2021.gadā Tesla uzsāks elektriskā vilcēja Semi ražošanu. Plānots, ka pirmajā gadā no konveijera nobrauks 2500 vilcēji.
Viens no Tesla komponenšu piegādātājiem atklājis pasūtītāja plānus attiecībā uz vairākkārt atliktā elektriskā vilcēja Semi ražošanu. Šis uzņēmums, kas piegādā detaļas visiem Tesla modeļiem paziņojis, ka Semi ražošana sāksies 2021.gada trešajā ceturksnī. Vilcēja kabīne taps Tesla rūpnīcā Frīmontā Kalifornijas štatā, bet galīgā montāža notiks Tesla Gigafactory Nevadā vai Tesla Giga Austin Teksasas štatā.
Pirmā Semi izmēģinājuma partija tiks samontēta šī gada maijā, sērijveida produkcijas ražošanas izmēģinājums notiks jūlijā, bet pilnvērtīgu ražošanu uzsāks augustā.
Līdz augusta beigām plānots saražot apmēram 350 kravas automašīnas, pēc tam ražošanas apjoms pakāpeniski palielināsies - līdz 2021. gada beigām līdz 100 transportlīdzekļiem nedēļā, bet līdz 2022. gada beigām -līdz 500 transportlīdzekļiem nedēļā.
Šogad Tesla izlaidīs 2500 elektrisko vilcēju, 2022. gadā - 10 000, 2023. gadā - 25 000 (ieskaitot Eiropas versiju), bet 2024. gadā apjoms pieaugs līdz aptuveni 25 000 elektrisko kravinieku gadā.
Pirms dažām dienām kāds blogeris Sakramento pilsētā nobildēja Tesla Semi prototipu, kas tika transportēts uz treilera, bet vakar šis (vai vēl kāds cits) Semi eksemplārs tika manīts Čikāgā – trīs tūkstošus kilometru no Kalifornijas. Eksperti uzskata, ka attēlos redzamais Semi varētu būt elektriskā vilcēja galīgais variants, kas tiks likts uz konveijera.
Šoferi gan jau laimīgi būs, kad pāries no 18 ātrumiem uz 1, un līdz simtam tiks 20 sekundēs nevis 2 minūtēs.
Domā ko tādu:
Kas tur ellee notiek?
Paskatoties uz to ar ko šie šoferi brauc, ļoti stipri šaubos. Tēlaini izsakoties liela daļa [tevis piesauktie kā reiz] jeņķu fūristi ir apmēram kā es - tēlaini izsakoties, viņi brauc ar trīsdesmitgadīgiem otrajiem golfiem, un tā kā viņu ir daudz, tad attiecīgi tur ir firmas, kas šos trīsdesmitgadīgos otros golfus kapitāli pārvāc un izlaiž kā 2021. gada ražojuma otros golfus Tātad, kāda būs motivācija cilvēkiem kas, skaidri redzams pēc viņu mašīnas izvēles, dod priekšroku ilgmūžībai, praktiskumam, vienkāršiem pašrocīgiem remontiem un lieliem nobraukumiem [ar vienu bāku], šādas mašīnas nomainīt pret kaut ko pilnīgi pretēju - kaut kādu sūdainu gadžetu?
Tie, kas brauks ar tām teslām jau šobrīd visdrīzāk brauc ar kaut ko tādu, kur tikai jāieštepselē selektors iekš D un ar labo roku jākasa kule. Astoņpadsmit robu čikātāji turpinās čikāt savus robus, uz 120 plēšot garām šosejas malā stāvošām teslām
Vecīt, atbilde ir tikai viena. Ja tāds Tesla būs lētāks eksplautācijā par 30. gadīgo dīzeļtvaikoni, tad tie būs ekonomiski izdevīgāki, un dīzeļtvaikoņi nomirs dabīgā nāvē.
Līdzīgi kā kanālu baržas izkonkurēja vezumniekus, tos savukārt - tvaika dzelzceļi, ko savukārt dīzeļvilcēji.
Pašlaik mēs nezinām, vai tieši Tesla elektriskais vilcējs būs ekonomiski izdevīgāks, bet viss rāda, ka agri vai vēlu elektriskais vilcējspēks izkonkurēs dīzeli. Vai elektrību glabās litija vai citās baterijās, vai arī ūdeņraža balonos, to rādīs laiks (un aŗi uzņēmēju ambīcijas un spējas pārleicināt par sava varianta priekšrocībām).
Tie 30 gadīgie būs kā tavs golfs - ne jau peļņu nesošām ikdienas izdarībām, bet novecojošiem margināļiem paspēlēties, un / vai vietām, kur citāda infrastruktūra ir švaka vai pavisam nav pieejama.
Lab'ak pateiktu varb'ut tikai Vaira