Kamēr līdz vasarai vēl ir palikuši daži mēneši, būtu prātīgi ņemt vērā, ka — pretēji plaši izplatītajam uzskatam — vairākums satiksmes negadījumu nenotiek vis ziemā, bet gan siltākajos vasaras mēnešos.
Lai gan ziemas klimats var radīt sarežģītus ceļa apstākļus — no ledus un sniega līdz akvaplanēšanai periodiskā lietus dēļ, pētījumi pierāda, ka tieši vadītāju samazinātā uzmanība pret ceļu drošību palielina satiksmes negadījumu skaitu vasarā.
Plaisa starp zināšanām un darbību rada "saķeres robu"
Katru gadu tūkstošiem braucēju visā Eiropā dodas garos un bieži vien nogurdinošos ceļojumos, atbilstoši nesagatavojot savus braucamos vai nepietiekami atpūtušies. Pētījumi pierāda, ka tieši slikti uzturēti transportlīdzekļi un noguruši autovadītāji ir divi galvenie faktori, kas ietekmē vasaras negadījumu statistiku.
Daļa no atbilstošas automobiļa apkopes ir regulāra riepu apkope. Saskaņā ar Goodyear Dunlop neseno aptauju par izpratni, uzskatiem un praksi attiecībā uz ceļu drošību daudzi vadītāji izprot, cik liela nozīme ir riepām, bet tajā pašā laikā nepārliecinās, vai riepas ir labā stāvoklī. “Ja nav veikta automašīnas un riepu apkope, tas apdraud vadītāju un citus satiksmes dalībniekus,” saka Hjū Desprē (Hugues Despres), Goodyear zīmola direktors Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. “Atbilstošu riepu izvēlei var būt liela ietekme uz ceļu drošību. Tādas riepas kā jaunās Eagle F1 Asymmetric 2 var samazināt automašīnas bremzēšanas ceļu par 3 m, kā to parāda sertifikācijas kompānijas TÜV SÜD Automotive pārbaudes,” skaidro Desprē.
Saskaņā ar TÜV SÜD Automotive datiem bremzēšanas snieguma atšķirība augstas kvalitātes riepām un zemas kvalitātes lētām Āzijas riepām ir ievērojama; TÜV SÜD Automotive izmēģinājumi ir parādījuši, ka automašīnas bremzēšanas attālums uz mitriem ceļiem palielinās par 21,7 m tikai zemas kvalitātes riepu dēļ vien. Kad automobilis ar augstas kvalitātes riepām jau bija apstājies, automobilis ar zemas kvalitātes riepām vēl arvien kustējās ar ātrumu 47,4 km/h.
“Mūsu pētījumi liecina: 82% vadītāju apgalvo, ka pareiza riepu apkope ir svarīga viņu satiksmes drošībai, tomēr 44% nezina, kad pārbaudīt spiedienu riepās, bet 37% pat atzīst, ka viņu brauktu ar nodilušām riepām kā parasti,” papildina Desprē. “Šī krasā atšķirība starp zināšanām un atbilstošu rīcību izraisa būtiskas pārdomas.”
“Uzņēmumā Goodyear mēs uzskatām satiksmes drošību par dalītu atbildību. Valsts iestādēm jānodrošina labi uzturēti ceļi, riepu ražotājiem jāturpina uzlabot savas tehnoloģijas, lai palielinātu savu izstrādājumu drošību, un vadītājiem jāveic savu automašīnu un riepu apkope un jāpielāgo braukšanas stils situācijai un laika apstākļiem. Sadarbojoties mēs padarām ceļus drošākus visiem,” skaidro Desprē.
Būtu labi, ja Desprē kungs būtu minējis ar kādu ātrumu tad automobiļi kustējās katrā konkrētā situācijā.