OCTA nozarei gandrīz divu miljonu zaudējumi 13

 
6.februāris 2012 9:08

Saskaņā ar Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) veikto statistiku par OCTA nozares darbību, 2011.gadā bija vērojama nozares stabilizēšanās.

Lai gan peļņas un zaudējuma aprēķins liecina, ka pērnā gada rādītāji ir pozitīvāki nekā 2010. gadā, nozare vēl joprojām cieš zaudējumus un noslēdz gadu ar negatīvu bilanci.

CSNg skaits

Pēc LTAB rīcībā esošas informācijas kopējais 2011.gadā notikušo CSNg skaits, par kuriem ir iesniegti zaudējumu pieteikumi apdrošināšanas sabiedrībās (apdrošināšanas gadījumu skaits), sastādīja 30 853, kas salīdzinājumā ar 2010.gadu ir samazinājies par 13,2% (35 553 CSNg – 2010.gadā). Uz Saskaņoto paziņojumu pamata 2011.gadā reģistrēti 19 288 CSNg, kas ir par 8,3%, mazāk nekā 2010.gadā, (2010.gadā 21 035 CSNg). Lielākais uz Saskaņotā paziņojuma reģistrēto negadījumu īpatsvars vērojams ziemas-pavasara mēnešos, jo attiecīgajā periodā CSNg ir bijuši bez nopietnām sekām, kas ļauj plaši pielietot Saskaņoto paziņojumu CSNg noformēšanā. (skat. att. Nr.1). No visiem apdrošināšanas sabiedrībās reģistrētajiem apdrošināšanas gadījumiem vislielākais skaits ir reģistrēts tieši Rīgā 56,7% jeb 16 200.

Pārskats par apdrošināšanas gadījumu skaitu sadalījumā pa CSNg notikuma mēnešiem

Apdrošināšanas atlīdzības

2011.gadā apdrošināšanas sabiedrībās un LTAB kopā iesniegti 39 236 zaudējumu pieteikumi, kas ir par 2 918 jeb 6,9% mazāk nekā 2010.gadā. Saistībā ar šī gada un iepriekšējo gadu zaudējumu pieteikumiem 2011.gadā ir pieņemti 38 804 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām par kopējo summu Ls 23 895 074, kas ir par Ls 749 271 jeb 3,0% mazāk nekā 2010.gadā. Vislielākā atlīdzību lēmumu summa tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā sastādīja 81,5% no kopējās atlīdzību summas. Vidējās atlīdzības izmaksas lielums par apdrošināšanas gadījumu 2011.gadā sastādīja Ls 709, kas, salīdzinot ar 2010.gadu, praktiski nav mainījies. Tomēr, kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, vidējās atlīdzības lielums par ārvalstīs notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem ir nemainīgi augsts.

„Vidējās atlīdzības lielums par ārvalstīs notikušiem ceļu satiksmes negadījumiem ir četras reizes lielāks nekā Latvijā. Kā rezultātā izmaksu ziņā tā ir ceturtā daļa no kopējās atlīdzība summas. Jāsaka, ka tieši augstais vidējais atlīdzības summas apmērs ārvalstīs notikušiem CSNg ir viens no iemesliem negatīvajai bilancei ar kādu OCTA nozare ir noslēgusi 2011.gadu. Protams, tam par iemeslu kalpo arī tas, ka Latvijā kopumā pieaug auto remonta un medicīnas pakalpojumu izmaksas. Kā arī viens no svarīgākajiem aspektiem ir zemās OCTA polises cenas, jo nenoliedzami tieši cenu faktors ir viens no galvenajiem nozares stabilitātei”, skaidro Juris Stengrevics.

Sūdzību skaits paliek mazāks

2011.gadā par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem un rīcības atbilstību OCTA likumam kopā saņemtas 267 sūdzības. Kopējais saņemto sūdzību skaits, salīdzinot ar 2010.gadu, ir samazinājies par 4,0%.

