Īpaši veidotais Volvo Trucks Dzelzs bruņinieks dodas ceļā pārspēt pasaules ātruma rekordu 2

Foto: Publicitātes foto

Volvo Truck | 18.augusts 2016 12:51

Dzelzs bruņinieks radies, sadarbojoties Volvo Trucks tehniķiem, inženieriem un dizaineriem. Gandrīz visas kravas automašīnas detaļas ir īpaši izgatavotas, izņemot dzinēju un sērijveidā ražoto I-Shift divsajūgu pārnesumkārbu. Ar 2400 Zs zem pārsega Dzelzs bruņinieks mēģinās uzstādīt jaunu pasaules ātruma rekordu. Mēģinājumus pārspēt rekordu 24. augustā varēs vērot Volvo Trucks YouTube kanālā.

Smags izaicinājums, kas vienlaikus ir arī sapņu projekts tehniski noskaņotajiem. Šādi Dzelzs bruņinieka komanda raksturo īpaši veidotās kravas automašīnas tapšanas procesu. Spēka pārvada pamatā izmantota sērijveida Volvo FH pārvada konstrukcija, un no dzinēja „izspiests” viss iespējamais.

„Dzelzs bruņinieks ir lielisks pierādījums Volvo Trucks zināšanām un spējai ieviest jauninājumus. Vienlaikus mēs arī vēlējāmies vērst uzmanību uz jauniem tehniskiem un konstrukcijas risinājumiem. Mēs vēlamies dažus no šiem risinājumiem iesviest arī sērijveidā ražotajās kravas automašīnās,” norāda Klāss Nilsons (Claes Nilsson), Volvo Trucks prezidents un vadītājs.

Rekorda pārspēšanā tika izmantots ievērojami pārveidots un centrā uzstādīts D13 dzinējs ar ūdens starpdzesētāju un četriem turbokompresoriem, kas spēj ģenerēt 2400 Zs jaudu un 6000 Nm griezes momentu. Automašīnas elektroniskā sistēma un elektrosistēma tika maksimāli vienkāršota un programmatūra – pārprogrammēta. Lai šis pārveidotais dzinējs spētu efektīvi komunicēt ar pārnesumkārbu, kravas automašīnai tika izmantota I-Shift divsajūgu pārnesumkārba, kas uzstādīta arī sērijveidā ražotām Volvo FH kravas automašīnām. Vienīgā pārnesumkārbas modifikācija ir sajūga pastiprināšana. Tas vajadzīgs īpaši lielā griezes momenta dēļ.

„Lai pārspētu pasaules ātruma rekordu, jānodrošina nevainojama veiktspēja. I-Shift divsajūgu pārnesumkārba bija ideāli piemērota šai iecerei, jo tā uztur dzenošās ass griezes momentu arī pārnesumu pārslēgšanas brīdī gluži kā sacīkšu automašīnās. Šis risinājums ļauj Dzelzs bruņiniekam paātrināties, nezaudējot laiku pārnesumu pārslēgšanas brīžos,” skaidro Niklass Ēbergs (Niklas Öberg), Volvo Trucks testēšanas inženieris.

Dzelzs bruņinieks ir apliecinājums Volvo FH veiktspējai. Tā tehnoloģiskie un konstrukcijas risinājumi viens otru papildina visos aspektos, sākot ar priekšējo režģi un beidzot ar sānu paneļiem – jebkura detaļa precīzi pilda savu funkciju.

„Kabīne ir veidota no stiklšķiedras un konstruēta tā, lai maksimāli mazinātu gaisa pretestību. Sānu paneļos iestrādāti lieli gaisa kanāli, kas ne tikai dzesē dzinēju, bet arī piešķir kravas automašīnai iespaidīgu izskatu. Dzelzs bruņinieka dizains ir pievilcīgs un spēcīgs – tam par pamatu ņemta šī brīža Volvo FH konstrukcija. Atliek tikai uzmest aci, lai saprastu, ka šī ir patiesi ātra kravas automašīna. Pat stāvot uz vietas, izskatās, ka tā kustas,” stāsta Naidžels Aterburijs, Volvo Trucks vecākais dizainers.

Ar sacīkšu autovadītāju pie stūres Dzelzs bruņinieks mēģinās pārspēt rekordu divās kategorijās: 500 un 1000 metru distancē ar startu no vietas. Mēģinājumus pārspēt rekordus 24. augustā varēs vērot Volvo Trucks sociālo tīklu kanālos.

Dzelzs bruņinieks – kravas automašīna, kas pārspēj rekordus

– Dzelzs bruņinieks spēj attīstīt 2400 Zs jaudu un 6000 Nm griezes momentu, un tas sver 4,5 tonnas, tā jaudas un svara attiecība ir 0,5 Zs/kg.
– Centrā uzstādīts ievērojami pārveidots D13 dzinējs ar ūdens starpdzesētājiem un četriem turbokompresoriem.
– I-Shift divsajūgu pārnesumkārba ļauj nezaudēt griezes momentu pārnesumu pārslēgšanas brīdī. Dzelzs bruņinieka sajūgs ir stiprināts (diski un piespiedplātnes veidotas no materiālu sakausējuma), taču visādi citādi tas ir tāds pats, kāds uzstādīts sērijveidā ražotām Volvo FH kravas automašīnām.
– Elektronika izmantota minimāli, lai mazinātu svaru.
– Programmatūra ir pārprogrammēta, lai nodrošinātu vajadzīgo veiktspēju.
– Kabīne veidota no stiklšķiedras un ir īpaši aerodinamiska. Lielie gaisa ieplūdes kanāli automašīnas sānos paredzēti dzinēja dzesēšanai.

Citas Volvo Trucks kravas automašīnas, kas pārspējušas rekordus

Dzelzs bruņinieks nav pirmā Volvo Trucks kravas automašīna, kas pārspējusi rekordus. 2007. gadā Mežonīgais vikings (1600 Zs) pārspēja oficiālo FIA 1000 metru rekordu ar startu no vietas, sasniedzot vidējo ātrumu 158,8 km/h. Nākamā kravas automašīna, kas pārspēja rekordu, bija Trakais zaļais (ar 1800 Zs dīzeļdzinēju un 300 Zs elektromotoru), kas 2011. gadā uzstādīja divus jaunus pasaules rekordus hibrīda kategorijā: 1000 metru distancē ar vidējo ātrumu 152,2 km/h un 500 metru distancē ar vidējo ātrumu 115,4 km/h. Un 2016. gada vasaras noslēgumā pienākusi kārta trešajam piegājienam sasniegt pasaules līmeņa rezultātu.

 
Visi komentāri
 
Guntars 19.augusts 2016 10:22
0 0 Atbildēt

Ļoti interesanti: "– Elektronika izmantota minimāli, lai mazinātu svaru."

Tātad elektroniskās iekārtas sver desmitiem vai simtiem kilogramu?!?!

rt 19.augusts 2016 19:00
2 0 Atbildēt

Tā arī ir. Katra elektroniskā komponente ir jāievieto kautkādā kastē un jānostiprina, tad jāpievelk klāt kaudze ar vadiem. Beigās tas reducējās lielākā AKB un ģeneratorā, kas savukārt prasa papildus jaudu dzinējam, kas atkal prasa jaudīgāku dzesēšanas sistēmu, kas palielina degvielas patēriņu, rada vajadzību pēc lielākas bākas u.t.t. Un tā pāris štrunti ar niecīgu pašmasu pieaudzē tačilai centneru.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija Cēsu novadā pieķer '”Audi” vadītāju traucamies ar 181 km/h (+ VIDEO) 8

Vakar, 17.oktobrī, pusdienlaikā Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas inspektori, pildot dienesta pienākumus, fiksēja kādu ļoti steidzīgu automašīnas "Audi" vadītāju. Vietā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 90 km/h, viņš brauca ar 181 km/h. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS testē: Fiat Tipo - lēts un nopērkams uzreiz (+VIDEO) 3

Labajos laikos mēs skatījāmies tādam Fiat Tipo garām un pāri. Tagad, kad šādu auto var dabūt uzreiz, nevis pēc 7 mēnešiem, varbūt pienākusi Fiat zvaigžņu stunda? Lasīt vairāk

 

Uz valsts autoceļiem sākusies ziemas uzturēšanas sezona 1

Uz valsts autoceļiem kopš 16.oktobra ir sākusies ceļu uzturēšanas ziemas sezona, kas nozīmē, ka darbu diennakts režīmā sākuši uzņēmuma "Latvijas autoceļu uzturētājs" ziemas dienesta dežuranti, kas pieņem lēmumus par ziemas dienesta darbu uzsākšanu, balstoties pēc faktiskā autoceļa virsmas stāvokļa un laika apstākļu prognozēm, aģentūru LETA informēja "Latvijas valsts ceļi" (LVC). Lasīt vairāk

 

Baltijas valstīs degvielas cenas kāpj ceturto nedēļu 14

Pagājušajā darba nedēļā ceturto nedēļu pēc kārtas Baltijas valstu galvaspilsētās kāpa degvielas cenas, liecina aģentūras LETA apkopotie dati. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti