Vācu koncerns "Daimler" Tokijas motoršovā ieradies ar "E-Fuso Vision One" – 23-tonnīga elektriskās piedziņas kravas auto konceptu, kas jau tuvāko gadu laikā pārvērtīsies par sērijveida modeli.
Ražotājs norādījis, ka "Daimler E-Fuso Vision One" masa ir 23 tonnas, bet kravnesība – 11 tonnas, kas tomēr ir par divām tonnām mazāk nekā ar dīzeļdzinēju aprīkotam analogam. Automobilis aprīkots ar 300 kilovatstundu akumulatoriem, kas nodrošina gaitas rezervi aptuveni 350 km un varētu pietikt distancei, kas ļautu nogādāt kravu starp divām lielām pilsētām.
"Daimler" plāno šādu videi draudzīgu kravas auto uzlikt uz konveijera jau dažu tuvāko gadu laikā, kā galvenos noieta tirgus paredzot ASV, Eiropu un Japānu.
"Daimler" piedāvājumā jau ir elektriskais kravenieks "eCanter", ko šī gada jūlijā sāka ražot koncerna ražotnē Portugālē. Automobiļa kravnesība ir aptuveni 7,5 tonnas un ar vienu uzlādi tas spēj veikt 100 – 120 km.
Kravnesība ir viena lieta, cita - gaitas rezerve.
Viens man zināms poļu tālbraucējs gadā nobrauca 120 000km.
Tas ir 328 km dienā, neskaitot brīvdienas un pārtraukumus, ko pavada iekraušanās-izkraušanās.
Bet tas nav nekāds rekords. Ir puiši kuri nobrauc vairāk.
Ar šo auto pat gribot nesanāks tā braukt.
Vēl jāparēķina vai pārmaksa to pērkot ( pieļauju, ka maksās stipri vairāk par dīzeļiem) atpirks ieekonomējumus uz degvielu.
Bet ja uz jumta uzliek elementus saules !
platība atļauj......