Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Teju 80% mašīnām, kas piedalās satiksmē, būtu jāatrodas auto kapsētās 102

 

Autoservisa “DN Workshop” īpašnieks, automehāniķis un autoelektriķis Didzis Naudišs Foto: Publicitātes foto

Miltton Latvia | 28.oktobris 2024 17:31

Lai gan daudzi auto īpašnieki aizvien cenšas veikt automašīnu tehnisko apkopi pašu spēkiem, patiesībā ar jaunām automašīnām tas ir teju neiespējami. Laiki, kad īpašnieks pats varēja veikt apkopi bez speciālām diagnostikas iekārtām, ir pagājuši.

Pašu spēkiem šobrīd, iespējams, var nomainīt lampiņas. Automašīnas apkopi visdrošāk ir uzticēt speciālistam un darīt to vismaz reizi gadā. Ja auto ir vecāks par desmit gadiem, iespējams, pat biežāk. Svarīgi atcerēties, ka retāka auto atrādīšana speciālistam, vēloties ietaupīt, beigās var izmaksāt dārgāk.

Negaidīt problēmas, bet rīkoties preventīvi

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati liecina, ka aptuveni trešdaļa (31%) autovadītāju neved auto pie speciālista, bet paši cenšas sekot līdzi automašīnas tehniskajam stāvoklim, vēl 5% uzskata, ka pietiek tikai ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehniski apskati. Patiesībā ar auto tehnisko apkopi ir ļoti līdzīgi kā ar veselības pārbaudi pie ārsta – ļoti ieteicams vismaz reizi gadā aizvest automašīnu uz apskati, turklāt, nav nepieciešams gaidīt, kamēr parādās kādas problēmas, trokšņi utt., bet rīkoties preventīvi. Tas palīdz pamanīt problēmas jau pašā sākumā, kad remonts var būt ne tikai lētāks, bet arī var aizņemt mazāk laika.

Vidējais auto vecums – 10 gadi

Jo vecāka automašīna, jo biežāk to ieteicams vest uz tehnisko apkopi. Pēdējās desmitgadēs Latvijā bijis ierasts, ka vidējais pirmo reizi reģistrēto lietoto auto vecums bija 9 – 10 gadi, taču kopējā situācija ir daudz bēdīgāka. Manuprāt, aptuveni 80% automašīnu, kas piedalās satiksmē, būtu jāatrodas auto kapsētās. Daudzi spēkrati vairs nav remontējami, taču īpašnieki to nav gatavi atzīt. Visbiežāk, ja secinu, ka auto remonts izmaksās kā puse no auto vērtības, informēju klientu un aicinu vēlreiz pārdomāt, vai tiešām viņš vēlas remontu. Šādas situācijas rodas tāpēc, ka obligātajā tehniskajā apskatē ir salīdzinoši minimālas prasības, bet daudzi autoservisi mēdz virspusēji noslēpt defektus un problēmas, lai automašīna izietu tehnisko apskati.  

Automašīnas kļūst sarežģītākas, bet drošākas

Salīdzinoši liela daļa autovadītāju joprojām cenšas tikt galā ar auto tehnisko apkopi pašu spēkiem gan tādēļ, ka vēlas ietaupīt, gan tādēļ, ka vēl pirms desmit vai divdesmit gadiem tas bija izdarāms. Automašīnās bija daudz mazāk elektronikas un īpašniekiem nebija nepieciešamas speciālas diagnostikas iekārtas, lai atrastu un novērstu problēmas. Savulaik, automašīnas īpašnieku rokasgrāmatās bija arī informācija, kā remontēt motoru, jo tas bija iespējams. Šobrīd automašīnas ir kļuvušas daudz sarežģītākas, tiek izmantoti automatizēti risinājumi, bet vienlaikus tās ir arī drošākas un ērtāk lietojamas. Stūres pastiprinātāji ļauj daudz ērtāk vadīt auto bez fiziskas piepūles, ABS sistēmas padara bremzēšanu ātrāku un efektīvāku. Dažādas asistentu sistēmas palīdz “nolasīt” ceļazīmes, atvieglo auto parkošanu u.tml.

Videi atbilstošs auto un izvairīšanās no agresīvas braukšanas

Regulāra automašīnas apkope un apskate neaizņem daudz laika – ja jābrauc uz servisu nomainīt eļļu vai riepas, iesaku ieplānot arī papildus 30 minūtes, lai veiktu apskati. Papildus tam ir vairākas lietas, ko auto īpašnieks var darīt ikdienā, lai spēkrats kalpotu pēc iespējas ilgāk un tā uzturēšana izmaksātu mazāk. Piemēram, izvēlēties apstākļiem un infrastruktūrai atbilstošu automašīnu. Patiesībā Latvijā ceļi ir pietiekami labā stāvoklī, tāpēc, dzīvojot pilsētā, ir vērts padomāt, vai tiešām ir nepieciešams liels džips? Lielākas automašīnas nepieciešamas gadījumā, ja ikdienā bieži jāmēro lieli attālumi vai jābrauc pa lauku ceļiem un bezceļiem. Mazlitrāžas automašīnām nereti arī apkopes un remonta izmaksas būs zemākas. Vēl noteikti iesaku pēc iespējas izvairīties no braukšanas pa bedrēm, izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu, neveikt pārgalvīgus manevrus, izvairīties no straujas braukšanas uzsākšanas un bremzēšanas, kas veicina bremžu sistēmas un ritošās daļas dilšanu.

 
Visi komentāri
 
0pis 28.oktobris 2024 17:44
110 7 Atbildēt

Nu, lielai daļai cilvēku kas klenderē apkārt un patērē medicīniskos pakalpojumus, pēc dabas likumiem arī sen būtu jāguļ kapsētā.

anonimikis 28.oktobris 2024 17:57
2 23 Atbildēt

Varētu noteikt, ja trešo gadu pēc kārtas auto pirmreizējo apskati neiziet, tad piešķirams 3 un valsts apmaksāts utilizācijas sertifikāts ar 1000 euro atlaidi elektromobiļa iegādei.

0pis 28.oktobris 2024 18:23
9 2 Atbildēt

Vai kā nu tur bija....zārks uz īri...ar izpirkuma tiesībām.

WALA 29.oktobris 2024 9:44
11 0 Atbildēt

Tās ir muļķības - TA tevi izlidina arī par izdegušu lampiņu t.i. tavs gadu vecais auto mierīgi ar var norauties uz šo problēmu ;)

msh 29.oktobris 2024 22:21
4 0 Atbildēt

Jā, vēl tikai tā pietrūka - sistēma, kur ir neadekvāti tehniskie noteikumi, kur iziešana vienā otrā punktā balstās uz subjektīvo faktoru ir norma, mums jau ir.

Latvietis 29.oktobris 2024 23:06
1 0 Atbildēt

Nomierinies ar tiem EV!

Janis 3.novembris 2024 19:45
0 0 Atbildēt

Piss taisni ar savu elekteogavnoo.

Ak vai 28.oktobris 2024 18:09
46 7 Atbildēt

Ak vai varbūt problēma ir mazliet savādāka, jo auto ražotāji vidējo automobīļā mūžu rēķina apmēram uz pieciem gadiem.

Var pievērst uzmanību tam ka pretkorozijas apstrāde jauniem automobīļiem ir diezgan virspusēja un pēc pāris sezonām mūsu klimatā bez papildus apstrādes auto pārvēršās par sarūsējušu lūzni.

AAA 28.oktobris 2024 18:31
30 7 Atbildēt

Problema ir tada , ka Latvija ievestie auto no rietumeiropas tur ir norakstiti un nevar vairs piedalities celu satiksme , neaizmirsti , ka tas ir bizness , neviens no rietumiem tev nevedis labu auto , jo tas nav izdevigi , katra biznessa pelna ir primarais un lielakai dalai Latvijas autovaditaju nav nekada kultura uzturet savu auto pienaciga stavokli , jo glaunaku auto tu perc , jo gradakas ir vina uzturesanas izmaksas

msh 28.oktobris 2024 19:00
10 4 Atbildēt

Un? Kas tad ir ka tur norakstīti? Noraksta jau tāpēc, ka TUR nav izdevīgi remontēt - tas arī viss.

00 30.oktobris 2024 16:21
3 0 Atbildēt

Iemācies latviski rakstīt!

GB12 28.oktobris 2024 19:44
4 0 Atbildēt

Ja mūžs ir rēķināts uz 5 gadiem, kā tas nākas, ka uz ielām joprojām ir daudz 10-15 gadīgu auto?

AAA 28.oktobris 2024 20:10
31 3 Atbildēt

Problema jau nav vai tavs auto ir jauns vai 15 gadus vecs , problem ir tas tehniskais stavoklis , lielakai dalai Latvijas autovaditaju nav nekada kultura uzturet savu auto perfekta tehniskaja stavokli , ja cilveki savu auto uzturetu ka " konfekti " tad sadi raksti butu lieki

jobo 28.oktobris 2024 20:33
6 7 Atbildēt

Problēma ir ceļu stāvoklis pa kādiem mums ir jābrauc. Ja būtu normāli ceļi un iekšpagalmi, tad jau arī servisiem būtu mazāk darba.

00 30.oktobris 2024 16:23
1 3 Atbildēt

Iemācies latviski rakstīt!

iciks 29.oktobris 2024 21:53
2 0 Atbildēt

Tāpēc, ka cilvēkiem patīk allaž īdēt par to, ka pēc garantijas viss nojūk, viss sabirst un viss ir izrēķināts tikai šim periodam un nenieka vairāk.

Tāpēc it kā veļasmašīnas, ledusskapjus un visu citu mainām katrus divus gadus. Nu it kā tā vajadzētu būt. Vai tad Tu nemaini?

W12 28.oktobris 2024 20:46
8 2 Atbildēt

Auto vajadzētu mazgāt regulāri arī ziemas periodā. Tad viss būs kārtībā. Tāda ir mana personīgā pieredze ar jaunajiem auto ar kuriem ir sākts braukt no nulles.

Pļurkt 29.oktobris 2024 7:39
8 3 Atbildēt

Ir vajadzīga kārtīga pretrūsas apstrāde uzreiz jaunam auto, kuru revidē vismaz katru 3. gadu.

AAA 29.oktobris 2024 10:57
8 1 Atbildēt

Tu esi ar mieru ik gadu sava auto ieguldit pusotra vai vaitak tukstosus euro par ta tehniska stavokla uzturesanu , noteikti , ka ne

Pļurkt 29.oktobris 2024 13:31
1 5 Atbildēt

Lasīt iemācies vismaz gugles līmenī, tad nevajadzēs šitādas stulbības rakstīt!!!

Pašam taisot pretrūsas apstrādi tas iamksā 50+ Eur (+ štrumentu cena visam mūžam), firmā sākot no 150 Eur. Kur te ir TŪKSTOŠI?????????????

Taisot katru gadu, DESMIT GAdos sanāks 1500 Eur!

Tas ir lētāk kā ik 10 gadi pirkt jaunu auto un veco izmest metāllūžņos!

AAA 29.oktobris 2024 15:24
9 3 Atbildēt

Ja tu sava auto tehniskaja stavokli ieguldi 150 euro gada , tad nav jabrinas , ka tavs braucamais ir miskastes vertiba , bet nu ja tev patik braukt ar auto kura salona paneli deg visas lampinas ka ziemassvetku eglite , ta jau ir tava problema , es nodarbojos ar amatiera raliju un zinu kadas ir izmaksas auto izpriecem , skuni tu ar saviem spekiem vari remontet ja tev ir kads zigulis , moskvics , vai kads 80 gadu rietumu modelis un ari ne visus , bet ja tu patiesam velies savest kartiba savu 10/15 gadigo auto , tad tur ir tadas izmaksas , kas parsniedz 3 lidz 4 reizes auto vertibu

msh 29.oktobris 2024 22:18
1 3 Atbildēt

Lai es savā golfā gadā iebāztu detaļās pusotru paku, man tas ir nopietni jāķūnē Piekarē vai ritošajā daļā reizi pa pāris gadiem pāris 10-20 eiras vērtas detaļas jāsamaina.

AAA 29.oktobris 2024 23:12
6 0 Atbildēt

Jajajaja , tie laiki sen ir beigusies , kas pa 10 eiro kautko vareji nopirkt , tavam Golfam jaunas slotinas maksa 45 eiro , lai nomainitu ellu un filtru pasa letakaja vieta ir jarekinas ar 80 eiro un nedodievs tev ir jakeras klat ritosajai un motoram , tad tur summas ir astronomiskas , ludzu ielieciet kadu linku , kur ir tads autoserviss , kas tev salabo ritoso pa 10/20 eiro , ta , lai visi zin uz kurieni ir jabrauc

msh 30.oktobris 2024 23:48
0 2 Atbildēt

Kāds serviss? Rokas jātaisno, mīļais cilvēk! Es savai mašīnai pašrocīgi lieku iekšā aprīkojumu, mainu motorus, ceļu jaudu un tā tālāk - bet te ir runa par elementāriem, nelieliem remontiem, kurus var izdarīt ar vidēji lielu instrumentu komplektu sētā vai garāžā. Tāds neliels uzskatījums ar gabaliem, ko šogad esmu savam golfam pircis:

Divas jaunas SKF pusasis - viena 100 eiras, otra 120 eiras - atšķirība nevis dēļ garuma, bet dēļ tā ka pārdevējs noslēdzis līgumu ar SKF un nu var piedāvāt lētāk; būtu abas pirktas vienā laikā, abas maksātu vienādu cenu

Jauns Sachs sajūga komplekts, niknākais ko varu pieskrūvēt savam spararatam - 100 eiras.

Jauns priekšas gultnis - neatceros, 20-30 eiru diapazonā

Pārvācu visas bremzes - priekšā ATE diski un kluči, aizmugurē Brembo diski un TRW kluči, un priekšas supportu remontkomplekti - 150 eiras

Samainīju kārbu, kārbu ko liku iekšā, vispirms atrāvu vaļā izdarīt pāris sīkumus, liekot kopā saliku jaunus blīvslēgus un ielēju svaigu eļļu - neatceros cik tie nieki kopā maksāja, pieņemsim ka ap 50 eirām

Apskates rūķītim nepatika aizmugures tilta bukses [man arī nē] - divas Lemforder bukses izmaksāja kaut kas bik zem 30 eirām - kopā nācās arī mainīt bremžu trubas kas tika novērptas ņemot ārā tiltu, tur vēl salecās 30-40 eiras.

Aizmugurei jaunas Lesjofors pastiprinātās atsperes - 50 eiras.

Priekšas piekares gabalu cenas neatceros, jo pēdējajā piecgadē esmu dabūjis mainīt tikai lielās plauktu bukses, un tās pašas tāpēc ka vajadzēja mainīt pusrāmi, bet skrūves radās pierūsējušas pie buksēm un plēšot ārā tās iznīcināja - lemfordera stūres pirksti un stāvāboli tika salikti kaut kad labi pirms kovida, un vēl nav pieteikušies. Nu labi, skatos ka stabilizatora atsaišu gumijas derētu samainīt.

Pļurkt 30.oktobris 2024 8:44
0 4 Atbildēt

AAA

29.oktobris 2024 23:12

Jajajaja , tie laiki sen ir beigusies , kas pa 10 eiro kautko vareji nopirkt

==========================

Beidz DIRST par lietām no kurām tev nav ne vismazākās sajēgas!!!!!!!!!!

Fordam pa 50 - 60 Eur varēja nopirkt VISU filtru komplektu, VISU ķīļsiksnu komplektu, un eļļu motoram!!! Tas ir vēl aizpagājušo gadu! Visu var;eja samainīt mežmalā!!

Volvo šogad viss šis komplekts kopa ar nomaiņu man izmaksāja 500+ Eur (ieskaitot zobeni un koplektu, kur ķēdi Fordam nebija jāmaina līdz pat motora nosprāgšanai).

00 30.oktobris 2024 16:26
0 1 Atbildēt

Iemācies latviski rakstīt!

Pļurkt 29.oktobris 2024 17:00
1 10 Atbildēt

1) iemācies lasīt!

2) dirs mazāk!

3) ar saviem spēkiem var remontēt jebkuru auto, ja ir smadzenes un rokas no dirsas neaug!

john 28.oktobris 2024 18:10
9 1 Atbildēt

Jā jā. Protams. Preventīvi.😂

Un autoservisā samainīs visu, ko vajag un nevajag un būsi parādos līdz ausīm.😂

Kādu laiku atpakaļ mašīna negribēja  iedarbināties. vajadzēja vairākas reizes mēģināt, kamēr izdevās. Aizbraucu uz tuvējo servisu, kur meistari stādījās priekšā kā vieni no labākajiem. Pastāstīju savu problēmu un 4 meistari nosauca katrs citu defektu, kas jātaisa. Aizbraucu uz citu servisu un tiku cauri ar 20 eiro.

remont 29.oktobris 2024 19:03
0 0 Atbildēt

kad vel bija 15g japanju dizels, tad pedejos 5 gadus neko nedariju, tik pec skates, ja bija kaut kas japalabo, tad pie viena ari ellju / filtrus nomainiju. Servisa 5 gadua atpakalj teica, lai ieplano sajuga diska un visa ar to saistita mainju, ap shtuku. Sarunajam ka uz paris nedeljam kaut kadu trositi pa dvacaru tur ieliks ka pagaidu stirpinajumu, rezultata 5 gadi un kadi 60 tkm tika nobraukti bez problemam.

ha 28.oktobris 2024 18:20
92 0 Atbildēt

Ja 80% mašīnām ir jābūt autokapsētās un vidējais vecums automašīnām Latvijā ir 10 gadi, tad katra mašīna sasniedzot 3-5gadus ir jāsūta uz autokapsētu. Interesanta loģika. Pat Vācijā tik labi nedzīvo. Un tas arī nebūtu zaļi. Uzbūvēt mašīnu, lai pēc 3 gadiem likvidētu.

khe 29.oktobris 2024 11:56
7 0 Atbildēt

ja nekļūdos, tad vidējais auto vecums LV ir ap 13-15 gadiem...

Rakstā minētie ir ievesto auto vidējie vecumi.

Nezinu, vai 80% ir slikti, bet nu ir ļoooti daudz - gan tādi, kas pēc būtiskām avārijām, gan tādi, kas Rietumeiropā jau nobraukuši savus 300k un tad te atvesti, vai tepat nodrillēti. Par vietējo servisu kvalifikāciju kaut ko pareizi saremontēt arī ir diskutējams jautājums, ja vien problēma nav super vienkārša.

Arī Opis 28.oktobris 2024 18:30
10 3 Atbildēt

Jaunie gudrinieki! Lauku cilvēks,kas pie stūres nobraucies 50 gadus,tai skaitā arī kā profi pēkšņi algos draiveri ar jaunu auto,kas viņu aizvedīs uz veikalu,kas atrodas 10 km no mājām,par dakteriem un citām vajadzībām nerunāsim!😜 Man bieži pietrūkst emocijzīmes ar to ģīmīti,kas pie deniņiem muļķiem skrūves pievelk!

felix65 28.oktobris 2024 19:13
6 29 Atbildēt

Protams, bet kad tāds izlien no savas ģerevņas, viņš nobremzē visu plūsmu un veido avārijas situāciju, jo ir pieradis braukt ar kaut kādu padomju sūdu, arī reakcija vecumā ir draņķīga, tāpēc bail braukt kā normālam vecim. Pēc 70 vispār tiesības būtu jāanulē, neskatoties ka saņēmies tas vecais perdelis pie stūres vēl kaut ko var parādīt. Tas ir kā optimisma uzplaiksnījums pirms aiziešanas pie tēviem. Nevajag apdraudēt pārējos, ja pašam vēl liekas ka esi ohoho.

viedoklis 28.oktobris 2024 21:18
33 10 Atbildēt

Gribētos man redzēt tavu sejas izteiksmi 70 gadu vecumā, kad tev atņems vadītāja tiesības!!!! Viens otrs 70 un 70+ vecis brauc labāk, drošāk nekā daudzi citi "profiņi", no kuriem daudzi jau braukā pa debesīm....

Pļurkt 29.oktobris 2024 7:41
18 1 Atbildēt

Mums rūpnīcā ir 74 gadi vecs remontatslēdznieks - ļoti reti kurais podziņbakstītājs 30+ gados viņam tiek līdzi!

Sergejs 29.oktobris 2024 13:36
3 0 Atbildēt

Jā, tā ir/mēdz būt. Savulaik bija mēbeļu fabrikā starp 50+ mašīnstrādniekiem viens ap 70 gadu vecumā. Nevienas kļūdas pa 10 gadiem, NEVIENAS. Un ar ražīgumu arī nekādu problēmu, par darba disciplīnu vispār nerunājot.

Rexx 28.oktobris 2024 18:34
12 2 Atbildēt

Būtībā- raksts par neko. Iebildīšu- vecs, kopts, nesarūsējis auto ir lētāk nekā iPhone uz riteņiem, kad ar katru krāsainu simbolu panelī jāskrien uz servisu, jaunākām auto salūzt tas, kas vecajā nemaz nav.

Ņemot vērā jaunās paaudzes nevēlēšanos iespringt par ikdienišķām lietām, koncentrēšanos pilsētās,  kaut kādā brīdī automašīnu skaits varētu samazināties tā pats no sevis.

Pļurkt 28.oktobris 2024 18:46
29 3 Atbildēt

Vistīrākais šmurguļpaaudzes raksts, kas pilnīgi neko nejēdz, izņemot šokolādes tāfeles bakstīšanu!

650 28.oktobris 2024 19:01
12 1 Atbildēt

Nujajā, tuvojas tā dēvētā Apo Kakalipse (Lohiem nejaukt ar mitcubiši ekokalipse).Serviss, cik saprotams, ir reāli Dusmīgs, ka tie lohi bāžas/virsū un tik bezkaunīgi visiem dod/darbu. Jā.

Vispābā vaig atstāt braucošus tikai Jaunus un tik pa Garantiju (to tad tikai pie Deālēra, lai visādiem te kaktiniekiem mazāk to Rūūpju). Jāa.

Truksnis 28.oktobris 2024 19:02
94 2 Atbildēt

Pieminot tos  80% ir jārunā par to ka arì 80% tá saucamo ,, autoservisu,, speciālistu  ir pilnīgi nemākuļi un nevis auto salabo bet gan sajáj vēl vairāk!!  Lv tak visi grib pelnīt bet izglītoties tá ir problēma.

Pļurkt 28.oktobris 2024 19:40
12 1 Atbildēt

Tieši tā!!

Kā likums tie ļoti vecie3 auto tiek remontēti ar pašu īpašnieku rokām. Tos kurus atdod autoservisu rokās kā reiz vairāk par 10 gadi arī nenokalpo!!

hm 28.oktobris 2024 19:16
14 0 Atbildēt

Ja paliktu tikai 20% automašīnu, tad ar mašīnām brauktu tikai deputāti. Un autoservisi vispār paliktu bez darba, jo mašīnu īpašnieki dzītu mašīnas remontēt uz dīleru centriem pa garantiju.

Krotow 28.oktobris 2024 19:43
22 2 Atbildēt

Velojūsmiņu sapnis ir auto izņemt no apgrozības pavisam.

Kanibaals 28.oktobris 2024 20:16
1 17 Atbildēt

Mašīnām vispār nav jābūt. Tam ir sabiedriskais transports. Mašīnas tik panākušas, ka bez tām pēkšņi vairs nekā.

msh 29.oktobris 2024 1:11
13 2 Atbildēt

Ā, ja? Kur tad ir tas sabiedriskais transports?

Zive 28.oktobris 2024 20:30
35 0 Atbildēt

Šis raksts  nu ir no stulbākajiem, kas redzēti. Ja autiņa cena ir 30K, plus apdrošināšana, degviela un nodokļi. Un ja tas pēc pieciem gadiem jāmaina, tas neietilpst nekādos rāmjos. Pie tam ar mūsu algām

W12 28.oktobris 2024 20:50
9 5 Atbildēt

“Mazlitrāžas automašīnām nereti arī apkopes un remonta izmaksas būs zemākas. ”

——————————————-

Nu šim apgalvojumam es atļaušos nepiekrist. Sāksim ar to, ka mazlitrāžas auto visi mezgli ir kompaktāki. Līdz ar to tie nav izjaucami. Tas vairāk attiecas uz piekares detaļām. Rezultātā, ja kaut kas ir jāmaina, tad tas arī attiecīgi maksā.

Sergejs 29.oktobris 2024 13:44
1 1 Atbildēt

Tieši to pāšu arī MODS bija izteicies - mazauto bieži vien ir krietni grūtāk remontēt jo banāli klāt nevar nekam tikt - viss saspiests blīvi. Rezultātā kādas nedārgas detaļas nomainīšanai ir pus auto jāizjauc un tas jau ir ilgs un attiecīgi dārgs prieks.

 Un ar ko tik principiāli 1.0 pēc uzbūves atšķirsies no 2.0 (ok, par vienu sprauslu/spoli mazāk)?

Piedrāzt 28.oktobris 2024 20:50
1 1 Atbildēt

Dalbajobs tu esi un tikai atradies eksperts

Os 28.oktobris 2024 21:01
31 0 Atbildēt

Es lasīju un domāju, ko vispār domāja cilvēks rakstot kaut ko tādu? Ja gribēja aizkaitināt tos, kas nevar atļauties braukt ar 5 gadu jaunu mašīnu, tad tas ir bērnišķīgi. Vairāk izklausās pēc kaut kāda pirmā kursa studenta raksta, kurš vēlas strādāt satiksmes ministrijā.

viedoklis 28.oktobris 2024 21:10
12 1 Atbildēt

Pēc raksta autora loģikas ja tā padomā, tad tādiem antikvāriem auto vispār nevajadzētu būt, bet kā šis umņiks izskaidrotu to faktu, ka tieši šiem autiņiem cenas pasaules tirgū tikai aug un pieprasījums pēc tiem ir milzīgs!!?!?! Un tādu motormuzeju, kas ir arī Rīgā, pēc umņika raksta spriežot,jau sen vajadzētu klapēt ciet! Šis umņiks vismaz pats saprata kādu murgu ir sacerējis???

Un nobeigumā- kādēļ rūpnīcas vēl joprojām turpina ražot rezerves daļas 10...15...20...25 gadu un vecākiem auto???

Ābols 29.oktobris 2024 10:11
10 5 Atbildēt

Umņik, parādi kura rūpnīca vēl ražo un pie dīlera vari nopirkt rezerves detaļas 10 gadus vecam auto vai vecākam hlamam?

 Protams neejot kādu super retu vai ekskluzīvu auto segmentā.

Iedošu tev 1000€

OEM NAV RŪPNĪCA! Bet trešo pušu detaļu ražošanas uzņēmums, kurš pēc detaļu specifikācijas un starprautiskajiem drošības standartiem, izražo tev to detaļu ar 'x' garantiju, bet tā galīgi neskaitas 'oriģinalā' rūpnīcas. 😉

Ja domā par pieņemsim Valeo vai bosch firmu, tas 'bosch' kas karajas vietējā autodetaļu veikalā un tas 'bosch' ko firma pa taisno piegādā auto rūpnīcai ir divi dažādi kvalitātes standarti. To arī var fiziski sajust, jo tās bosch lietas, kas stāv uz masīnas iet savus gadus 10..15, bet tas bosch, ko nopērc autodaļu veikalā, pēc tā paša koda, ies 8..10 gadus. PĀRBAUDĪTS!

 Respektīvi auto ražotaju rūpnīcai ir daduz stingrākas kvalitates kontroles prasības, jo tā ir 'auto' brenda reputācija nevis detaļu reputācija, kā tas ir ārpus pārdošanas tirgū.

Pļurkt 30.oktobris 2024 8:52
2 0 Atbildēt

Ko tu tur gvelz!!

Pa pilnam rezervesdaļu TRĪSDESMIT gadus veciem auto ir pārdošanā!

Vismaz ritošajai, bremžu, dzesēšanas un eļļošanas sistēmām ir pilnīgi viss!

alvadi.lv/en/spare-part...-gbc-bnc-1982/

Nu bļa i dirsējs!!!!!!!!!

HA HA 28.oktobris 2024 21:56
2 2 Atbildēt

Jaunas automašīnas jau pēc 2gadu nopietnas braukšanas jau jāved nevis uz servisu pie speciālista bet uz šprotu jo no makaronu dusmīga vairs nav jēgas un motors arī vairs nevelk.

Publisko Attiecību departaments 28.oktobris 2024 22:37
7 0 Atbildēt

Kāds atkal ir pasūtījis rakstu aģentūrā. Redz tauta atsakās pirkt tos jaunos plastmasas hlamus, tad jāķerās pie baidīšanas metodēm ....

Jancis 28.oktobris 2024 22:45
2 0 Atbildēt

Tad jau lielākā daļa kas paliks būs tosteri!

imzz 28.oktobris 2024 22:47
18 0 Atbildēt

"Šobrīd automašīnas ir kļuvušas daudz sarežģītākas, Stūres pastiprinātāji ļauj daudz ērtāk vadīt auto bez fiziskas piepūles, ABS sistēmas;"

Tos jau nu varēja neminēt kā sevišķi moderna auto pazīmes, desmitiem gadu jau pastāv.

 "Patiesībā Latvijā ceļi ir pietiekami labā stāvoklī, tāpēc, dzīvojot pilsētā, ir vērts padomāt, vai tiešām ir nepieciešams liels džips? "

Jā, nu bieži ir pietiekams vidēja izmēra vai pat mazs džips ;)

Yogurts 28.oktobris 2024 23:10
14 0 Atbildēt

Es ar ierēcu par to abs man šķiet ka daļai auto jau 80to beigās bija.

HA HA 28.oktobris 2024 22:58
2 0 Atbildēt

Jūs speciālisti esiet vslilakie zagļi un cilvēku šmauceji manam VLVO izbeidzas lamba zonde to uzrādīja servisa kompis labi maiņām  nu orģinola maksa 135 e plus maiņa labi tīšām pēc kāda laika uzbraucu uz bedres lai apskatītos vizuāli no apakšā auto stāvoklī  skatos ko tas zondes vads tā nepatīkami karājas  un aizsrggofra arī saplīsusi nu domāju labi stilīgu ka nākas noņēmu to gofru ha un kas tur savienojums ielikta parastā ldadas zonde kura dārgākajām versija maksa 35 e unte jau speciālistam šmaucejam jau 100e kabatā neparko sveiciens speciālistiem.

40+pie stūres 28.oktobris 2024 23:34
12 0 Atbildēt

Tik kaitinošs reklāmraksts sen nebija lasīts Puisītim varu pastāstīt, ka jau manam 1989.gadā ražotajam auto bija gan stūres pastiprinātājs, gan ABS ... u.c. funkcijas.

Patreiz sanāk darbā braukt ar jaunu elektrolūzni, kurš maksā 11x dārgāk par 20gadīgo privāto premiumklases auto. Jā, atpakaļskata monitors ir patīkamāks par parkinsensoriem un vēl šis tas, bet pati braukšana ir nesalīdzināmi patīkamāka, varat uzminēt, ar kuru auto ...

Un ja runājam par drošību, tad reālos apstākļos vecais auto ir ievērojami drošāks, bet tas jau ir atsevišķas sarunas vērts! 😊😊

Original Nja 29.oktobris 2024 9:57
11 0 Atbildēt

Absolūti piekrītu. Paša ģimenes autoparkā ir pārstāvētas visas vecuma grupas - gan 25+ gadus veci auto, gan "vidējie" 10 gadus vecie, gan galīgi jauni (darba) auto. Nu nevar salīdzināt braukšanas izjūtas un emocijas starp vecajiem un jaunajiem. Šeit puika vienkārši ir tehnoloģiju fanāts, kas uzskata, ka, ja Tev pašam jādomā ar galvu un jābrauc, nevis to dara visas "asistentsistēmas", tad auto ir hlams. Jauniem auto nav ne dvēseles, ne kvalitātes, lai tie kalpotu tik pat ilgi, kā senāk ražotie, jo tie ir paredzēti lietošanai līzinga periodā, tātad 5-7 gadi. Nedomāju, ka pēc 30 gadiem kāds skries saglabāt "retro" Teslas, elektro Golfus un citus mūsdienu "piecgadniekus".

Maigonis 29.oktobris 2024 7:10
2 0 Atbildēt

Pilnīgi stulbs apgalvojums virsrakstā, kanalizācija nav?

Vecis 29.oktobris 2024 8:28
19 1 Atbildēt

Kārtējais komunists izaudzis, kas nu mācīs kā cilvēkiem dzīvot. Tādi komunisti būt gatavi nojaukt visas mājas Latvijā, jo nav gana drošas. 

Bet par jaunās tehnikas kvalitāti runājot labs piemērs ir jaunie vilcieni, mūsu vecie mēsli vismaz kustējās...

Sergejs 29.oktobris 2024 13:52
2 0 Atbildēt

Vecie nevis "vismaz kustējās" bet pēc tiem varēja pulksteni salīdzināt un neatceros nevienu gadijumu ka cilvēki paliktu lauka vidū vai gaidot perona malā.

ZZZZ 29.oktobris 2024 8:49
3 0 Atbildēt

Roberts te sniedz atbildi 🙈

www.youtube.com/watch?v=SOsHu7SzvGU

Ezis UK 29.oktobris 2024 9:10
6 0 Atbildēt

Cilvēks no Marsa.Tikko piezemējies.

Jūrmalnieks 29.oktobris 2024 9:34
5 11 Atbildēt

Redzot bēdīgo auto stāvokli un smirdīgos smirduļus uz ceļa, būtu nepieciešams ieviest papildus nodevu par auto 'Euro' sertifikāta likmi, respektīvi jo vecākā standartā, jo vairāk būs jāpiemaksā kāds 'zaļais' nodoklītis lai mazāk piegružotu gaisu!

 Gan bendzīn, gan dīzēļ auto!

Pagaidam jaunākais Euro 6 -0€

Euro5 - 96€/gadā.(8€/mēn)

Euro4- 180€/gadā(15€/men)

Euro3 - 240€/gadā(20€/mēn)

Euro2- 300€/gadā(25€/men)

Euro1 un vecāks 420€/gadā(35€/mēn)

Protams šo nodevu nebūtu jamaksā 'VS' statusa auto. 

Kā arī automašīnas kuras ir 18 gadi un vecākas, tehnisko apskati izdot uz 9mēnešu periodu, nevis 12mēn. Tā teikt biežāk šādiem veciem auto pienāktu pārbaude un īpasniekam biezak būtu jāseko līdz, pat ja dara tikai pasu minimumu lai dabūtu to uzlīmi logā, kas kopumā uzlabotu drošību.

👍 Pa lielam dabiski viss pats noregulētos, jo cilvēkiem nepatīk maksāt vairāk! Tādejādi lielākais vairums savu iespēju robežās domātu, par svaigāku auto iegādi!

 

 Un nevajadzētu pārgudri domāt, kā tagad izķert visus tos kas ir izgriezuši, visus izmešu filtrus un kūpina, smirdot.

Komunists 29.oktobris 2024 9:44
21 2 Atbildēt

Vajadzētu vēl ieviest lielāku nodokli par nekustāmo īpašumu, tieši Jūrmalniekiem. Dabiski viss noregulētos un pārvāktos uz pierobežu dzīvot.

Jūrmalnieks 29.oktobris 2024 12:46
2 4 Atbildēt

Rīdzinieki kuri pie pirmās saules un siltās dienas skrien uz ''nevajadzīgo'' jūrmalu, vajadzētu uzlikt 10€ iebrauksanas maksu. Nav ko te bojāt mūsu ceļus un gaisu! Brauciet uz savu daugavgrīvu vai vecāķiem ibio! 

Visi želojas par jūrmalu(galvenokārt maksāšanu), bet kā saulīte un siltas dienas, tā jūrmalā viss piebāzts, korķi... 😂

BESĪĪ TIE TŪRISTI!

msh 29.oktobris 2024 12:48
7 0 Atbildēt

Šim nolūkam uzbuvētās automaģistrāles izmantošana,cerams, tevi nebesī?

Bradypus 29.oktobris 2024 22:00
13 1 Atbildēt

Pilnībā atbalstu 10 EUR iebraukšanas maksu Jūrmalia. Bet tikai kopā ar 100 EUR izbraukšanas.

00 30.oktobris 2024 16:29
0 0 Atbildēt

Neieredzu padomiju.

msh 29.oktobris 2024 10:25
6 1 Atbildēt

Tu gadījumā neesi ierēdnis? Kaut kur dzirdēta pieeja - atrunājoties ar drošību krāmēt nabagiem nodokļus par to, ka nabagi...

iciks 29.oktobris 2024 21:57
0 0 Atbildēt

Brīnišķīgi, ka ir forumi, kur var izpausties ar šādām gudrībām un tālāk par forumiem tas viss netiek.

Sergooo 29.oktobris 2024 10:06
2 0 Atbildēt

Droši uzticēt mehāniķim, kas visu sačakarēs... Pusei viņu nav nemaz izglītības atbilstošas...

Pļurkt 29.oktobris 2024 10:11
18 0 Atbildēt

Lielākai daļai to kam ir tas izglītības diploms, pēdējais ir iedots kā želastība dāvana ar vienīgo mērķi, lai mācību iestādi neaizklapē ciet!!!!

Ēriks 29.oktobris 2024 10:49
15 1 Atbildēt

Cik plātīgs autors šim rakstam! Atceries, ka tā paaudze vēl ir dzīvi, kas iegūstot autovadītāja apliecību iemācījās daudz vairāk, kā tikai braukt un pārbaudīt eļļas līmeni. Un cilvēks, kas nav slinks un kam interesē, nepārtraukti papildina savas zināšanas atbilstoši mūsdienu tehnikas attīstībai. Tapēc nevajaga te liet, ka speciālisti ir tikai tie, kas lielos servisos prot ar datoru rīkoties! No turienes arī nereti izbrauc auto ar nekvalitatīvi padarītu darbu! Mūs dienās reti kuram var uzticēties.

Aaa 29.oktobris 2024 10:50
11 0 Atbildēt

Kas tas par ekspertu? Pats nesaprot ko murgo. Kaut ko sapīpējies un tēlo pargudro

Ēriks 29.oktobris 2024 10:58
2 1 Atbildēt

Jūrmalnieks, vispār varēja neko nekomentēt, esi pārāk tālu no pārējās Latviešu tautas!

Imiš 29.oktobris 2024 11:16
2 0 Atbildēt

Daudzi varētu teikt pat ļoti daudz autiņu kuri vecāki ppar 10 gadiem ir daudz labāki nekā pēdējo gadu jaunie auto, jo tie ir taisīti no tualetes papīra, plānāku bleķi jau vairs nevar dabūt.Tākā jautājums paliek atklāts, kas un kā remontē.

🤭 29.oktobris 2024 12:15
5 0 Atbildēt

Izlasīju, šo rakstu un sapratu kad tu sevi reklamē kā speciālistu un zini daudz. Jaunās mašīnas komfortā labas, bet izturības ziņā nē. Drošākas. Viss ko nosauci no elektronikas, tas atvieglo braukšanu. Parkošanās sensori un kameras ir priekš tiem, kas neprot parkoties ar spoguļiem. Secinājums notrulina autovadītāja prasmi vadīt un izjust mašīnas gabarītus. Un katrs brauc ar to ko var, neko nevar pārmest. Es arī taisu daļēji savu auto. Profesija atļauj, laika pietrūkst. Nosodīt cilvēkus, kad paši taisa nevar ekonomika servisa pakalpojumi ir ar dubultā cenu. Ja pērk detaļu un darbs. Detaļas arī var nopirkt pats un kad ieraugu cik tāmē serviss ielika un pa cik pats nopirku rodas daudz jautājumu. Servisi ir krāpnieki 90%. JUMS NEUZTICAS

Sergejs 29.oktobris 2024 14:04
2 0 Atbildēt

"Detaļas arī var nopirkt pats un kad ieraugu cik tāmē serviss ielika un pa cik pats nopirku rodas daudz jautājumu."

 Nu šeit, tā teikt, ir arī nianses: kādas detaļās, kura ražotāja un kur pirktas. Ir arī tādas ka sevi cienošs meistars tās neliks, lai nav pēc tam jāklausās pārmetumus par problēmām, kas radušās dēl Aļikā pa 5eur pirktas detaļas. Ir mums arī gana "taupītāju" , tas ir pretstats "tjap-ljap" specialistiem, kā likums viņi viens otru pamanās atrast un tad ir šādi teksti: Servisi ir krāpnieki 90%

 P.S. Neesmu servismens, servisējos pie dīlera, bet par to ka labu specialistu ir grūtāk atrast nekā "zinu-zinu, māku-māku" piekrītu

DIY 29.oktobris 2024 18:39
0 0 Atbildēt

Nu detaļas ic24 var nopirkt katrs, ne tikai servisi. Tik atlaižu līmeņi atšķiras. Ja gribi lētāk, kooperējies ar kādu paziņu, kuram labāki nosacījumi.

Moins 29.oktobris 2024 13:45
1 0 Atbildēt

Pilnīgs sviests.

Vernons 29.oktobris 2024 14:45
1 0 Atbildēt

Laikam " Internacionāli" pārdziedājies!

ZZZZ 29.oktobris 2024 18:56
2 1 Atbildēt
Žanis 29.oktobris 2024 18:56
1 1 Atbildēt

Nū- maniem rumakiem pāri par 30 gadiem,nav ideāli,bet savu funkciju pilda.Daudzko var pats sadarīt,pa lielam- jo prastāks auto,jo mazāk kreņķu.

Aigars 29.oktobris 2024 20:16
2 0 Atbildēt

Tikai žēl, ka lielākā daļa no tiem - tā sauktajiem speciālistiem ir specializējušies rēķinu uzpūšanā un klientu "izģērbšanā". Bieži vien iesaka mainīt detaļas bez vajadzības - arī dīleru servisnieki.

Latvietis 29.oktobris 2024 23:05
3 1 Atbildēt

Kādas muļķības, ka auto ir norakstāms ja auto sasniedz 10 gadus. Dauni! Es tev parādīšu savu A8 un GL. Tiem auto ir kvalitāte labāka kā 2024. Gada budžeta klases auto! Viss smuki. Beidz dirst par tiem gadiem - jūs jau tik gribat pārdot savus sūdus un tādēļ te daudz diršat. Savus jaunos, nekvalitatīvos budžeta auto iestumt tur, kur saule nespīd! Pat auto, kas vecāks par 10 gadiem nav vecs un tas nekādi neietekmē drošību, ja nav tehniskās problēmas. Zini kad mūsdienās auto tiek saukts par vecu? Tas tiek saukts par vecu tad, kad šim konkrētajam auro ie divi jaunāki modeļi.

Varbūt tev sieva arī veca un sāc domāt par jaunu?

Krotow 29.oktobris 2024 23:38
4 1 Atbildēt

Viņam atbilstoši modes tendencēm visticamāk ir "vīrs".

ZZZZ 30.oktobris 2024 8:11
1 0 Atbildēt
Janis 30.oktobris 2024 8:07
0 0 Atbildēt

Man liekas ka nav naudas jaunām..

Baltic 30.oktobris 2024 8:10
0 0 Atbildēt

Dīvānā pirdējs.

Bijušais nabags 30.oktobris 2024 9:09
0 0 Atbildēt

Man pieder 28 gadi mašīnā viņa ir tehniskā kārtībā braukāju

Edgars 30.oktobris 2024 10:12
2 1 Atbildēt

Kārtējais eksperts. Runa par ideālo. Lai pamostas un paskatās kāda izpostīta un izzagta valstī dzīvo. No kādiem līdzekļiem lai mēs tas jaunas mašīnas pērkam? Ja vidēji cilvēks var knapu izdzīvot no aldziņas. Atkal kārtējais aizrīties eksperts runa

Aivars 30.oktobris 2024 13:16
0 0 Atbildēt

Plika muldēšana

00 30.oktobris 2024 16:25
0 0 Atbildēt

Iemācies latviski rakstīt!

Klauns 30.oktobris 2024 19:17
1 0 Atbildēt

Man gribas zināt ar ko šis klauns pats brauc. Nopērc burbuli un brauc visu mūžu, nopērc 1980.-2005. Gada mašīnu un problēmu vispār nav kā ar mūsdienu mašīnām, kur elektronika mūžīgi nojūk, bloki vadu vietā un brīnās kāpēc nojūk elektronika. Aitām aitu problēmas

fasdignaldjfnaldjsfn 31.oktobris 2024 16:31
1 0 Atbildēt

Žetons šim ģēnijam par rakstu.

Ironizēju, jo saprotu, ka raksta mērķis noteikti ir reklāma autora servisam un jo vairāk cilvēki burbuļo par saturu, jo labāk

Edgars 1.novembris 2024 7:42
0 0 Atbildēt

Rakstu sarakstījis autoservisu lobētājs. Jo redz katrs, kas pats sataisa auto, nozog naudu servisam. Pakalpojuma sniedzēju mums jau tā ir par daudz LV. Aplami teikt, ka 80% auto jābūt kapsētā, ar vienu auto būtu jābrauc vismaz 20 gadi, lai lieki nepaterētu zemes resursus citu auto ražošanai. Šāda veida domāšana ir novedusi līdz nelietderīgas resursu izšķērdēšanas.

Edgars 1.novembris 2024 7:49
1 0 Atbildēt

EU vispār pārspīlē ar savām regulām par TA automašīnām. ASV teksasa, atceļ TA automašīnām. Un es to saprotu, jo auto stāvoklis nepalīdz samazināt ceļu satiksmes negadījumus, vaina ir blīvē star sēdekli in stūri. Dzīvoju teksasā, un te uz ielas ir tādi lūžņi kādus LV neredzēt, un viss tas ir bizness, kritiskā domāšana, kam tas ir izdevīgi ieviest jaunus likumus, prasības utt. Slaukt cilvēkus.

Ivars 4.novembris 2024 11:37
0 0 Atbildēt

Duraks - speciālists.

.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

AirBaltic šovasar atcels 4670 lidojumus, ietekmējot aptuveni 67 160 pasažierus 22

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo, ka 2025. gada vasaras sezonā ir spiesta atcelt kopumā 4 670 lidojumus. Lidojumi tiks atcelti saistībā ar neplānoti ilgāku dzinēju apkopi, ko veic to ražotājs Pratt & Whitney. Lasīt vairāk

 

Vācijā postītājs ar ekskavatoru nošauts (+ VIDEO) 23

Vācijā kāds vīrietis ar zagtu ekskavatoru nodarījis postījumus vairākās vietās, tostarp ievainojot policistu, tādēļ likumsargi izšķīrās par galēju metodi, pielietojot dienesta ieroci. Lasīt vairāk

 

Kāds ir "Gada Elektro auto 2025" uzvarētājs Renault Scenic? Žūrijas atsauksmes

Decembra vidū tika noskaidrots gan titula “Latvijas Gada auto 2025” ieguvējs - Škoda Kodiaq, gan laureāti papildus nominācijās. Par “Gada Elektro auto 2025” kļuva Renault Scenic, finālā apsteidzot Peugeot e-3008 un Volvo EX30 modeļus. Lasīt vairāk

 

Veiksmīgs starts - Hyundai Palisade ar 33 000 pasūtījumu dienas laikā 5

Hyundai atklājis, ka jaunās paaudzes Palisade tikai vienas dienas laikā sakrājis 33 000 priekšpasūtījumu, šajā ziņā uzrādot trešo labāko rezultātu uzņēmuma iekšējā rangu tabulā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti