"Tesla" zaudējumi 2017.gadā – 2 miljardi dolāru 17

 
iAuto | 8.februāris 2018 14:34

ASV elektrisko automobiļu ražotājs "Tesla" 2017.gadā zaudējis divus miljardus dolāru, ceturto ceturksni pabeidzot ar rekordlieliem mīnusiem – 771 miljoniem dolāru.

Ražotāja atskaitē norādīts, ka ceturtajā ceturksnī "Tesla" zaudējumi bijuši 771 miljons dolāru, ieņēmumiem sasniedzot 3,29 miljardus dolāru, kas ir par 44 procentiem vairāk nekā 2016.gada pēdējos četros mēnešos.

Pavisam 2017.gadā ražotājs zaudējis 2,24 miljardus dolāru pretstatā 773 miljoniem 2016.gadā.

Ceturtajā kvartālā "Tesla" klientiem piegādāti 29 967 automobiļu. Tajā skaitā 28 425 "Model S" un "Model X", kā arī 1542 eksemplāri "Model 3", savukārt visa 2017.gada laikā ražotājs realizējis 102 000 automobiļu, kas ir nedaudz vairāk par plānoto daudzumu (100 000 vienības).

Jaunākās ziņas liecina, ka "Model S" un "Model X" ražošana samazināta, pārstrukturizējot ražošanas jaudu par labu kompānijas jaunākajam un cenu ziņā pieejamākajam modelim – sedanam "Model 3". Līdz šī gada pirmā ceturkšņa beigām plānots palielināt jaudu, sasniedzot 2500 saražotu automobiļu nedēļā, bet līdz gada vidum – 5000 automobiļu nedēļā.

2017.gada ceturtajā ceturksnī atvērti 12 jauni dīleru centri, palielinot to skaitu līdz 330, bet uzlādes staciju skaits pieaudzis par 338, sasniedzot 1128 vienības.

 

 

 
Visi komentāri
 
usaexperc 8.februāris 2018 14:42
7 5 Atbildēt

Tas mēģinājums uzraut kosmosā Teslu bija tikai Maska bēgšanas plāna pārbaude. Nākošajā lidojumā viņš pats stūrēs Teslu. Savādāk viņu izvālēs paša klienti, kuru rindas uz garantijas remontiem jau ir garākas kā uz jaunu auto iegādi.

Bils 8.februāris 2018 14:57
17 4 Atbildēt

Zaudējumi nav rādītājs, tie ir tikai grāmatvedības cipari uz papīra, lai nav jāmaksā peļņas nodoklis.

Piemēram notirgoja autiņus par 5 miljardiem, guva peļņu 1 miljardu, iepirka jaunas iekārtas par 4 miljardiem kredītā. Lūdzu, 3 miljardi zaudējumi. Bet uzņēmuma vērtība augusi par 4 miljardiem.

Bils 8.februāris 2018 14:59
3 0 Atbildēt

Pirms gada bija nopirkts vienā LV uzņēmumā Lambo (veda vēl TA ar treileri), izklausās pēc līdzīga stāsta.

viencexperc 8.februāris 2018 17:01
2 0 Atbildēt

Latviešiem no šitā ir jāmācās. Latviešu biznesmeņi pārdod 4 vienības, no katras norauj 1000 procentus, tad raud, ka nodokļi lieli.

eidis 8.februāris 2018 17:19
2 1 Atbildēt

Vecīt tev ir stipri miglains priekšstats par grāmatvedību un VID vientiesību

Tavs aprakstītais piemērs rada negatīvu naudas plūsmu, ne peļņu. Tajā gadījumā UIN būs jāmaksā no 1 miljarda. No 2018 gan tikai, ja izņem dividendes.

Ciparu korekcijas gan ir iespējamas, bet tad ir jātaisa kkādas apgrieztas Ponzi shēmas, ne vnk kautlkas jānopērk

vivo 8.februāris 2018 23:48
1 0 Atbildēt

Spriežot pēc plusiņiem, ne viņam vienam ir problēmas. Otrkārt, varbūt tulkotāji vai pat raksta veidotāji ir saputrojušies, jo tur vairāki cipari ir aizdomīgi. Ieņēmumi 3,29 un izdevumi 5,53 ir sāpīgi.

Bils 9.februāris 2018 0:42
2 0 Atbildēt

Labi, gan jau Tev taisnība. Es tik kaut ko tādu biju lasījis sakarā ar to Lambo pirkšanu (kuru lai izietu TA veda ar autoevakuatoru), šķiet ka komentāros.

Kanibaals 8.februāris 2018 16:32
12 0 Atbildēt

>ASV elektrisko automobiļu ražotājs "Tesla" 2017.gadā zaudējis divus miljardus dolāru

Strādājis ar zaudējumiem nav tas pats, kas zaudējis. Ja nauda ieguldīta attīstībā tā diezvai ir zaudēta.

eidis 8.februāris 2018 17:22
10 0 Atbildēt

Šajā gadījumā vienīgais glābiņš ir investoru ticība - kamēr biržas indeks ir stabils vai pieaugošs, viss ir kārtībā. Mēsli sākas, kad sašķobās ticība, patukši konti un nav par ko paprasīt priekšapmaksu.

Neko no augstākminētā mēs nezinam un ziņa vnk ir izrauta no konteksta. Attiecīgi jebkādi spriedumi no tās, būs pavirši

vivo 8.februāris 2018 23:50
1 0 Atbildēt

Ja nauda ieguldīta attīstībā, tā arī neskaitās kā izdevumi uzreiz.

rudens68 9.februāris 2018 7:50
2 0 Atbildēt

Bils

Zaudējumi nav rādītājs, tie ir tikai grāmatvedības cipari uz papīra, lai nav jāmaksā peļņas nodoklis.

......

Es nepārzinu grāmatvedību , Un ļoti bieži šādi teksti parādās par jebkuru uz'ņēmumu . Bet beigās vis pat ļoti labi .

Un cik reizes nav lasīts par ceturkšņa peļnu , par izaugsmi eiropā, āzijā , bet beigās ..pļurkt

Tā kā man Masks nepatīk es ceru ,ka tomēr afērai pienāks beigas .

eidis 9.februāris 2018 10:16
1 1 Atbildēt

Parasti uzrāda peļņu, kuras nav. Bet tad ir visādu mistisku nestandarta terminu piesaukšana, kurus pat ar googli nevar saprast. Tas ir PR parastais. Biržā šitādi reporti cauri neiet.

Es domāju, ka Maska impērija sabruks - riski ļoti daudz, jo iesākti ļoti daudz inovatīvu un lielus ieguldījumus prasoši projekti. Space X vienīgais izskatās ar garantētu noietu. Tik nav zināms vai tirgus apjoms ir pietiekams, jai pietiekami ātri atmaksātu ieguldījumu

PR 9.februāris 2018 10:05
1 0 Atbildēt

Apbrīnojama investoru ticība un nevēlēšanās gūt peļņu!

Klasisks uzņēmums jau sen sen būtu bankrotējis un aizmirsts.

Teslai būs strauji jāmaina taktika brīdī, kad kāds no vācu premium zīmoliem aizvietos iekšdedzes dzinēju un bāku pret jaudīgu elektromotoru un ietilpīgu bateriju. Tad arī varēs kalt kapakmeni Teslai.

eidis 9.februāris 2018 10:19
3 0 Atbildēt

Jaunā ekonomika tāda ir Twiteris, Instagram utt

Tie vāči bāž elektromotorus fosīlo degvielu virsbūvē un tā IMO ir fundamentāla kļūda. Līdz ar to pgdm Teslai draudu nav

Bradypus 9.februāris 2018 18:34
0 2 Atbildēt

Apbrīnojama investoru ticība? Investoriem neviens neprasīja, vai viņi kam tic. IRS "investoriem" atņēma un pseidozaļie demokrāti piešķira.

Bet vairāk es Maska vieta satrauktos par Mazdas paziņojumu, ka tūlīt būs gatavs benzīna dzinējs, kas ekoloģiskā ziņā ir līdzvērtīgs elektrodzinējam. Elektrodzinējam šobrīd ir strupceļš - uzlabot efektivitāti bez principiāli jauniem enerģijas ieguves, pārvades un uzglabāšanas risinājumiem vairs nevar. Kuram vajadzēs to elektrohlamu, ja tas piedevām būs neekoloģiskāks par klasisku benzīna dzinēju?

msh 10.februāris 2018 9:57
1 0 Atbildēt

Nu paga paga - jau tagad elektromobīļus cilvēkiem iebaro tīri ar zīro emiššen demagoģiju - jebkurš benzīnnieks vienalga dos izplūdes gāzes, līdz ar to zīīro emiššen demagoģija turpināsies.

Un tas ko mazda taisa, cik zinu, ir benzīnnieks kas darbojas pēc dīzeļa darbības principiem.

Kanibaals 12.februāris 2018 20:03
0 0 Atbildēt

Mazda nu būtu īstā atkal būs kārtējais rotormotors.

Man pa lielam vienalga vai elektroauto uzražot piesārņo vairāk kā benzīna, galvenais lai pilsētā nav jāosta atgāzes. Tā kā zero emissions ir way to go.

Laukos jau pofig var arī dīzeli sildīt pusstundu pie mājas ar zemnieku degvielu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti