Vācijā samazina subsīdijas elektroautomobiļu iegādei un tos vairs nepērk 23

 

Foto: Audi

iAuto | 4.februāris 2023 13:52

Pēc subsīdiju samazināšanas elektrisko automobiļu pārdošanas apjomi sarukuši par 80 procentiem.

No 2023.gada Vācijā stājies spēkā likums, kas nosaka mazākas subsīdijas par videi draudzīga transportlīdzekļa iegādi. Tā iepriekšējo 6000 eiro vietā pircēji tagad no valsts var saņemt ne vairāk kā 4500 eiro, ja viņu automašīna maksājusi mazāk par 40 000 eiro un 3000 eiro (iepriekš 5000), ja izvēlētais elektroautomobilis ietilpst kategorijā, kura cena pārsniedz 65 000 eiro. Šis apstāklis tad arī acīmredzot veicinājis pircēju aktivitāti 2022.gada decembrī, jo saskaņā ar Federālās autotransporta iestādes datiem Vācijā reģistrēti vairāk nekā 100 000 pilnībā elektrisku transportlīdzekļu, kamēr 2023.gada janvārī – vairs tikai 18 100.

Savukārt Plug-in hibrīdu iegāde vairs netiek subsidēta un arī šīs izmaiņas nekavējoši atspoguļojušās transportlīdzekļu reģistrāciju statistikā. Janvārī no jauna reģistrēto plug-in hibrīdu skaits bija nedaudz mazāks par 9000 — pēc gandrīz 70 000 2022.gada decembrī un aptuveni 54 100 vienībām 2022. gada janvārī. 

Eksperti uzskata, ka pircēji pieradīs pie jaunajiem nosacījumiem, tirgus nomierināsies un elektrisko transportlīdzekļu reģistrācijas atkal sāks pieaugt, vēl jo vairāk tādēļ, ka jau tagad zināms, ka no 2024.gada subsīdiju prēmiju lielums turpinās kristies.

Kopumā Vācijā 2023.gada janvārī reģistrēti 179 000 jaunu transportlīdzekļu – par 2,6 procentiem mazāk nekā gadu iepriekš.

 

 
Visi komentāri
 
Pļura 4.februāris 2023 14:23
3 1 Atbildēt

Zili brīnumi, vai ne, ko! Kas to būtu domājis!

felix65 5.februāris 2023 10:44
2 0 Atbildēt

Tā notiek, kad ignorē pašu pasludinātos un pārkāptos tirgus likumus.

imzz 5.februāris 2023 11:50
0 0 Atbildēt

Es atkal brīnos, kāpēc visi brīnās. Ja cilvēki vispār gribēja pirkt elektroauto, tad pamanot informāciju, ka no nākošā gada subsīdijas būs mazākas, nopirka to gada beigās. Pāris tūkstošu eiro, izrādās, ir nauda arī vāciešiem un Vācijas turkiem u.c. Loģiski, ka janvāris tukšais, pēc tam atkal pamazām sāks pirkt.

650 4.februāris 2023 14:41
8 8 Atbildēt

Beidzamajā laikā (uzbāzīgi un gluži vai Pandēmijass cienīgā apjomā!) tiek regulāri publicēta savstarpēji pretrunīga informācija.Vakar reku (lohi,visu..) pirka Lopā, aber šodien vairs nepērk, nu nepakam nee.Kurš tagad atbildēs/par tā saucamo "bazāru"?

Bils5Geitss aizvakar paziņoja, ka (mums,Lo....) tuvojas plaša mēroga epidēmija, kura būšot krietni "iedarbīgāka" par neseno...

Bils 4.februāris 2023 14:44
0 0 Atbildēt

Lohiem nevajadzētu burtisski uzttvert manis teikkto. Nākotne ir varriatīva, tā teikt. Kas būs, to lohi nosskaidros saviem sspēkiem un nav vajadzības to esskalēt.

650 4.februāris 2023 15:47
4 5 Atbildēt

Jā, nesen 1reiz jau šhittais te notikās, ka Lohi noignorēja (viņa) teikto.

MMX 4.februāris 2023 18:12
2 0 Atbildēt

Par elektroauto tēmu viss jau kārtībā - ražotāji pasūta savas aptaujas, kurās visi grib elektroauto, tauta dzīvodama savā realitātē to visu paklausās un turpina braukt ar jaunākām vai vecākām ICE mašīnām. Mārketings to jautājumu var aizbīdīt tikai tik tālu cik tas ir šobrīd, tālāk jau sākas reālā ekspluatācija un tie elektroauto ir vienkārši pārāk liels čakars tiem, kas pieraduši pie ICE. Pat ja vidējo pilsoni uzskatam par lohu, šis lohs tomēr ar kaut kādu čuju jūt, ka pasākums ir tupiks, un ja pat valsts atsakās, tad kāpēc lai lohs turpinātu finansēt šo pasākumu?

650 4.februāris 2023 23:54
2 0 Atbildēt

Šaubu nav, jebkurš Latvijas Lunis (lochs) ļoti grib (vēlās) elektroauto.Taču to (acīmredzot acīm redzami) nu nekādīgi negrib pati Latvijas Valsts (LV).Tāpēc tā (Valsts,tagad, šitajā šamajā VisiemLohiemElVē šittik te Svarīgajājajā Brīdī) ielaiž jau piektkārtējajā apritē Latvijas Dzērājiem (LDz;p) atņemtos apgānītos hlamus.Uz ko nekakavējoties metas virsū uzvārīties dažādi kreisi labējie fīrētāji un tālākie tālāk pārpārdevēji.Vienkakārši Lieliski (VL), mēs (visilohi.elvē) esam /par!

Elelektro auto (ar visu savu šito te maģisko 3% Latvijieešu Brīnumbērnu (LB) nospiedoši daudzskaitlīgi daudz sološo kontingentu) ira mums (;lohiem) vienīgais ceļš/uz (/par!) tīrāku vidi un/vai (varrbūt) skaidrāku sirds apziņu (sirdsapziņu).

Itin jo īpaši tai kontinguenta daļai (apm 52% ,pēc itin svaigiem nesassmirdušiem 2022g datiem) kuri kāreiz patlaban (ban) "Brauc Ar" (par!..) 1-2-3 tūkst Oirō vērtajiem 13g/vid (nejaukt ar VID) vecajiem HLAMIEM.Jā.

Reku šmeku, pats (tagad jau laikam/cerams, ka bijušais) Vides Dīdīšanas Ministrijas Galvenais Ministrs (pēc 22jā publicētajiem publiskajiem datiem) "mums" (lohiem) brauca/Ar (par..) kaut kādā tādā 2011jā izražotu "ā6" (Ā-šeši),ar vārdā nenosauktu Dzinēju (visdrīzāk,pat ka ar KomPressijAs s aizdedzes Spēka Agregātu..) Hahahhaaāāā;)

;P

Jumu 4.februāris 2023 16:47
2 2 Atbildēt

Es esmu pareğotājs amatieris bet mans pareğotais šad tad piepildās. Visi auto elektrobrīnumi drīz pazudīs it kā to nav bijis, jo tiem nav paša galvenā, kaut kādu plusu (salīdzinot ar parastajiem auto) to lietotājiem. No visa paliks kādi 5-10% lielās pilsētās un tikai tad, ja tie būs lētāki par parastajiem auto. To drošums, ekspluatācijas ilgums, apkopes un ekspluatācijas izmaksas, pretrunīgā informācija masu medijos vienkārši no tiem atbaida.

Krotow 4.februāris 2023 17:14
3 6 Atbildēt

Nekur viņi nepazudīs, pat neceri. Būs labākas baterijas vai kāds ūdeņraža hibrīda risinājums. Klasiskie degvielas dzinēji gan aizies mazumā.

felix65 5.februāris 2023 10:54
1 1 Atbildēt

Udeņradim JĀ, tikai ne šūnu izstrādātai elektrībai, kas ir laikam visidiotiskākais enerģijas iegūšanas veids, bet dedzināšanai iekšdedzes dzinējos. Atļaušos pievienot daļu no kādreiz lasīta un saglabāta raksta. "Izmantojot elektrību, ūdeni var sadalīt ūdeņradī un skābeklī. Standarta ķīmijas mācību grāmatas apgalvo, ka šis process patērē vairāk enerģijas nekā gāzu rekombinācija. Tas ir tikai sliktākajos gadījumos. Kad uz ūdeni, izmantojot Stena Maijera (Stan Meyers) (ASV) vai otreizēji nesen izstrādāto korporācijas Xogen Power sistēmu, iedarbojas ar frekvenci, kas sakrīt ar viņa paša molekulāro frekvenci, ūdens sadalās skābeklī un ūdeņradī, patērējot minimālu elektrības daudzumu. Dažādu elektrolītu (piedevu, kas palielina ūdens elektrovadāmību) izmantošana strauji palielina procesa efektivitāti. Tāpat ir zināms, ka procesa efektivitāti pozitīvi ietekmē arī virsmas ģeometriskās formas un tekstūras. Pielietojot šo metodi, ir iespējams iegūt neierobežotus ūdeņraža apjomus mašīnas degvielai, pie kam iegūtā ūdeņraža cena ir vienāda ar izmantotā ūdens apjoma cenu. Vēl vairāk, 1957. gadā pētnieks Fridmans (ASV) patentēja speciālu metāla sakausējumu, kura pielietojums izraisa brīvu ūdens sadalīšanos ūdeņradī un skābeklī. Process, kas noris neizmantojot nekādu elektrisko strāvu, neizraisa ķīmiskas izmaiņas pašā metāla struktūrā. Un tas nozīmē, ka, izmantojot šo metāla sakausējumu, ir iespējama nepārtraukta ūdeņraža iegūšana no ūdens."

imzz 5.februāris 2023 11:32
1 0 Atbildēt

Labi troļļots, daudz darba gan ieguldīts. "ķīmijas mācību grāmatas apgalvo, ka šis process patērē vairāk enerģijas nekā gāzu rekombinācija". Nu, bet protams, pretējā gadījumā iznāk 2.veida mūžīgais dzinājs. "Vēl vairāk, 1957. gadā pētnieks Fridmans (ASV) patentēja speciālu metāla sakausējumu,.. utt".

1. veida mūžīgais dzinējs ;)

janka 5.februāris 2023 12:21
1 0 Atbildēt

ūdeņradis bija tas, kam vajadzēs speciālās 700atm tvertnes? Tās no kā ražosim? Smagas no tērauda, ar derīguma termiņu 5-10 gadi? Vai kompozītmateriālu, kuru pēc tam pārstrādāt problemātiski?

Ja ūdeņradi varētu ieliet bākā kā dīzeli, varbūt tur būtu kautkas ekoloģisks. Bet tā kā fiziku neapjāt, tad visa uzkare izmaksās ļoti dārgi un atstās daudz lielāku oglekļa pēdu nekā iegūsim (ietaupīsim) dedziņot to "zaļo" ūdeņradi...

n0@$$ 6.februāris 2023 6:11
3 0 Atbildēt

Ūdeņraža slapjie sapņi

Egons 4.februāris 2023 18:00
19 6 Atbildēt

Nav jau infrasturktūras, tādēļ elektroauto ir tikai pontiem. Kad katram elektroauto būs pa divām brīvām lādēšanas vietām, tad var runāt par elektrifikāciju. Bet, ja tu ar 20% uzlādi iebrauc Frankfurtē un stundu meklē brīvu lādētāju, tad priekškam to gemoroju?

Nazis 4.februāris 2023 20:14
1 0 Atbildēt

Nu cilvēiem vienkārši patīk, ja iespējams ko dabūt lētāk....vienalga cik tas dārgi būtu.

650 5.februāris 2023 0:21
0 0 Atbildēt

Jā.Yoo..Jess. www.theguardian.com/us-news/2023/...hane-emissions ..BilsG ira (esot,iespējams) veicis jaunu 12 miljonu dolāru ieguldījumu Austrālijas uzņēmumā, kura mērķis ir barot govis ar jūraszālēm, lai samazinātu planētas uzsildīšanas emisijas, kas rodas no to pir... sorī,atraugām.

2023. gada 24. janvāris ... BilsG brīdina Austrāliju sagatavoties nākamajai pandēmijai, kas varētu būt cilvēka izraisīta un daudz brutālāka nekā Covid. ...politiskajiem līderiem ir jāatrisina domstarpības un jāsadarbojas, lai sagatavotos nākamajam vīrusam.

Tims 5.februāris 2023 11:22
3 0 Atbildēt

Elektroauto ir lielisks pilsētas dzīvei cilvēkiem ar adekvātiem ienākumiem, kuri dzīvo privātmājās un idealā variantā, ražo elektrību ar sauli vai vēju. Pārējiem tas pagaidām ir vai nu fetišs, vai dzīvesveids.

Jumu 5.februāris 2023 19:12
0 0 Atbildēt

Es, kad mācījos skolā, mēs radošajā pulciņā katrs uztaisījām pa gaisa pūķim un ... 😸 gandrīz veselu mēnesi nācās gaidīt, kamēr parādās vējš, lai tos gaisa pūķus varētu palaist lidojam. Tāka elektrības iegūšana ar vēja palīdzību ir kāda tā ir. 😸

Asaris 5.februāris 2023 20:59
0 0 Atbildēt

Nu kur tik tupu statistiku var ielikt, loģiski ka pirms kompensācijas samazinājuma pirks. Droši vien novembrī bija 30k reģistrēti

n0@$$ 5.februāris 2023 21:32
1 0 Atbildēt

Eksperti Janvārī katru gadu pārdod mazāk visa veida auto ,kā pagājušā gada decembrī. Runājot par EV Teslas kuģi tik peld uz Eiropu no Ķīnas un ASV un februārī, martā atkal būs rekordi.

Opis 6.februāris 2023 8:39
2 1 Atbildēt

Vācijā tak aizliedza lādēties mājās, jo infrastruktūra netur siltumsūkņu apkuri un vēl EV lādēšanu! Nav nekāds brīnums, ka nepērk!

Viktors 6.februāris 2023 11:11
1 2 Atbildēt

Ļoti saprātīgi. Šo fanātiķu un afēristu izdomāto brīnumu jānorok dabīgā ceļā.

Autobūve izdomāja hybrid auto un ar to pilnībā pietiek. Pa šosejām braucam ar benzīnu, Rīgā pārvietojamies ar elektropiedziņu, kad 10 km bieži var nobraukt tikai stundas laikā. Vides tīrība saglabāta. Ārkārtas situācijā (Ukrainas situācija, dabas katastrofa, u.c.) auto neapstājas, un ir lietojams. Un nav jāveido vidi graujoša uzlādes infrastruktūra, kura daudzdzīvokļu ēku gadījumā pat nav iespējama. Vai radam drošas tehnoloģijas ūdeņraža izmantošanai. Tikko LR1 bija raidījums, tikai laika jautājums.

Līdzīgi bija ar elektrospuldzēm. Pa vidu pirms Led spuldzēm uz brīdi ES iebāzās ar luminiscentām spuldzēm, no kurām atkritumos un citur tagad mums vidē visur ir radīta liels dzīvsudraba piesārņojums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO)

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

LTAB brīdina: izveidota viltus mājas lapa un sociālo tīklu profili, lai vāktu personu datus! 2

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) brīdina, ka izveidota viltus interneta vietne, rīkojot konkursus un aicinot iedzīvotājus atstāt savus personas datus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti