Renault Grupas zīmols Dacia radījis apvērsumu auto industrijā visā pasaulē. Atrodoties auto tirgū vien septiņus gadu, Dacia ir kļuvusi par nozīmīgu zīmolu, pateicoties tā izaugsmei un pieprasījumam.
Ņemot vērā šī automobile raksturīgākās iezīmes – uzticams, ietilpīgs, ar pārdomātu dizainu un lieliskiem izpildījuma rādītājiem un aprīkojumu, kas pilnībā atbilst tā cenai, Dacia kā zīmols ir kļuvis par savas nozares veiksmes stāstu.
Dacia Duster ir Dacia saimes sestais modelis, kas tika atklāts 2010.gada aprīlī, un tas tūdaļ izpelnījās lielu popularitāti – līdz šodienai pārdotas vairāk kā 127 000 vienības visa pasaulē. Šis modelis lielu popularitāti izpelnījies arī, kļūstot par zīmola pārstāvji dažādos sportiskos pasākumos – ledus sacensības Francijā Trophée Andros ar Alēnu prostu (Alain Prost – izcīnītas divas otrās vietas), Rallye Aïcha des Gazelles (otrā un trešā vieta 2011.gadā) un pavisam drīz jau sacensības Pikes Peak International Hill Climb.
Kaisle pret autosportu vienlaikus atspoguļo arī zīmola ambiciozās vērtības.
DACIA DUSTER 'NO LIMIT': VIENS VIENĪGAIS
Dacia Duster 'No Limit' ir īpaši veidots ļoti jaudīgs modelis. Šo modeli izveidoja komandas no Tork Engineering (dizains, ražošana, komplektēšana, attīstība) un Sodemo (dzinējs) sadarbībā ar Renault Sport Technologies, tāpēc šajā modelī apvienota visu uzņēmumu pieredze autosportā, veidojot gan dizainu, gan izvēloties rezerves daļas.
Dacia Duster 'No Limit' starts sacensībās 'Unlimited' klasē, tāpēc tā veidota tā, lai pilnībā atbilstu šīs klases izvirzītajām prasībām. Jānorāda, ka Unlimited klasē nav noteikti nekādi ierobežojumi ne dzinēja tilpumam un jaudai, ne svaram, riepām, aerodinamikai un pat ne transmisijai.
Zem auto stikla šķiedras virsbūves atrodas Dacia Duster 'No Limit' versija glabā virkni tehnoloģisku jauninājumu, ieskaitot:
- Jaudīgais 850zs dzinējs:
Šo dzinēju speciāli šīm sacensībām izveidojis Sodemo, un tas tapis uz Nissan GT-R's NISSAN VR 38 DETT (3.8-litri V6) bāzes. Dacia Duster 'No Limit' versijas dzinējs veidots ar mērķi nodrošināt maksimālu izpildījumu, neskatoties uz to, ka sacensības notiek kalnainā apvidū – trases sākuma augstums ir 2860 metri, bet finiša līnija – 4300 metru augstumā.
- Specifiska pārnesumkārba:
Dzinējs aprīkots ar speciāli konstruētu sešu pakāpju sekvenciālo Sadev pārnesumkārbu, lai nodrošinātu maksimālu jaudu, vienlaikus papildu uzmanību pievēršot tam, lai ātri un precīzi būtu iespējams pārslēgt ātrumus.
- Advancēta aerodinamika:
Aerodinamikas aprīkojums, kas pieejams Dacia Duster 'No Limit' versijai, autosporta sacensībās tiek izmantots ļoti reti.
ŽANS FILIPS DEIRO (JEAN-PHILIPPE DAYRAUT): SACĪKŠU BRAUCĒJS AR SAPNI
Žans Filips Deiro (Jean-Philippe Dayraut) par piedalīšanos Pikes Peak Hill Climb sacensībās ar kādu tik nezināmu auto sapņojis jau sen. Tieši viņš bija tas, kas pārliecināja Dacia un Renault Sport Technologies piedalīties šajā piedzīvojumā.
Lai veiksmīgi startētu šajās sacensībās, papildu noteikti ir jāpiedomā par automašīnas saķeri ar ceļa virsmu, neskatoties uz faktu, ka ceļa segums ir gan asfalts, gan grants. Tāpēc, lai startētu šādās sacensībās, ir jābūt pieredzējušam autobraucējam. Žans Filips Deiro, kura kontā ir seši Francijas uzvarētāja tituli autosacensībās un kurš ir trīskārtējs eldus sacensību Trophée Andros uzvarētājs, ir izcili piemērots, lai kvalificētos šīm sacensībām.
"Pikes Peak Hill Climb ir vienīgās sacensības, kurās bieži jāveic kontrolētas sānslīdes, braucot ar ātrumu, kas pārsniedz 200 kilometrus stundā, turklāt trasē, ko veido gan asfalsta, gan grants ceļa segums. Es nevaru iedomāties nevienu citu līdzīgu autosporta disciplīnu šīm sacensībām,” norāda Žans Filips Deiro.
DACIA DUSTER 'NO LIMIT' – TEHNISKIE DATI
DZINĒJS
Veidots uz Nissan GT-R's NISSAN VR 38 DETT bāzes
3.8-litri V6, dubult-turbo
Maksimāla jauda: 850zs pie 7,000apgr./min
Maksimālais griezes moments: 900Nm pie 5,000apgr./min
TRANSMISIJA
Sešu pakāpju sekvenciālā SADEV pārnesumkārba
SADEV priekšējais diferenciālis
BREMZES
Priekšā: 355mm-diametrā ventilējamie tērauda diski
Aizmugurē: 330mm-diametrā ventilējamie tērauda diski
RITEŅI
Alumīnija diski (9’’x18’’)
Riepas: Pirelli (24/65-18)
IZMĒRI/ SVARS
Garums: 4,450mm
Platums: 1,900mm
Front/rear track: 1,690mm
Riteņu garenbāze: 2,500mm
Svars: 950kg
Degvielas tvertne: 80 litres
PARTNERI UN SPONSORI
Dacia
Eurodatacar
Motul
Pirelli
Renault Sport Technologies
Tork Engineering
BRM
Sodemo (šogad atzīmē ne tikai savu 35.pastāvēšanas, bet arī sadarbība ar Renault Sport Technologies gadadienu)
Sadev
SN Diffusion
Ohlins
Diemžēl, pie mums to entuziastu vairs tik daudz nav. Šie auto lētajā klasē vēl treknajos gados paguva sabojāt labos iespaidus ar biežu bojāšanos un neizturību. Zoļļukā arī viens zināms onka "treknajos gados" par pensiju vienu jaunu loganu bija nopircis - domāja nobraukt atlikušo mūžu. Bet kaut kā nesanāca - piecu gadu laikā tas auto tik bieži bojājās, ka pensis bija spiests lēti atdot to savam mazdēlam. Tas kaut kā to auto "velkot"...
Onka atkal atgriezās pie vecā, mīļā žiguļa - brauc ar itin labu 2106. Stāsta, ka problēmu neesot. Mājās esot vairāki spaiņi ar šarnīriem, kolodkām, gultņiem - viss ļoti lēti.