Tikai pret lietām nenovīdīgi ļaudis apgalvo, ka automašīnām nav dvēseles. Tas parasti notiek līdz brīdim, kamēr nav gadījies nepiemērotā brīdi palikt vientuļam tumša meža ceļa vidū.
Var turpināt par n-tās nepieciešamības precēm kā – braucēju muguras masējošie un sēdekļus no izdilšanas sargājošie paliktņi, kas nopērkami cenu amplitūdā noDabā pastāv skaidri zināmas sakarības. Gan zināmas debess puses, kurās lec un riet saule, gan dienas un nakts nepārtrauktā mijiedarbība. Ja pajautāsiet auto inženieriem, precīzāk motoru konstruktoriem, viņi jums atklās vēl vienu sakarību, kuru pieminēšanas cena ir daudzu miljonu vērta gan sporta sacīkstēs, gan vienkāršu ielas automobiļu ražošanā. Proti, lai pilnībā sadedzinātu 1kg benzīna , nepieciešams 15kg gaisa. Lai veicinātu, padarītu straujāku gaisa piekļuvi iekšdedzes motora sadegšanas kamerai tika izgudroti milzīgi gaisa savācēji virs gaisa filtriem. Vēlāk tika radīti jaudīgi mehāniskie un mūsdienu turbokompresori. Sarežģītā evolūcijas procesā tika atrisināts jautājums, kā iespējami īsākā laika sprīdī sadedzinātu šo 1kg benzīna un līdz degkamerai novadītu ne tikai 15kg, bet 45 kg......pat 60 un 100kg gaisa. Gaisa padeves jautājums līdz galam neatrisina degmaisījuma sadegšanas kvalitātes jautājumu un izmešu daudzuma samazināšanu. Vairāk nekā 300 gadu zināma magnētiskā lauka pozitīvā ietekme uz daudzām parādībām apkārtējā dabā. Jau ilgāku laiku par magnētiskā lauka ietekmi iekšdedzes motoru izmešu samazināšanā runā arī mašīnbūvē, taču magnētu uzstādīšana degvielas vadiem masveida automobiļos ir vēl nenosakāmas nākotnes jautājums, ko iespējams kavē gigantiskie naftas ieguves uzņēmumi, kuri arī mums diktē kādu cenu mēs
Tad tiešām kā? Magnētiskā rezonanse- tā ir atbilstošā magnētiskā lauka iedarbība, kas pārvērš ierasto degvielā esošo ūdeņraža molekulu rotāciju. Uzstādot degvielas optimizatoru jeb īpašu magnētu ap degvielas vada caurulīti magnētiskais lauks kļūst par rezonanses avotu ogļūdeņražu ķēdēs caur magnētisko lauku plūstošajā šķidrajā vai gāzveida degvielā. Tas palielina kopējo degvielas reaktivitāti. Speciālā Neodīma(Mendeļējeva periodiskajā sistēmā 60.elements) magnēta sastāvs ir sava veida katalizators, kas palīdz sīkāk saskaldīt degvielā esošās ogļūdeņraža ķēdes. Magnētiskie spēki spēj izmainīt molekulāro struktūru. Kā zināms, ūdeņŗadis ir viena no degvielas ogļūdeņražu ķēžu sastāvdaļām. Tajā ir gan pozitīvais lādiņs- protons, gan negatīvais elektrons. Tātad, teorētiski ūdeņradis var būt gan diamagnētisks , gan paramagnētisks .Magnētiskais lauks ietekmē to ūdeņraža molekulu skaitu, kas piesaista skābekli, tātad degvielu veido vieglāk un pilnvērtīgāk sadegošu. Tīri praktiskie ieguvumi ir vairāki- motors vieglāk „elpo”, strādā klusāk , bet izpūtējs dūmo un tvaiko daudz mazāk Pēc degvielas optimzatora uzstādīšanas tiks novērots arī degvielas patēriņa samazinājums piecu līdz desmit procentu robežās. Ieguvums ir tīri praktisks, jo vairāk brauksiet ar auto , jo ātrāk atmaksāsies ierīcē ieguldītie Ls 24.50, Gas Master gadījumā vai
Kontakti informācijai”:
Kr.Valdemāra 149-505
Tel.+3717360640
Mob.tel. +3719491019
SIA OPTIMA Eiropa izplatītā ISO sertificētā Gas Master cena Ls 24.50,
Latvijas tirgū konkurējošo produktu magnētiskās rezonanses aprīkojumu Fuel Max izstrādāja amerikāņu fiziķis R. Keins, 1989. gadā, patentēja
Pārstāvji:
1) SIA "Latvikon"
Latvija, Rīga, Ģertrūdes 63
tālr.7-244204, 9-696945
2) SIA"RAFL"., Citadeles 2-524 off., Riga, Latvia
Phone.: +3717220244, Fax.: +(371)
e-mail: info@fuelmax.lv
Par vides piesārņojumu no auto izplūdes gāzēm
Slāpekļa oksīdu NO kā atmosfēru piesārņojošu vielu galvenais avots ir visu veidu degšanas procesi, kas notiek pie augsta spiediena un temperatūras, siltuma enerģijas ražošana neatkarīgi no izmantotā kurināmā veida, kā arī degvielas sadegšana automobiļu dzinējos. Degšanas procesā sākotnēji rodas galvenokārt slāpekļa oksīds (NO), kas, nonākot atmosfērā, ātri oksidējas veidojot slāpekļa dioksīdu (NO2). Atbilstoši Pasaules veselības organizācijas datiem slāpekļa oksīdu negatīvā iedarbība uz cilvēka veselību izpaužas tādējādi, ka slāpekļa oksīds asinīs veido metahemoglobīnu, kas traucē pārnēsāt skābekli un līdz ar to negatīvi ietekmē normālu organisma funkcionēšanu, savukārt NO22 koncentrācija bojā plaušu audus, pazemina asinsspiedienu, kā arī izraisa asins sastāva izmaiņas. Sevišķi jūtīgi pret šī piesārņotāja klātbūtni atmosfērā ir astmas slimnieki un bērni. Kā sekundārs iedarbības efekts ir jāatzīmē tas, ka atmosfēras fotoķīmisko reakciju rezultātā šī piesārņotāja iedarbības rezultātā veidojas ozons, bet reakcijās ar nepilnīgas sadegšanas rezultātā atmosfērā izmestajiem ogļūdeņražiem – toksiski organiski slāpekļa savienojumi.
Ozons (O3)
Ozons ir nozīmīgs gaisa kvalitāti raksturojošs elements, kaut arī tas atmosfērā nenonāk izmešu ceļā no konkrētiem piesārņojuma avotiem. Piezemes ozons veidojas fotoķīmisko reakciju rezultātā, savā starpā reaģējot tā saucamajiem prekursoriem, kuri savukārt atmosfērā nonāk tiešo emisiju rezultātā no visdažādākajiem piesārņojuma avotiem. Ozons ir viena no galvenajām vielām, kas pilsētās veido smogu - galvenokārt saulainās un karstās dienās un pilsētās ar intensīvu satiksmi. Ozons paaugstinātā koncentrācijā vispirms iedarbojas uz cilvēkiem, kuri slimo ar hroniskām elpošanas ceļu slimībām. Veseliem cilvēkiem ozons kairina acis (parādās asarošana), izsauc bronhītu, bojā plaušas, veicina astmas rašanos, sevišķi bērniem, kuri ir uzņēmīgāki pret ozona negatīvo ietekmi. Ozons rada galvassāpes, nogurumu, mazina darba spējas.
Benzols (C6H6)
Benzols ir kancerogēna viela. Tāpēc tai nav zināms un nav noteikts veselībai nekaitīgs pilnīgi drošs gaisa piesārņojuma līmenis. Galvenais avots, kas rada gaisa piesārņojumu ar benzolu, ir autotransports. Benzols ir degvielas sastāvā, un nepilnīgas sadegšanas rezultātā tas nonāk atmosfērā. Tātad autotransporta radītais piesārņojuma līmenis būtiski ir atkarīgs no degvielas kvalitātes.
Oglekļa oksīds (CO)
Oglekļa oksīdam piemīt augsts toksiskuma līmenis. Tā toksiskās ietekmes pamatā ir spēja aizstāt skābekli hemoglobīnā, veidojot karboksihemoglobīnu, kas nav spējīgs transportēt skābekli. Tiek uzskatīts, ka oglekļa oksīds ir viena no nozīmīgākajām atmosfēru piesārņojošām vielām pilsētās ar augstu autotransporta intensitāti. Šīs vielas koncentrācija tiek normēta un kontrolēta arī automašīnu izplūdes gāzēs, tām izejot tehnisko apskati. Taču oglekļa oksīda toksiskā ietekme ir būtiski atkarīga no ieelpotā gaisa daudzuma un CO koncentrācijas.
Cietās daļiņas (putekļi)
Cieto daļiņu (putekļu) problēmai pastiprināta uzmanība tika pievērsta salīdzinoši nesen. Šīs daļiņas būtībā ir atmosfēras aerosols, ko veido dažāda izmēra cietas daļiņas un/vai pilieni. No gaisa kvalitātes viedokļa būtiski ir divi to raksturlielumi: izmērs un ķīmiskais sastāvs. Tāpēc to apzīmējumam tiek lietots saīsinājums PM ( no angļu valodas – “particulate matter”), izmēra raksturošanai lietojot indeksu. Piemēram, PM10
Ir noskaidrots, ka daļiņas, kuru diametrs ir lielāks par 10 μm, spēj nonākt tikai līdz plaušu augšējai daļai, taču mazākās – it īpaši PM2,5 un PM1,0 - spēj dziļi iespiesties plaušās, izraisot dažādas plaušu slimības, it sevišķi bērniem.
Daļiņu izmērs un ķīmiskais sastāvs ir atkarīgs ne tikai no piesārņojošo vielu emisijām, bet arī no atmosfērā notiekošajiem dabiskajiem procesiem. Tāpēc, plānojot rīcību šī piesārņotāja samazināšanai, svarīgi ir izvērtēt gan tā rašanās avotus, gan tā relatīvo īpatsvaru kopējā piesārņojuma radīšanā.
kairina elpošanas ceļus un pazemina organisma pretošanās spējas slimībām. Gaisā, ko ieelpo cilvēki, paaugstināta NO nozīmē, ka tās ir daļiņas, kuru aerodinamiskais diametrs ir mazāks par 10 μm.
Aldis Bite
Par kādu prostitūti tas ISO ir kļuvis, ja jau šitādus brīnummagnētus var ISO sertificēt.