Pagājušās nedēļas vidū leģendārajā GTI sanāksmē pie Vertera ezera tika prezentēta jaunā Scirocco 239 kW (325 ZS) sacīkšu versija ar nosaukumu GT24. Divas dienas vēlāk leģendāru braucēju komanda Nirburgringā jauno auto „iesvētīja” vislabākajā veidā – 200 000 skatītāju klātbūtnē izcīnot dubultuzvaru 24 stundu sacīkstēs pa leģendām apvīto Nordschleife ātrumapli.
“Ar šo automobili nav jābrauc, lai tas izskatītos ātrs. Scirocco GT24 ar zili baltu krāsojumu novietots tik zemu tā paplašinātajās riteņu arkās, ka starp riteņa arku un riepu nav iespējams ielikt roku. Tomēr sacīkšu automobilis nepārprotami ir Scirocco no jebkura redzespunkta. Tikai vēl platāks, vēl garāks un vēl zemāks,” saka Volkswagen Jauno izstrādājumu departamenta vadītājs Dr Ulrihs Hakenbergs (Dr Ulrich Hackenberg), kurš pats nelaida garām iespēju sēdēt pie stūres Eifeļa sacīkstēs. Ar 325 ZS Scirocco automobili sacīkstēs brauca arī tādi leģendāri braucēji kā divkārtējais pasaules čempions autorallijā Karloss Sainss un trīskārtējais Nirburgringas 24 stundu sacīkšu uzvarētājs Hanss-Joahims Štuks. Starp citu, Štuks uzvarēja pašās pirmajās 24 stundu Nirburgringas sacīkstēs 1970. gadā.
Interesanti, ka Scirocco GT24 gūst jaudu tikai no divu litru dzinēja: 16 vārstu tiešās iesmidzināšanas dzinējs ar turbīnu un starpdzesētāju sasniedz tā maksimālo griezes momentu – 340 ņūtonmetrus – sākot no tikai 2100 apgriezieniem minūtē. Pārnesumu pārslēgšana tiek veikta ar divsajūgu tiešās pārslēgšanās transmisiju (DSG), kas ir pieejama arī parastajiem modeļiem.
Sacīkstēs jaunais Scirocco pierādīja unikālu izturību. 24 stundu laikā katra no trim komandas automašīnām tikai vienu reizi iegriezās boksos, lai veiktu neplānotu apstāšanos. Iemesli attiecīgi bija stūres pastiprinātāja sūkņa nomaiņa, plīsusi riepa un attaisījies auto apakšas aizsargs.
Rezultāts finišā pārsniedza visoptimistiskājās prognozes – ekipāža Džimijs Johansons, Florians Grūbers, Tomass Mitšs un Hans Joahins Štuks izcīnīja uzvaru klasē automobiļiem ar divlitru turbo motoriem, absolūtajā vērtējumā ierindojoties 11. vietā. Otrie savā klasē un 15. absolūtajā vērtējumā bija zvaigžņotā Dakaras rallijreida speciālistu ekipāža Karloss Sainss, Žinels de Viljē, Dīters Depings un vēlreiz Hanss Joahims Štuks. Piektie klasē un 32. absolūti 219 automašīnu konkurencē bija Ulrihs Hakenbergs, Bernds Ostmans, Matiass Malmedijs un Altfrīds Hēgers.
Ideja par sapņu automobili, kas ir pa kabatai plašai sabiedrības daļai, dzima 70-tajos gados kopā ar pirmo Scirocco. Šī kupejas tipa automobiļa panākumi turpinājās gandrīz 20 gadus, kuru laikā tika uzbūvēti vairāk kā 360 000 Scirocco. Šī panākuma stāsta un vēstures iedvesmoti Volkswagen šā gada Ženēvas autoizstādē prezentēja jauno Scirocco versiju. Šķiet, ka jaunais automobilis ir uz viena viļņa ar automobiļu pircējiem un turpinās oriģinālā Scirocco panākumus, kas šajā laikā ir kļuvis par kulta automobili.
Plānots, ka Eiropā jaunā Volkswagen Scirocco tirdzniecība sāksies augustā, bet Latvijā jaunais automobilis varētu nonākt pāris mēnešus vēlāk.
Man jau patīk, jāsāk naudu krāt.