“Analizējot statistiku pa gadiem, jāsaka, ka kopējais sūdzību skaits par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem nekad nav bijis ļoti augsts, tomēr neliela tendence šim skaitlim samazināties sāk izkristalizēties, kas mūs, protams, tikai priecē. Jo lielāka būs klientu uzticība apdrošināšanas sabiedrībām, jo produktīvāka būs sadarbība un attiecīgi augstāka sniegto pakalpojumu kvalitāte, kas neapšaubāmi nāks par labu visai nozarei. Jo runājot par OCTA nozares attīstību ilgtermiņā, uz šo jautājumu jāskatās ne tikai no aspekta, cik finansiāli stabili strādā nozares dalībnieki, bet arī - cik augsta ir sniegto pakalpojumu un servisa kvalitāte”, uzsver Juris Stengrevics.
 

 
Visi komentāri
 
285217. viesis 6.februāris 2012 11:14
0 0 Atbildēt

Taču regresos atgūtās summas veido "nereģistrētu peļņu". Ja tā var atgūt ap 20% no Ls 23.895074, vai tad apdrošinātājiem OCTA nav nesusi ap 2,8 milj. Ls "nereģistrētu peļņu"?

285219. viesis 6.februāris 2012 12:09
0 0 Atbildēt

Droši vien, ka šogad atkal pakāpeniski pieaugs OCTA cenas. Uz to velk. Parasti pērku tās polises, kad notiek kaut kādas akcijas. Laimīgā kārtā, līdz šim pašam nekādas "ziepes" nav sanācis uztaisīt, 17 BM likmi veiksmīgi abiem auto izdodas noturēt.

285220. viesis 6.februāris 2012 12:38
0 0 Atbildēt

Vispār jau aug. Dažādu iemeslu dēļ dažiem izdodas veiksmīgi izlavierēt no tā. Pat es ar visiem saviem "galiem" maksāju par kādiem 15% vairāk kā pirms gada.

285221. viesis 6.februāris 2012 15:15
0 0 Atbildēt

nahren tad vini tirgo tik daudzi taas octas, ja visiem vieniigi zaudeejumi? :D

285222. viesis 6.februāris 2012 15:37
0 0 Atbildēt

Logisks jautājums tirgus situācijā: ja preci tirgojot peļņas nav, ir tikai zaudējumi, kapēc viņi tās tirgo? Dāvina, vai? :)

285223. viesis 6.februāris 2012 16:28
0 0 Atbildēt

Tāpēc, ka līdz ar OCTu nāk līdzi arī KASKO u.c. apdrošināšanas. Lai varētu noturēt klientu, viņam par puslīdz saprātīgu cenu jāpiedāvā arī citi produkti, pat tad, ja tie nav tik rentabli. Otrkārt, man šķiet, ka jau kādas reizes piecas šeit ir rakstīts - zaudējumus cieš visa nozare kopā, uz kuras fona īstenībā tie 2 citroni ir pupu mizas. Bet, tas nozīmē to, ka kādam no 10 aptirsinātājiem ir zaudējumi, citam, savukārt, peļņa.

285227. viesis 6.februāris 2012 22:54
0 0 Atbildēt

>Jo lielāka būs klientu uzticība apdrošināšanas sabiedrībām, jo produktīvāka būs sadarbība un attiecīgi augstāka sniegto pakalpojumu kvalitāte

Kaut kāds murgojums, ja man uztesas kāds ar savu OCTU, man nu nekādi nav iespēja izvēlēties.

285230. viesis 7.februāris 2012 9:43
0 0 Atbildēt

Kanibāl, drīz būs, jo atlīdzību varēsi pieteikt pie sava apdrošinātāja.

285247. viesis 8.februāris 2012 16:03
0 0 Atbildēt

Pieļauju, ka apdrošināšanas sabiedrības īpaši nekontrolē sev pakļauto servisu darbību, un tie pamanās uzapdrošinātāju rēķina papildus nopelnīt. Dažus gadus atpakaļ manam Mondeo viens braucējs nedaudz saplacināja bemperi - bija tikai dažas plaisas, kuras reali varēja salīmēt. Bet, bamperis tika nomainīts pret pilnīgu jaunu, kurš noteikti nebija lēts. Domāju, ka salīmējot un nokrāsojot veco, būtu sanācis lētāk. Tā arī apdrošinātājiem tie zaudējumi veidojas.

285254. viesis 9.februāris 2012 10:52
0 0 Atbildēt

IV, pēc taviem tekstiem ne tikai šeit ļoti labi redzams, ka tu vispār nepārzini apdrošināšanas virtuvi. Pirmkārt, labāk priecājies, ka tev maiņu apstiprināja, lielākā daļā gadījumu ir otrādi, īpaši ja runa iet par pēcgarantijas mašīnu. Ja tas bija jauns auto, iespējams, ka rūpnīcas standart neļāva līmēt, ja pēcgarantijas, varbūt kaut kur leišos bamperi dabūja par sakarīgu cenu.

Vispār apdrošinātāji, īpaši t.s. sliktie, bet patiesībā ne tikai, sākot ar 2008./2009. gadu pie tāmēm ir palikuši tik piekasīgi, nogriezuši normstundas utt. ka ar tām, summām, ko dažreiz viņi apstiprina, nepietiek, lai kvalitatīvi mašīnu sataisītu un ne reizi vien klientiem pat nākas piemaksāt. Un te tu vari pat nemēģināt iebilst par to, ka serviss pats to piedomā, jo klienti arī ir palikuši viltīgi - kolīdz viņiem pasaka, ka jāpiemaksā, viņi sāk meklēt lētākus servisus, bet par darbiem šobrīd servisi ļoti cīnās.

Pats līdzīgam gadījumam pirms 2 gadiem gāju cauri, kad pēc neveiksmīga iebrauciena cietajā kupenā vajadzēja mainīt priekšējo buferi, bet man apstiprināja tikai lipināšanu. Tas buferis pēc 4 mēnešiem sāka plaistāt, nācās visu pārtaisīt. Bet pārtaisīt normāli arī nevarēja, man jau servisā pateica, ka tas nav uz ilgu laiku, jo, pirmkārt, to buferi normāli, lai nebūtu šķībs, vairs nevarēja ielikt atpakaļ un mazākais pieskāriens kaut kur uz augstākas apmales vai kupenas un bufers būs pušu un tas arī pēc kāda laiciņa piepildījās. Otrklārt, tas atkal jau ir sācis plaisāt.

Bet, nu labi, treknajos gados arī dīleri nebija nekādi labie, bet tagad neiedziļināšanos tāmēs nu nekādi vairs nevar apdrošinātājiem pārmest.

Starp citu, vai tad tu nebiji tas, kurš nesen teica, ka "ekspertiem maksājot par to, ka viņi griež tāmes"? Kā tad tas iet kopā ar to, ko nupat rakstīji?

285257. viesis 9.februāris 2012 14:30
0 0 Atbildēt

muhahāāāāāā, katru gadu regulāri 2 reizes iet vaļā šitā gaudošana....

un otra nozare, kurai ņikujā nav peļņas ir degvielas tirdzniecība.....

vispār arī narkobizness un ieroči nereportē par milzīgām peļņām :D:D:D

285270. viesis 10.februāris 2012 12:30
0 0 Atbildēt

Man arī arvien vairāk rodas pārliecība, ka visā šajā procesā "gaudošana" sāk ņemt virsroku. Kādam tas ir izdevīgi. Naudas, ko visi par to maksājam, tomēr nav nekādas mazās. Pareizi saimniekojot, vajadzētu pietikt un vēl pāri palikt. Reālie iespējamie uzlabojumi - regulārajiem auto "sitējiem" vajag uzlikt astronomiska lieluma likmes. Kā bija rakstīts presē, vairākās rietumu valstīs tml. taktika sevi bija attaisnojusi.

285292. viesis 13.februāris 2012 11:36
0 0 Atbildēt

"Naudas, ko visi par to maksājam, tomēr nav nekādas mazās."

Kārtējais mīts... Vidējā gada cena vismaz maniem klientiem pagājušajā gadā bija 47.63 LVL... Tas ir tikai nedaudz vairāk kā valsts noteiktie 40 lati 1997. gadā. Nerunāsim par to, cik OCTA maksā citās valstīs.

Gribētos gan zināt, no kādiem avotiem ņemts šis "Pareizi saimniekojot, vajadzētu pietikt un vēl pāri palikt"? Vari pamatot šo ar cipariem? Piemēram, maināmiem bamperiem apstiprinot tikai krāsošanu un špahteli varētu ietaupīt TIK?

IV, man sāk likties, ka tā tava ikdienas viesošanās un komentāri ir vienkārši tāda .... bez seguma.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti