„Rīgas satiksmes” rīkotā autobusu iegādes konkursa uzvarētājs pasūtījumu nespēs izpildīt, jo nākamajā gadā būs liegta konkursā piedāvāto transportlīdzekļu reģistrācija.
Foto: rigassatiksme.lv
Par konkursa uzvarētāju 12.septembrī tika atzīts "Solaris", ar kuru paredzēts noslēgt 75 808 297 eiro vērtu līgumu, kas paredz piecu gadu laikā piegādāt "Rīgas satiksmei" vismaz 175 autobusus, paredzot iespēju pasūtījuma apjomu palielināt līdz 30%. Kopumā 175 autobusu piegāde neizmaksāšot vairāk par 58,3 miljoniem eiro. Paredzēts, ka pirmie jaunie "Solaris" autobusi Rīgas ielās varētu parādīties aptuveni pēc astoņiem mēnešiem - nākamās vasaras sākumā.
„Solaris” autobusi būs aprīkoti ar Euro 5 standartam aprīkotiem dzinējiem, taču no nākamā gada Ceļu satiksmes drošības direkcijā būs iespējams reģistrēt tikai Euro 6 standartam atbilstošus transportlīdzekļus, paziņojumā presei skaidro Auto asociācijas vadītājs Andris Kulbergs, kurš konkursa rīkotājiem pārmet kompetences trūkumu.
„Nezināšanu un nekompetenci par autobūves un īpaši mūdienu sabiedriskā transporta inovācijām apstiprina arī pašreizējais Rīgas satiksmes autobusu iepirkums, kas klaji ignorē pilsētvidē izmantojamo sabiedrisko transporta līdzekļu izvēles principus,” norāda Kulbergs. „Eiropas Savienības ilgtspējīgas vides plānošanas dokumentos noteikts, ka valsts un pašvaldību iestādēm jārada labās prakses piemēri, izvēloties transportlīdzekļus, kuru ilgstošā ekspluatācijā videi tiek nodarīts pēc iespējas mazāks kaitējums.”
“No Rīgas domes un „Rīgas satiksmes” puses ir tuvredzīgi un neefektīvi iegādāties transporta līdzekļus, kas aprīkoti ar iepriekšējās paaudzes dzinējiem, jo tas samazina un pat apdraud iespēju uzlabot gaisa kvalitātes rādītājus pilsētā turpmākajos gados,” konkursa rezultātus kritizē Kulbergs.
Viņš norāda, ka Rīgas centrā ir palielināts gaisa piesārņojums, tomēr iepirkums par 175 sabiedrisko autobusu iegādi, kas aprīkoti ar Euro 5 dzinējiem ignorē vienu no Rīgas ilgtermiņa stratēģiskajiem mērķiem – tīra un zaļa pilsēta.
“Rīgas satiksmes” rīkotā konkursa rezultātus apstrīdējusi personu apvienība, kas sastāv no SIA "Domenikss" un AS "Swedbank", kā arī Nīderlandes autobusu ražotājs "VDL Bus&Coach b.v.", kas Latvijā sadarbojas ar "Amoplant". Sūdzību izskata Iepirkumu uzraudzības birojs.
"Rīgas satiksmes" attīstības stratēģija paredz tuvāko piecu gadu laikā iegādāties 125 jaunus trolejbusus un 175 jaunus autobusus, kas tiks piegādāti pakāpeniski piecu gadu laikā. Tos paredzēts izmantot visos maršrutos, nomainot vecākos transportlīdzekļus, bet nolietotos transportlīdzekļus "Rīgas satiksme" centīsies pārdot izsolē.
Šovasar noslēgtajā trolejbusu iepirkuma konkursā par uzvarētāju tika nosaukts vienīgais pretendents - Čehijas firma "Škoda Electric", kas Rīgai piegādās 125 trolejbusus, katru 808 000 eiro vērtībā. Līguma kopsumma sasniegs 131,8 miljonus eiro jeb 92,6 miljonus latu, tā dārdzība tiek pamatota ar to, ka trolejbusi būs vismaz 18 metrus gari un aprīkoti ar dažādām iekārtām komfortam un drošībai.
Pipec, tepat Jelgavā liek kopā gada labākos autobusus Eiropā, bet mums jāpērk kautkādi mēsli. Paši jelgavnieki atzīst, ka godīgā konkursā var izgriest pogas jebkuram citam brendam (mersim, skānijai u.t.t.). Bet nē, tas mums nav vajadzīgs. Mums vajag vecus soļarisus...