Asociācija: „Rīgas satiksmes” jauno autobusu piegāde nebūs iespējama 3

iAuto | 31.oktobris 2013 5:03

„Rīgas satiksmes” rīkotā autobusu iegādes konkursa uzvarētājs pasūtījumu nespēs izpildīt, jo nākamajā gadā būs liegta konkursā piedāvāto transportlīdzekļu reģistrācija.

Foto: rigassatiksme.lv

Par konkursa uzvarētāju 12.septembrī tika atzīts "Solaris", ar kuru paredzēts noslēgt 75 808 297 eiro vērtu līgumu, kas paredz piecu gadu laikā piegādāt "Rīgas satiksmei" vismaz 175 autobusus, paredzot iespēju pasūtījuma apjomu palielināt līdz 30%. Kopumā 175 autobusu piegāde neizmaksāšot vairāk par 58,3 miljoniem eiro. Paredzēts, ka pirmie jaunie "Solaris" autobusi Rīgas ielās varētu parādīties aptuveni pēc astoņiem mēnešiem - nākamās vasaras sākumā.

„Solaris” autobusi būs aprīkoti ar Euro 5 standartam aprīkotiem dzinējiem, taču no nākamā gada Ceļu satiksmes drošības direkcijā būs iespējams reģistrēt tikai Euro 6 standartam atbilstošus transportlīdzekļus, paziņojumā presei skaidro Auto asociācijas vadītājs Andris Kulbergs, kurš konkursa rīkotājiem pārmet kompetences trūkumu.

„Nezināšanu un nekompetenci par autobūves un īpaši mūdienu sabiedriskā transporta inovācijām apstiprina arī pašreizējais Rīgas satiksmes autobusu iepirkums, kas klaji ignorē pilsētvidē izmantojamo sabiedrisko transporta līdzekļu izvēles principus,” norāda Kulbergs. „Eiropas Savienības ilgtspējīgas vides plānošanas dokumentos noteikts, ka valsts un pašvaldību iestādēm jārada labās prakses piemēri, izvēloties transportlīdzekļus, kuru ilgstošā ekspluatācijā videi tiek nodarīts pēc iespējas mazāks kaitējums.”

“No Rīgas domes un „Rīgas satiksmes” puses ir tuvredzīgi un neefektīvi iegādāties transporta līdzekļus, kas aprīkoti ar iepriekšējās paaudzes dzinējiem, jo tas samazina un pat apdraud iespēju uzlabot gaisa kvalitātes rādītājus pilsētā turpmākajos gados,” konkursa rezultātus kritizē Kulbergs.

Viņš norāda, ka Rīgas centrā ir palielināts gaisa piesārņojums, tomēr iepirkums par 175 sabiedrisko autobusu iegādi, kas aprīkoti ar Euro 5 dzinējiem ignorē vienu no Rīgas ilgtermiņa stratēģiskajiem mērķiem – tīra un zaļa pilsēta.

“Rīgas satiksmes” rīkotā konkursa rezultātus apstrīdējusi personu apvienība, kas sastāv no SIA "Domenikss" un AS "Swedbank", kā arī Nīderlandes autobusu ražotājs "VDL Bus&Coach b.v.", kas Latvijā sadarbojas ar "Amoplant". Sūdzību izskata Iepirkumu uzraudzības birojs.

"Rīgas satiksmes" attīstības stratēģija paredz tuvāko piecu gadu laikā iegādāties 125 jaunus trolejbusus un 175 jaunus autobusus, kas tiks piegādāti pakāpeniski piecu gadu laikā. Tos paredzēts izmantot visos maršrutos, nomainot vecākos transportlīdzekļus, bet nolietotos transportlīdzekļus "Rīgas satiksme" centīsies pārdot izsolē.

Šovasar noslēgtajā trolejbusu iepirkuma konkursā par uzvarētāju tika nosaukts vienīgais pretendents - Čehijas firma "Škoda Electric", kas Rīgai piegādās 125 trolejbusus, katru 808 000 eiro vērtībā. Līguma kopsumma sasniegs 131,8 miljonus eiro jeb 92,6 miljonus latu, tā dārdzība tiek pamatota ar to, ka trolejbusi būs vismaz 18 metrus gari un aprīkoti ar dažādām iekārtām komfortam un drošībai.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
rt 31.oktobris 2013 9:48
4 1 Atbildēt

Pipec, tepat Jelgavā liek kopā gada labākos autobusus Eiropā, bet mums jāpērk kautkādi mēsli. Paši jelgavnieki atzīst, ka godīgā konkursā var izgriest pogas jebkuram citam brendam (mersim, skānijai u.t.t.). Bet nē, tas mums nav vajadzīgs. Mums vajag vecus soļarisus...

Crankshaft 31.oktobris 2013 12:51
1 0 Atbildēt

rt, nevajag murgot - praktiski VISI autobusu ražotāji jau šodien ir gatavi ražot EURO6 izplūdes normām atbilstošus autobusus! Gan Solaris, gan tas pats VDL , visi citi arī. Reģistrācija ir atkarīga no izlaides datma, tāpēc visi ražotāji bez izņēmuma ir sakāpinājuši ražošanu līdz maksimumam. Tas viņiem ļauj pārdot busus par izdevīgāku cenu, nav noslēpums, ka EURO6 busi būs dārgāki! Tā ka Kulbergs kuļ vētru ūdens glāzē! Varētu domāt, ka Rietumeiropā autobusu pircēji ir dumjāki, nekā RS...

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieku rinda no Grenctāles vismaz 9 km garumā (papildināts 15.50) (+ VIDEO) 17

Aculiecinieka iesūtītajā foto redzama kravas automobiļu rinda, kas stiepjas 9 kilometru garumā. Rinda kļuvusi vēl garāka, iemesli zināmi. Lasīt vairāk

 

Suzuki varētu izlaist piecdurvju Jimny 1

Suzuki gatavojas laist klajā kompaktā apvidus auto Jimny piecdurvju modeli, kas iegūs garāku riteņu bāzi un plašāku salonu. Lasīt vairāk

 

Kravu pārvadājumi var kavēties, taču plūsma turpinās 1

Lai gan autopārvadātājiem pašreiz ir grūti piegādāt kravas noteiktajos termiņos, autopārvadājumu kravu plūsma notiek un Latvijas ražotāji un tirgotāji ir apgādāti ar visu nepieciešamo, intervijā aģentūrai LETA teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). Lasīt vairāk

 

Kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes. (+ VIDEO) 17

Šajā reizē Tavs Auto TV stāsts par to, kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes! Un reālā dzīvē šīs patiesības noskaidrosim kopā ar mūsu testa dalībniekiem - rallija pilotiem Māri Neikšānu un Ivaru Vasaraudzi, kamaniņu braucēju Juri Šicu un LTV laika ziņu redaktori Ramonu Salmiņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti