Nav apdrošināšanas – ej kājām: Lielbritānijas prakse 52

 
14.marts 2012 14:05

Kā norāda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) Lielbritānijā jau daudzus gadus pastāv prakse izņemt no satiksmes neapdrošinātus transportlīdzekļus.

Šāda prakse palīdzēja neapdrošināto skaitu Lielbritānijā samazināt no 6 uz 3 %. Savukārt izmaksas no Garantijas fonda samazinājās par 30%.

2004. gadā Lielbritānijā tika veikti ekonomiski aprēķini, cik lielus zaudējumus apdrošināšanas industrijai rada neapdrošināti transportlīdzekļi. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka ik gadu no Garantijas fonda par neapdrošinātu transportlīdzekļu radītajām sekām tiek izmaksāti 500 miljoni angļu mārciņu (GBP), kā rezultātā godprātīgo transportlīdzekļu īpašnieku polises cena uz neapdrošināto rēķina pieauga par 30 GBP gadā. Tomēr, kā atzīmē LTAB šie nebija vienīgie pētījumā konstatētie rādītāji. Papildus pētījumi liecina, ka īpašnieki, kas savus transportlīdzekļus neapdrošina, ar daudz lielāku varbūtību izdara arī citus pārkāpumus – 10 reizes biežāk kā vidēji brauc alkohola reibumā, sešas reizes biežāk brauc ar neatbilstošā tehniskā stāvoklī esošu transportlīdzekli, ik gadu ir iesaistīti ceļu satiksmes negadījumā (CSNg), kur miesas bojājumus gūst 23000 cilvēku un iet bojā 160.

„Latvijā tik detalizēta statistika nav veikta, taču tendence neapdrošinātiem transportlīdzekļu īpašniekiem radīt citus pārkāpumus Latvijā pastāv. Bieži šie vadītāji ziemā pārvietojas ar transportlīdzekli, kuram ir nodilušas vasaras riepas, jau daudzus gadus nav izieta tehniskā apskate, un arī promiles pārsniedz atļauto. Rezultāts tam bieži vien ir avārijas ar ļoti nopietnām sekām, kuras nav mērāmas tikai materiālā izteiksmē, jo bojā iet cilvēki. Lielbritānijas piemērs apliecina, ka veicot nozīmīgu pasākumu kopumu, kuri vērsti uz iedzīvotāju drošību, var samazināt ne tikai neapdrošināto, bet arī bojā gājušo skaitu”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Lielbritānijas likumdošana paredz, ka pēc transportlīdzekļa apturēšanas policists pārbauda ziņas par spēkrata īpašnieku MID datu bāzē (Motor Insurance Database) un ar īpaši izveidota zvanu dienesta (Call centre – Police Helpline) starpniecību, gadījumos, kad datu bāzē ziņu par transportlīdzekļa apdrošināšanu nav, bet īpašnieks neatzīst OCTA neesamību. Ja transportlīdzekļa īpašnieks atzīst, vai pēc konsultācijas ar zvanu centra darbiniekiem tiešām apstiprinās, ka transportlīdzeklis nav apdrošināts, tā īpašniekam tiek uzlikts sods minimums 100-200 mārciņu apmērā, vienlaikus piešķirot 6 soda punktus no 12 iespējamajiem, kā arī līdz brīdim, kad tiks veikta transportlīdzekļa apdrošināšana spēkratu konfiscē un nogādā policijas maksas stāvvietā, kuras izmaksas arī jāsedz īpašniekam (20 GBP dienā). Papildus vēl jāmaksā summu par transportlīdzekļa atgūšanu, kas ir aptuveni 150 GBP. Gadījumā, ja 14 dienu laikā transportlīdzekļa īpašnieks neuzrāda nepieciešamos dokumentus, kas apliecina apdrošināšanas esamību un sodu apmaksu, transportlīdzekli vai nu pārdod vai utilizē.

Kā norāda LTAB, ja tomēr CSNg izraisa neapdrošināts transportlīdzeklis, tādējādi izmaksas par zaudējumiem tiek veiktas no Garantijas fonda, Lielbritānijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs vēršas pret vainīgo ar regresa prasību pilnā apmērā un cenšas zaudējumus piedzīt visiem iespējamiem līdzekļiem. Prasība tiek uzturēta pat tad, ja izmaksas par piedziņu, piemēram, tiesvedības izmaksas, pārsniedz regresa prasības summu, ar nolūku, lai sabiedrībai būtu skaidra izpratne par sekām, kādas iestājas šādos gadījumos.

 
Visi komentāri
 
285689. viesis 14.marts 2012 14:26
0 0 Atbildēt

galīgi nerūp apdrošinātāju industrijas zaudējumi. Tie zaudējumi būtu arī tāpat, jo ja nositas dzērājs ar visu OCTA tad jau tāpat nav no kā piedzīt regresu. Kaut vai tepat publicētais gadījums ar Baltikumu.

285690. viesis 14.marts 2012 14:30
0 0 Atbildēt

jo vairāk OCTAs nepircēju un avāriju ar tādiem auto jo dārgāk pārējiem maksā polise

tieši tas patas ar nodokļiem - jo mazāks nodokļu maksātāju skaits, jo lielāks nodokļu slogs maksātājiem

285691. viesis 14.marts 2012 15:57
0 0 Atbildēt

1) Apdrošinātāju alkatībai nav robežu.

2) Ir starpība, vai kāds (dažkārt arī apdrošinātāju vainas dēļ) par vienu dienu nokavējis polises pagarināšanas laiku vai principā ignorē visus noteikumus, tehapskates un OCTAs.

285692. viesis 14.marts 2012 17:08
0 0 Atbildēt

klau viesi - tu bieži par vienu dienu ilgāk aizmirsti iepildīt zupu savā mašīnā?

285693. viesis 14.marts 2012 17:10
0 0 Atbildēt

Tai Liebritānijas praksei ir viens liels trūkums piemērošanai šeit. Neapdrošināti jau pārsvarā ir auto, kuru vērtība ir mazāka par minētajām soda sankcijām. Vienkāŗši palielinot sodus bez konteksta, smagi cietīs aizmāršīgie, bet ļaunprātīgos nemaksātājus tās būtiski neietekmēs.

285694. viesis 14.marts 2012 17:44
0 0 Atbildēt

Nu, kaut kad jau vainīgajam beigsies tiesību termiņš. Nenomaksā sodu, nedabon tiesības. Vispār jau, ja nenomaksā sodu gada laikā, tad tiesībām tiek uzlikts liegums.

285695. viesis 14.marts 2012 18:10
0 0 Atbildēt

GB12 - tev vēl ir par maz braukātāju bez tiesībām? Vajag vairāk?

285697. viesis 14.marts 2012 19:38
0 0 Atbildēt

Seene, cik tad braukā bez tiesībām?

Kārtējā dīvainā loģika- nu cik tad es pabraucu, vienu dienu bez OCTA...bet tajā dienā nonesīs kādu jaunu fūri, pašam auto pakaļā, pieder 2 veci spaiņi bez osām un kaziņa. Maksās visu mūžu 10ls mēnesī, skādi nosegs pārējie (MĒS visi).

285698. viesis 14.marts 2012 19:56
0 0 Atbildēt

Varbūt tomēr tava loģika ir dīvaina - galvenais kādu SODĪT... nevis panākt, lai OCTA tiktu iegādāta.

285699. viesis 14.marts 2012 20:59
0 0 Atbildēt

seene - OCTA normālam braucējam UZ GADU maksā mazāk kā bāka degvielas...

285700. viesis 14.marts 2012 21:01
0 0 Atbildēt

P.S.

Un jā kāds aizmirst savlaicīgi iegādāties degvielu tā aŗī paliek mājās pie darba uz ielas... Neredzu atšķirību... :D

285701. viesis 14.marts 2012 21:40
0 0 Atbildēt

Nu tas jau arī ir sods. Nav oktas, nav mašīnas uz ielas. Kāpēc man jāatbild par citu pārkāpumiem? Sēne, ja tev būtu teikšana, valstī valdītu anarhija. Jāpiegriež skābeklis un krietni pamatīgāk.

285702. viesis 14.marts 2012 22:57
0 0 Atbildēt

Kas ir "normāls" un kas ir "nenormāls" braucējs, palaidniek? Es baidos ka neviens jaunietis nebraukā ar mašīnu, kuras bākas tilpums būtu, teiksim, 150 ls, tā ka tavs apgalvojums, kā parasti, ir galīgi greizs.

P.N. Tā kā es šovakar atrodos savā dzimtajā miestā, tad jāsameklē mana konstruktora tehniskā pase un jāielūr netā - vai ar 6. klasi man gads būtu zem sotaka vai nē.

285703. viesis 14.marts 2012 23:02
0 0 Atbildēt

pat ja ta - pat ja tava BM klase liek maksāt 2 bāku cenu

priecājies, ka pie mums OCTA ir pēc definīcijas tik lēta!

painteresējies cik jaunietim maksā OCTA tik ļoti piesauktajā lielbritānijā...

degvielai pa latu litrā sanāk (dienā tiek nocepti vairāki lati vai litri ka prieks), bet auto savest kārtībā, iet skati un nokaksāt OCTA naudas nav...

ka nevari atļauties, tad pērc lētāku uzturēšanā auto vai izmanto savādāku transportu

tikai verbālo caureku, par to, ka esi beigts bez mašīnas momentā atliec citam topikam - ja jau auto nes tik lielu peļņu, tad to atļauties vajag spēt visās nozīmēs.

Citādi octa dārga, saremontēt dārgi, bet vienalga spītīgi braucam...

285704. viesis 14.marts 2012 23:04
0 0 Atbildēt

Izrādās ka zāle tomēr ir zaļāka nekā likās :D - BTA baltija 61 ls, BAN 63 ls, baltikums 75 ls, gjensidige 81, ergo 83, BTA eiropa 84, balta 95, balva 115. Bet nu vienalga, palaidnieka "mazāk kā bāka degvielas" ierakstīties sanāktu vienīgi ar BAN... :D

P.N. Slinkums meklēt vecos tofikus par aptirsinātājiem - kuri no šitiem ir sakarīgi? Pēc kāda mēneša vienu mazo polisīti vajadzēs...

285705. viesis 14.marts 2012 23:06
0 0 Atbildēt

Par apvienoto karalisti nestāsti - es jūtu līdzi turienes jauniešiem, tās misenes ar ko viņi brauc ir vienkārši mazohisms... :( Bet no otras puses - tā viņu sistēma ir diezgan sviestaina, teiksim, korumpēta - man stāstīja briti par piemēru, kur vienam no viņiem uz sievu, 24 gadus vecu laikam, bija aptirsināts kaut kāds pajauns biļurbo audī, kā "klasiska tačka" un par diezgan mazu ciparu...

285706. viesis 14.marts 2012 23:06
0 0 Atbildēt

nu pat dārgākajā versijā 30 santīmi dienā ir šausmīga cena, vai ne?

