Plānoti sabiedriskā transporta pakalpojumi pēc pieprasījuma 11

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com

Satiksmes Ministrija | 6.aprīlis 2017 15:30

Sagatavotais noteikumu projekts paredz piedāvāt pārvadājumu nodrošināšanas un sniegšanas kārtību pēc pieprasījuma.

Plānots, ka sabiedriskā transporta pakalpojumi pēc pieprasījuma tiks nodrošināti vai nu kā visa reisa izpilde pēc pieprasījuma, vai kāda reisa daļas izpilde pēc pieprasījuma.

Valsts sekretāru sanāksmē, ceturtdien, 6.aprīlī, izsludināts Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 13.jūlija noteikumos Nr.634 “Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā”.

Sabiedriskā transporta reisiem teritorijās ar mazu apdzīvotības blīvumu bieži vien ir slikti rentabilitātes rādītāji sakarā ar mazu autobusu piepildījumu, ir sastopamas situācijas, kad pieprasījums pēc noteikta reisa nav vienmērīgs, kā rezultātā autobusa reisā vai tā posmā nereti nav neviena pasažiera.

Situācijas, kad sabiedriskā transporta reiss kopumā vai tā daļa tiek izpildīta bez neviena pasažiera, var tikt novērstas, izveidojot sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc pieprasījuma. Šādi pakalpojumi tiktu nodrošināti valsts pasūtīto sabiedriskā transporta pārvadājumu ietvaros, kur pakalpojuma izpilde reisa vai reisa posmā tiktu nodrošināta pēc pasažieru pieprasījuma, tas ir, ja uz to būs nopirkta biļete vai brauciens būs iepriekš pieteikts pa tālruni. Tādējādi, tiktu saglabāta iespēja saņemt sabiedriskā transporta pakalpojumus valsts teritorijās, kas ir maz apdzīvotas un kur pieprasījums pēc regulāriem sabiedriskā transporta pārvadājumiem ir salīdzinoši zems un neregulārs.

Projekts paredz, ka reisa izpildi pēc pieprasījuma pasažieris varēs pieteikt 24 stundas pirms reisa izpildes uzsākšanas, savukārt reisa daļas izpilde pēc pieprasījuma būs jāpiesaka vismaz līdz reisa izpildes uzsākšanai. Tāpat tiks noteikta kārtība un pārvadātāja pienākumi informācijas par pārvadājumiem pēc pieprasījuma publiskošanā.

Vienlaikus noteikumu projekts paredz, ka ārpus apdzīvotām vietām attālums starp pieturvietām tomēr nevar būt mazāks par vienu kilometru, tādējādi novēršot iespēju maršrutā iekļaut nesamērīgi daudz pieturvietu, kas ietekmē maršruta izpildes ilgumu un attiecīgi pagarina pasažiera ceļā pavadīto laiku.

Noteikumu projekts papildināts ar normu, ka papildus jauna maršruta nepieciešamības novērtēšanas kritēriju, paredzot, ka ieņēmumu apmērs (tai skaitā ieņēmumi no biļešu pārdošanas un ieņēmumi, kas gūti, pārvadājot valsts noteiktās personas ar braukšanas maksas atvieglojumiem) jaunā reģionālās nozīmes maršrutā nevar būt mazāks par 25% no prognozētajām sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas izmaksām. Tādējādi vienlaikus saglabājot sabiedriskā transporta pieejamību teritorijās un maršrutos, kuros ir neliela pasažieru plūsma, gan ekonomējot sabiedriskā transporta dotācijām paredzētos valsts budžeta līdzekļus maršrutos, kuros ir ļoti zemi rentabilitātes rādītāji.

Noteikumu projektā precizēta norma, kas nosaka autoceļa, ielas, tilta vai dzelzceļa pārbrauktuves izbūves vai remontdarbu pasūtītāja pienākumu iekļaut remontdarbu tāmē un segt pārvadātājam radušos izdevumus saistībā ar apbraucamā ceļa izmantošanu, minētā norma tiek papildināta ar nosacījumu, ka ar apbraucamā ceļa izmantošanu saistīto kompensējamo izmaksu apmēru aprēķina attiecīgā pārvadātāja 1 kilometra pašizmaksu reizinot ar attiecīgo papildus nobraukumu.
Noteikumu projekts paredz atcelt prasību republikas pilsētu pašvaldībām reizi ceturksnī iesniegt Autotransporta direkcijā informāciju par pārvadājumiem pilsētā, jo iesniedzamās informācijas apjoms faktiski dublē citus Autotransporta direkcijā iesniedzamos pārskatus par pārvadājumiem republikas pilsētas pašvaldības maršrutu tīklā.

Atbilstoši spēkā esošajiem noteikumiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas tiesību piešķiršanu autobusu maršruta reisā un sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma noslēgšanu apliecina pasūtītāja izsniegts apliecinājums un, veicot pārvadājumus attiecīgajā maršrutā vai reisā, apliecinājuma oriģināls atrodas pie autovadītāja. Lai samazinātu administratīvo slogu, administratīvos resursus, kā arī paaugstinātu Autotransporta direkcijas un republikas pilsētu pašvaldību sniegto pakalpojumu efektivitāti, tiek ierosināts apliecinājumus publicēt tikai pasūtītāja mājaslapā, tādējādi atsakoties no faktiskas apliecinājumu izsniegšanas. Minētā rezultātā maršruta (reisa) izpildes laikā pie autobusa vadītāja neatrastos apliecinājuma oriģināls. Kontrolējošām institūcijām, veicot pasažieru regulāro komercpārvadājumu uzraudzību un kontroli, nepieciešamo informāciju par tā izsniegšanu un spēkā esamību būs iespējams pārbaudīt Autotransporta direkcijas un republikas pilsētas pašvaldību mājaslapā.

Sagatavotie grozījumi noteikumos veicinās pakalpojumu elektronizāciju un elektronizēto pakalpojumu plašāku izmantošanu, palielinot valsts pārvaldes pakalpojumu sniegšanas efektivitāti.

Tāpat grozījumu projekts samazinās administratīvo slogu sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtītājam, jo samazina apliecinājumu izgatavošanai patērēto laiku un finansiālās izmaksas, kas saistītas ar apliecinājumu izgatavošanu.

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 6.aprīlis 2017 15:48
4 0 Atbildēt

Bet gaidāma ceļu labošana pēc pieprasījuma?

Man jau pāris ceļi ir padomā.

anonimikis 6.aprīlis 2017 16:44
0 0 Atbildēt

Būs, katrs valsts iedzīvotājs gada laikā varēs pieprasīt viena ceļa labošanu. Pēc tam balsis saskaitīs un attiecīgi procentuāli sadalīs naudu. Visiem nedos, būs noteikts minimālais balsu skaits, lai kvalificētos labošanai.

Pļurkt 6.aprīlis 2017 19:01
2 6 Atbildēt

Kārtējais politikāņu dalbajobisms!

Japānā gadiem ilgi eksistē vilciena maršruts ar pilnvērtīgu sastāvu, kas pārvadā VIENU pasažieri uz skolu rītos un atpakaļ vakaros!! Pagaidām Japānu neesmu dzirdējis to valstu vidū, kas ar izstieptu cepuri klenderē pa pasauli!!

Oskars 7.aprīlis 2017 7:41
8 1 Atbildēt

Manuprāt, esi pārpratis cēloņus un sekas. Tieši tādēļ, ka Japāna nav to valstu vidū "..kas ar izstieptu cepuri klenderē pa pasauli", viņi var atļauties uzturēt līniju ar vienu pasažieri. Turklāt arī tas ir unikāls gadījums.

Pļurkt 7.aprīlis 2017 9:54
2 5 Atbildēt

Nespried par lietām no kurām neko nejēdz!

Dānijā pasts tiek piegādāts vienmēr un savlaicīgi. Tai skaitā uz salu vienam vienīgajam abonentam kur to izdarīt var tikai bēguma laikā un pastniekam turp - atpakaļ jāmēro ceļš 3 km pa knapi izbrienamiem dubļiem!

Toties Latvānijā pasta nodaļas vienu pēc otras slēdz ciet. Miests ar vairāk kā 1000 iedzīvotājiem ir atstās bez pasta - pēdējā šīs nodaļas pastniece nu jau gadu kā strādā pie manis.

Kanibaals 7.aprīlis 2017 13:59
3 0 Atbildēt

Dānija, Dānija... Dānija bija okupēta un izlaupīta? Dānija ir viena no korumpētākajām valstīm? Varētu padomāt, ka Latvija ir Dānijas līmenī, salīdzināji jau arī. Drīzāk salīdzini ar Igauniju, tiem arī ir salas.

Pļurkt 7.aprīlis 2017 16:29
0 3 Atbildēt

Vēsturi pamācies kaut vai Eiropas līmenī un kaut vai pēdējo 80 gadu ilgumā!!

es 8.aprīlis 2017 8:56
0 0 Atbildēt

Cik Dānijā ir imigrantu? Cik Dānijā ir rases? Vai mums to vajag?

Katram "labumam" nāk līdzi pamatīga aste ar mēsliem, tāpēc labāk lai pie mums ir kā ir. Nevajag mums ne vakardienas kārtējo Zviedrijas, ne Farancijas, na kādas citas "attīstītās" valsts pieredzi...

Pļurkt 8.aprīlis 2017 9:29
0 0 Atbildēt

Tu izlasīji par ko ir diskusija, jeb tā pat vien iepļūpīt sagribējās??

Bet atbildot - tūlīt dirsālīdēju varza salaidīs Latvijā visādas krāsas mēslus, kurus pat rietumi paturēt negrib!!

es 8.aprīlis 2017 9:38
0 0 Atbildēt

Pagaidām tie mēsli pazūd ātrāk kā ierodās. Par grūtu viņiem te, pabalsti mazi, jāstrādā smagi. Jācer ka tā arī paliks.

A par lauku ceļiem un lauku sabtransu. Lai eksluzīvās dzīves laukos tīkotāji piķo no savām kabatām!

snow 9.aprīlis 2017 11:02
0 1 Atbildēt

Sen jau vajadzēja atcelt valsts subsīdijas auto pārvadājumiem. Tie vairāki simti miljonu eur, kurus valsts maksā autobusa parkiem, pārsvarā par to, ka dzenā šurpu, turpu tukšus autobusus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilnīgi jaunais C3 Aircross sola pievilcīgas cenas (+ FOTO) 2

Citroën ir atklājis pirmos pilnīgi jaunā C3 Aircross attēlus. C3 Aircross un C3 hečbeku vieno dizaina identitāte, solījums par salona telpu un komfortu, kā arī ambīcijas satricināt tirgu ar ārkārtīgi konkurētspējīgām cenām. Abi modeļi ir balstīti uz Smart Car platformas, kas nodrošina daudzpusīgu dzinēju pieejamību un efektivitāti izmaksu ziņā. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme 1

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 13

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti