Noslēgts līgums starp Volkswagen un Sanyo

30.maijs 2008 8:11

Noslēgta vienošanās par sadarbību – kopā ar Sanyo, vienu no pasaules vadošajiem attīstītājiem atkārtoti uzlādējamo akumulatoru jomā, Volkswagen strādā pie jauna, īpaši efektīva augstas jaudas akumulatora izveidošanas, kurā izmantots litija jonu apvienojums.



„Līdzās iekšdedzes dzinējiem, kas pašlaik vēl ir efektīvāki, nākotnē pastiprinātu uzmanību pievērsīsim arī elektriski darbināmajiem automobiļiem,” stāsta prof. Dr. Martins Vinterkorns (Prof. Dr. Martin Winterkorn), Volkswagen koncerna valdes priekšsēdētājs. „Elektroenerģijas izmantošana piedziņā ir īstā izvēle, kas nodrošinās mobilitāti nākotnē. Tas ietver sevī arī enerģijas reģenerāciju. Taču, kamēr nav izstrādāts jaudīgs šīs enerģijas uzglabāšanas veids un braukšana ar auto neatbilst klientu vajadzībām, tam visam ir maza jēga. Šī sadarbība mums ir nozīmīgs solis,” saka Vinterkorns.

Jau šobrīd ir iespējams brauciens ar elektriski darbinātu auto bez izmešiem, taču vēl pastāv zināmi ātruma un nobraukuma ierobežojumi. Tādēļ ir vēl jo svarīgāk izveidot akumulatoru ar tādu kapacitāti, izmēru, svaru un izmaksām, kas ļautu to rītdienas automobiļos lietot daudz efektīvāk. Litija jonu tehnoloģijā, ko jau tagad ar lieliem panākumiem pielieto komunikāciju elektronikā un portatīvajos datoros, slēpjas potenciāls, kas nākotnē varētu atbilst arī īpašajām automobiļos lietoto elektriskās piedziņas sistēmu prasībām.

Prezentējot Golf TDI Hybrid, Volkswagen jau martā Ženēvas auto izstādē parādīja, cik liels ir enerģijas taupīšanas potenciāls, ko sniedz progresīvo tehnoloģiju dīzeļdzinēja, elektriskā dzinēja un 7-pārnesumu DSG apvienojums. Projektēts kā augstas veiktspējas hibrīda automobilis, Golf TDI Hybrid darbināms gan, izmantojot tikai iekšdedzes dzinēju, gan, kombinējot to ar elektrisko dzinēju, vai arī ar E-drive – tikai ar elektriskā dzinēja palīdzību. Šis ir spēcīgs un izdevīgs TDI un elektriskā dzinēja apvienojums.

Iepriekšējā Tokijas auto izstādē Audi ar A1 Project quattro prezentēja piedziņu, kas ar šo nākotnes akumulatoru tehnoloģiju spēj nobraukt jau 100 km attālumu. Pirmajiem Volkswagen koncerna automobiļiem ar litija jonu tehnoloģiju vajadzētu būt gataviem jau 2010. gadā.               

Auto Group Baltic,
Volkswagen importētājs Baltijā
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sievas padoms izglābj ģimeni (+ VIDEO) 3

Uz dzelzceļa pārbrauktuves iestrēgusi kravas mašīna, dzirdams, ka tuvojas vilciens, taču vīrietis, kas pie stūres auto ar reģistratoru, turpina gaidīt un mierina ģimeni, ka "tas nobremzēs". No inertā stāvokļa šoferi izrauj tikai sievas dusmīgā pavēle un, kā redzams, ne jau velti Lasīt vairāk

 

Labākais ADAC ekotestā VW e-Golf, sliktākais – Chevrolet Camaro 5

Ietekmīgais vācu automobiļu klubs ADAC veicis pētījumu, pārbaudot 109 automobiļu degvielas patēriņu un kaitīgo izmešu daudzumu. Lasīt vairāk

 

6 vienkārši soļi ceļā uz drošu pārvietošanos ar automašīnu ziemā 13

Tuvojoties arvien aukstākam laikam, aizvien biežāk nākas saskarties ar problēmām, kas skar automašīnu – nespēja iedarbināt akumulatoru, degvielas sistēmas darbības traucējumi, nepiemērotas degvielas izvēle, kā arī auto vadītāja vislielākais bieds – slidens ceļa segums. Lasīt vairāk

 

600 miljoni, 157 metri - lielākā jahta pasaulē piestāj Barselonā (+ VIDEO)

Barselonas (Spānija) ostā piestājusi miljardierim Ališeram Usmanovam piederošā 600 miljonus vērta superjahta Dilbar. Ginesa rekordu grāmatā tā ierakstīta kā lielākā jahta pasaulē. Lasīt vairāk