285707. viesis 14.marts 2012 23:09
0 0 Atbildēt

tak bāz vienreiz ros rAudi pakaļā

30 saņi dienā ir dārgi??? nobraucot 60 -120 km dienā ar normāla veca auto patēriņu ir 6-12 laši dienā tikai zupā vien, bet vēl auto ir jāremontē/jāapkopj, jāpērk riepas...

moš ja kaut kas ir par dārgu - to nevajag?

octai nav bet jaunam sIfona, sIpadam pietiek ka prieks

Kabeļtelevīzijai vai sputņikTV padsmit latus mēnesī šķolē ņegļaģa utt

285708. viesis 14.marts 2012 23:17
0 0 Atbildēt

PN. Televizoru neskatos, abi datori [viens vienā ciemā, otrs otrā] ir klasika ar eksotikas piegaršu - katrā pa diviem AMD Athlon MP procesoriem [tā kā esmu manījis ka neko nejēdz no datoriem, tad - pirms desmit gadiem, kad tos dzelžus izlaida, tas bija high-end], sakariem izmantoju 2003. vai 2004. gadā uzražotu Siemens M55 [rezervē vēl 7 tādi paši :D un vienpadsmit gadus veca 33. klucija], turpināt? :D

Tavs aprēķins ar saņiem dienā ir kaut kāds jocīgs - tev katru dienu noskaita pa dienu nopelnītos lašus? :D Man gan mēnesī noskaita naudu un par to naudu ir jāsapērk tas, kas ir jāsapērk...

P.N. Lai tev būtu par ko pacepties - šodien nopirku lisaku komplektu - cena - 10 laši, komplektā man nevajadzīgi [nederīgi] bleķa diski - priekš vasaras un TA derēs :D

285709. viesis 14.marts 2012 23:52
0 0 Atbildēt

P.P.N. Man patīk tava loģika - "ja jau var atļauties ieliet tik un tik litrus benzīna uz sotaku, tad arī jāvar atļauties aptirsināties", manējā gan ir diametrāli pretēja - pie tāda patēriņa [tavas aplēses gan varētu parēķināt uz leju par 1-2 litriem] līdz špricgāzes ielikšanai tā mašīna bez īpaši ārkārtēja gadījuma kustināta netiks, tb turpināsies patreizējā situācija - es esmu vienā ciemā, bet mana mašīna citā, no manis 24 km attālumā, jo situācija kad viens liepājas brauciens izmaksātu cēneri ir nepatīkama ne tikai psiholoģiski, bet arī maciņam... :D

285710. viesis 15.marts 2012 9:30
0 0 Atbildēt

emeša - nemēri visus pēc sevis! ibiopeso! Ir tūkstošiem cilvēku, kas tērē milzīgus līdzekļus par lietām, kuras tie patiesībā nevar atļauties.

Ja kāds brauc ar 5 gadīgu premium, mašīnu, ļerina pa sIfonu, tam ir dators ar internetu, sputņiktv, māja/dzīvoklis līzingā - nevajag fļūtīt par 300 latiem uz rokas un vai par to, ka octa ir dārga..

ja nevar atļauties braukt ar Labmo, bruc ar ko lētāku, nevari atļauties vecu 20 gadīgu vidusmēra mašīnu pieliet - brauc ar ko ekonomiskāku vai ar lisopēdu.

Bļaustīties, ka 80 lati gadā par OCTA ir dārgi, maigi izsakoties ir tukša iršana...

285715. viesis 15.marts 2012 12:59
0 0 Atbildēt

Pieļauju, ka pie gaidāmajām degvielas cenām pie mums (tiek solīts 1.40ls par litru) braucēju skaits stipri samazināsies. Tas arī pamatīgi ietekmēs vietējo apdrošinātāju biznesu. Šie procesi parasti notiek saistīti.

285724. viesis 15.marts 2012 17:04
0 0 Atbildēt

Palaidniek, tu lasīt vispār māki? Kur es rakstu ka ir dārgi? Kaut gan - es pazīstu pāris čaļus, par mani pāris gadus jaunākus, kuriem tačkas ir uz muterēm reģistrētas - tieši šo, hvz, 35 ls seksonomijas dēļ, par vienu nezinu, otram, vismaz pēc manas mērauklas, tā starpība būtu nospļauties.

Bet vispār - tu māki tādus jaukus padomus dot - ceru ka pats esi izmēģinājis dzīvē to, ko tu iesaki - nu, teiksim, braukāt visādus garus gabalus ar ričuku - tad, kad vajag, nevis tad, kad spīd saule :)

285726. viesis 15.marts 2012 17:51
0 0 Atbildēt

Ja darbs ir ļoti tālu no dzīvesvietas - drīkst:

A - nekurnēt par personiskā transporta uzturēšanas izdevumiem,

B - pārvākties tuvāk darbam

285727. viesis 15.marts 2012 18:18
0 0 Atbildēt

Tava dzīve sastāv tikai no mājām un darba?

285728. viesis 15.marts 2012 19:01
0 0 Atbildēt

msh, vai es pareizi sapratu - tu uzskati, ka tāpēc, ka cilvēkam nav naudas, viņš drīkst pārkāpt likumu?

285732. viesis 15.marts 2012 22:17
0 0 Atbildēt

Nē, es vispār nesaprotu par ko ir cepiens - tie, ko es redzu, kas braukā bez OCTA, braukā arī bez TA un bez numuriem un dodu 99% ka vadītāja apliecības viņiem arī nav... :D

285734. viesis 15.marts 2012 23:12
0 0 Atbildēt

Palaidniex 1783 [?] pirms 1 dienas

klau viesi - tu bieži par vienu dienu ilgāk aizmirsti iepildīt zupu savā mašīnā?

=================

Izskatās, ka tu ...irs, nemaz neiebraucot problēmā. Varbūt neproti lasīt?

Benzīna līmeni es redzu instrumentu panelī, Teh. apskates datumu - uzlīmē, diemžēl OCTAi vairs uzlīmes nav.

Reāls stāsts iz dzīves - kolēģis, pieradis, ka BTA parasti laicīgi atsūta OCTA pagarināšanas līgumu. Vienu rītu brauc uz darbu un viņu aptur policis ar milzīgu smaidu - izrādās, ka iepriekšējā dienā beigusies OCTA. Bez OCTA viņš nobrauca ~2 km.

Tu to uzskati par ļaunprātību, par ko vajadzētu atņemt mašīnu? Protams, ka OCTA viņš nopirka tuvākajā benzīntankā un samaksāja sodu (protams ka maksimālo).

Starp citu, BTA rēķinu atsūtīja nākamajā dienā...

285737. viesis 16.marts 2012 8:44
0 0 Atbildēt

Pērc OCTU reizē ar datumu kad ej skati un nebūs problēmu...

Interesanti zināt, bērnu, sievas, draugu dzimšanas dienu atceries tikai tāpēc, ka mašīnas logā ir ielīmēta uzlīme? :D

p.s.

drīkst izmantot piezīmju blociņu un atgādinājumu mobilajā telefonā

285739. viesis 16.marts 2012 9:50
0 0 Atbildēt

Palaidniex 1785 [?] pirms 1 stundas

Pērc OCTU reizē ar datumu kad ej skati un nebūs problēmu...

==============

Paldies, Tu pierādīji savu augstprātību un stulbumu!

Māki izlasīt burtus, bet neiebrauc tekstā... ;)

Droši vien strādā pie apdrošinātājiem vai policijā?

285740. viesis 16.marts 2012 9:56
0 0 Atbildēt

Ne tur un ne tur nestrādāju!

Nezkāpēc es nepiemirstu nopirkt apdrošināšanu savlaicīgi. Jā vienreiz samaksāju par savu aizmāršību nepilnas nedēļas garumā par to tālajā ~2001. gadā tolaik vājprātīgus šķiet Ls 40 un vēl vajadzēja braukt uz Klijānu ielu skaidroties. Tas veselīgi iemācīja savlaicīgi atcerēties šādas lietas.

Ja Tev personīgi ir problēmas ar atmiņu pieraksti blociņā, kalendārā, mobilā telefona atgādinātājā - dajebkā!

Un nekādu sakaru ar augstprātību nesaskatu. Ja zini ka aizmirsīsi - ieraksti atgādinātājā... Kur problēma???

285743. viesis 16.marts 2012 10:44
0 0 Atbildēt

Pielīmē to octu pie paneļa un redzēsi datumus!!!!

Pisec, idiņu bars.

Ķipa nezināšana atbrīvo no atbildības!!! :D

Likumi arī nav acu priekšā, bet to ir jāievēro!

285747. viesis 16.marts 2012 16:20
0 0 Atbildēt

Palaidniex dod debilus padomus, bet nelasa tekstu.

Arī tādam iedomīgam jefiņam kā tu, var gadīties ka vienu dienu palaidīsi garām datumu, kaut arī būsi ietetovējis sev uz pieres.

Ceru, ka Tad būs pieņemti "pareizie" likumi un tavu mašīnu atņems un sagriezīs metāllūžnos, bet pašu nosūtīs katorgā uz gadiem 10 - it... ;)

Priekš normāliem cilvēkiem atkārtoju to ko rakstīju sākumā - normāli tomēr būtu izvērtēt vai pārkāpums ir bijis apzināts un regulārs - piem. braukā ar mašīnu kam nav TA un OCTA beigusies pirms gada, vai nē un attiecīgi arī diferensēt sodu. Piem. ja OCTA beigusies pirms mēneša vai vairāk, mašīnas savākšana uz stāvvietu būtu atbalstāma.

P.S. Ja dotu vaļu apdrošinātājiem, viņi pieprasītu obligātu OCTA arī māšinai, kas visu ziemu stāv garāžā un netiek kustināta...

285751. viesis 16.marts 2012 21:45
0 0 Atbildēt

anonīmais cirvis... :D

te daži ir gatavi aizstāvēt arī to pāķi, kuru te gadus atpakaļ 2x (!) divu stundu laikā apturēja miliči par braukšanu bez skates ropažu ielā...

285760. viesis 17.marts 2012 12:09
0 0 Atbildēt

pilnīgi po apdrošinātāju zaudējumi, pārāk netīri viņi strādā un tracina tas, ka viņu ienākumi tiek garantēti ar likumu pretī dodot minimāli....

285762. viesis 17.marts 2012 14:07
0 0 Atbildēt

Princips gandrīz kā fotoradariem... :) :D

285765. viesis 17.marts 2012 16:56
0 0 Atbildēt

yetti - tipa neviens kasko īpašnieks vai octa maksātājs nemēģina viņus izčakarēt un uz viņiem uzvērīties...

skaidrs, ka ir stulbi un ļoti pa purnu dodami, ka viņi izmaksā octas naudu bez PVNa, un visādi citādi kretīnismi no viņu puses,

tomēr kamēr abās pusēs nepārsās viens otru apčakarēt - būs kā būs...

285772. viesis 19.marts 2012 10:00
0 0 Atbildēt

Palaidniex, ja vari pierādīt, ka esi mašīnu saremontējis ar PVN, tev arī izmaksās ar PVN.

285773. viesis 19.marts 2012 10:26
0 0 Atbildēt

Ja es izvēlos saņemt skaidrā izmaksu, tā ir bez PVN, jo es varu nokrāsot pats, iedot Fedjam lai krāso, detaļas pirkt no rokas.

Ja to dara serviss, tad ir PVN, ja nu tas nav atkal pie Vasjas, bet vasja nekad pa tiešo ar apdrošinātājiem nestrādā, nu tas vasja, kas Urša garāžā blakus krāso pa naktīm.

285775. viesis 19.marts 2012 11:16
0 0 Atbildēt

GB12 - stulbākais jau tas, ka tev vispirms jāpierāda par savu naudu, ka neesi žirafe, un tikai tad varbūt tev kaut ko samaksās.

DeksterFF - da kāda starpība, cilvēks to saremontē pats, vai kāds to saremontē cilvēka vietā? Moš tad tas jāuzskata par pašnodarbinātību ar visiem soc apdr. nodokļiem? :D

P.S.

Sen neesmu interesējies, bet vai cietušajam ir iespēja norādī to servisu, kurā viņš vēlās saremontēt savu apskādēto lamatiņu un aptirsinātājs neliek šķēršļus šai izvēlei? Agrāk vismaz tas bija bezcerīgi...

285776. viesis 19.marts 2012 13:37
0 0 Atbildēt

Kā kurš apdrošinātājs. Rudenī Mini durvīs iestūmās tantuks ar Audi. Apdrošinātājs prasījā, kur gribat remontēt? Paši atzina,ka,par cik pirkts jauns BMauto, droši vien ka tur. Tā arī izdarījām,sataisīja gan ne sevišķi, plus putekļainu salonu atstāja, nenoplēstas papīra lentes, bet nu lai..

Nebija interese, cik maksās, ap vai bez PVN, eiro, dihramos vai latos, saņēmām veselu auto un viss OK.

285777. viesis 19.marts 2012 14:21
0 0 Atbildēt

Pa lielam deksteram taisnība.

Redzi, te jau ir tā lieta, palaidniek, pats pirms brīža uzrakstīji ļoti pareizus vārdus "tomēr kamēr abās pusēs nepārsās viens otru apčakarēt - būs kā būs..." Pēc pieredzes saku, tie, kas ņem atlīdzību naudā, vai nu mašīnu netaisa vispār vai arī taisa pie tā paša Feģas, kurš nodokļus nemaksā. Par Feģu runājot, ja viņš nemaksā nodokli, kāpēc to maksāt apdrošinātājam? No vienas puses, kāda apdrošinātājam daļa, bet tai pašā laikā šos nenovērstos bojājumus klienti tik un tā cenšas sataisīt uz apdrošināšanas rēķina, negadījumus piesakot otrreiz. Vienubrīd pat pavisam nesen bija daži brašuļi, kas speciāli planēja pa Rīgas tizlākajiem krustiem, apļiem utt,. izprovocēja sīkus negadījumus un gāja pie apdrošinātājiem kāst naudu. Pats gandrīz pāris reizes uz tādiem uzrāvos. Kā teici - ne jau tikai apdrošinātāji čakarē. Un parasti par šo normu visvairāk protestē tieši tie, kuri jau no sākuma pēc negadījuma domā, kā bez kompensācijas par auto remontu varētu vēl kaut ko iesūkt nāsīs uz apdrošinātāja rēķina.

Ja mašīnu vēlies taisīt pats, taču skaidrs, ka neesi saimnieciskās darbības veicējs un PVN maksātājs, tad kāpēc par darbu jāmaksā PVN? Toties par detaļām runājot, kā jau minēju, tās tiek apmaksātas ar PVN. Starpība tikai tā, ka tu to naudu saņem pēc tam. Nu jā, varbūt nav taisnīgi un pareizi, BET... vai tiešām no visiem Latvijas servisiem nav NEVIENA, kurā mašīnu varētu taisīt pats izlepušākais klients?

P.S. Vismaz normāli apdrošinātāji parasti atļauj, kur vēlies, lai tikai serviss saprātīgu tāmi uztaisa, nu, tādu, kas īpaši nelien ārā no LTAB metodikas. Visādi BANi, Baltikumi, Balvas... nu jā, tur var pārsteigumus sagaidīt, jo daudzi normāli servisi ar viņiem vispār nestrādā.

285778. viesis 19.marts 2012 14:23
0 0 Atbildēt

Starp citu, pirms vairākiem gadiem Baltikums tiesā vinnēja vienu šādu lietu, kur viņi pierādīja, ka PVN neskaitās zaudējums, kamēr tas nav samaksāts. lidz ar to, ja nevari pierādīt zaudējumu, tad apdrošinātājam tas nav jāatlīdzina. Nianses vairs neatceros, bet tā bija tāda paraugprāva, pēc kuras piemērus sāka ņemt arī citi apdrošinātāji, līdz beidzot to ierakstīja likumā, lai visiem skaidrs.

285782. viesis 19.marts 2012 16:32
0 0 Atbildēt

redzi GB12 par šo:

P.S. Vismaz normāli apdrošinātāji parasti atļauj, kur vēlies, lai tikai serviss saprātīgu tāmi uztaisa, nu, tādu, kas īpaši nelien ārā no LTAB metodikas. Visādi BANi, Baltikumi, Balvas... nu jā, tur var pārsteigumus sagaidīt, jo daudzi normāli servisi ar viņiem vispār nestrādā.

Un ar ko cietušais vainīgs, ka vainīgais ir pie kaut kādiem lētučiem drošinājies?

285783. viesis 19.marts 2012 17:01
0 0 Atbildēt

Protams, ne ar ko. Bet pavisam nesen bija pētījums, kurš parādīja, ka kādi 90% tautas OCTA galvenais iegādes kritērijs ir cena. Tātad, 90% ir gatavi iegādāties OCTA pie lētākā kantora. Varam to saukt par tādu kā bumerangu, no kura, diemžēl, cieš arī pārējā 10% daļa.

Bet pa lielam tā lieta drīz sakārtosies, jo negadījumus varēsi pieteikt pie sava, nevis vainīgā, OCTA apdrošinātāja.

285789. viesis 20.marts 2012 14:13
0 0 Atbildēt

KĀJĀMGĀJĒJIEM ARĪ VAJAG OCTA – ja nu gājējs vainīgs?

285790. viesis 20.marts 2012 14:14
0 0 Atbildēt

Stengrevica ofiss piemirsa mazu niansi.

Lielbritānijā LTABA lēmumi ir saistoši visiem apdirsinātājiem, bet pie mums nē…

285793. viesis 20.marts 2012 15:34
0 0 Atbildēt

Uupis, a kāds tam sakars ar rakstu? Kad būs par sūdzībām pret apdrošinātājiem, varbūt arī pieminēs.

285794. viesis 20.marts 2012 16:46
0 0 Atbildēt

Vistiešākais…

Lūk citāts: «Latvijā tik detalizēta statistika nav veikta, taču tendence neapdrošinātiem transportlīdzekļu īpašniekiem radīt citus pārkāpumus Latvijā pastāv…»

Pagrābj kautko no gaisa un nu sāk spriest par lietām, kuras balstītas uz pieņēmumiem.

P.S. Kāds ir skaitījis cik gājēju Rīgā uz gājēju pārejām cieš no apdrošinātiem auto un cik no neapdrošinātiem? Varbūt tad izņemam no satiksmes tos auto kuri nepiebremzē pirms zebrām un nepārliecinās par gājēju esamību?

285795. viesis 20.marts 2012 17:15
0 0 Atbildēt

Vēlreiz - pat ja spriež par lietām no zila gaisa, kāds sakars Anglijas LTAB lēmumu saistošumam apdrošinātājiem ar tevis pieminēto problēmu un šo rakstu vispār?

285800. viesis 21.marts 2012 15:59
0 0 Atbildēt

Nu ja neredzi saistību tad parādīt jums to ir neiespējami.

Tagad nolaidīšos līdz jūsu līmenim: Kur es teicu ka es pieminu problēmu???

285801. viesis 21.marts 2012 16:45
0 0 Atbildēt

Labi, var jau būt, ka man kaut ko iestāstīt ir neiespējami. Bet gribētu tiešām saprast - kāds sakars tam, ka UK par braukšanu bez octas tiek ņemti auto nost no trases ar to, ka turienes LTAB lēmumi ir saistoši apdrošinātājam? Man gan liekas, ka tu pats to nesaproti, tikai kārtējo reizi gribas pasūdzēties par kaut ko, kā jau vairumam Latvijas pilsoņu, kas nekad ne ar ko nebūs mierā.

P.S. Ar problēmu bija domāts par gājēju pārejām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 8

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti