Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Teju 80% mašīnām, kas piedalās satiksmē, būtu jāatrodas auto kapsētās 27

 

Autoservisa “DN Workshop” īpašnieks, automehāniķis un autoelektriķis Didzis Naudišs Foto: Publicitātes foto

Miltton Latvia | 28.oktobris 2024 17:31

Lai gan daudzi auto īpašnieki aizvien cenšas veikt automašīnu tehnisko apkopi pašu spēkiem, patiesībā ar jaunām automašīnām tas ir teju neiespējami. Laiki, kad īpašnieks pats varēja veikt apkopi bez speciālām diagnostikas iekārtām, ir pagājuši.

Pašu spēkiem šobrīd, iespējams, var nomainīt lampiņas. Automašīnas apkopi visdrošāk ir uzticēt speciālistam un darīt to vismaz reizi gadā. Ja auto ir vecāks par desmit gadiem, iespējams, pat biežāk. Svarīgi atcerēties, ka retāka auto atrādīšana speciālistam, vēloties ietaupīt, beigās var izmaksāt dārgāk.

Negaidīt problēmas, bet rīkoties preventīvi

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati liecina, ka aptuveni trešdaļa (31%) autovadītāju neved auto pie speciālista, bet paši cenšas sekot līdzi automašīnas tehniskajam stāvoklim, vēl 5% uzskata, ka pietiek tikai ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehniski apskati. Patiesībā ar auto tehnisko apkopi ir ļoti līdzīgi kā ar veselības pārbaudi pie ārsta – ļoti ieteicams vismaz reizi gadā aizvest automašīnu uz apskati, turklāt, nav nepieciešams gaidīt, kamēr parādās kādas problēmas, trokšņi utt., bet rīkoties preventīvi. Tas palīdz pamanīt problēmas jau pašā sākumā, kad remonts var būt ne tikai lētāks, bet arī var aizņemt mazāk laika.

Vidējais auto vecums – 10 gadi

Jo vecāka automašīna, jo biežāk to ieteicams vest uz tehnisko apkopi. Pēdējās desmitgadēs Latvijā bijis ierasts, ka vidējais pirmo reizi reģistrēto lietoto auto vecums bija 9 – 10 gadi, taču kopējā situācija ir daudz bēdīgāka. Manuprāt, aptuveni 80% automašīnu, kas piedalās satiksmē, būtu jāatrodas auto kapsētās. Daudzi spēkrati vairs nav remontējami, taču īpašnieki to nav gatavi atzīt. Visbiežāk, ja secinu, ka auto remonts izmaksās kā puse no auto vērtības, informēju klientu un aicinu vēlreiz pārdomāt, vai tiešām viņš vēlas remontu. Šādas situācijas rodas tāpēc, ka obligātajā tehniskajā apskatē ir salīdzinoši minimālas prasības, bet daudzi autoservisi mēdz virspusēji noslēpt defektus un problēmas, lai automašīna izietu tehnisko apskati.  

Automašīnas kļūst sarežģītākas, bet drošākas

Salīdzinoši liela daļa autovadītāju joprojām cenšas tikt galā ar auto tehnisko apkopi pašu spēkiem gan tādēļ, ka vēlas ietaupīt, gan tādēļ, ka vēl pirms desmit vai divdesmit gadiem tas bija izdarāms. Automašīnās bija daudz mazāk elektronikas un īpašniekiem nebija nepieciešamas speciālas diagnostikas iekārtas, lai atrastu un novērstu problēmas. Savulaik, automašīnas īpašnieku rokasgrāmatās bija arī informācija, kā remontēt motoru, jo tas bija iespējams. Šobrīd automašīnas ir kļuvušas daudz sarežģītākas, tiek izmantoti automatizēti risinājumi, bet vienlaikus tās ir arī drošākas un ērtāk lietojamas. Stūres pastiprinātāji ļauj daudz ērtāk vadīt auto bez fiziskas piepūles, ABS sistēmas padara bremzēšanu ātrāku un efektīvāku. Dažādas asistentu sistēmas palīdz “nolasīt” ceļazīmes, atvieglo auto parkošanu u.tml.

Videi atbilstošs auto un izvairīšanās no agresīvas braukšanas

Regulāra automašīnas apkope un apskate neaizņem daudz laika – ja jābrauc uz servisu nomainīt eļļu vai riepas, iesaku ieplānot arī papildus 30 minūtes, lai veiktu apskati. Papildus tam ir vairākas lietas, ko auto īpašnieks var darīt ikdienā, lai spēkrats kalpotu pēc iespējas ilgāk un tā uzturēšana izmaksātu mazāk. Piemēram, izvēlēties apstākļiem un infrastruktūrai atbilstošu automašīnu. Patiesībā Latvijā ceļi ir pietiekami labā stāvoklī, tāpēc, dzīvojot pilsētā, ir vērts padomāt, vai tiešām ir nepieciešams liels džips? Lielākas automašīnas nepieciešamas gadījumā, ja ikdienā bieži jāmēro lieli attālumi vai jābrauc pa lauku ceļiem un bezceļiem. Mazlitrāžas automašīnām nereti arī apkopes un remonta izmaksas būs zemākas. Vēl noteikti iesaku pēc iespējas izvairīties no braukšanas pa bedrēm, izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu, neveikt pārgalvīgus manevrus, izvairīties no straujas braukšanas uzsākšanas un bremzēšanas, kas veicina bremžu sistēmas un ritošās daļas dilšanu.

 
Visi komentāri
 
0pis 28.oktobris 2024 17:44
18 3 Atbildēt

Nu, lielai daļai cilvēku kas klenderē apkārt un patērē medicīniskos pakalpojumus, pēc dabas likumiem arī sen būtu jāguļ kapsētā.

anonimikis 28.oktobris 2024 17:57
0 5 Atbildēt

Varētu noteikt, ja trešo gadu pēc kārtas auto pirmreizējo apskati neiziet, tad piešķirams 3 un valsts apmaksāts utilizācijas sertifikāts ar 1000 euro atlaidi elektromobiļa iegādei.

0pis 28.oktobris 2024 18:23
4 0 Atbildēt

Vai kā nu tur bija....zārks uz īri...ar izpirkuma tiesībām.

Ak vai 28.oktobris 2024 18:09
11 4 Atbildēt

Ak vai varbūt problēma ir mazliet savādāka, jo auto ražotāji vidējo automobīļā mūžu rēķina apmēram uz pieciem gadiem.

Var pievērst uzmanību tam ka pretkorozijas apstrāde jauniem automobīļiem ir diezgan virspusēja un pēc pāris sezonām mūsu klimatā bez papildus apstrādes auto pārvēršās par sarūsējušu lūzni.

AAA 28.oktobris 2024 18:31
7 0 Atbildēt

Problema ir tada , ka Latvija ievestie auto no rietumeiropas tur ir norakstiti un nevar vairs piedalities celu satiksme , neaizmirsti , ka tas ir bizness , neviens no rietumiem tev nevedis labu auto , jo tas nav izdevigi , katra biznessa pelna ir primarais un lielakai dalai Latvijas autovaditaju nav nekada kultura uzturet savu auto pienaciga stavokli , jo glaunaku auto tu perc , jo gradakas ir vina uzturesanas izmaksas

msh 28.oktobris 2024 19:00
2 0 Atbildēt

Un? Kas tad ir ka tur norakstīti? Noraksta jau tāpēc, ka TUR nav izdevīgi remontēt - tas arī viss.

GB12 28.oktobris 2024 19:44
1 0 Atbildēt

Ja mūžs ir rēķināts uz 5 gadiem, kā tas nākas, ka uz ielām joprojām ir daudz 10-15 gadīgu auto?

AAA 28.oktobris 2024 20:10
1 0 Atbildēt

Problema jau nav vai tavs auto ir jauns vai 15 gadus vecs , problem ir tas tehniskais stavoklis , lielakai dalai Latvijas autovaditaju nav nekada kultura uzturet savu auto perfekta tehniskaja stavokli , ja cilveki savu auto uzturetu ka " konfekti " tad sadi raksti butu lieki

jobo 28.oktobris 2024 20:33
0 2 Atbildēt

Problēma ir ceļu stāvoklis pa kādiem mums ir jābrauc. Ja būtu normāli ceļi un iekšpagalmi, tad jau arī servisiem būtu mazāk darba.

W12 28.oktobris 2024 20:46
1 0 Atbildēt

Auto vajadzētu mazgāt regulāri arī ziemas periodā. Tad viss būs kārtībā. Tāda ir mana personīgā pieredze ar jaunajiem auto ar kuriem ir sākts braukt no nulles.

john 28.oktobris 2024 18:10
1 1 Atbildēt

Jā jā. Protams. Preventīvi.😂

Un autoservisā samainīs visu, ko vajag un nevajag un būsi parādos līdz ausīm.😂

Kādu laiku atpakaļ mašīna negribēja  iedarbināties. vajadzēja vairākas reizes mēģināt, kamēr izdevās. Aizbraucu uz tuvējo servisu, kur meistari stādījās priekšā kā vieni no labākajiem. Pastāstīju savu problēmu un 4 meistari nosauca katrs citu defektu, kas jātaisa. Aizbraucu uz citu servisu un tiku cauri ar 20 eiro.

ha 28.oktobris 2024 18:20
15 0 Atbildēt

Ja 80% mašīnām ir jābūt autokapsētās un vidējais vecums automašīnām Latvijā ir 10 gadi, tad katra mašīna sasniedzot 3-5gadus ir jāsūta uz autokapsētu. Interesanta loģika. Pat Vācijā tik labi nedzīvo. Un tas arī nebūtu zaļi. Uzbūvēt mašīnu, lai pēc 3 gadiem likvidētu.

Arī Opis 28.oktobris 2024 18:30
1 1 Atbildēt

Jaunie gudrinieki! Lauku cilvēks,kas pie stūres nobraucies 50 gadus,tai skaitā arī kā profi pēkšņi algos draiveri ar jaunu auto,kas viņu aizvedīs uz veikalu,kas atrodas 10 km no mājām,par dakteriem un citām vajadzībām nerunāsim!😜 Man bieži pietrūkst emocijzīmes ar to ģīmīti,kas pie deniņiem muļķiem skrūves pievelk!

felix65 28.oktobris 2024 19:13
1 3 Atbildēt

Protams, bet kad tāds izlien no savas ģerevņas, viņš nobremzē visu plūsmu un veido avārijas situāciju, jo ir pieradis braukt ar kaut kādu padomju sūdu, arī reakcija vecumā ir draņķīga, tāpēc bail braukt kā normālam vecim. Pēc 70 vispār tiesības būtu jāanulē, neskatoties ka saņēmies tas vecais perdelis pie stūres vēl kaut ko var parādīt. Tas ir kā optimisma uzplaiksnījums pirms aiziešanas pie tēviem. Nevajag apdraudēt pārējos, ja pašam vēl liekas ka esi ohoho.

Rexx 28.oktobris 2024 18:34
2 1 Atbildēt

Būtībā- raksts par neko. Iebildīšu- vecs, kopts, nesarūsējis auto ir lētāk nekā iPhone uz riteņiem, kad ar katru krāsainu simbolu panelī jāskrien uz servisu, jaunākām auto salūzt tas, kas vecajā nemaz nav.

Ņemot vērā jaunās paaudzes nevēlēšanos iespringt par ikdienišķām lietām, koncentrēšanos pilsētās,  kaut kādā brīdī automašīnu skaits varētu samazināties tā pats no sevis.

Pļurkt 28.oktobris 2024 18:46
5 1 Atbildēt

Vistīrākais šmurguļpaaudzes raksts, kas pilnīgi neko nejēdz, izņemot šokolādes tāfeles bakstīšanu!

650 28.oktobris 2024 19:01
3 1 Atbildēt

Nujajā, tuvojas tā dēvētā Apo Kakalipse (Lohiem nejaukt ar mitcubiši ekokalipse).Serviss, cik saprotams, ir reāli Dusmīgs, ka tie lohi bāžas/virsū un tik bezkaunīgi visiem dod/darbu. Jā.

Vispābā vaig atstāt braucošus tikai Jaunus un tik pa Garantiju (to tad tikai pie Deālēra, lai visādiem te kaktiniekiem mazāk to Rūūpju). Jāa.

Truksnis 28.oktobris 2024 19:02
1 1 Atbildēt

Pieminot tos  80% ir jārunā par to ka arì 80% tá saucamo ,, autoservisu,, speciālistu  ir pilnīgi nemākuļi un nevis auto salabo bet gan sajáj vēl vairāk!!  Lv tak visi grib pelnīt bet izglītoties tá ir problēma.

Pļurkt 28.oktobris 2024 19:40
1 1 Atbildēt

Tieši tā!!

Kā likums tie ļoti vecie3 auto tiek remontēti ar pašu īpašnieku rokām. Tos kurus atdod autoservisu rokās kā reiz vairāk par 10 gadi arī nenokalpo!!

hm 28.oktobris 2024 19:16
1 0 Atbildēt

Ja paliktu tikai 20% automašīnu, tad ar mašīnām brauktu tikai deputāti. Un autoservisi vispār paliktu bez darba, jo mašīnu īpašnieki dzītu mašīnas remontēt uz dīleru centriem pa garantiju.

Krotow 28.oktobris 2024 19:43
0 1 Atbildēt

Velojūsmiņu sapnis ir auto izņemt no apgrozības pavisam.

Kanibaals 28.oktobris 2024 20:16
1 0 Atbildēt

Mašīnām vispār nav jābūt. Tam ir sabiedriskais transports. Mašīnas tik panākušas, ka bez tām pēkšņi vairs nekā.

Zive 28.oktobris 2024 20:30
1 0 Atbildēt

Šis raksts  nu ir no stulbākajiem, kas redzēti. Ja autiņa cena ir 30K, plus apdrošināšana, degviela un nodokļi. Un ja tas pēc pieciem gadiem jāmaina, tas neietilpst nekādos rāmjos. Pie tam ar mūsu algām

W12 28.oktobris 2024 20:50
1 1 Atbildēt

“Mazlitrāžas automašīnām nereti arī apkopes un remonta izmaksas būs zemākas. ”

——————————————-

Nu šim apgalvojumam es atļaušos nepiekrist. Sāksim ar to, ka mazlitrāžas auto visi mezgli ir kompaktāki. Līdz ar to tie nav izjaucami. Tas vairāk attiecas uz piekares detaļām. Rezultātā, ja kaut kas ir jāmaina, tad tas arī attiecīgi maksā.

Piedrāzt 28.oktobris 2024 20:50
1 0 Atbildēt

Dalbajobs tu esi un tikai atradies eksperts

Os 28.oktobris 2024 21:01
1 0 Atbildēt

Es lasīju un domāju, ko vispār domāja cilvēks rakstot kaut ko tādu? Ja gribēja aizkaitināt tos, kas nevar atļauties braukt ar 5 gadu jaunu mašīnu, tad tas ir bērnišķīgi. Vairāk izklausās pēc kaut kāda pirmā kursa studenta raksta, kurš vēlas strādāt satiksmes ministrijā.

viedoklis 28.oktobris 2024 21:10
1 0 Atbildēt

Pēc raksta autora loģikas ja tā padomā, tad tādiem antikvāriem auto vispār nevajadzētu būt, bet kā šis umņiks izskaidrotu to faktu, ka tieši šiem autiņiem cenas pasaules tirgū tikai aug un pieprasījums pēc tiem ir milzīgs!!?!?! Un tādu motormuzeju, kas ir arī Rīgā, pēc umņika raksta spriežot,jau sen vajadzētu klapēt ciet! Šis umņiks vismaz pats saprata kādu murgu ir sacerējis???

Un nobeigumā- kādēļ rūpnīcas vēl joprojām turpina ražot rezerves daļas 10...15...20...25 gadu un vecākiem auto???

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Uz Lubānas ielas par vienu neregulētu gājēju pāreju uz 4 joslu ceļa mazāk, kāpēc atstāja vēl divas? (+ VIDEO) 7

iAutolv konstatē, ka Lubānas ielā pēc remontdarbiem ir likvidētas divas no trim bīstamajām neregulētajām (bez luksofora) gājēju pārejām. Jautājums, kāpēc tās divas vēl ir atstātas? Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo Junior Veloce nonāk pārdošanā 6

Itālijas autobūves uzņēmums Alfa Romeo laidis pārdošanā elektriskā SUV Junior saimes jaudīgāko modifikāciju Veloce, kas Vācijas tirgū maksās vismaz 48 500 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pirmais brauciens ar jauno Cupra Terramar (+ VIDEO)

Cupra Terramar ir jaunākais un varbūt svarīgākais zīmola modelis, jo ir Tiguan izmēra krosovers ar iekšdedzes dzinējiem. TV Autoziņas to satika leģendārajā Terramar trasē Spānijā. Lasīt vairāk

 

10 minūtes stāvam, 1 minūti braucam – kā ceļinieki autovadītājus kaitina (+ FOTO) 12

Luksofora darbības algoritms iestatīts tā, ka citādi kā par autovadītāju kaitināšanu un kavēšanu to nosaukt grūti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti