Braucieni ar taksometriem ir lētāki, nekā dienesta auto izmantošanas izdevumi 11

10.decembris 2009 12:32

Pēc vadošo Rīgas taksometru parku RedCab, Baltic Taxi un Smile Taxi datiem automašīnu nodoklis ir radījis paaugstinātu interesi par taksometru kompāniju piedāvātajiem pakalpojumiem korporatīviem klientiem.

Pēc kompānijas Smile Taxi veiktā pētījuma, ir redzams, ka taksometru pakalpojumu gala summa ir ievērojami mazāka nekā dienesta automašīnas iegādāšanās izdevumi. 

"Sakarā ar transportlīdzekļu ikgadējās nodevas palielinājumu un ierobežojumiem izmantot dienesta automašīnu personīgām vajadzībām, palielinās taksometru izmantošanas pievilcība. Protams, tas ir jāizvērtē stipri individuāli, " secina "Rīgas Taksometru parks" AS (RED CAB) tehniskais direktors Kaspars Muižnieks. "Galvenais izvērtējamais faktors ir uzņēmuma darbības diapazons. Ja tie ir daudzi, samērā īsi pārbraucieni pa pilsētas centru, tad šī izvēle ir pievilcīga salīdzinājumā ar sava transporta izmantošanu."

Trīs vadošas taksometru kompānijas RedCab, Baltic Taxi un Smile Taxi aizņem 25% tirgus. Viņu dati liecina, ka arvien vairāk uzņēmumu interesējas par taksometru korporatīvo pakalpojumu izmantošanu. Pirmkārt, to var skaidrot ar automašīnu nodokļa palielināšanos. Otrkart tas ir loģiski, piemēram ārzemēs, dienesta autoparka uzturēšanas iemesli vienmēr ir ļoti pamatoti. Aprēķini rāda, ka uzņēmumam, kurš nespecializējas autopārvadājumu jomā, šodien personīgo automašīnu iegādāšanās, radīs tikai zaudējumus.

"Uz doto brīdi valsts vadošie taksometru parki piedāvā kvalitatīvus pakalpojumus ar jaunām automašīnām par ļoti demokrātiskām cenām. Ja ņem vērā automašīnu nodokļa palielināšanos, tad taksometru pakalpojumu izmantošana kļūst par vislabāko alternatīvu. Mūsu ekonomiskajā situācijā ir nepieciešams uzmanīgi skaitīt naudu. Man prieks, ka daudzi to ir sākuši saprast un aicinu pārējos uzņēmumus sākt to darīt, " – norāda Jānis Naglis, Baltic Taxi.

Pēc Smile Taxi aprēķiniem, ikmēneša izdevumi par dienesta automašīnām, ņemot vērā nobraukumu 10 000km gadā, sastāda apmēram 517Ls mēnesī. Pie tam, taksometram ikmēneša izdevumi ir mazāki (Smile Taxi piemērs): veicot 6 braucienus katru darba dienu un 10 000km gadā – 463Ls/mēnesī.

"Galīgie skaitļi ievērojami atšķiras, taksometra izmantošanas izdevīgums ir acīmredzams." skaidro Aleksejs Ignatjevs, Smile Taxi. "Saprotams, ka  taksometra izmantošanas ērtums un labums ir lielāks. Zūd nepieciešamība pēc dienesta stāvvietām. Darbinieks var strādāt brauciena laikā, izmantojot datoru vai mobilo telefonu. Taksometrs tiek apmaksāts tikai tik ciktāl tas ir nepieciešams, savukārt dienesta automašīna ir piesasitīta konkrētam darbiniekam un var atrasties dīkstāvē. Pie kam taksometru dienests piedāvā atskaiti par darbinieka kustību maršrutu. "

Smile Taxi aprēķinu dati

Jaunas automašīnas aprēķini, kuras vērtība ir 12 000Ls: maksājums par operatīvo līzingu – 190Ls/mēnesī; Kasko par 5 gadiem – 2200Ls vai 36Ls/mēnesī; OCTA, tehniskā apskate un nodoklis (tiks paaugstināts dubultā) – 220Ls gadā vai 19Ls/mēnesī; automašīnas tehniskā apkalpošana (profilakse, riepu maiņa, mazgāšanas šķidrums, automašīnas mazgāšana utt.) - 400Ls gadā vai 33Ls/mēnesī; jaunais nodoklis par dienesta automašīnu – 85Ls/mēnesī; maksas stāvvietas un iebraukšana Jūrmalā – 100Ls/mēnesī; degviela (ņemot vērā nobraukumu 10 000km gadā un degvielas patēriņš 9L/km) – 648Ls gadā vai 54Ls/mēnesī . Gala rezultāts – 517Ls mēnesī.
 

 
Visi komentāri
 
273319. viesis 10.decembris 2009 12:55
0 0 Atbildēt

:)

nedaudz tendenciozi cipari, bet idejiski tā ir laba alternatīva...

273322. viesis 10.decembris 2009 13:28
0 0 Atbildēt

vai tad smailtakši nav nobankrotējuši????

273323. viesis 10.decembris 2009 13:57
0 0 Atbildēt

Idejiski skatoties uz LV nodokļu (u.c) politiku, ekonomiskākais risinājums ir pārreģistrēt biznesu uz kaimiņvalstīm, tur pirkt un reģistrēt auto un likt mīksto uz 21%PVN u.c.mūsu laimes zemes labumiem.

273325. viesis 10.decembris 2009 14:13
0 0 Atbildēt

Cenas klientiem

Iekāpšana: 1.50 LVL

Maksa par 1 km: 0.50 LVL

1 gaidīšanas stunda: 6.00 LVL

nobraucot 10 000 gadā ar taksi, pieņemot, ka viena brauciena garums ir 10km, tas izmaksās 1500ls(iekāpšana)+5000(par nobraukumu) 6500/12=541lats mēnesī, kas pārsniedz mašīnas izmantošanas ikmēneša izmaksas :D:D:D

273326. viesis 10.decembris 2009 14:15
0 0 Atbildēt

nemaz neskaitot to, ka daļai rīgas taksistu ir ierīkota tā saucamā TURBO poga, nospiežot to tiek ģenerēti papildus signāli uz sčotčiku (arī uz odometru)

273327. viesis 10.decembris 2009 14:43
0 0 Atbildēt

Kāds te sakars Rīgai ar Jūrmalu 100 ls/mēn.?????

273331. viesis 10.decembris 2009 20:49
0 0 Atbildēt

Ja pierēķināt klāt augošo bonus-malus OCTAs tas nu gan būs lētāk.

273347. viesis 11.decembris 2009 14:21
0 0 Atbildēt

...hmmm, kas tas par nobraukumu 10K km gadā - 833km mēnesī?

Ja tiek braukts tik maz, tad par auto iegādi nav jēgas domāt principā!

Vidēji gan LV iedzīvotājs (aktīvais) nobraukā ~ 30K km, dienesta auto ~ 40 - 50K km, un tad atkal taxi atkrīt automātiski.

Tātad - KAS TUR JAUNS?

273364. viesis 12.decembris 2009 16:52
0 0 Atbildēt

Pirmais, no ielas iekaapjot taa buus, bet ar takshu kantoriem var sleegt arii "flatrate" ligumus. Un tad cenas ir citas. Tad taa arii var sanaak, ka letak ir takshi... Lai gan- kur ir problema, dibinaam otru sia, visi auto uz to un pec tam nomas ligumi un nekadu nodoklju. :)

273372. viesis 13.decembris 2009 12:51
0 0 Atbildēt

Smile Taxi tās taču ir baltās toijotas, kuru sliktā slava jau ir daudzas reizes izskanējusi.

273377. viesis 14.decembris 2009 16:00
0 0 Atbildēt

Esmu dzirdējis, ka daudzi taxisti individuali vienojas ar pastāvīgajiem ikdienas klientiem, un vadā tos bez skaitītāja. Lūk, mans kaimiņš, veselibas problemu dēl vairs pats ar auto nebrauc. Bet, viņš ir vienojies ar vienu taksistu, kurš katru rītu(darbdienās) viņu aizved un vakarā atved no darba. Maršruts: Zolitude - Lācplēša iela. Pagaidām taxists par pakalpojumu prasa 75 ls mēnesī. Zinu, ka līdzīgi tml. takšu pakalpojumus izmanto daudzi tiesneši,dakteri,docenti, pat advokati. Un uzskata, ka esot izdevīgāk, nekā pašam mocīties ar auto.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Elektriskais Peugeot e208 rāda līdera cienīgu sniegumu (+VIDEO) 5

Šis elektrozilais brīnums ir Peugeot e208. Pilnībā elektriska automašīna, kas maksā tikpat cik visiem zināmā Renault Zoe. Izskatās atraktīvāk. Jautājums, vai atraktīvāk arī brauc? Lasīt vairāk

 

"Meistara padoms". Kā rīkoties, ja uzpildīji nepareizo degvielu ? (+VIDEO) 7

Misfuelling jeb nepareizas degvielas uzpilde ik gadu sabojā tūkstošiem automašīnu dzinēju. Lasīt vairāk

 

Taizemiešu kravas auto tūnings (+ VIDEO) 9

Šķiet, ka "pirmais puisis ciemā" tas, kuram vairāk spoguļu, lukturu un oriģinālāks izpūtēja izvads. Obligāti atribūti arī specifisks krāsojums, pēc iespējas lielāki dubļusargi, emblēma uz borta, graujoša mūzika un kompjūterspēlēs dzirdēti pīkstuļi. Lasīt vairāk

 

PSA koncerns atteiksies no mazauto Citroën C1 un Peugeot 108 7

Aģentūra Reuters, atsaucoties uz trim ziņu avotiem vēsta, ka PSA koncerns ir tuvu tam, lai svītrotu no modeļu piedāvājuma Citroën C1 un Peugeot 108. Franču autoražotājs komentārus nesniedz. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti