Superlieljaudas uzlādes tehnoloģija nākotnes elektromobiļiem 21

 

Foto: Publicitātes attēls

Porsche | 14.decembris 2018 8:56

Pētniecības projekta „FastCharge” starprezultāti liecina, ka, iespējams, drīzumā elektromobiļu uzlādi varēs pabeigt tikpat ātri kā degvielas uzpildi tagad.

Vakar Jetingenē-Šepahā, kas atrodas pie automaģistrāles A8 starp Ulmu un Augsburgu, pētniecības konsorcijs iepazīstināja ar uzlādes stacijas prototipu, kura jauda sasniedz 450 kW. Jaunā uzlādes stacija ir piemērota visu marku elektriskajiem modeļiem ar plaši izmantotās kombinētās uzlādes sistēmas (CCS) Eiropas standarta 2. tipa variantu un tagad ir pieejama lietošanai par brīvu. Porsche pētniecības automobilis ar akumulatora tīro ietilpību aptuveni 90 kWh jaunajā uzlādes stacijā sasniedza vairāk nekā 400 kW uzlādes jaudu, nodrošinot uzlādi pirmajiem 100 km mazāk nekā 3 minūtēs.

Pētniecības projekts „FastCharge”
2016. gada jūlijā aizsāktais pētniecības projekts „FastCharge” ir saņēmis 7,8 miljonu eiro finansējumu no Vācijas Federālās transporta un digitālās infrastruktūras ministrijas. Finansējuma pamatnostādņu īstenošanu koordinē Vācijas Nacionālā ūdeņraža un degvielas elementu tehnoloģiju organizācija (NOW). Rūpnieciskajā konsorcijā ietilpst automobiļu ražotāji BMW Group un Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG, kā arī operatori Allego GmbH, Phoenix Contact E-Mobility GmbH (uzlādes tehnoloģija) un Siemens AG (elektrotehnika).

Ātri un ērti uzlādes risinājumi palielina elektromobilitātes pievilcību. Pieejamās uzlādes jaudas palielināšana līdz pat 450 kW ļauj ievērojami samazināt uzlādes laiku. Jauno ātruzlādētāju jauda ir trīs līdz deviņas reizes lielāka nekā pašlaik iespējams sasniegt ar līdzstrāvas ātrās uzlādes stacijām. Projektā „FastCharge” tiek pētīts, kādi tehniskie nosacījumi ir jāizpilda automobiļiem un infrastruktūrai, lai varētu izmantot ļoti augstu uzlādes jaudu.

Piedāvātie uzlādes stacijas prototipi izmanto uzlādes kontaktspraudni no praksē pārbaudītās kombinētās uzlādes sistēmas (CCS) 2. tipa variantā, kas ir standarts Eiropā. Šis uzlādes standarts jau ir sevi pierādījis plašā elektrificēto automobiļu klāstā un tiek izmantots daudzviet visā pasaulē. Abas Jetingenes uzlādes stacijas pašlaik par brīvu ir pieejamas lietošanai visiem automobiļiem ar CCS funkcionalitāti. Atkarībā no automobiļa modeļa jauno, superātro uzlādes staciju var izmantot automobiļiem ar 400 voltu un 800 voltu akumulatora sistēmu. Abos variantos nodrošinātā uzlādes jauda tiek automātiski pielāgota automobiļa maksimālajai atļautajai uzlādes jaudai.

Porsche pētniecības automobilis pirmais no vieglajiem automobiļiem sākotnēji var sasniegt 400 kW uzlādes jaudu. Tas ir iespējams inovatīvās dzeses sistēmas dēļ, kas nodrošina vienmērīgu, plūdenu temperatūras regulēšanu akumulatora elementos.

Elektriskā mobilitāte ar Porsche sporta automobiļa dvēseli
Līdz 2022. gadam Porsche ir iecerējis ieguldīt elektriskajā mobilitātē vairāk nekā 6 miljardus eiro, kas paredzēti gan uzlādējamo hibrīdautomobiļu, gan pilnīgi elektrisku auto attīstībai. Tas nozīmē, ka uzņēmums ir vairāk nekā divkāršojis iepriekš plānotos elektromobilitātes izdevumus no aptuveni 3 miljardiem eiro līdz vairāk nekā 6 miljardiem eiro. No papildu 3 miljardiem eiro aptuveni 500 miljoni eiro tiks izmantoti, lai izstrādātu Taycan saimes modeļus un versijas. Turklāt aptuveni 1 miljardu eiro Porsche ieguldīs pašreizējā ražojumu klāsta elektrificēšanā un hibridizēšanā, simtiem miljonu — ražotņu paplašināšanā un aptuveni 700 miljonus eiro — jaunajās tehnoloģijās, uzlādes infrastruktūrā un viedmobilitātē.

