«Dacia»: pārdrošajiem un entuziastiem 11

 
1.jūnijs 2011 9:31

Renault Grupas zīmols Dacia radījis apvērsumu auto industrijā visā pasaulē. Atrodoties auto tirgū vien septiņus gadu, Dacia ir kļuvusi par nozīmīgu zīmolu, pateicoties tā izaugsmei un pieprasījumam.

Ņemot vērā šī automobile raksturīgākās iezīmes – uzticams, ietilpīgs, ar pārdomātu dizainu un lieliskiem izpildījuma rādītājiem un aprīkojumu, kas pilnībā atbilst tā cenai, Dacia kā zīmols ir kļuvis par savas nozares veiksmes stāstu.

Dacia Duster ir Dacia saimes sestais modelis, kas tika atklāts 2010.gada aprīlī, un tas tūdaļ izpelnījās lielu popularitāti – līdz šodienai pārdotas vairāk kā 127 000 vienības visa pasaulē. Šis modelis lielu popularitāti izpelnījies arī, kļūstot par zīmola pārstāvji dažādos sportiskos pasākumos – ledus sacensības Francijā Trophée Andros ar Alēnu prostu (Alain Prost – izcīnītas divas otrās vietas), Rallye Aïcha des Gazelles (otrā un trešā vieta 2011.gadā) un pavisam drīz jau sacensības Pikes Peak International Hill Climb.

Kaisle pret autosportu vienlaikus atspoguļo arī zīmola ambiciozās vērtības.

DACIA DUSTER 'NO LIMIT': VIENS VIENĪGAIS

Dacia Duster 'No Limit' ir īpaši veidots ļoti jaudīgs modelis. Šo modeli izveidoja komandas no Tork Engineering (dizains, ražošana, komplektēšana, attīstība) un Sodemo (dzinējs) sadarbībā ar Renault Sport Technologies, tāpēc šajā modelī apvienota visu uzņēmumu pieredze autosportā, veidojot gan dizainu, gan izvēloties rezerves daļas.

Dacia Duster 'No Limit' starts sacensībās 'Unlimited' klasē, tāpēc tā veidota tā, lai pilnībā atbilstu šīs klases izvirzītajām prasībām. Jānorāda, ka Unlimited klasē nav noteikti nekādi ierobežojumi ne dzinēja tilpumam un jaudai, ne svaram, riepām, aerodinamikai un pat ne transmisijai.
Zem auto stikla šķiedras virsbūves atrodas Dacia Duster 'No Limit' versija glabā virkni tehnoloģisku jauninājumu, ieskaitot:

- Jaudīgais 850zs dzinējs:

Šo dzinēju speciāli šīm sacensībām izveidojis Sodemo, un tas tapis uz Nissan GT-R's NISSAN VR 38 DETT (3.8-litri V6) bāzes. Dacia Duster 'No Limit' versijas dzinējs veidots ar mērķi nodrošināt maksimālu izpildījumu, neskatoties uz to, ka sacensības notiek kalnainā apvidū – trases sākuma augstums ir 2860 metri, bet finiša līnija – 4300 metru augstumā.

- Specifiska pārnesumkārba:

Dzinējs aprīkots ar speciāli konstruētu sešu pakāpju sekvenciālo Sadev pārnesumkārbu, lai nodrošinātu maksimālu jaudu, vienlaikus papildu uzmanību pievēršot tam, lai ātri un precīzi būtu iespējams pārslēgt ātrumus.

- Advancēta aerodinamika:

Aerodinamikas aprīkojums, kas pieejams Dacia Duster 'No Limit' versijai, autosporta sacensībās tiek izmantots ļoti reti.

ŽANS FILIPS DEIRO (JEAN-PHILIPPE DAYRAUT): SACĪKŠU BRAUCĒJS AR SAPNI

Žans Filips Deiro (Jean-Philippe Dayraut) par piedalīšanos Pikes Peak Hill Climb sacensībās ar kādu tik nezināmu auto sapņojis jau sen. Tieši viņš bija tas, kas pārliecināja Dacia un Renault Sport Technologies piedalīties šajā piedzīvojumā.

Lai veiksmīgi startētu šajās sacensībās, papildu noteikti ir jāpiedomā par automašīnas saķeri ar ceļa virsmu, neskatoties uz faktu, ka ceļa segums ir gan asfalts, gan grants. Tāpēc, lai startētu šādās sacensībās, ir jābūt pieredzējušam autobraucējam. Žans Filips Deiro, kura kontā ir seši Francijas uzvarētāja tituli autosacensībās un kurš ir trīskārtējs eldus sacensību Trophée Andros uzvarētājs, ir izcili piemērots, lai kvalificētos šīm sacensībām.

"Pikes Peak Hill Climb ir vienīgās sacensības, kurās bieži jāveic kontrolētas sānslīdes, braucot ar ātrumu, kas pārsniedz 200 kilometrus stundā, turklāt trasē, ko veido gan asfalsta, gan grants ceļa segums. Es nevaru iedomāties nevienu citu līdzīgu autosporta disciplīnu šīm sacensībām,” norāda Žans Filips Deiro.

DACIA DUSTER 'NO LIMIT' – TEHNISKIE DATI

DZINĒJS
Veidots uz Nissan GT-R's NISSAN VR 38 DETT bāzes
3.8-litri V6, dubult-turbo
Maksimāla jauda: 850zs pie 7,000apgr./min
Maksimālais griezes moments: 900Nm pie 5,000apgr./min

TRANSMISIJA
Sešu pakāpju sekvenciālā SADEV pārnesumkārba
SADEV priekšējais diferenciālis

BREMZES
Priekšā: 355mm-diametrā ventilējamie tērauda diski
Aizmugurē: 330mm-diametrā ventilējamie tērauda diski

RITEŅI
Alumīnija diski (9’’x18’’)
Riepas: Pirelli (24/65-18)

IZMĒRI/ SVARS
Garums: 4,450mm
Platums: 1,900mm
Front/rear track: 1,690mm
Riteņu garenbāze: 2,500mm
Svars: 950kg
Degvielas tvertne: 80 litres

PARTNERI UN SPONSORI

Dacia
Eurodatacar
Motul
Pirelli
Renault Sport Technologies
Tork Engineering
BRM
Sodemo (šogad atzīmē ne tikai savu 35.pastāvēšanas, bet arī sadarbība ar Renault Sport Technologies gadadienu)
Sadev
SN Diffusion
Ohlins

 

 

 

 


 

 
Visi komentāri
 
282962. viesis 1.jūnijs 2011 14:01
0 0 Atbildēt

Diemžēl, pie mums to entuziastu vairs tik daudz nav. Šie auto lētajā klasē vēl treknajos gados paguva sabojāt labos iespaidus ar biežu bojāšanos un neizturību. Zoļļukā arī viens zināms onka "treknajos gados" par pensiju vienu jaunu loganu bija nopircis - domāja nobraukt atlikušo mūžu. Bet kaut kā nesanāca - piecu gadu laikā tas auto tik bieži bojājās, ka pensis bija spiests lēti atdot to savam mazdēlam. Tas kaut kā to auto "velkot"...

Onka atkal atgriezās pie vecā, mīļā žiguļa - brauc ar itin labu 2106. Stāsta, ka problēmu neesot. Mājās esot vairāki spaiņi ar šarnīriem, kolodkām, gultņiem - viss ļoti lēti.

282963. viesis 1.jūnijs 2011 15:05
0 0 Atbildēt

Jocīgi, kaimiņu taksists brauc un nesūdzas, kad pēdējo reizi lejā

pļāpājām, bija jau ~180 000 nobraucis un ļoti apmierināts ar

dzelzi :-) tradicionālās apkopes + tradicionālie "rashodņiki", protams,

bet nekas ekstraordinārs tam rīkam neesot gadījies, vismaz nekas

tāds, kāpēc nevarētu savā maiņā izbraukt...

282964. viesis 1.jūnijs 2011 16:30
0 0 Atbildēt

Atrodoties auto tirgū vien septiņus gadu, (pieņemu ka domāts - "gadus")

Man gan šķiet, ka Dacia darbojas jau no 60-tajiem gadiem...

282965. viesis 1.jūnijs 2011 19:32
0 0 Atbildēt

Tas tiesa, DACIA uzsāka darbību jau 1960. gados, ražoja Renault 12

kopiju pēc licences, vēl ražoja arī "veco" Renault 8 modeli. Praktiski

vienlaikus uzsāka arī eksportu - eksportēja uz visām socvalstīm

(izņemot PSRS), uz Āfrikas valstīm (Ēģipte, Magriba valstis galvenokārt),

uz Latīņameriku. Vispār jau tas R12 mūsdienu kontekstā bija diezgan

baiss rīks, Žigulis bija galvas tiesu pārāks :-) Labi , ka PSKP sanīdās

ar Francijas kompartiju un VAZ neražo šitos hlamus. Daudz netrūka,

līgumi ar Renault jau praktiski bija gatavi ...un tad notika konflikts,

līguma parakstīšanu atlika un pilnīgi nejauši uzradās čomi no Itālijas

kompartijas ar FIAT līgumu azotē :-) Paldies Dievam!

282968. viesis 1.jūnijs 2011 22:09
0 0 Atbildēt

automobile ... pārstāvji ... prostu ... starts ... eldus ... asfalsta ...

kruts, bet vāji apmaksāts reklāmraksts....

282970. viesis 2.jūnijs 2011 7:28
0 0 Atbildēt

IV, tam penzim vnk bija citas asociācijas. Ar jebko, ko tu nopērc, ir svarīgi, ko tu sagaidi no pirkuma. Penzis bij iedomājies, ka nu nopirks JAUNU auto, un tas kā lidojošais paklājs viņu vizinās. Žiks droši ka lūst vēl biežāk, bet pie tā jau pierasts...

282971. viesis 2.jūnijs 2011 8:38
0 0 Atbildēt

smaidiigais 220 [?] pirms 1 stundas

Penzis bij iedomājies, ka nu nopirks JAUNU auto, un tas

kā lidojošais paklājs viņu vizinās. Žiks droši ka lūst vēl

biežāk, bet pie tā jau pierasts...

==================

Hmm, a kāds nevar pastāstīt, kas tam žikam tik bieži lūst?

Man ir bijusi darīšana ar daudzdažādiem VAŽņiem, bet

nekad nekas tā speciāli baisi lūzis nav, katrā gadījumā

pieņemtās starptautiskās normas defektu skaits nepārsniedza :-)

282973. viesis 2.jūnijs 2011 9:59
0 0 Atbildēt

Vairāk piekritīšu smaidīgajam.

Žiku kardāna krustiņi laikam ir zināmākā problēmzona. Noņemt pakaļbremžu bunduli civilizētām metodēm - pagrūti...

Visā pārējā lielisks auto 70-tajiem gadiem. Attīstoties tehnoloģijām un ejot laikam žiks tomēr atpaliek. Jo tam gandrīz NEKAS nav uzlabots 30 gadu ražošanas laikā... Ja nu vienīgi pašos beidzamajos gados parādās stūres pastūži, iešprices un citi sīkumi...

282974. viesis 2.jūnijs 2011 10:05
0 0 Atbildēt

P.S.

Bet bildēs attēlotā Dacia Duster no limit, vispār tikai marketinga kļūdas pēc, ir ar šo preču zīmi. Trubu rāmim ar Nissan dvēseli un attālu virsbūves vizuālo pakaļdarinājumu laikam vienīgais kopīgais ar dacīti būs kāds logo vai lukturi... Kāpēc to sauc par Dacia, izņemot marketinga buļļu mēslus - iemesla neredzu ne mazākā. Vismaz būtu paši savu dzinēju tur iepestījuši...

282977. viesis 2.jūnijs 2011 14:43
0 0 Atbildēt

Tie kas te gvelz mulkibas , ka padomju laikos nevareja nopirkt Dacia , ta nav taisniba , toreiz televizijai un radio visas viegkas automasinas bija Dacia 1300 , tapat kolhozos bija sastopams pilnpiedzinas auto Dacia Aro 10 , protams ar Dacia un Skoda 120 vairak padomija parvietojas prieksnieki , bet vareja ari stavet garu gara rinda , lai tiktu pie Dacias vai Skodas , man krustevs nostaveja 16 gadus rinda un 86 tika pie Skodas 120 , smilsu dzelteniga krasa

282978. viesis 2.jūnijs 2011 18:02
0 0 Atbildēt

Palaidniex 1199 [?] pirms 8 stundām

Vairāk piekritīšu smaidīgajam.

Žiku kardāna krustiņi laikam ir zināmākā problēmzona. Noņemt

pakaļbremžu bunduli civilizētām metodēm - pagrūti...

-------------------------

Kardāna krustiņu problēma bija to izgatavošanas kvalitāte - pirmajos

gados ar tiem problēmu nebija nekādu, pēc 1980. gada reizēm trāpījās

pat tādi, kam bija iekšā tikai tehnoloģiskā eļļa, nekādas smērvielas :-)

Bet ko var gribēt, ja visās lielajās rūpnīcās PSRS, pat "oboronkā" strādāt

lika "stroibata" čukčām un pat cietumniekiem (t.s. brīvi nometinātie).

Kāda tur vairs kvalitāte ...Pats sekmēju 22. GPZ vadības krišanu, jo atklāju

RAF kardānu masveida defektu cēloni - tie paši "sausie" piekargultņi ...

282977. viesis pirms 3 stundām

Tie kas te gvelz mulkibas, ka padomju laikos nevareja nopirkt Dacia, ta nav taisniba, toreiz televizijai un radio visas viegkas automasinas bija Dacia 1300, tapat kolhozos bija sastopams pilnpiedzinas auto Dacia Aro 10, protams ar Dacia un Skoda 120 vairak padomija parvietojas prieksnieki, bet vareja ari stavet garu gara rinda, lai tiktu pie Dacias vai Skodas, man krustevs nostaveja 16 gadus rinda un 86 tika pie Skodas 120, smilsu dzelteniga krasa

---------------------------------

Var jau muldēt, bet vajag to darīt ar mēru :-) Autoexport, kura bija vienīgā organizācija ar tiesībām iepirkt ārvalstīs jebkādus auto, sarakstos nekad nav figurējušas Škodas, Dacia, ARO, Zastava, Wartburg u.c. socvalstu darinājumi! Par televīziju / radio un kolhoziem - vispār murgs! Rumānu ARO, gan ARO23 (bobiks) parādījās pie mums vienlaikus ar kooperatīvu kustību - tad pat arī uzņēmumiem, kuri ražoja kaut ko eksportam, atļāva

veikt "barterus", mainīt preci pret preci. Vienlaikus arī pirmajām 'firmām"

atļāva ievest auto - tos ARO te viens kantoris arī ieveda vienu kaudzi, jāsaka, baiss agregāts. Tā ka tavs krusttēvs varēja tikt pie Škodas 1986. gadā jebkādā citā veidā, tikai ne 16 gadus stāvot rindā. Starp citu, vai Škoda bija jauna? :-)

Un vai onkulis nestrādāja "Sovtransavto"? Tie gan no Somijas iepirka lietotas Škodas, tāpat, kā atpakaļ nāca "Ziguļi un Moskviči, retu reizi ZAZi (daži pat ar FIAT "ūdensmotoriem") un Volgas ar dīzeļiem no Beļģijas...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti