Lādoga 2003. Mēs te bijām! 15

 
5.jūlijs 2003 1:35

Indulis Vīdušs, kas ir arī viens no aculieciniekiem un dalībniekiem, kas Krievijas purvos cīnījās ar dabu un sevi, ir atsūtījis mums savu skatījumu uz šo pārbaudījumu un sacensību gaitas aprakstu. Šis stāstījums ir patiesi interesanti un aizraujoši uzrakstīts, tā ka atliek vien to nodot jūsu rīcībā. Tas tiks publicēts turpinājumos.

Kad aizgūtnēm stāstu paziņām par saviem piedzīvojumiem atvaļinājuma laikā, kāds nejaušs klausītājs uzdod bērnišķīgi tiešu jautājumu - kāpēc jūs tur braucāt? Es, aci nepamirkšķinājis, atbildu - tāpēc, ka ar galvu nav īsti kārtībā. Pirmajā brīdī pilnīgi pareizi - pāri upēm sen izbūvēti tilti, bet bariņš īpatņu laužas cauri purvam, lai noslīcinātu auto upes braslā. Tātad nenormāli. No otras - puses arvien vairāk ļaužu brauc pa mežonīgām upēm, rāpjas augstos kalnos, lec no tiem lejā ar un bez izpletņiem - citiem vārdiem - rīkojas izteikti iracionāli. Varbūt problēma ir mūsu pārlieku racionālajā dzīves veidā - par dievu mēs atceramies labi ja Ziemassvētkos, pašu bērni mums ir kļuvuši par reālu apgrūtinājumu. Ja vienai sievietei vidēji ir viens bērns, katra nākošā paaudze ir divreiz mazāka. Ģeometriskā progresija nieka simts gados populāciju saīsina par kārtu! Iedomājieties Rīgu 2103.gadā, kurā dzīvo tikai kādi 100 000 no kuriem kādi 90 000 ir bēdīga izskata pensionāri! Karēlijā redzētie pamestie ciemati salīdzinājumā būs plaukstošas metropoles!  

Esam nokļuvuši dinozauru lomā - un daži to sajūt. Es te neņemos salikt pa plauktiem, kas ir pareizi un kas nē, ar šo vienkārši gribēju teikt, ka šodien nav vienkāršas atbildes uz vienkāršu jautājumu. Ja man populāri jāpaskaidro, ko es braucu meklēt uz krievzemi, tad es saku - tas bija mans Everests. Šodien nevienu vairs ar to nepārsteigsi, kā ar sportisku sasniegumu, mērķis drīzāk ir pārkāpt pāri pašam sev. Katram tas notiek savā augstumā. Citiem vajag 8 kilometrus… Tas vienkārši ir krietni grūtāk, nekā jebkas, ko tu esi darījis līdz šim, un, visticamāk, drusku grūtāk nekā tu vispār spēj… 

Tā nu pasākums gadu ir briedis, veči ir dzēruši alu un kaluši plānus visu ziemu. Sarunas karstumā braukt taisījās 15(!) ekipāžas. Uz izbraukšanas brīdi ir palikušas 10. Toties kādas! Visi Latvijas trofi reidu kausa kopvērtējuma līderi, kā arī tie, kam varbūt šogad pagaidām nav tik labi veicies, bet kas pietiekami daudz ir dzēruši uzvarētāju šampanieti Latvijā, lai to pagaršotu arī krievzemē. Turklāt manus stereotipus par klubu 5x5 taisās lauzt Valentīns Kokalis. Aparāts viņam ir vairāk nekā nopietns, jautājums, vai pietiks izturības.  Nu ko, ja viņi tiks līdz finišam, es ar prieku mainīšu savu viedokli! Labāku Latvijas izlasi trofi reidos būtu grūti noorganizēt.  

Te nu man tūlīt klups krāgā, ka mēs īstenībā esam tīrie zaļknābji un Latvijā ir vēl daudz izcilu meistaru, ka nopietnākos trofi reidus kāds rīko kaut kur citur un tādā garā. Diemžēl, sports ir nežēlīgs, un pat, ja tu vakar esi bijis olimpiskais čempions, šodien tev savs pārākums ir jāpierāda no jauna tepat sētas mačos. Nevienu neinteresē kāpēc tu to neizdarīji - nebija laika, negribējās vai nevarēji. Nepierādīji, un tu jau esi vēsture. Tā nu es palieku pie sava apgalvojuma, ka uz Krieviju devās Latvijas šobrīd labākie bezceļa braucēji.

Pēdējās gatavošanās nedēļas un mēneši paiet ierastā, nenormālā steigā un sasprindzinājumā. Visiem labi domātiem plāniem ir tendence nobrukt, rezerves daļu sūtījumiem no tālām zemēm nepienākt un termiņiem norauties. Jāveic virkne būtisku uzlabojumu un papildinājumu Zebrai. Pēdējā naktī pirms izbraukšanas ir brīvs brītiņš arī nelielai auto diagnostikai. Aizdomīgākais mezgls ir priekšējais tilts. Izjaucam un saliekam kopā tikai uz rīta pusi. Sešos no rīta beidzot varam kustēties. Liekas tīrā atpūta, kad sporta rīks beidzot ir uz piekabes un sākam ceļojumu pretī uzlecošajai saulei. Aizbraucam līdz Līgatnei un konstatējam, ka nav līdzi lielais atslēgu komplekts. Āķējam nost piekabi un laižam pakaļ. Garāžā atrodas vēl trīs tikpat vajadzīgas lietas. Diemžēl, neviens nepaskatās uz augšējo plauktu, kur visu laiku ir krāmēti Svarīgi Līdzi Ņemami Priekšmeti…  

Pirmais patīkamais pārsteigums notiek uz robežas. Esam drusku nokavējuši, pārējie jau sen vago krievzemes plašumus, ir pamats šaubām, vai krievu robežsargs spēj atcerēties kukuli, ko saņēmis pirms četrām stundām. Tomēr Krams ir sakārtojis robežu jautājumu ar veca kontrobandista nepārspējamo šarmu. Liekas, ka viņi mūs vien ir gaidījuši, un ir gatavi vai uz rokām cauri iznest. Paši robežsargi kā neparastu piedzīvojumu stāsta viens otram, kā vesels bars teroristu ar dažnedažādām kravas mašīnām izbraukuši pa vieglo auto vārtiem un ar interesi jautā mums, cik vēl tādu būs.  

Otrs interesants moments ir, iebraucot pirmajā apdzīvotajā vietā. Brīdī, kad pa pieklājīgu gabalu (lai es varētu nobremzēt 6 tonnīgo autovilcienu, kas sastāv no džipa un vēl viena džipa uz piekabes) es pamanu uz gājēju pārejas kādu tantuku un jau lieku kāju uz bremžu pedāļa, tantuks cērtas apkārt un skriešus liek prom uz trotuāru. Atbildi uz šo nacionālo īpatnību satiksmes noteikumu traktējumā mēs saņēmām pēc pāris dienām Pīterā. Krustojumā uz zebras pirms zīmes "Dodiet ceļu!" mikroautobusa vadītājam bija tikai viens iemesls bremžu vietā izvēlēties gāzes pedāli - paskaidrot trim brāļiem Vīdušiem, ka uz braucamās daļas nav ko slaistīties un iela ir jāpāriet slaidā riksī, lai netrucētu autovadītājiem. Palecamies gaisā un aizspurdzam katrs savā virzienā. Prieks par to, ka esam dzīvi un veseli, neļauj iedomāties, ka īstenībā gribētos tam atsaldētajam sadot pa galvu. Ja Rīgā kāds vēl pukstēs, ka vadītāji nedomā par gājējiem, iesēdināšu autiņā un aizvedīšu uz Krieviju. Ja viņš dzīvs un vesels nokļūs pāris kvartālus līdz stacijai, mājās pārbraucis konstatēs, cik pie mums visi ir uzmanīgi un pieklājīgi. Pilnīgi šokē atziņa, ka krievi Pīterā nesaprot vārdu bobiks! Izrādās tas ir latviešu vārds!

Pāris dienas paiet latviešu iecienītajā bāzes nometnē Oļgino - pārdesmit minūšu braucienā no Pītera centra, kur būs starts un pirms tam tehniskā komisija. Tiek būvēts un remontēts tas, kas nebija paspēts Latvijā, ar šausmām aizvien garāks kļūst to mantu saraksts, kas aizmirsts mājās. Komisks atgadījums notiek braucot no tehniskās komisijas. Priekšā braucošs mersītis saskata nopietnu šķērsli tramvaja sliežu šķērsošanā un gandrīz apstājas. Zebrai ar metrīgajiem ripuļiem bremzēšana nemaz nav stiprā puse, bet izdodas mersīša dupsi paglābt no belziena. Tomēr atskan kaut kāds nesaprotams būkšķis. Saskatamies ar Ventu - it kā visi piederumi salonā, kā jau tam jābūt uz tehnisko komisiju, ir droši nostiprināti. Skatāmies spogulī - viens debeszils auto stāv aiz muguras ar iedegtiem avārijas signāliem. Rādu pagriezienu un stūrēju uz ielas malu, piebrauc arī cietušais. Mums pakaļējais bamperis sametināts no 50 mm kvadrātcaurules, pa vidu vēl vinčas stiprinājumi no pirksta biezuma tērauda plāksnēm, nu galīgi nevar redzēt bojājumus. Tam guļavam, motora pārsegā ievilktas glītas simetriskas rievas un ar vienu lampu viņš acīm redzami atmeties pret bogeru - lampai stikliņš ārā. Puisis it kā pat mēģina teikt, ka mēs pie kaut kā varētu būt vainīgi, bet mums no redzētā sākas histēriska smieklu lēkme. Vents ar mokām izdabū, ka mums pretenziju pret viņu nav, es no tāda apgalvojuma vispār aizrijos smieklos. Puisis bēdīgs kāpj savā fiatā vai reņukā un stūrē projām, mēs turpinam smieties visu ceļu līdz bāzei. Ja vēl būtu paspējuši kaut vai nogruntēt savus dzelžus, būtu bijis jāizspiež no tā loša vismaz viens aliņš. Tagat nekā. Katru dienu tiekoties ar organizatoriem ienāk jauni briesmu stāsti par to, cik grūtu trasi viņi šogad mums sagatavojuši. Tagad jau par vēlu baidīties, brauksim tad jau redzēs - būs par grūtu, tad arī raudāsim. 

Tradicionāli starts notiek pie Īzaka katedrāles, tikpat labi varētu teikt - pašā pilsētas sirdī. Kā zināms Pēterburgas kodola pašā centrā ir Admiralitātes ēka, no kuras sākas starveidā trīs galvenie prospekti. Vienā Admiralitātes galā atrodas Īzaka katedrāle un Vara jātnieks, otrā Ziemas pils ar Aleksandra laukumu un kolonnu. Rīgā kaut ko līdzīgu varētu dabūt, ja Doma laukumu sapludinātu ar Pils laukumu un pareizinātu ar 10. Ir iespēja iepazīties ar starta protokoliem un konkurentu autiņiem (Zebru, protams, ir izlaiduši, bet nieka pusstundas laikā esam iekļuvuši starta sarakstā).

Tepat klāt ir visi trīs pērnā gada igauņu monstri, jūnija 4x4 žurnālā iepazītais Range rovers ar Unimoga tiltiem un vēl 7 tikpat iespaidīga paskata auto. Tādi nu ir tie, ar kuriem būs jāskrienas Proto sporta klasē. Varbūt tomēr vajadzēja atstāt vecos labos 35' ripuļus un braukt kopā ar Arni TR3? Nekā - šiem puišiem zaudēt nebūs nekāds kauns, bet ja izdosies kādu apskriet!… Tā nu pārripinām pāri starta estakādei un gar Ziemas pili dodamies pāri Ņevai uz ziemeļiem. Līdz sešiem vakarā jānobrauc kādi 100 km uz Speciālā Posma (SP) startu. 

(Turpinājums sekos...)

 

 

 
Visi komentāri
 
85514. viesis 4.jūlijs 2003 17:47
0 0 Atbildēt

Var tikai lasiit un priecaaties par trakiem cilveekiem! Varbuut, ka autoram vajadzeetu kaut kad uzrakstiit graamatu par sho aizraujosho atpuutas veidu...?

85515. viesis 4.jūlijs 2003 18:00
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu iepriekš tiektajam. Vajag vēl pāris gadus pabraukāt pa pasauli un tad jau var sarakstīt grāmatu. Bet nu talants gan tur ir.

85516. viesis 4.jūlijs 2003 18:42
0 0 Atbildēt

sataisījos uz baigi garo lasīšanu, paņēmu čipsus un kolu, bet še tev! Sāku aizvien ātrāk lasīt un gremot čipšus, bet stāsts jau galā. Gaidu turpinājumu.... un ātrāk... :)

85517. viesis 4.jūlijs 2003 18:50
0 0 Atbildēt

Īstenībā palika daudz vieglāk, kad norakstīju šo nost no dvēseles. Drusku traucēja dzīvot.

85525. viesis 4.jūlijs 2003 21:33
0 0 Atbildēt

TIGER, man bija liidziigi - apseedos sadaliit tekstu pa iisaakaam rindkopaam, bet atjeedzos, kad jau liidz pusei aizlasiijusi...

85555. viesis 5.jūlijs 2003 12:36
0 0 Atbildēt

Labs raksts un bildes krutas. Visu rītu skatīju.

85564. viesis 5.jūlijs 2003 22:39
0 0 Atbildēt

Sākums labs, bet par tiem krievu muitniekiem nu tā kā tik atklāti nevajadzēja. viņi tak vēl noderēs.

85570. viesis 6.jūlijs 2003 10:34
0 0 Atbildēt

Krams bija aizmirsis paņemt no manis parakstu par dienesta noslēpumu neizpaušanu...

85572. viesis 6.jūlijs 2003 10:55
0 0 Atbildēt

1) Nekas tiem muitniekiem nenotiks.

2) Ne viens taču nezina vai es devu vai nē. Vai kāds kautko redzēja?

3) Un ja kas tad mēs nebijām nekāds izņemums, mūs izlaida cauri robežai tieši tāpat kā visu citus.

85574. viesis 6.jūlijs 2003 11:59
0 0 Atbildēt

InduliV, visu megacienju gan par to, ka tu tur izbrauci, gan ari par rakstu. Kad bus nakamais turpinajums?

85577. viesis 6.jūlijs 2003 13:35
0 0 Atbildēt

pirmdien

85580. viesis 6.jūlijs 2003 14:56
0 0 Atbildēt

lai nepubliceetu paaraak garus "palagus" un notureetu juusu uzmaniibu pie teksta, man sanaaca 7 gabali - vareesiet lasiit liidz pat sestdienai ieskaitot.

85583. viesis 6.jūlijs 2003 16:01
0 0 Atbildēt

johaidii! es gribu turpinaajumus tagad un visus!!!:):):)

85585. viesis 6.jūlijs 2003 17:03
0 0 Atbildēt

uupizz: analogjiski!!! :))))

85661. viesis 7.jūlijs 2003 10:42
0 0 Atbildēt

Induli, Tu tiešām esi Meistars-gan braukšanas ziņā,gan tehnikas skrūvēšanas ziņā, gan rakstīšanas ziņā. Liels paldies par Taviem rakstu darbiem, patīkami tos lasīt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti