Ar ko atšķiras dažādu apdrošinātāju KASKO polises? 6

 
21.decembris 2009 0:00

Pirms iegādāties brīvprātīgās KASKO apdrošināšanas polisi savam auto, ir vērts salīdzināt vairāku apdrošinātāju piedāvājumus.

Zema polises cena vai kompānijas zīmols joprojām ir populāri izvēles kritēriji, taču, lai taupītu nervus un naudu, vēlams rūpīgi iepazīties arī ar citiem nosacījumiem, kuri tiek ietverti polisei pievienotajos apdrošināšanas noteikumos. Pirms pirkuma tie teorētiski būtu jāizlasa katram klientam, taču tas praktiski notiek ļoti reti, radot labvēlīgu augsni pārpratumiem.


Uģis Ieviņš

„Līdztekus tradicionāliem jautājumiem, tādiem, kā paša riska lielums (zaudējumi, kuri būs jāsedz pašam auto īpašniekam), īpaši nosacījumi, novietojot auto stāvēšanai uz nakti, ir vērts pievērst uzmanību arī citiem nosacījumiem. Piemēram, teritorijai, kur darbosies apdrošināšanas polise. „Visbiežāk KASKO polises ir spēkā vairumā Eiropas valstu, taču mēdz būt arī izņēmumi – apdrošināšana var arī darboties tikai Baltijas valstīs. Bet par NVS valstīm lielākoties ir jāpiemaksā atsevišķi,” skaidro Baltijas Apdrošināšanas Nama valdes loceklis Uģis Ieviņš.

Apdrošinot stiklus un aprīkojumu

Viena no trauslākajām un biežāk bojātajām automašīnas detaļām ir stikli, jo īpaši priekšējais vējstikls, tāpēc lielākā daļa apdrošinātāju piedāvā apdrošināt stiklojumu, piemērojot tam īpašus nosacījumus – piemēram, no pārējā auto atšķirīgu paša risku vai arī piemaksu. Īpaši nosacījumi tiek piemēroti arī auto papildu aprīkojumam. Ja vēlaties aprīkot spēkratu ar jaudīgu stereo iekārtu vai modernu GPS uztvērēju, ir vērts pievērst uzmanību apdrošinātāju nosacījumiem.

„Visieteicamākais – vērtīgu papildu aprīkojumu apdrošināt atsevišķi, norādot to apdrošināšanas pieteikumā, kā arī saglabāt pirkumu apliecinošus dokumentus. Ja tas netiek izdarīts, visticamāk apdrošinātājs var atteikties kompensēt zaudējumus pilnā apmērā,” skaidro Baltijas Apdrošināšanas Nama pārstāvis.

Kādi papildu pakalpojumi pieejami?

„Ir vērts pievērst uzmanību papildu pakalpojumiem, kurus piedāvā apdrošinātāji. Piemēram, autopalīdzībai uz ceļa, kas ideālā variantā tiek piedāvāta bez piemaksas, turklāt pakalpojums tiks sniegts arī tad, ja auto saplīsis uz ceļa vai gaisu nolaidusi riepa,” stāsta U.Ieviņš. Kā bonusu daži apdrošinātāji arī piedāvā nelaimes gadījumu apdrošināšanu vadītājam un pasažierim bez piemaksas. Šis nosacījums ir svarīgs, jo ne reti negadījumā cieš arī braucēji. Pat, ja trauma ir neliela, ārstēšanās var izmaksāt dārgi. Par atsevišķu piemaksu parasti tiek piedāvāta arī auto aizvietošana – iespēja lietot nomas auto, kamēr paša spēkrats tiek remontēts. Maksimālais aizvietošanas termiņš visbiežāk ir 2 nedēļas.

Negadījuma pieteikšana policijā

Svarīgs jautājums ir apdrošinātāju nosacījums par policijas saukšanu uz negadījuma vietu. „Mūsu pieredze liecina, ka lielākoties apdrošināšanas atlīdzības tiek izmaksātas par salīdzinoši nelieliem zaudējumiem – buktēm, skrāpējumiem. Īpaši, ja pēc nelielas avārijas tiek aizpildīts saskaņotais paziņojumus, policijas klātbūtne nebūt nav nepieciešama. Tādējādi iespējams ietaupīt laiku, kas tiktu veltīts policijas gaidīšanai un protokola aizpildīšanai,” atzīmēja U.Ieviņš. Gadījumos, kad negadījums netiek pieteikts kārtības sargiem, lielākā daļa apdrošināšanas kompāniju tomēr ierobežo maksimālās atlīdzības apmēru.

Ātra zaudējumu atlīdzināšana – liels pluss

Ne mazāk svarīgs faktors veiksmīgam polises pirkumam ir laiks, ko prasa lēmuma par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu pieņemšana. Īpaši gadījumos, ja atlīdzināmā summa ir neliela, kvalitatīva apdrošināšanas pakalpojuma pazīmē ir ātra un vienkārša atlīdzības saņemšana. Ideālā gadījumā par auto bojājumu atlīdzināšanu daži apdrošinātāji izlemj pat 3 dienu laikā, ja summa ir maza. Diemžēl citiem apdrošinātājiem lēmuma pieņemšana prasa ilgāku laiku – pat divas nedēļas. Ja vēl rēķina laiku, kurā tiek izmaksāta atlīdzība, šis process var pamatīgi ievilkties, sagādājot neērtības klientiem. Tāpēc lēmuma pieņemšanas laikam ir jāpievērš pastiprināta uzmanība. Jāpiebilst, ka ilgāku laiku prasīs zaudējumu atlīdzināšana, ja spēkrats ir nozagts – vismaz mēnesi, jo parasti pastāv cerības atgūt nozagto.

Mazāk pieredzējušie un nedisciplinētie vadītāji maksā vairāk

Polises cena var atšķirties autovadītājiem ar nelielu pieredzi un braukšanas prasmi. Vairākums apdrošinātāju no nepieredzējušiem šoferiem par KASKO polisi iekasē piemaksu aptuveni 20% apmērā. Nereti gada laikā, kad spēkā ir KASKO polise, var notikt arī vairāki negadījumi, tāpēc jāpievērš uzmanību nosacījumiem, ko apdrošinātāji izvirza atkārtotiem negadījumiem – visbiežāk tas ir augstāks paša risks katram nākamajam negadījumam.

Krīzes laikā jāskaita katrs lats un lielākajai daļai iedzīvotāju pašlaik vieglāk ir samaksāt prēmiju pa daļām, tāpēc vērts izvēlēties KASKO pirkt pie apdrošinātāja, kas piedāvā iespēju dalīt apdrošināšanas maksājumu vairākās daļās bez procentu piemaksas, ko prasa vairāki apdrošinātāji. Gadījumā ja spējat samaksāt visu prēmiju uzreiz, dažas kompānijas piedāvā atlaides.

Kādos gadījumos var samazināt atlīdzību vai neatlīdzināt zaudējumus?

„Lai neviltos, saņemot apdrošināšanas atlīdzību, pirms polises iegādes vērts rūpīgi iedziļināties apdrošinātāju nosacījumos, kas var ietekmēt zaudējumu atlīdzināšanu. Līdztekus tradicionāliem iemesliem, kāpēc apdrošinātājs var atteikties izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību vispār – ātruma pārsniegšana, transportlīdzekļa vadīšana reibumā –, pastāv arī citi,” atzīmēja papildina U.Ieviņš.

Apdrošinātāji var atteikties atlīdzināt zaudējumus pilnībā vai daļēji, ja pazaudētas vai nozagtas automašīnas atslēgas vai dokumenti. Tāpat atlīdzības izmaksa var tikt liegta, ja auto nav bijis apdrošināts pret zādzību, taču tas nozagts un atrasts avarējis. Mazāk tradicionāls noteikums – var tikt ieturēta puse no atlīdzības, ja negadījumu izraisījusi persona, kas nav iepriekš deklarēta kā šī auto lietotājs un kuras vārds nav norādīts polisē minētajā spēkrata lietotāju sarakstā. Runājot par atlīdzības formu, jāatzīmē, ka daļa apdrošinātāju atlīdzību izmaksā skaidrā naudā, bet daļa sedz tos graudā, apmaksājot autoservisa remonta tāmi. Ērtāks un izdevīgāks ir pēdējais variants, turklāt, saņemot atlīdzību skaidrā naudā, visbiežāk tiek ieturēts PVN. Ja auto ir garantija, labāk izvēlēties apdrošināšanas sabiedrību, kas atlīdzina remontu garantijas servisā.

Rakstā esam apskatījuši svarīgākos KASKO polišu nosacījumus, taču tie nav vienīgie, tāpēc, pirms iegādāties polisi, vērts salīdzināt vairāku apdrošināšanas sabiedrību piedāvājumus vai vismaz rūpīgi izpētīt vienu. Polises nosacījumu nezināšana, īpaši, kad jāpieprasa atlīdzība par negadījumu, var izmaksāt dārgi, tāpēc vien ir vērts rūpīgi iedziļināties apdrošināšanas līguma nosacījumos vai vismaz rūpīgi izprašņāt polises pārdevēju.

Alīna Rence

 
Visi komentāri
 
273447. viesis 17.decembris 2009 9:45
0 0 Atbildēt

Nekas gudrs jau te uzrakstīts nav

273449. viesis 17.decembris 2009 9:48
0 0 Atbildēt

Uģis jau muļķibas neies runāt. viss i po ģēlu, tādus sīkumus jāzin katram, kurš grib iegādāties Kasko. un nav svarīgi kurā kantorī!

273461. viesis 18.decembris 2009 9:20
0 0 Atbildēt

Cik rūpīgi ir jālasa līgums, lai atrastu kaut vienu nosacījumu, pie kura apd*rsināšanas kompānija var atteikties no prēmijas saņemšanas pilnā apjomā.

273469. viesis 18.decembris 2009 18:00
0 0 Atbildēt

Galvenais kur remontēs tavu auto! Jo šobrīd apdrošinātāji ved uz tādiem krūmu kantoriem un remonta kvalitāte ir briesmīga.

273470. viesis 18.decembris 2009 18:32
0 0 Atbildēt

"Alīna Rence" ir ieņemamais amats vai vārds un uzvārds? Kas viņa ir un ko pārstāv?

273666. viesis 1.janvāris 2010 16:51
0 0 Atbildēt

->jugasvilli

Kamēr pieminētais BTA "rīko" cenu aptauju, es dodos pie sava KASKO apdrošinātāja, remontēju savu auto, bet rēķinu par remonta izdevumiem mans KASKO apdrošinātājs nosūta BTA :) Rezultātā esmu ietaupījis savu laiku un nervus "čakarējoties"(gan remonta laikā, gan arī pēc cīnoties ar ārā lienošajiem defektiem) ar lētajiem BTA megaservisiem:)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti