No februāra pilnas biļetes cena Rīgas sabiedriskajā transportā būs 1,15 eiro 28

 

Foto: iAuto

Nozare.lv | 16.janvāris 2015 16:18

Pēc "Rīgas satiksmes" izmaksu aprēķiniem, jaunā pilnās biļetes cena Rīgas sabiedriskajā transportā no februāra būs 1,15 eiro. Tas nozīmē, ka ikvienam cilvēkam, kurš neietilpst kādā no pasažieru kategorijām, kam dome noteikusi atlaides - neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas - biļete maksās 1,15 eiro.

Plānots, ka tikpat biļetes maksās arī Rīgas mikroautobusos. Oficiāli par šo jautājumu gan lems Rīgas domes Satiksmes departamenta autotransporta komercpārvadājumu licencēšanas komisija sēdē otrdien, 20.janvārī.

Domē skaidro, ka no 1.februāra viena brauciena cena pilsētas sabiedriskajā transportā tiks pielīdzināta uzņēmuma "Rīgas satiksme" pašlaik aprēķinātai viena pasažiera pārvadājuma pašizmaksai.

Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem, uzņēmums "Rīgas satiksme", ņemot vērā gan prognozēto pārvadājamo pasažieru skaitu, gan dažādu resursu cenu izmaiņas - degvielas, elektrības cenu kritums un citi, - ir pārrēķinājis viena pasažiera pārvadāšanas pašizmaksu sabiedriskajā transportā 2015.gadam. Tagad tā ir 1,175 eiro - zemāka par līdzšinējo 1,20 eiro līmeni. Jaunās braukšanas maksas (tarifa) aprēķins ir saņemts Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā.

Ņemot vērā, ka tieši šāda summa - 1,175 eiro - norēķinos rada ievērojamas tehniskas problēmas, viena brauciena biļetes galīgā cena tiks noteikta 1,15 eiro.

Rīgas dome skaidro, ka "turpinot sociāli atbildīgu politiku", Rīgā tiks saglabātās visas esošās atlaides un brīvbiļetes, bet daudzām plašām grupām tiks noteiktas jaunas atlaides, saglabājot viņiem esošās biļešu cenas.

Nestrādājošie pensionāri, skolēni, visu grupu invalīdi arī turpmāk Rīgas sabiedrisko transportu varēs izmantot bez maksas. Skolotājiem, pilna laika studentiem, daudzbērnu ģimenēm un citu pasažieru kategorijām, kurām ir tiesības saņemt atlaides, braukšanas maksa nemainīsies un paliks 2014.gada līmenī. Strādājošie pensionāri arī saņems braukšanas maksas atlaidi, kas ļaus viņiem saglabāt līdzšinējo viena brauciena cenu - 0,60 eiro.

Tiks piešķirta jauna atlaide nepilna laika studentiem, kas turpmāk saņems tādu pašu atlaidi kā pilna laika studenti, proti, par vienu braucienu maksās 0,30 eiro.

Rīgas dome arī turpinās būtiski dotēt abonementu biļešu cenas "Rīgas satiksmes" pastāvīgajiem klientiem. Rezultātā abonementu biļešu cenas tiks palielinātas ļoti piesardzīgi un dažas cenas joprojām saglabāsies zemākas, nekā tās bija 2013.gadā. Piemēram, dārgākajai mēnešbiļetei (visiem transporta veidiem, visiem maršrutiem, visām mēneša dienām) cena palielināsies par 25% - no 40 eiro līdz 50 eiro. 2013.gadā cena šai biļetei bija 45,90 latu jeb 65,50 eiro.

Pašlaik atlaide par vienu braucienu ir noteikta visiem pasažieriem, neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas. Tādējādi Rīgas dome no pilsētas budžeta līdzekļiem nodrošina 50% atlaidi no brauciena līdzšinējās pašizmaksas - 1,20 eiro - gan rīdziniekiem, gan nerīdziniekiem. Ar Rīgas domes lēmumu šāda kārtība noteikta līdz 31.janvārim.

Rīgas domei neesot iespēju turpināt tādā pašā apjomā kompensēt uzņēmumam "Rīgas satiksme" tarifu 0,60 eiro apmērā visiem pasažieriem - gan tiem, kas maksā nodokļus Rīgā, gan tiem, kas maksā nodokļus citās pašvaldībās. Kā pagaidu risinājums 2014.gadā bija piemērots tarifs 0,60 eiro, kas bija par 50% zemāks nekā pašizmaksa, skaidro domē.

Lēmums par to, ka atlaide 50% apmērā tiek piemērota gan rīdziniekiem, gan nerīdziniekiem un to finansē Rīgas dome, tika pieņemts pagājušā gada sākumā pēc vienošanās ar toreizējo Vides un reģionālās attīstības ministru Eināru Cilinski (VL-TB/LNNLK). Tas bija pagaidu risinājums, un ar 2015.gadu valdībai vajadzēja kompensēt izdevumus par atlaidēm nerīdzinieku pārvadājumiem.

Pašlaik, pēc "Rīgas satiksmes" sniegtās informācijas, sabiedriskajā transportā par pilnu cenu biļetes pērk 44,8% no kopējā pasažieru skaita, ar Rīgas domes noteiktajām atlaidēm brauciens daļēji ir apmaksāts 10,5%, bet bez maksas sabiedrisko transportu izmanto 44,7% pasažieru. Ņemot vērā arī jaunas atlaides, tarifa izmaiņas skars mazāk nekā pusi Rīgas sabiedriskā transporta pasažieru, norāda Rīgas dome.

 
Visi komentāri
 
janis 16.janvāris 2015 18:58
6 0 Atbildēt

tagat kad krītas degvielas cenas ,biļešu cenām jākrīt, kad beidzot tiks izrevidēta rigas satiksme ,tur nauda šķēdējās uz visām pusēm,

Pļurkt 16.janvāris 2015 20:34
5 0 Atbildēt

Tas saucās ļoti elementāri - izzagšana!

Nez kā citās pilsētās cena ir 50 centi??

Bams 16.janvāris 2015 21:55
1 2 Atbildēt

Nez kā citās pilsētās cena ir 50 centi??

-----------------------------------------------

Kurās tad, piemēram? Varakļānos?

Nu jā, Daugavpilī biļete maksā 0.43Eur, Liepājā - 0.57Eur. Lieki gan piebilst, ka šīs pilsētas nevar salīdzināt ar Rīgu.

Salīdzinājuma pēc biļetes cena tuvākajās, citu valstu pilsētās:

Tallina: bezmaksas visiem Tallinā deklarētajiem.

Viļņa: 1Eur

Waršava: 1,10Eur

Berlīne: 2.70Eur

Londona: 2.70 Eur

Helsinki: 3.00Eur

Oslo: 4.20Eur

sirga 16.janvāris 2015 23:07
1 0 Atbildēt

nu re musu ausainisha shemas,,,,,,,

tallina bez maksas-riga ar gribeja

bet tagad 1,15?:D

Pļurkt 17.janvāris 2015 10:13
0 0 Atbildēt

Lieki gan piebilst, ka šīs pilsētas nevar salīdzināt ar Rīgu.

++++++++++++

Nu un ko ta nevar salīdzināt??? Tajās pilsētās pasažieru ir krietni mazāk kā Rīgas transportā, taču cenas nez kāpēc visur citā Layvijā ir zemākas kā Rīgā.

Kaut kā elementārā aritmētika neiet kopā, un nemaz nav vajadzīgas 3 augstākās izglītības ekonomikā!!

Nu nosauciet kaut vienu pilsētu Latvijā kur sabiedriskai būtu 1,0 Eur +??

VWfans 17.janvāris 2015 23:50
1 0 Atbildēt

Jelgavā ir 1 EUR, bet tie autobusi te bieži kursē pustukši.

Joko 19.janvāris 2015 9:14
1 0 Atbildēt

Nevar jau salīdzināt ar Vācijas ,Lielbritānijas , Somijas ,Norvēģijas algām ! Somijā vidējā alga ap 3000 !!!!! Viena no nabadzīgākajām ES valstīm ar tik dārgām transporta biļetēm !!!!!

Vernons 16.janvāris 2015 23:13
0 0 Atbildēt

"Sociāli atbildīga politika" būtu tad, ja pilsonim no Dagdas uz Rīgu biļeti apmaksātu rīdzinieks! Ar ko tā ir noziedzies pilsonis dzīvojošs Aucē, kad ir jāpiedomā cik reizes nedēļā viņš var atļauties atbraukt no darba Rīgāpie bērniem Aucē! Kaut kas nav kārtībā ar to "sociāli atbildīgo politiku", kur Ušakovs sev vēlas nodrošināt "Kaščeja nemirstīgā" vietu Rīgā.

aansis 19.janvāris 2015 8:56
0 0 Atbildēt

Nebūtu jau žēl apmaksāt to biļeti pilsonim no Dagdas, kam dzīvē patiešām ir grūti un Rīgā jāierodas retu reizi. Bet laikam jau neesi sapratis, kam arī es nevēlos savu naudu tērēt - tā ir visa "nahvostņiku" armija, kas darbu meklē Rīgā, bet nodokļus maksā savā guļammiestā. Prasiet darba vietas savai pašvaldībai, nevis atņemiet rīdziniekiem un vēl pieprasiet, lai viņi apmaksā jūsu transporta biļetes.

Valstij būtu viegli šo jautājumu atrisināt - ir pat divi ceļi. Pirmais - gluži vienkārši dotēt biļetes cenu no vasts budžeta, ko arī visi vienlīdz papildina. Vai arī noteikt, ka IIN tiek maksāts darba, nevis dzīves vietā.

Jānis 19.janvāris 2015 13:37
1 0 Atbildēt

Alnis tu esi :). Pat negribās ieslīgt diskusijā ar Tevi.

Vāks 17.janvāris 2015 1:13
10 0 Atbildēt

Šoziem iekāpjot jebkurā transportā (tramvajs, trolejbuss vai autobuss) ar 100% garantiju kaut kur salonā sēdēs, gulēs, ēdīs utml. vismaz 1 vai 2 bomži (rekords bija 4 bomži vienā salonā). Par kādu 1.15 eiro vērtu braucienu var vispār runāt, ja visu braucienu ir jātur vaļā logs jo gāzmaskas nevienam pasažierim nav. Kontrolieri iekāpjot salonā vispār neliekas ne zinis par bomžiem! Nu jau vairs nav tālu, lai ar taksi pabraukt izmaksātu tikpat kā ar sabiedrisko transportu bomžu kompānijā!

rudens68 17.janvāris 2015 5:08
2 0 Atbildēt

Rīga vs mazpilsētas

Lielāks autoparks lētāka pašizmaksa . Vismaz visās( vai gandrīz) citās biznesa jomās tā ir .

Vai Rīgas autoparka darbiniekiem ir divreiz lielākas algas ?

Vai citās pilsētās NAV dotējamo grupu ..invalīdi , skolnieki , pensionāri .

Varbūt Rīgā ir milzīgi uzpūsts darbinieku skaits Rīgas satiksmē ?

rudens68 17.janvāris 2015 6:52
1 0 Atbildēt

Intresanti cik % no izdevumiem sastāda e talona sistēmas uzturēšana ?

50 centi 17.janvāris 2015 21:15
0 0 Atbildēt

Kuras pilsetas ir 50 centi?

Pļurkt 18.janvāris 2015 11:12
1 0 Atbildēt

Rēzekne - 0.50 Eur

Daugavpils - 0.43

Valmiera - 0.55, plāno 0.60

Jēkabpils - 0.50

rudens68 18.janvāris 2015 10:21
0 0 Atbildēt

twitter.com/RigasJaunaVar...18246048755712

Kaut daļēja atbilde ..kapēc

Pļurkt 18.janvāris 2015 11:15
0 0 Atbildēt

Šitās "suņubūdas" uzturēšana vien aizņem vismaz 10% no RS budžeta!!

Nu vairs nemaz nebrīnos, ka cenas IR jāceļ. Pie kam domājams, ka tās 2 reizes ir tikai sākums lavīnai!!

Jānis 19.janvāris 2015 13:43
0 0 Atbildēt

Plus vēl kaut kur tikko tika teikts (laikam Nekā personīga), ka Rīgas Satiksme arodbiedrībai LABA gada laikā samaksā 1,3 miljonus EUR. Smalka arodbiedrība Rīgas satiksmei .... Plus vēl esot aizdoma, ka nauda no šīs labās arodbiedrības iet SC reklamēšanai. Tad kādēļ gan man būtu jāuztur SC partija Rīgā??

SWH 18.janvāris 2015 16:51
0 0 Atbildēt

No 1. aprīļā sāks kursēt tramvaji uz gaisa spilvena principa, ar tiem varēs arī apdzīt, jā cena nosaukta pareizi!

Defalts 18.janvāris 2015 23:43
0 0 Atbildēt

Tagad "Mr. kremļa" pārstāvim jāprasa nauda atpakaļ par ļoti noderīgo projektu, ko sauc "rīdzinieka karte" vai kā to sauca.

Joko 19.janvāris 2015 9:17
1 0 Atbildēt

A kad vēl bija transportos biļešu pārdevēji ,redzēju ,visiem protams lika pirkt biļetes izņemot čigānu bariņam !!!!! Viņiem pat klāt nepienāca !

Pļurkt 19.janvāris 2015 9:57
0 0 Atbildēt

Tu gribi pienāks klāt čigānu bariņam ar naudas somu??

IkdienasViesis 19.janvāris 2015 15:54
0 0 Atbildēt

Viņiem tur laikam ir lielas naudas problemas. Samazināts tiek arī reisu skaits, vadītāji daudzi palikuši tikai uz pusslodzi. Par "halturām" un virsstundām vadītāji jau sen aizmirsuši. Bet, tiek iepirkti jauni autobusi, trolejbusi - drīz arī tramvaji 4.maršrutam būs vajadzīgi. Točna nezinu (tur varbūt Bams zin ko vairāk), bet vadītāji stāsta, ka teju puse jauno tramvaju stāvot depo tehnisku defektu dēļ, garantija jau beigusies...piķa daļām neesot.

rudens68 20.janvāris 2015 8:00
0 0 Atbildēt

ansis

Ne jau Dagdas večuks to " bezmaksas " transportu izmantoja . Pamatā jau dotējamās grupas , vai precīzāk potenciālie , vai vēl precīzāk STABILIE vēlētāji .

aansis 20.janvāris 2015 9:29
1 0 Atbildēt

Un kas par to maksāja? Jā, pareizi... ES! Kāda velna pēc man no saviem dzīvesvietā maksātajiem nodokļiem jādotē labumi tiem, kas šeit iebrauc laimi meklēt? Kad es vēlos pēc darba aizbraukt uz jūru vai kur citur - visur saliktas zīmes, lai netraucē - tur pēkšņi viņu privātīpašums. Nevarētu jau to privātīpašumu atļauties, ja nedzīvotu uz Rīgas rēķina. Bet tā jau skaisti - man jādotē Babītes iedzīvotājiem sabiedriskais transports, bet atbildes vizītē, ja vēlos izmantot par Rīgā nopelnītajiem un Babītē samaksātajiem nodokļiem uzcelto peldbaseinu - man nepienākas. Tad dalījums pēc dzīvesvietas ir labs un atbalstāms.

rudens68 20.janvāris 2015 8:09
0 0 Atbildēt

Vispār Nils jau nav nekas unikāls pasules mērogā . Visā rietumu pasaulē soļo ,un soļo arvien brašāk sociālisti populisti

Piemēram Ņujorkas mērs . Te viens mazs piemērs no nesenas pagātnes . .....www.tvnet.lv/zinas/arvalst...ikoto_protestu

Kapēc grieza muguru .....De Blasio sola mazināt līdz šim pieaugušo nevienlīdzību, kā arī pārtraukt Ņujorkas policijas piekopto pilsoņu aizturēšanas un pārmeklēšanas politiku, no kuras neproporcionāli cietuši melnādainie un latīņamerikāņu izcelsmes pilsētnieki.

Ko vīņš teica ši terorakta sakarā ātrumā neatradu , bet saprotams uzbrauca " vardarbīgajiem , rasistiskajiem " policistiem

Londonas mērs , tikko vēl solidarizējoties nakšņoja uz ielas

rudens68 20.janvāris 2015 21:29
0 0 Atbildēt
rudens68 20.janvāris 2015 21:33
0 0 Atbildēt

aansi

Un kas par to maksāja? Jā, pareizi... ES! Kāda velna pēc man no saviem dzīvesvietā maksātajiem nodokļiem jādotē labumi tiem, kas šeit iebrauc laimi meklēt?

....

Cik % tādi dagdas večuki te iebrauc . Par dagdas večuku Tu samaksā centu bet desmitus eiro par dotējamiem Rīdziniekiem . Un sab trans vadības trekno dzīvi . Tā pati e talona adarīšana , ārēji smalki , bet cik izmasā . Tā kā nespīd mums bezmaksas , jo kontrolētājiem un uzskaitvežiem pazudīs barotava

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti