāt populārais bezceļu automobilis uzrādīja visu laiku labāko rezultātu kompakto SUV klasē, iegūstot četras zvaigznes par jumta stabilitātes testu, kurā tam uzkrautais svars četras reizes pārsniedza paša automobiļa svaru.
2009. gadā Tiguan ieguva augstāko iespējamo novērtējumu piecas zvaigznes stingrajā Eiropas Jauno automobiļu novērtēšanas programmā (EuroNCAP), kurā automobili pārbaudīja četrās kategorijās (pieaugušo pasažieru aizsardzība, bērnu aizsardzība, gājēju aizsardzība, drošības palīgsistēmas).
Tiguan augstā drošības potenciāla iemesli meklējami virsbūves konstrukcijas stabilitātē un atbilstošajās aizsardzības sistēmās. Tiguan automobilim izvēlēta viegla pastiprināta profila konstrukcija, kas izgatavota no augstākās izturības lokšņu tērauda. Tērauda virsbūves karkasa konstrukcija arī sniedz pasažieriem optimālo aizsardzību sadursmes gadījumā. Arī daudzās autovadītāja palīgsistēmas, kā bremžu pretbloķēšanas sistēma (ABS), elektroniskā trajektorijas stabilizācijas sistēma (ESP) ar bremžu palīgsistēmu, elektroniskā diferenciāļa bloķēšanas sistēma (EDL) ar piekabes stabilizācijas sistēmu un elektroniskā bremžu sistēma (EBS) dod savu ieguldījumu lieliskajā automobiļa drošībā.
Automobiļa iekšpusē perfekti saskaņotā virsbūves un ierobežojumu sistēmas mijiedarbība nodrošina, ka sadursmes gadījumā trieciena ietekme uz pasažieriem tiek samazināta līdz minimumam. Trīspunktu ievelkamās drošības jostas ietilpst visu sēdekļu standartaprīkojumā. Drošības jostu spēka ierobežotāji, kas samazina triecienu krūšu līmenī, ir iebūvēti abos priekšējos sēdekļos un malējos aizmugures sēdekļos. Turklāt elektroniski aktivizējami drošības jostu spriegotāji priekšējos sēdekļos nodrošina optimālu pieejamās drošības zonas izmantošanu. Priekšējie gaisa drošības spilveni kombinācijā ar drošības jostu ierobežojumu sistēmu nodrošina optimālu aizsardzību autovadītājam un blakussēdētājam. Pilnīgi jauna dizaina priekšējie sēdekļi un galvas balsti ir speciāli izstrādāti, lai aizmugures sadursmes gadījumā pasargātu no mugurkaula kakla daļas traumām. Bērnu drošībai aizmugures sēdekļos ir Isofix standarta stiprinājumi. Standarta sānu gaisa drošības aizkari un sānu gaisa drošības spilveni ir iebūvēti sēdekļu atzveltnēs, tādējādi palielinot Tiguan vispārējo drošību.
Izmantojot ierobežojumu aizsardzības sistēmas, jostu spriegotājus un gaisa drošības spilvenus, Tiguan gaisa drošības spilvenu aktivizēšanas sistēma sazinās ar citām kontrolierīcēm: avārijas gadījumā tiek ieslēgtas avārijas brīdinājuma gaismas, atslēgtas durvis, ieslēgts salona apgaismojums un izslēgts degvielas sūknis.
Gājēju drošībai jau no paša sākuma ir bijusi svarīga loma Tiguan pilnveidošanā. Visi automobiļa priekšpuses elementi ir konstruēti, paturot prātā gājēju, un dzinēja pārsega metāla lokšņu iekšējā struktūra tika optimizēta, lai aizsargātu gājēju. Piemēram, zem bampera pārsega ir speciāls mīksts putu pildījums, lai samazinātu kāju traumu smagumu.
a kad serviss LV saņems kaut vienu zvaigzni????