 
Visi komentāri
 
T-1000 14.decembris 2018 9:24
3 3 Atbildēt

Tūlīt GTD2 vēkšķēs, ka šādi lādējot tiek neatgriezeniski bojātas baterijas, un ka viņš dīzeli iepildot ātrāk - 1 minūtē 48 sekundēs.

JanJan 14.decembris 2018 9:39
1 0 Atbildēt

Minūti nekrāsi pie ??? netiksi?

GTD2 14.decembris 2018 10:50
8 0 Atbildēt

nē vēkšķēšu par ko citu , viss ir ļoti brīnišķīgi tikai viens, bet lai nodrošināu šādu ātru uzlādi ir nepieciešama ļoti jaudīga uzlādes iekārta, ja ir šādas iekārtas tikai dažas, tad nebūs problēmu, bet problēmu sāksies ja vajadzēs uzlādēt vairākus tūkstošus šādu auto vienlaicīgi, Būs problēma šādu uzlādes staciju nodrošināšana ar elektroenerģiju. Tapēc saku ,ka elektroauto vēl ir diezgan lielos bērna autiņos un ir ļoti daudz kur attīstītos, bet pirmais kamēr šiem auto būs neadvekāti augstas cenas to atīstība bremzēsies

msh 18.decembris 2018 19:27
0 0 Atbildēt

Nu paga, a par kādu naudu tos TECus būvēs? Par esošo TECu peļņu, kad elektrības cenas sakāps griestos?

Bradypus 14.decembris 2018 9:44
4 1 Atbildēt

Man vairāk gribas pajautāt, kādi ir plāni to relaizēt lielākā apjomā. Ielādes jauda ir viens, bet vēl paliek piegādes jauda. Normālai bāņa malas DUS ir vismaz 10 vienlaicīgas uzpildes vietas - t.i ~5MW, kas ir ĻOTI nopietns cipars. Katrai tankštellei savu apakšstaciju un augstsprieguma līniju? Un kas un kā to ražos. Kā tas izskatīsies un kur zāle augs?

Freijers 14.decembris 2018 11:34
2 0 Atbildēt

Un kas kā arī no kā par to visu beigās maksās...kas ir interesantākais jautājums visā šajā

Bradypus 14.decembris 2018 12:11
5 2 Atbildēt

Kas maksās? Laimīgie auto īpašnieki maksās. Bezmaksas siers ir tikai peļu slazdā - visas šīs "bezmaksas" uzlādes u.c. elektroauto subsīdijas, kas padara tos draņķus iekārojamus pseidozaļajiem indivīdiem pašlaik tiek iekasētas no iekšdedzes auto lietotājiem. Kad kritiskā masa elektrobraucējiem tiks sasniegta, pēkšņi izrādīsies, ka par visu to jāmaksā pašiem, pilnā cenā un vēl ar nodokļiem pa virsu. Vai arī ieviesīs kādu OIK līdzinieku visiem elektrības lietotājiem, lai šo infrastruktūru apmaksātu. Rekur Norvēģiem jau stress klāt: qz.com/1101754/norwa...ar-incentives/

Pļurkt 14.decembris 2018 21:03
2 1 Atbildēt

Kādi vēl tur vadi??? Pie katras tankštelles piejūgs klāt pa Ķeguma HESam, a kur nav, ūdens bet ir dzelzceļš tur pa kādam ogļu TECam!! Vot vienīgi ko darīs tādi miesti kā Preiļi kur nav ne ievērības cienīgas upes, ne dzelzceļa vai kaut vai Bauska??

Vārds 14.decembris 2018 11:12
4 2 Atbildēt

Šitā pat gvelza sveču tirgoņi pirms 150 gadiem. Pilsētās elektrība nekad nebūs iespējama, jo to milzīgo vadu murskuli tak fiziski nevar sastiept kur vajadzīgs.

Bradypus 14.decembris 2018 12:13
3 0 Atbildēt

Tā tīri prakstiski - kāds tad ir tavs redzējums, kur un kā to iztrūkstošo elektroenerģiju ražos un kā piegādās?

Bradypus 14.decembris 2018 12:30
1 0 Atbildēt

P.S. Pāris gadus atpakaļ manā pieredzē līdzīgi "gvelza" Latvenergo, nevis sveču tirgotājs. Un runa bija vien par nieka ~100kw - vajadzēja jaudas palielinājumu servertelpas izbūvei, un tika pateikts kategorisks nē, pat nepaspriežot izmaksas. Nav iespējams un viss.

ledus9 14.decembris 2018 14:37
1 0 Atbildēt

400kW pie 800V sprieguma - tie ir 500A, pie 400V sprieguma tie jau ir 1000A. Vai kāds no jūsmotājiem ir strādājis ar tādiem spriegumiem un strāvām? Es esmu. Attēlā redzamais uzlādes pieslēgums, maigi izsakoties, neizskatās piemērots lai ilgstoši un regulāri komutētu šādas jaudas.

Bradypus 14.decembris 2018 15:00
1 0 Atbildēt

Kopumā es ar elektrību draudzējos, lai arī gluži fāzi uz tausti nepārbaudu. Tomēr šādu jaudu tuva aiztikšana ikdienā mani darītu bažīgu. Daudz vairāk, nekā gāzes uzpilde, kuru mēdz pildīt uzpildes staciju darbinieki, ne paši autovadītāji.

Pļurkt 14.decembris 2018 16:57
0 1 Atbildēt

Es esmu redzējis kā babahnulo kad izšāva palaidēju uz 30 kW motoru.

Tāpēc grābstīties ap 400 kW pat negribu iedomāties!!

Raimonds 15.decembris 2018 23:26
1 0 Atbildēt

Principā, kamēr podziņu neesi piespiedis, tikmēr tur ir tikai 0 kW.

Bradypus 17.decembris 2018 13:23
0 0 Atbildēt

Principā arī 220V mājās nav paredzēta iespēja to aiztikt ar nagiem, kamēr podziņa nav piespiesta. Bet gadījies norauties pa nagiem ir. Ne reizi vien. Kur garantija, ka šī podziņa tagad būs tāda, kas nekad nekļūdīsies? Ar šo pa nagiem varēs norauties VIENU reizi mūžā! Lai grābstītos ap augstsprieguma līnijām, elektriķiem ir jāiziet ļoti nopietna sertifikācija un jāievēro nopietnas drošības procedūras. Un te mēs šo iedodam parastu līkroču nagos.

Conqueror 14.decembris 2018 17:18
0 1 Atbildēt

Un kas notiks ar tiem kas netīšām gribēs piegrūst savus pirkstus tai pistolei?

rudens68 15.decembris 2018 9:53
0 1 Atbildēt

Bradypus

Kad kritiskā masa elektrobraucējiem tiks sasniegta, pēkšņi izrādīsies, ka par visu to jāmaksā pašiem, pilnā cenā un vēl ar nodokļiem pa virsu.

.

Domāju vēl papildus kādi 1000-2000 e auto Rīgā stabili sajās visu bezmakas eko pasaku

Man šogad jau 2 vi paziņas nopirkuši leafus ,lai turētu vecrīgā bezmaksas . Abiem pierīgā privātmājas kur lādēt . Cik tad vispār Rīgā ir tās maksas stāvietas ? 4-5 tūkst vairāk ? mazāk ?

Piemēram lai aizbrauktu uz Liepāju no Rīgas ir Biksti un pati Liepāja viens punkts ( 4 pistoles ) Cik e auto var šo maršutu dienā veikt ?

rudens68 15.decembris 2018 10:49
0 0 Atbildēt

Atkal samelojos . Liepāja Rīga 7 uzlādes punkti

msh 18.decembris 2018 19:35
0 0 Atbildēt

Tieši tā, tagad jau tās kastes pasākuši likt visās malās. Manā ciemā, un 23 km attālajā dzimtajā ciemā, abos pa kastei noliktas. Braucot uz dižo pilsētu, es pa ceļam redzu divas kastes - bikstos, tāpat kā tu, piebraucot pie dzirnaviņām, jo nevar nepamanīt - otro, ja nemaldos, kalvenē - tieši neredzu, bet redzu norādes zīmi, ka kaste ir tur, nogriežoties uz attiecīga ceļa.

650 16.decembris 2018 15:45
2 1 Atbildēt

Man patīk šitie p/dari, kuri seko līdzi katrai šai diskusijai un par katru acīmredzami argumentētu iebildumu liek mīnusus.Protams, ka visai sabiedrībai IR/BŪS jāuzņemas gan izdevumi, gan saistības,gan dažādu aizņēmumu atmaksa, lai apmierinātu kārtējo 0, 0000xuy% gudrinieku un it īpaši daudzo hitražopo ieviesēj/apguvēju aizkadra intereses.Lohi par visu samaksās, tas ir viņu būtībā un sūtībā ieprogrammēts un rūpīgi tiek kultivēts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti